Kinderopvang tijdens staking

maandag 28 oktober 2019 om 20:21
maandag 28 oktober 2019 om 21:18
En dit.Andersom schreef: ↑28-10-2019 21:14Ik snap niet dat er ondertussen nog geen protesten van ouders komen over de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs aan hun kinderen.
Waarom staan er nog steeds geen ouders te demonstreren op het Binnenhof?
Kom op ouders, het gaat over de toekomst van jullie kinderen! Maak met zijn allen een vuist naar de overheid. Eis goed onderwijs voor jullie kinderen.
maandag 28 oktober 2019 om 21:28
Ik heb het gewoon geregeld hoor.. geen probleem. Al ben ik in een luxe positie dat ik dat kan.
Ik reageer alleen op het feit dat er herhaaldelijk gezegd wordt dat er maar 3 uur oppas geregeld moet worden en dat is gewoon niet stelselmatig zo
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

maandag 28 oktober 2019 om 21:29
Waarom denk je zelf dat dit nog niet gebeurt?Andersom schreef: ↑28-10-2019 21:14Ik snap niet dat er ondertussen nog geen protesten van ouders komen over de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs aan hun kinderen.
Waarom staan er nog steeds geen ouders te demonstreren op het Binnenhof?
Kom op ouders, het gaat over de toekomst van jullie kinderen! Maak met zijn allen een vuist naar de overheid. Eis goed onderwijs voor jullie kinderen.

maandag 28 oktober 2019 om 21:43
Ik snap dat ook echt niet.
Zelf ga ik niet staken, niet omdat ik het probleem niet zie, maar omdat ik denk dat het nu aan ouders is.
Als ouder maak ik me namelijk veel meer zorgen dan als leerkracht. Voor de leerlingen bij mij in de groep kan ik nog wat doen. Maar of er straks voor mijn eigen kinderen, hun hele basisschooltijd (en daarna) een bekwame leerkracht staat?
Ik laat als ouder dus wel geluid horen. Met enige regelmaat zwerft er een bericht op de sociale media van mij, met enige regelmaat krijgen politicie mail van mijn omtrent mijn zorgen. En ik denk dat wanneer iedere ouder kamerleden gaat mailen, of slob zelf (met zijn #sloblossing), of zelfs Rutte zelf (#toprioriteit), er een duidelijker geluid komt.
Nog mooier zou zijn als andere bedrijven gaan protesteren omdat zij straks ook nog aan de juiste mensen (met papiertjes) willen komen.
Of de 40+ 'ers, dat zij straks nog een goede fysiotherapeut willen als ze 80 zijn, of een goede verpleegkundige. Want ja, als het basisonderwijs geen basis kan bieden, hoe dan verder???
Zelf ga ik niet staken, niet omdat ik het probleem niet zie, maar omdat ik denk dat het nu aan ouders is.
Als ouder maak ik me namelijk veel meer zorgen dan als leerkracht. Voor de leerlingen bij mij in de groep kan ik nog wat doen. Maar of er straks voor mijn eigen kinderen, hun hele basisschooltijd (en daarna) een bekwame leerkracht staat?
Ik laat als ouder dus wel geluid horen. Met enige regelmaat zwerft er een bericht op de sociale media van mij, met enige regelmaat krijgen politicie mail van mijn omtrent mijn zorgen. En ik denk dat wanneer iedere ouder kamerleden gaat mailen, of slob zelf (met zijn #sloblossing), of zelfs Rutte zelf (#toprioriteit), er een duidelijker geluid komt.
Nog mooier zou zijn als andere bedrijven gaan protesteren omdat zij straks ook nog aan de juiste mensen (met papiertjes) willen komen.
Of de 40+ 'ers, dat zij straks nog een goede fysiotherapeut willen als ze 80 zijn, of een goede verpleegkundige. Want ja, als het basisonderwijs geen basis kan bieden, hoe dan verder???
maandag 28 oktober 2019 om 21:44
Dit vooral, bij de bso waar ik werk in elk geval.Nandina* schreef: ↑28-10-2019 20:43Voor dit soort dingen kun je toch zelf verlof opnemen? Je kunt toch zelf wel bedenken dat een BSO niet een volledige school kan aannemen als extra opvang.
Als ze slim zijn én personeel hebben, springen ze in het gat, maar ook in de kinderopvang en BSO's zijn er nogal wat tekorten.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

maandag 28 oktober 2019 om 21:46
Wat voor signaal moet ik dan afgeven?Gatinmijnsok schreef: ↑28-10-2019 21:12Een signaal afgeven naar de politiek dat er geïnvesteerd moet worden in het onderwijs.
(Ik werk aan "de andere kant" dus ik vind het allemaal wel lastig ook)

maandag 28 oktober 2019 om 21:49
Elke keer als je de kans krijgt Slob laten struikelen.COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 21:46Wat voor signaal moet ik dan afgeven?

maandag 28 oktober 2019 om 21:51
Wij in het VSO (ook cao PO) kunnen vaak niet eens echt meer iets doen. Er zijn zulke tekorten aan mensen, middelen, kennis, dat er in veel gevallen allang geen sprake meer is van onderwijs.sleutelhuis schreef: ↑28-10-2019 21:43Ik snap dat ook echt niet.

maandag 28 oktober 2019 om 21:51
Gebruik je stemrecht, schrijf brieven, ga op het Malieveld staan. Het maakt mij niet uit, laat horen dat er iets moet gebeuren. Kijk niet raar op als ook de school van jouw kind het niet meer kan bolwerken en je kind naar huis gestuurd wordt.COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 21:46Wat voor signaal moet ik dan afgeven?
Wij begonnen zo goed, maar met nu een langdurig zieke en een zwangere leerkracht hebben we een groot probleem, want er is geen vervanging. De 4 jarigen maar naar huis sturen? Of weer groepen verdelen? Of ouders voor de klas? De rek is er uit.

maandag 28 oktober 2019 om 21:52
ShaunTheSheep schreef: ↑28-10-2019 21:00Er zijn denk ik genoeg mensen die die 4 uur werken en in de middag met kind thuis zijn. Alsmaar vakantieuren opnemen voor dit soort acties kan menig ouder op den duur flink gaan irriteren denk ik. Die uren zet je liever in voor andere dingen. En een oppas gaan regelen kost ook weer geld. Oftewel dit treft alleen maar weer de ouders.
Wie zou het anders moeten treffen?
Een staking is er om de boel te ontregelen. Kinderen vinden dat niet zo erg, die worden toch niet ergens aan hun lot overgelaten. Voor de ouders is het irritant. En die zullen dus slimmer moeten gaan stemmen de volgende keer. Voordat een van de twee permanent ontslag kan nemen omdat hun kind niet meer naar school kan.

maandag 28 oktober 2019 om 21:53
1x voor elke collega die ik de afgelopen 5 jaar heb zien uitvallen. Hoeft het net geen 200x. Ah toeeeeee. Pleeeeeeeeeaaaase!COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 21:51Ahem, die kans krijg ik nog wel eens![]()
Persoonlijk doe ik liever iets constructievers.

maandag 28 oktober 2019 om 21:55
COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 21:54Ik denk dat ik al aardig slim gestemd heb vorige keer, maar de meest linkse partijen zoals GL en SP zullen het wel het meest in hun programma hebben. Gezien de debatten. En ministers Kwint en Westerveld lijkt me ook een leuke optie![]()
Je hebt dus rechts gestemd? Dat krijg je ervan.

maandag 28 oktober 2019 om 21:56
Dan heb ik in ieder geval geen probleem meer als er op dinsdag gestaakt wordt

Maar even serieus. Dit is toch niet door Slob veroorzaakt. Dit speelt al veel langer.

maandag 28 oktober 2019 om 21:57
Nee midden (D66)

maandag 28 oktober 2019 om 21:59
Dat geluk hebben mijn leerlingen dan nog wel. Al zitten er groepen tussen waarvan kinderen een aantal jaar geleden in het sbo hadden gezeten en ik vraag me af of zij daar niet gelukkig/beter af waren geweest.

maandag 28 oktober 2019 om 21:59
Hij blijft er toch aan vasthouden?COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 21:56Dan heb ik in ieder geval geen probleem meer als er op dinsdag gestaakt wordt
Maar even serieus. Dit is toch niet door Slob veroorzaakt. Dit speelt al veel langer.
Pootje haken. Enige oplossing nog.