Kinderopvang tijdens staking

maandag 28 oktober 2019 om 20:21

maandag 28 oktober 2019 om 20:59
Voor die paar uur is er wel wat te regelen toch? Inderdaad thuiswerk, vriendje, buurmeisje inhuren etc.

maandag 28 oktober 2019 om 20:59
Nou... ik overweeg het wel eens. Maar ik ben ongeschikt als docent. Wel iets vergelijkbaars gestudeerd. En werk wel bij de boosdoener (volgens velen) echter niet in de sector.

maandag 28 oktober 2019 om 21:00
Er zijn tegenwoordig meer scholen die continu draaien dan die om 12.00 uur uit zijn hoor.
Dus dan heb je t over 09.30 tot 14.15 oid
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

maandag 28 oktober 2019 om 21:00
Er zijn denk ik genoeg mensen die die 4 uur werken en in de middag met kind thuis zijn. Alsmaar vakantieuren opnemen voor dit soort acties kan menig ouder op den duur flink gaan irriteren denk ik. Die uren zet je liever in voor andere dingen. En een oppas gaan regelen kost ook weer geld. Oftewel dit treft alleen maar weer de ouders.
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 21:01
9.91% gewijzigd

maandag 28 oktober 2019 om 21:01
Dan heb je toch nog echt niet begrepen waarom deze staking is.Sophiever schreef: ↑28-10-2019 20:57Daar wordt te makkelijk vanuit gegaan. Niet iedereen zit werkeloos thuis op de bank te wachten tot de kroost thuis komt en heeft een netwerk die weinig om handen heeft. De meeste mensen moeten werkuren maken voordat ze vrij krijgen en op is op een gegeven moment op.
Juist, om te voorkomen dat je kind met regelmaat naar huis wordt gestuurd omdat er niemand is die les kan geven.
Even voor de duidelijkheid: ik woon in een regio waar dit al vaker gebeurt. Mijn dochter heeft vanaf de meivakantie tot de zomervakantie elke woensdag geen les gehad. En nee, ik heb niet de uren om elke week vrij te nemen. Gelukkig wel de flexibiliteit om thuis te werken (en mijn man ook). School biedt geen oplossing, zegt alles gedaan te hebben wat in hun mogelijkheden ligt, BSO biedt geen opvang.
School is geen opvang he?
maandag 28 oktober 2019 om 21:02

maandag 28 oktober 2019 om 21:02
Wat denk je dat het je kost als er gewoon geen school meer is, omdat die gesloten is? Of als er structureel lesdagen geschrapt worden?ShaunTheSheep schreef: ↑28-10-2019 21:00Er zijn denk ik genoeg mensen die die 4 uur werken en in de middag met kind thuis zijn. Alsmaar vakantieuren opnemen voor dit soort acties kan menig ouder op den duur flink gaan irriteren denk ik. Die uren zet je liever in voor andere dingen.
maandag 28 oktober 2019 om 21:03
Vervelend voor die ouder. Maar het is uiteindelijk ook het probleem van de ouder. Tenminste, ik wil in elk geval graag dat mijn kind een fijne schoolperiode heeft met goede leerkrachten. En zo ziet de toekomst er nu niet naar uit.ShaunTheSheep schreef: ↑28-10-2019 21:00Er zijn denk ik genoeg mensen die die 4 uur werken en in de middag met kind thuis zijn. Alsmaar vakantieuren opnemen voor dit soort acties kan menig ouder op den duur flink gaan irriteren denk ik. Die uren zet je liever in voor andere dingen. En een oppas gaan regelen kost ook weer geld. Oftewel dit treft alleen maar weer de ouders.

maandag 28 oktober 2019 om 21:03
Gezellig bij de kindjes van je collega’s

Zouden er eigenlijk bedrijven zijn die iets collectiefs regelen als opvang op kantoor of zo voor medewerkers met schoolgaand kinderen?

maandag 28 oktober 2019 om 21:04
Ik heb al paar keer aangegeven dat ik het kan regelen. Gaat mij er alleen om dat ik er moeite mee heb dat een commerciële organisatie die los staat van het onderwijs niet kijkt naar eventuele betaalde mogelijkheden

maandag 28 oktober 2019 om 21:05
Dat kan. Je kunt voor een andere organisatie kiezen.Groenevingers1982 schreef: ↑28-10-2019 21:04Ik heb al paar keer aangegeven dat ik het kan regelen. Gaat mij er alleen om dat ik er moeite mee heb dat een commerciële organisatie die los staat van het onderwijs niet kijkt naar eventuele betaalde mogelijkheden

Iets structureels zou je misschien kunnen opvangen door met je werkuren te schuiven. School dicht... hmm dat wordt thuisonderwijs dan. Gezellig

Omdat ze dat misschien niet kunnen bolwerken. Op zich vind ik solidariteit richting het onderwijs ook niet verkeerd. Zouden meer bedrijven moeten doen, gewoon het land platleggen. Misschien kan de overheid dan wel investeren.Groenevingers1982 schreef: ↑28-10-2019 21:04Ik heb al paar keer aangegeven dat ik het kan regelen. Gaat mij er alleen om dat ik er moeite mee heb dat een commerciële organisatie die los staat van het onderwijs niet kijkt naar eventuele betaalde mogelijkheden

Misschien wel gedaan, maar zoals ik al zei: ook daar tekorten.Groenevingers1982 schreef: ↑28-10-2019 21:04Ik heb al paar keer aangegeven dat ik het kan regelen. Gaat mij er alleen om dat ik er moeite mee heb dat een commerciële organisatie die los staat van het onderwijs niet kijkt naar eventuele betaalde mogelijkheden
In Haarlem sluiten ze BSO's. Niet vanwege te weinig kinderen, maar te weinig personeel: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/254458/w ... nderopvang
maandag 28 oktober 2019 om 21:06
Het punt is dus dat sommige opvangorganisaties daar wel degelijk naar kijken, maar tot de conclusie komen dat ze dat niet willen doen.Groenevingers1982 schreef: ↑28-10-2019 21:04Ik heb al paar keer aangegeven dat ik het kan regelen. Gaat mij er alleen om dat ik er moeite mee heb dat een commerciële organisatie die los staat van het onderwijs niet kijkt naar eventuele betaalde mogelijkheden

maandag 28 oktober 2019 om 21:07
Ik vind het ook suf hoor.Groenevingers1982 schreef: ↑28-10-2019 21:04Ik heb al paar keer aangegeven dat ik het kan regelen. Gaat mij er alleen om dat ik er moeite mee heb dat een commerciële organisatie die los staat van het onderwijs niet kijkt naar eventuele betaalde mogelijkheden
maandag 28 oktober 2019 om 21:12
Een signaal afgeven naar de politiek dat er geïnvesteerd moet worden in het onderwijs.COtweepuntnul schreef: ↑28-10-2019 20:52Ik vind het lerarentekort overigens wel een serieus probleem maar ik weet niet zo heel goed wat ik als ouder daaraan kan doen.

maandag 28 oktober 2019 om 21:12
Kom je nu met school is geen opvang? School is een verplichting. Schaf anders de leerplicht af en kijk eens of het thema volle klassen dan nog een issue is. Tot nu toe krijgt het onderwijs met elke staking al extra geld. Dat blijven ze niet doen hoor. En natuurlijk gaan scholen onverhinderd door met staken zolang ze geld krijgen.Nandina* schreef: ↑28-10-2019 21:01Dan heb je toch nog echt niet begrepen waarom deze staking is.
Juist, om te voorkomen dat je kind met regelmaat naar huis wordt gestuurd omdat er niemand is die les kan geven.
Even voor de duidelijkheid: ik woon in een regio waar dit al vaker gebeurt. Mijn dochter heeft vanaf de meivakantie tot de zomervakantie elke woensdag geen les gehad. En nee, ik heb niet de uren om elke week vrij te nemen. Gelukkig wel de flexibiliteit om thuis te werken (en mijn man ook). School biedt geen oplossing, zegt alles gedaan te hebben wat in hun mogelijkheden ligt, BSO biedt geen opvang.
School is geen opvang he?

maandag 28 oktober 2019 om 21:14
Ik snap niet dat er ondertussen nog geen protesten van ouders komen over de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs aan hun kinderen.
Waarom staan er nog steeds geen ouders te demonstreren op het Binnenhof?
Kom op ouders, het gaat over de toekomst van jullie kinderen! Maak met zijn allen een vuist naar de overheid. Eis goed onderwijs voor jullie kinderen.
Waarom staan er nog steeds geen ouders te demonstreren op het Binnenhof?
Kom op ouders, het gaat over de toekomst van jullie kinderen! Maak met zijn allen een vuist naar de overheid. Eis goed onderwijs voor jullie kinderen.
maandag 28 oktober 2019 om 21:14
Stelletje ordinaire geldwolven, die lerarenSophiever schreef: ↑28-10-2019 21:12Kom je nu met school is geen opvang? School is een verplichting. Schaf anders de leerplicht af en kijk eens of het thema volle klassen dan nog een issue is. Tot nu toe krijgt het onderwijs met elke staking al extra geld. Dat blijven ze niet doen hoor. En natuurlijk gaan scholen onverhinderd door met staken zolang ze geld krijgen.