Kleuter rugtas

21-09-2019 10:26 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Iemand tips voor een leuke maar goede rugtas voor mee naar school?
Het is voor mijn dochter van 4 jaar

Dank alvast
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2019 11:31
Hoe dan? Elke twee jaar een nieuwe tas van een tientje, dat is 40 euro voor de hele basisschool. Hoe kun je daar met een dure tas winst op pakken?
Ik geloof dat ik je nu even niet begrijp??
Bij de Kruidvat hebben ze meestal echt leuke! ( voor mijn zoon van 4 leuke gescoord van Lego deze zomer. Voor maar €5! )
Alle reacties Link kopieren
Tassen van Decathlon zijn inderdaad ook een goede, ook voor oudere basisschool kinderen. Ik zou er echt niet teveel geld aan uitgeven; wordt maximaal twee à drie jaar gebruikt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wat erop staat hangt erg van de smaak van je kleuter af😉. Duur of goedkoop, ze gaan even lang mee. Merken zegt kleuters niets, ze gaan er even zorgvuldig (of niet) mee om.
Als juf zeg ik: niet te klein, zeker als ze fruit, drinkbeker en broodtrommel meenemen. Ze pakken op school zelf hun tas in en gepuzzel met bakjes, daar doen ze niet aan. Als het niet past duwen ze tot het wel gaat. Zorg ervoor dat ze er, op alle mogelijke manieren, makkelijk inpassen en de rits dan ook nog goed dicht kan.
Eze schreef:
21-09-2019 11:44
De whoopwhooptas!

Ja kreeg jij ook meteen dat warme whoopwhoopgevoel van binnen? :love:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier voor allebei de kinderen een Skip Hop, maar die zijn denk ik vanaf groep 3 te kinderachtig. Bij de kleuters lopen ze er hier nog wel mee.

Voordeel daarvan vind ik dat zoon hem zelf ook makkelijk open en dicht kan doen, dat lukte hem met de vorige die hij had niet.
Pindakaasjes schreef:
21-09-2019 12:55
Ik geloof dat ik je nu even niet begrijp??

Jij schrijft:
Ik heb wel altijd goede tassen gekocht.. dat betaald zich in levensduur en comfort echt wel terug..
Hoe betaalt die dure tas zich terug in levensduur? Doet jouw kind dan acht basisschooljarenjaar met dezelfde dure tas?
Alixpress
Star² schreef:
21-09-2019 13:09
Ja kreeg jij ook meteen dat warme whoopwhoopgevoel van binnen? :love:
:rofl:
Ik dacht ook dat we een vervolg-topic kregen toen ik deze titel las...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben de tassen van simply colors. De kleine rugzak voldoet prima voor kleuters ( en ze gebruikten hem eerder op het kdv ook al. Vanaf gr3/gr4 krijgen/kregen ze een groot model.
Alle reacties Link kopieren
Anna&elsa of prinsessen. Of bij kitsch kitschen, die zijn ook leuk en heel sterk.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2019 13:31
Jij schrijft:



Hoe betaalt die dure tas zich terug in levensduur? Doet jouw kind dan acht basisschooljarenjaar met dezelfde dure tas?

ehhh.. nee..
Maar 3 a 4 jaar gaat zo'n tas wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-09-2019 14:54
ehhh.. nee..
Maar 3 a 4 jaar gaat zo'n tas wel mee.
Maar wat ze in groep 1 leuk vonden, vinden ze in groep 4/5 toch al lang niks meer? Dan "moet" je ruim voor die tijd al een andere kopen om in de ochtend een beetje zonder gezeur over kinderachtigheid de deur uit te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
21-09-2019 14:58
Maar wat ze in groep 1 leuk vonden, vinden ze in groep 4/5 toch al lang niks meer? Dan "moet" je ruim voor die tijd al een andere kopen om in de ochtend een beetje zonder gezeur over kinderachtigheid de deur uit te kunnen.

Oh zo.. ja, maar voor prinses, Dora, Bob de bouwer of Frozen opdrukken, was hier al nooit veel belangstelling.
Skip Hop heeft leuke rugzakjes voor die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2019 12:12
Dat kan, maar dan nog is dat niet en gewicht waarvan elk goedkoop rugzakje meteen stuk gaat. Als de tas groot genoeg is, is het voldoende.

Boeken op het vo neem je niet meer mee in een tas van tien euro want daardoor tornen de stiksels subiet los.
En precies om die reden had ik er de zin achteraan genoteerd dat desalniettemin elke rugtas wel voldoet.
Alle reacties Link kopieren
LoiseauVélo schreef:
21-09-2019 11:02
Oeh, ik heb geen kinderen, maar een kleuterrugtas zou ik zo gevonden hebben! ;-D
Zoveel leuks te koop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jammere is dat kleuters het liefst zo’n soort rugtas willen:
Afbeelding

Kind wil trouwens nu het liefst mijn kinderkipling rugzak. Gewoon, omdat ie van mij is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon vergeet zijn rugzak meestal mee naar huis te nemen, dus neemt hij zijn spullen de volgende dag in een andere tas mee naar school, die hij ook weer vergeet. Enzovoort. Wij hebben dus vooral heel veel tassen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
21-09-2019 15:21
Skip Hop heeft leuke rugzakjes voor die leeftijd.
Ik vind het trouwens ook een voordeel van deze dat je ze op de grootste stand zelf kan dragen. Als je dan met een moe kind naar huis moet, dan heb je in elk geval je handen vrij omdat je hem op je eigen rug kan doen.

Weet om eerlijk te zijn niet of dit standaard is voor de kleinere rugzakken.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
21-09-2019 10:41
Kies gewoon een leuke. Ze hoeven nog niet van hele goede kwaliteit te zijn, want er gaat nog niet zoveel in mee
Nou, dat valt tegen hoor! We staan op school regelmatig echt te proppen omdat we niet alles terug krijgen in de tas!

Fruitbakje en beker, lunchtrommel en beker, eventueel reservekleding voor plasongelukjes (verschilt per school, maar veel kinderen vinden eigen kleding prettiger), 2 vriendenboekjes, een verftekening en het vestje waar het na school écht te warm voor was. Heb je best een behoorlijke tas voor nodig hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie als kleuterleerkracht vele tassen voorbij komen en het enige wat echt niet handig is, is een te kleine tas. Zo’n tas waar de broodtrommel, het fruitbakje en de beker er maar op één manier net aan in passen. Er past geen tekening/verfwerk/natgepieste broek meer bij en het kind krijgt de tas zelf niet dicht. Koop gewoon zo’n afzichtelijke Disneytas met genoeg ruimte. Kind blij, juf blij.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben juist een grotere voor hem voor school gekocht. Overblijfdag moeten er 2 broodtrommels in. En dan nog de fles, vaak knutsels, soms brieven, een vriendenboekje of een vest... Zo’n kleintje nemen we mee naar de speeltuin ofzo.
wolkewitje schreef:
21-09-2019 20:06
Mijn zoon vergeet zijn rugzak meestal mee naar huis te nemen, dus neemt hij zijn spullen de volgende dag in een andere tas mee naar school, die hij ook weer vergeet. Enzovoort. Wij hebben dus vooral heel veel tassen.
Dan neem je als ouder de volgende ochtend toch de tas mee naar huis die hij de dag daarvoor vergeten is?
Ik heb er één van skip hop voor mijn kleuter. Ik vind hem lelijk, maar dit soort dingen mag hij zelf kiezen. Ik heb hem nog geprobeerd in een bepaalde richting te duwen, maar hij moest en zou deze hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sigilind schreef:
22-09-2019 14:08
Wij hebben juist een grotere voor hem voor school gekocht. Overblijfdag moeten er 2 broodtrommels in. En dan nog de fles, vaak knutsels, soms brieven, een vriendenboekje of een vest... Zo’n kleintje nemen we mee naar de speeltuin ofzo.
Uit nieuwsgierigheid: waarom 2 broodtrommels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven