Kindje bij gastouder niet gevaccineerd...

11-09-2015 20:34 196 berichten
...en onze baby zou daar eind volgende maand moeten starten. Onze oudste gaat sinds een jaar naar deze gastouder (daarvoor KDV), zij is inmiddels 2,5. Toen zij startte was iedereen gevaccineerd, dat hebben we toen nagevraagd.

Onze jongste dochter is nu 2 maanden oud. En wederom navraag gedaan. Zojuist hoorde ik dat er een half jaar geleden een kindje bij is gekomen dat niet gevaccineerd wordt.

Enerzijds vinden we het risico te groot, we willen (zoals elke ouder) niet dat onze kindjes wat overkomt. Anderzijds vraag ik me af hoe groot het risico daadwerkelijk is en denk ik dat je hier op een KDV ook niet aan ontkomt. Of in het dagelijks leven for that matter.

Wij vragen ons nu af wat te doen. Ben benieuwd naar de meningen hier. Misschien maak ik me teveel zorgen of misschien juist niet.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de gastouder zo reageert en een positie in durft te nemen.
Ja daar ben ik ook heel blij om. Voel me wel erg rot naar het kindje en de ouders.

Gastouder gaat nog een moeilijk gesprek moeten voeren. Niet fijn
quote:HelpBrand schreef op 12 september 2015 @ 22:25:

[...]

Ik ben net thuis. Prettig gesprek. Gastouder zat er ook mee in haar maag en wilde daarom liefst zsm afspreken. Dus vandaar vanavond.

Lang verhaal kort: als wij weggaan als dat kindje blijft komen is voor haar de keuze snel gemaakt. Zij wil ons niet kwijt.

Daarnaast gaat zij in de toekomst meteen vragen of kindjes wel of niet gevaccineerd worden. Zij wil geen niet gevaccineerde kindjes meer opvangen.

En je eigen nog voor bmr/menC ongevaccineerde baby is wel welkom?

Ga je haar dan wel met zes maanden alvast de (extra) bmr vaccinatie geven zodat je niet het risico loopt (of in ieder geval het risico verkleint) dat jouw kind straks een andere baby besmet met bof, mazelen of rode hond?

Eigenlijk zou je je nog niet volledig gevaccineerde baby/kind dan gewoon thuis moeten houden tot het volledig gevaccineerd is tot en met de bmr/menC toch? Als je als gastouder ongevaccineerde kinderen niet in je opvang wilt hebben wil je die groep kinderen dan toch óók niet in je opvang?
Als er kudde-immuniteit heerst dan is dat helemaal geen issue Droppyco. Mensen zoals jij brengen die kudde-immuniteit in gevaar vanwege de (vermeende!) voordelen voor enkel en alleen het eigen kind. Dat vind ik egocentrisch en ronduit asociaal gedrag.
quote:Pink-Ink schreef op 12 september 2015 @ 22:58:

Als er kudde-immuniteit heerst dan is dat helemaal geen issue Droppyco. Mensen zoals jij brengen die kudde-immuniteit in gevaar vanwege de (vermeende!) voordelen voor enkel en alleen het eigen kind. Dat vind ik egocentrisch en ronduit asociaal gedrag.+1

Als er kudde-immuniteit heerst dan is dat helemaal geen issue Droppyco. Mensen zoals jij brengen die kudde-immuniteit in gevaar vanwege de (vermeende!) voordelen voor enkel en alleen het eigen kind. Dat vind ik egocentrisch en ronduit asociaal gedrag.

Inderdaad. Daarbij zal onze jongste het jongste kindje op de groep zijn en blijven. In ieder geval de komende 2 jaar. En dan is ze idd lang en breed gevaccineerd.

Edit: ik vind pasgeboren baby's heel anders dan oudere kindjes die niet gevaccineerd worden. Had een heel verhaal getypt maar laat ook maar. Ik heb geen zin om hierop in te gaan droppyco. Ik ga eerst lekker slapen
quote:droppyco schreef op 12 september 2015 @ 14:54:

[...]

Je weet niet hoe groot de kans is dat een baby overlijd aan een vaccinatie aangezien het vrij moeilijk aan te tonen is óf overlijden (mede) door vaccinatie is veroorzaakt.

Stel, een baby overlijd direct of enige tijd na vaccinatie met doodsoorzaak wiegendood dan kun je niet zeggen of de eerder gegeven vaccinatie (mede) verantwoordelijk is voor de wiegendood.

Stel, je baby overlijd enige tijd ná vaccinatie aan de gevolgen van mazelen dan kun je niet weten, niet zeggen dat de mazelen en enkel de mazelen verantwoordelijk zijn voor overlijden en niet ook de eerder gegeven vaccinatie (voor dktp-hib-hepb/pneu).

We hebben geen flauw idee hoe groot het risico van (de opeenstapeling van) vaccins werkelijk is en we zullen hier ook nooit achter komen zolang er geen grootschalig onderzoek komt tussen volledig gevaccineerden en 100 % vaccinvrije mensen/kinderen/baby's.

De kans dat je baby aan een ziekte als mazelen komt te overlijden in een land als Nederland is trouwens bijzonder klein.

Zie de grafiek in onderstaande link.

In 1976 werd het mazelen vaccin in het rijksvaccinatie programma opgenomen. Sterfte door (over het algemeen niet lab bevestigde) mazelen was al nagenoeg verdwenen in Nederland vlak voor invoering mazelen vaccin.

Van Meer dan 2500 "mazelen" sterfgevallen (ze zijn vrijwel niet lab bevestigd dus kan ook zijn dat deze doden een ziekte als vijfde/zesde ziekte of een andere ziekte hadden) doden begin 1900 is het aantal sterfgevallen afgenomen tot enkelen in de jaren '70, ZONDER dat daarvoor vaccinatie gegeven werd.

Dus wat is nou het risico op sterfte door "mazelen" en wat weten we nou eigenlijk echt van het risico op overlijden door vaccinatie (en de opeenstapeling van vaccins)?

https://www.ntvg.nl/sites ... 0001f.jpg?hc_location=ufi

We leven nu op dit moment niet in een veilige gevaccineerde wereld, we hebben nooit in een veilige gevaccineerde wereld geleefd.

Zoals ik hierboven al schreef, ondanks vaccinatie kun je (zonder het te weten) je omgeving besmetten.

14% van de onderzochte Spaanse gevaccineerde kinderen bleek de difterie bacterie bij zich gedragen, zie mijn bericht van hierboven.

Of er nou wel of geen vluchtelingen naar Nederland komen, virussen zul je altijd blijven houden. De kans is aanwezig dat de vluchtelingen het gemuteerde vaccinvirus van polio bij zich dragen en zo kan inderdaad polio weer ons land in komen, dankzij dat oraal polio vaccin maar ik ben niet bang voor het (gemuteerde) polio virus. Ik ben nog geen enkel bewijs tegen gekomen dat het polio virus in het verleden, voor invoering polio vaccin, de veroorzaker is geweest van verlammingen.Serieus, jij gelooft niet dat je van polio verlamd kunt raken? Ben jij echt?
Wat een super gastouder!!

Fijn dat ze zo en ook zo snel in gesprek is gegaan met je!
Vaccineren doe ik overigens niet om mijn eigen gezonde kinderen te beschermen, maar is altruïstisch.. Om de zwakken in de samenleving te beschermen dat virussen minder de kans hebben rond te waren. Dus voor de pasgeborene of een ziek kind wat niet gevaccineerd mag worden. Zodat die door de kuddeimmuniteit is beschermt ,

Helaas, sommige mensen zijn meer type ' survival of the fittest' , ben je zwak, kan je beter je genen niet doorgeven en vroegtijdig sterven

Dan heb ik voor de religieuzen altijd nog meer respect dan voor de 'mijn kind eerst'- groep.
Ik heb al menig discussie gevoerd met Droppyco. Ze komt ook alleen langs om over vaccinaties te praten en vervuilt dan het halve topic met ellenlange posts die ik dan punt voor punt ging weerleggen, maar ze snapt het gewoon niet. Of ze wil het niet snappen. Droppyco is ook op vele sites actief onder andere namen, haar schrijfstijl is zeer herkenbaar. Ze heeft zelfs onder mijn naam op een andere website gereageerd. Dat is haar tactiek: voorstanders van vaccinatie in een kwaad daglicht proberen te stellen door onder hun naam te discussiëren.

Het goede nieuws is dat Droppyco een uitstervend ras is. De meeste mensen hebben wel weer genoeg van de stortvloed aan antivaccinatie-onzin die over ze uitgestort wordt. En als je op internet op zoek gaat naar voor en tegenargumenten, zie je al snel dat de tegenstanders vaak niet bepaald fris zijn...
Occam's razor
@absor: ook gezonde kinderen lopen risico op ernstige gevolgen van vaccineerbare ziektes. Maar het is zeker waar dat kinderen met een verzwakt immuunsysteem sneller ziek worden.
Occam's razor
Gezonde kinderen lopen ook risico's door vaccineerbare ziektes en de zwakkere kunnen er ook dood aan gaan. Los van dat ik het risico bij mijn kind niet zou willen lopen moet ik er niet aan denken dat mijn kind zo'n ziekte krijgt, en dan na een ziekenhuisopname omdat die heel ziek was, hij het overleeft om vervolgens te horen dat er een kind met kanker overleden is, die mag dan namelijk geen vaccinatie, en misschien/waarschijnlijk door mijn kind is besmet.

En dat de sterfte cijfers nu laag zijn heeft er mee te maken dat er heel veel kinderen wel een vaccinatie krijgen en dat de zorg er op vooruit gegaan is. Alleen dat je kind nu doodziek in het ziekenhuis terecht komt en dan gelukkig niet net niet dood gaat vind ik geen rede om te zeggen dan doe ik het niet. Ik wil niet die onzekerheid mee maken, ik wil niet dat mijn kind zo ziek wordt, ik wil niet dat hij of ik of wie dan ook moet twijfelen aan of hij het wel gaat redden... Als er niemand ziek is en je hele omgeving vaccinaties heeft is het makkelijk praten dat je je kind geen vaccinatie geeft, maar wacht maar tot die ziekte uitbreekt en het wachten is tot jou kind ook ziek wordt en ook naar het ziekenhuis zal moeten...

En natuurlijk is er een verschil tussen een kind dat de vaccinatie niet krijgt en een kind dat de vaccinatie (nog) niet mag hebben. Je kan niet doen wat niet kan hè. En dat er een groep is die iets nog niet mag en er daardoor risico's zijn betekend niet dat je dan niks miet doen om de risico's te verkleinen. Omdat er verkeersslachtoffers vallen betekend toch ook niet dat je dan maar geen gordel meer om doet?!?

TO Wat fijn dat je een goed gesprek met je go hebt gehad en deze uitkomst er is. Het is een lastig parket waar de go zich in bevindt en ik hoop voor haar dat het gesprek met de ouders van dat andere kind een beetje redelijk gaat.
Goeie post met duidelijke uitleg over de verschillen Bloemetje77

Debora: whaat? Jeetje.

TO: wat fijn dat de gastouder zo reageert. Jammer voor dat kindje, ja, maar voor die ouders, neu. Zoals hierboven al meerdere keren is geschreven: niet vaccineren van je kind is ronduit asociaal. Ik heb daar geen medelijden mee. Fijn dat je oudste dochter nu ook kan blijven bij de GO waar ze zo aan gewend is
quote:droppyco schreef op 12 september 2015 @ 20:34:

[...]

Het maakt mij echt niet uit of ik in een omgeving met een hoge of lage vaccinatiegraad leef of dat er straks misschien vluchtelingen deze kant op komen die virussen mee brengen.

Ik heb vertrouwen in het lijf van mijn eigen ongevaccineerde kind en geen vertrouwen in de veiligheid en beschermende werking van het vaccin.

Ik heb een keuze gemaakt voor mijn kind en die keuze is om absoluut nooit niet te gaan vaccineren en daar sta ik voor de volle 100% achter.

Heel vervelend voor die ouders die enkel vanwege hun geloof niet laten vaccineren en dan in "doodsangst" zitten als er een mazelen virusje voorbij komt en dan snel, alsnog, stiekum hun kinderen laten vaccineren. Je staat ergens achter of je staat er niet achter, lijkt me. Of je nu niet vaccineert vanwege het geloof of vanwege tal van andere redenen.

Hoe ziek waren die kinderen eigenlijk en wat waren de complicaties toen vooral? Heb je dat uitgezocht?

Zie hier: www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazelen/Mazel ... _2013_2014

Voornamelijk waren de complicaties namelijk oor en long ontsteking.

Hoeveel (volledig) gevaccineerde kinderen hebben regelmatig last van terug kerende oor ontstekingen en kampen met longproblemen/astma?

Horen we hier regelmatig van in het nieuws? Hoeveel kinderen er met (chronische) oorontstekingen lopen en hoeveel kinderen er levenslang last van hun longen hebben en hoe vaak er kinderen met longontsteking in het ziekenhuis worden opgenomen? Nee...

Is het dan eerlijk om wel alle gevallen van long en oorontsteking op de hoop van complicaties te gooien zodat het net lijkt alsof mazelen doormaken een groot risico op complicaties met zich mee brengt?

Daarbij; Wie waren de personen waarbij complicaties optraden?

Waren dat voornamelijk 100% vaccinvrije kinderen of waren dat reeds 1,2,3 of 4 keer gevaccineerde baby's of volledig gevaccineerde kinderen?En ga eens een cursus statistiek volgen, dan snap je ook wat van de cijfers die je leest.

[...]

Ik ben net thuis. Prettig gesprek. Gastouder zat er ook mee in haar maag en wilde daarom liefst zsm afspreken. Dus vandaar vanavond.

Lang verhaal kort: als wij weggaan als dat kindje blijft komen is voor haar de keuze snel gemaakt. Zij wil ons niet kwijt.

Daarnaast gaat zij in de toekomst meteen vragen of kindjes wel of niet gevaccineerd worden. Zij wil geen niet gevaccineerde kindjes meer opvangen.Fijn dat ze zo reageerde!
Dank voor jullie reacties dames. Fijn

Die zogenaamde kudde immuniteit die helemaal niet bestaat bedoel je?

Zie mijn bericht van 12/09/2015 408 en 15:05.

Gelukkig zijn er steeds meer mensen die nadenken over vaccineren en niet zomaar klakkeloos van alles en nog wat in hun kinderen laten spuiten dus de mensen die nog in de werking van vaccinaties geloven zullen zich misschien wel onveilig gaan voelen in een wereld waarin meer mensen ervoor kiezen zich niet (meer) te laten vaccineren.

Het is nu eenmaal een feit dat meer en meer mensen niet meer (alle) vaccins bij hun kinderen in laten spuiten dus de kans dat je baby mazelen zal oplopen voordat hij/zij zelf zijn shot krijgt zal groter worden (volgens het vaccinatie geloof).

Gelukkig heeft iedereen een keuzes over zijn eigen lichaam of dat van zijn kinderen en bepaal je nog altijd zelf wat voor stoffen je je kind wel of niet dwars door de huid heen wil laten injecteren.

Ik vind het vreemd dat je dit recht egocentrisch en ronduit asociaal gedrag vind maar vanuit jouw oogpunt en vanuit jouw angst gezien begrijp ik je uitspraak wel weer.

Je zal je waarschijnlijk niet veilig voelen in een ongevaccineerde wereld en omdat jij je niet veilig voelt in een ongevaccineerde wereld wordt je boos op de mensen die niet (meer) mee willen doen aan het in stand houden van die gevaccineerde wereld en wordt je boos op deze groep mensen en ga je ze egocentrisch en asociaal noemen terwijl het probleem, de angst, toch echt bij jou ligt, niet bij de mensen die bewust kiezen miet meer te vaccineren want die hebben geen angst om in een ongevaccineerde wereld te leven.
Droppyco, begrijp jij eigenlijk wel hoe een vaccinatie werkt?

[...]

Daarnaast gaat zij in de toekomst meteen vragen of kindjes wel of niet gevaccineerd worden. Zij wil geen niet gevaccineerde kindjes meer opvangen.Wat fijn, HelpBrand!
quote:droppyco schreef op 13 september 2015 @ 09:28:

[...]

Ik vind het vreemd dat je dit recht egocentrisch en ronduit asociaal gedrag vind maar vanuit jouw oogpunt en vanuit jouw angst gezien begrijp ik je uitspraak wel weer.

Je zal je waarschijnlijk niet veilig voelen in een ongevaccineerde wereld en omdat jij je niet veilig voelt in een ongevaccineerde wereld wordt je boos op de mensen die niet (meer) mee willen doen aan het in stand houden van die gevaccineerde wereld en wordt je boos op deze groep mensen en ga je ze egocentrisch en asociaal noemen terwijl het probleem, de angst, toch echt bij jou ligt, niet bij de mensen die bewust kiezen miet meer te vaccineren want die hebben geen angst om in een ongevaccineerde wereld te leven.
Droppyco ik heb zo het idee dat ik je op een ander forum vaker ben tegen gekomen. Onder andere namen weliswaar maar volgens mij ben je dezelfde. Ik merk dat ik je niet serieus kan nemen.
Vanuit mijn angst? Je hebt werkelijk geen idee waarover je het hebt hè? Maar ik begrijp dat je vaker over dit soort zaken trollt, dus ik haak even af.
quote:bloemetje77 schreef op 12 september 2015 @ 16:30:

@Droppyco: ik vermoed dat jij een hipster Randstedeling bent die lekker biologische appeltjes haalt en haar lekker eigenwijs niet ingeënte kindje op de bakfiets naar huis brengt.

Jij woont niet in een dorp op de biblebelt, dat weet ik zeker. Dan zou je weten dat daar wel degelijk heel veel zieke kinderen waren 2 jaar geleden, en dan niet met een beetje koorts en rode vlekken in bed maar ziekenhuisopnames en bidden maar, die ouders. En de andere helft van de bevolking met jonge babies was in paniek en liet alsnog (stiekem) inenten of voortijdig inenten. Hadden zij dat niet gedaan dan waren er misschien wel doden gevallen. Daarnaast ken ik er volwassenen die nu nog lopen met de gevolgen van kinderpolio.

Het is makkelijk kletsen met wat vage macrobiotische websites als bron als je niet in een omgeving woont waar heel veel kindjes niet ingeënt zijn, dan is jouw kind beschermt bij de gratie van ouders die wél laten inenten. Het is ook makkelijk om met statistieken te strooien, dat er écht niet zoveel kindjes overlijden... nee.. totdat jij staat te bidden in het ziekenhuis en je je eigen kind vreselijk ziet vechten. Dan denk je echt wel anders over dat ene prikje. Maar tot die tijd stel jij wel andere kinderen en ouders bloot aan dat risico.Helemaal mee eens!
quote:droppyco schreef op 12 september 2015 @ 20:34:

[...]

Het maakt mij echt niet uit of ik in een omgeving met een hoge of lage vaccinatiegraad leef of dat er straks misschien vluchtelingen deze kant op komen die virussen mee brengen.

Ik heb vertrouwen in het lijf van mijn eigen ongevaccineerde kind en geen vertrouwen in de veiligheid en beschermende werking van het vaccin.

Ik heb een keuze gemaakt voor mijn kind en die keuze is om absoluut nooit niet te gaan vaccineren en daar sta ik voor de volle 100% achter.

Heel vervelend voor die ouders die enkel vanwege hun geloof niet laten vaccineren en dan in "doodsangst" zitten als er een mazelen virusje voorbij komt en dan snel, alsnog, stiekum hun kinderen laten vaccineren. Je staat ergens achter of je staat er niet achter, lijkt me. Of je nu niet vaccineert vanwege het geloof of vanwege tal van andere redenen.

Hoe ziek waren die kinderen eigenlijk en wat waren de complicaties toen vooral? Heb je dat uitgezocht?

Zie hier: www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazelen/Mazel ... _2013_2014

Voornamelijk waren de complicaties namelijk oor en long ontsteking.

Hoeveel (volledig) gevaccineerde kinderen hebben regelmatig last van terug kerende oor ontstekingen en kampen met longproblemen/astma?

Horen we hier regelmatig van in het nieuws? Hoeveel kinderen er met (chronische) oorontstekingen lopen en hoeveel kinderen er levenslang last van hun longen hebben en hoe vaak er kinderen met longontsteking in het ziekenhuis worden opgenomen? Nee...

Is het dan eerlijk om wel alle gevallen van long en oorontsteking op de hoop van complicaties te gooien zodat het net lijkt alsof mazelen doormaken een groot risico op complicaties met zich mee brengt?

Daarbij; Wie waren de personen waarbij complicaties optraden?

Waren dat voornamelijk 100% vaccinvrije kinderen of waren dat reeds 1,2,3 of 4 keer gevaccineerde baby's of volledig gevaccineerde kinderen?Mijn haren staan rechtovereind van jou idiote denkwijze.
JouW bedoelde ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven