Kleuter-topic, naar groep 1

04-12-2018 09:42 153 berichten
Zijn hier meer ouders wiens kind binnenkort naar de kleuterklas gaat of wiens kind net is gestart op school? En daarover willen schrijven?

Mijn zoon start na de kerstvakantie en ik vind het erg spannend. Hoe gaat ie het vinden? Zal hij vrienden maken? Zal hij een beetje mee kunnen komen? Is de juf lief enzovoorts.
Alle reacties Link kopieren
O ik zou ook zeker nieuwsgierig zijn Sneeuwwitje! Wanneer is het gesprek?
Wat snel al. Hoe vaak zijn die evaluatiegesprekjes?
2x per jaar en dochter moet mee. Gesprek is volgende week woensdag. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, dan pakt de juf heus wel grote stoelen.

Ik heb onze oudste wel een paar keer thuis gehouden. Dan was ze 's ochtends zo moe en net niet helemaal fit.
Maar wij kunnen beide meestal onze eigen uren indelen, dus dat maakt die keuze om haar even thuis te houden, wel zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hee wat leuk dit topic, ik schrijf graag mee!

Dochter wordt in februari 4. Ze mag dus in januari gaan wennen. Ik vond het altijd een cliché-uitspraak maar: wat is ze er aan toe! Ze is de oudste op de creche en erg pienter, dus ze kan echt wel wat meer uitdaging gebruiken dan de crehce haar kan bieden nu.

We hebben er allemaal wel zin in. Dochter zei gisteren wel dat ze het wat spannend vond dat ze zelf de rits van haar jas dicht moet doen dan. (net nieuwe winterjas en die rits is nog wat stug). Tja, als dat de grootste zorg is komt het wel goed. Ze is ook al eens wezen kijken en toen draaide ze al mee in de kleuterklas alsof ze er al jaren zat. :)
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is al 14, en startte 10 jaar geleden in groep 1 na de kerst vakantie .
Meteen hele dagen, eerste weken was ie kapot, en sliep hij op vrijdag (vrij) de halve dag.

Als ie thuis kwam stelde ik 100 vragen, en kreeg ik 0 antwoord
" ja leuk, goed"

Jongste ging ook meteen naar bso en had continu rooster, die was minder moe dan oudste die tussen de middag en na school thuis was.
ruiva schreef:
05-12-2018 09:54
Hee wat leuk dit topic, ik schrijf graag mee!

Dochter wordt in februari 4. Ze mag dus in januari gaan wennen. Ik vond het altijd een cliché-uitspraak maar: wat is ze er aan toe! Ze is de oudste op de creche en erg pienter, dus ze kan echt wel wat meer uitdaging gebruiken dan de crehce haar kan bieden nu.

We hebben er allemaal wel zin in. Dochter zei gisteren wel dat ze het wat spannend vond dat ze zelf de rits van haar jas dicht moet doen dan. (net nieuwe winterjas en die rits is nog wat stug). Tja, als dat de grootste zorg is komt het wel goed. Ze is ook al eens wezen kijken en toen draaide ze al mee in de kleuterklas alsof ze er al jaren zat. :)
Ja kleding wordt nog wel even een ding. Geen tuinbroeken, lastige knopen en veters. Stuur hem eerste tijd wel met joggingbroek en regenlaarzen naar school. Volgende week gaat hij ochtendje wennen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Uvita! ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wanneer ik meer van school hoor 😉
Zeker op dagen met gym heeft dochter makkelijke kleding aan (joggingbroek want ze gymmen in onderbroek en schoenen met klittenband. Andere dagen van de week broeken die ze makkelijk zelf naar beneden en omhoog kan doen, maar ze loopt vooral in jurkjes met legging.

Vandaag heeft ze voor het eerst geluncht bij een vriendinnetje thuis. Ze vonden het allebei super leuk. Ging helemaal prima. Over een paar weekjes maar eens kijken of het eerste speelafspraakje gemaakt kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze geen vaste gymdagen bij de kleuters, dus we kunnen er geen rekening mee houden.
Is er bij jullie een regel dat er geen tuinbroeken gedragen mogen worden? Die regel ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste gaat na de kerstvakantie ook wennen, geloof dat hij de 19de dan echt begint. Hij krijgt dezelfde juf als die zijn vader heeft gehad, volgens mij een hele betrokken vrouw die gelijk nog vol met verhalen zat hoe mijn man als 4 jarig jochie was.

Ik zie er wel heel erg tegenop, heb zitten janken als een baby toen zijn kaartje in de brievenbus lag. Ik wordt al misselijk bij de gedachte dat ik m’n lieve knul straks 5 dagen per week kwijt ben. Dus ik ga het nog erg moeilijk krijgen.
fruitfris schreef:
06-12-2018 19:15
Hier hebben ze geen vaste gymdagen bij de kleuters, dus we kunnen er geen rekening mee houden.
Is er bij jullie een regel dat er geen tuinbroeken gedragen mogen worden? Die regel ken ik niet.
Haha nee geen regel. Maar zoon krijgt de tuinbroek zelf niet goed aan (bovenstuk) en ik neem aan dat de juf niet helpt met kleding.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Whatsinaname1988 schreef:
06-12-2018 22:07
Mijn oudste gaat na de kerstvakantie ook wennen, geloof dat hij de 19de dan echt begint. Hij krijgt dezelfde juf als die zijn vader heeft gehad, volgens mij een hele betrokken vrouw die gelijk nog vol met verhalen zat hoe mijn man als 4 jarig jochie was.

Ik zie er wel heel erg tegenop, heb zitten janken als een baby toen zijn kaartje in de brievenbus lag. Ik wordt al misselijk bij de gedachte dat ik m’n lieve knul straks 5 dagen per week kwijt ben. Dus ik ga het nog erg moeilijk krijgen.
Jahaaa. Ik ben bang dat ik moet huilen als ik hem sraks wegbreng. En hem dan nog maar zo weinig zien doordeweeks.... Ik krijg er al knoop van in de maag :(
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
06-12-2018 22:07
Ik zie er wel heel erg tegenop, heb zitten janken als een baby toen zijn kaartje in de brievenbus lag. Ik wordt al misselijk bij de gedachte dat ik m’n lieve knul straks 5 dagen per week kwijt ben. Dus ik ga het nog erg moeilijk krijgen.
Pfff, dit klinkt niet bepaald gezond.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
06-12-2018 22:25
Pfff, dit klinkt niet bepaald gezond.
Ja niet iedereen houdt ervan om z’n kind ineens niet meer hele dagen bij zich te hebben.
Nou ze kunnen hulp genoeg gebruiken van ouders. Luizenmoeder, bibliotheekmoeder, helpen met pietengym en sint maarten lampion en nog veel meer. Als ik mij overal voor had opgegeven had ik dr nauwelijks hoeven missen.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
06-12-2018 23:01
Ja niet iedereen houdt ervan om z’n kind ineens niet meer hele dagen bij zich te hebben.
Als je termen gebruikt als ‘huilen als een baby’ en ‘misselijk worden bij de gedachte’ komt dat bepaald niet gezond over.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
06-12-2018 23:37
Als je termen gebruikt als ‘huilen als een baby’ en ‘misselijk worden bij de gedachte’ komt dat bepaald niet gezond over.
Dat mag jij vinden. Moet de eerste moeder nog ontdekken die het geweldig vind dat hun kind naar school moet.

Neemt niet weg dat ik het voor mijn zoon wel oprecht leuk vind. Hij zoekt nu meer uitdaging dan ik hem kan bieden ( ja of ik moet 24/7 speelafspraken regelen en constant op uitstapjes gaan). Want ook al scheelt hij maar 1 en 2 jaar met zijn broertjes het is gewoon niet meer genoeg voor hem. Denk dat hij het echt heel erg leuk gaat vinden.
Mijn kleindochter van 2,5 j is heel blij dat ze naar de kleuterklas mag!
Ze zit nu in het onthaalklasje, wanneer ze 3j wordt mag ze naar het 1ste kleuterklasje.
(België hier)
Ik vind het geweldig dat dochter nu naar school mag en haar vader trouwens ook. Tuurlijk even brok in mn keel de eerste dag en zal het allemaal wel goed gaan en ojee opeens is ze de jongste.

Maar ik ga wel genieten van de vrije tijd, het meehelpen af en toe op school, de speelafspraakjes en de verhalen.
Whatsinaname1988 schreef:
06-12-2018 23:51
Dat mag jij vinden. Moet de eerste moeder nog ontdekken die het geweldig vind dat hun kind naar school moet.
Ik vind het wel prima eigenlijk dat kind naar school gaat. Niet erg of zo.
sneeuwwitje80 schreef:
06-12-2018 23:17
Nou ze kunnen hulp genoeg gebruiken van ouders. Luizenmoeder, bibliotheekmoeder, helpen met pietengym en sint maarten lampion en nog veel meer. Als ik mij overal voor had opgegeven had ik dr nauwelijks hoeven missen.
Ja dat valt mij ook op. Ik kan meestal niet helpen want ik werk vier dagen. Het zijn meestal dingen op de dag dat mijn man thuis is dus die helpt wel. Maar ja we hebben ook nog een peuter dus dat is niet echt handig om die mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
06-12-2018 23:51
Dat mag jij vinden. Moet de eerste moeder nog ontdekken die het geweldig vind dat hun kind naar school moet.

Neemt niet weg dat ik het voor mijn zoon wel oprecht leuk vind. Hij zoekt nu meer uitdaging dan ik hem kan bieden ( ja of ik moet 24/7 speelafspraken regelen en constant op uitstapjes gaan). Want ook al scheelt hij maar 1 en 2 jaar met zijn broertjes het is gewoon niet meer genoeg voor hem. Denk dat hij het echt heel erg leuk gaat vinden.
huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven