Knutselmoeder drama

04-11-2019 16:25 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind vroeg vandaag of ik vrijdag wilde meehelpen met knutselen voor Sint-Maarten in de klas. Vrijdag had ik niks gepland staan en ik vind het altijd wel leuk om mijn kind te helpen en hij heeft ook een leuke klas, maar waar ik tegen op zie zijn de andere moeders. Het is echt een hel om met die knutselmoeders om te gaan, omdat alles moet zoals zij het doen en als je als hulpouder afwijkt krijg je de wind van voren. Ik heb al eerder geholpen maar toen kwam ik gesloopt thuis. Die moeders vreten energie. Ik zie er echt tegen op, maar mijn zoon wil graag dat ik meehelp.
Dus nu heb ik in een dilemma: Mijn zoon blij maken om te helpen en mij mentaal laten martelen door de knutselmoeders of niet?
Gewoon gaan en lak hebben aan de knutselmoeders...
Kan je niet gewoon wat meer schijt aan ze hebben en gewoon zeggen dat jij het op jouw manier doet? Wie zijn zij om te bepalen hoe het moet!
Waarom ben je zo onder de indruk van de vrijwillige knutselbrigade?
grow some balls
Stel je niet zo enorm aan zeg. Maak gewoon een praatje, knutsel wat en klaar. Maak die mensen niet zo belangrijk
Knutselmoeders zijn toch ook maar gewoon hulpouders? Laat ze lekker de rimbam krijgen dan, jij doet het op jouw manier.
Mentaal laten martelen nog wel, toe maar.
Wat een kinderachtig gedoe zeg, daar laat je je toch niet door beïnvloeden? Doe je zoon gewoon een plezier en bemoei je niet met de andere moeders.
En dan is er één bepaalde methode of volgorde vanuit de school, wat is dan het probleem om dat gewoon op te volgen. Wat kan je fout doen in hun ogen?
Madameei schreef:
04-11-2019 16:25
... en als je als hulpouder afwijkt krijg je de wind van voren....
Dan zeg je dat jij zo knutselt en/of dat zij afwijken en/of dat het eens tijd is voor vernieuwing etc etc
Kom op zeg, doe niet zo moeilijk en ga lekker knutselen met/voor zoon.
Ik heb al eerder geholpen met knutselen en het is echt zo'n groepje waar je moeilijk mee kan praten. Daarnaast zeuren over alles wat je doet en geven ze overal kritiek op. Het vreet je helemaal op. Ik dacht eerst ook dat het zou meevallen, maar het viel me vies tegen. Ik vind het ook zo zwak van mijzelf dat ik me zo op mijn kop laat zitten door die vrouwen... ugh.
Nou, ik snap het wel. Waarschijnlijk knutselen jullie lampionnetjes. Het zal de bedoeling zijn dat die allemaal enigzins hetzelfde worden.
Dus gewoon gaan en braaf doen wat ze bedacht hebben.

Waarschijnlijk is de tijd beperkt en hebben ze de instructies/snelste methode al uitgedokterd.
ceylon wijzigde dit bericht op 04-11-2019 16:35
20.00% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zou je niet gewoon eens aan je sociale issues gaan werken ipv ze bij die andere moeders of je zoon neer te leggen? Ik snap dat met een pestvetleden andere vrouwen misschien eng zijn maar in principe zijn andere vrouwen net als jij. Jij zet jezelf erbuiten en je projecteert het ook nog eens op je zoon. Dat is niet gezond.

Er zijn in veel steden vrouwengroepen. Ietwat zweverig, maar wel een mooie manier om zowel iets therapeutisch achtigs te doen en contact te leren maken met vrouwen.

Het probleem ligt niet bij alle vrouwen, maar bij jou. Het goede nieuws is dus dat je er ook iets aan kan veranderen.
Wat heb jij een zwaar leven :hug:
hahaha ik snap je wel! Hoe je het omschrijft is leuk. Soms zitten er dan wat types tussen die in je allergie zitten en als iedereen volgt en jij niet, staat dat ook raar.
Als jij er écht super naar van wordt, moet je het misschien gewoon niet doen... Als je het kunt opbrengen liefst wel natuurlijk.
Maar nogmaals... ik snap jou zó goed...
Marigold1986 schreef:
04-11-2019 16:36
hahaha ik snap je wel! Hoe je het omschrijft is leuk. Soms zitten er dan wat types tussen die in je allergie zitten en als iedereen volgt en jij niet, staat dat ook raar.
Als jij er écht super naar van wordt, moet je het misschien gewoon niet doen... Als je het kunt opbrengen liefst wel natuurlijk.
Maar nogmaals... ik snap jou zó goed...
Ik ben blij dat er herkenning is. Toen ik dit typte voelde ik me al beetje een aansteller. Maar ik wil het plezier van mijn zoon ook niet bederven ugh moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Over dat soort knutselmoeders: Ik ken dat soort, ontzettend irritant.
Maar ik zou gewoon gaan en het zinnetje instuderen: "Ik vind het persoonlijk handiger op deze manier."
...
Opmerkingen van de vrouwen negeren. Geef aan dat je er bent om de kinderen te helpen met knutselen, niet op kopietjes te maken wat van zij voorstellen. Waar is de creativiteit van de kinderen dan?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Madameei schreef:
04-11-2019 16:32
Ik heb al eerder geholpen met knutselen en het is echt zo'n groepje waar je moeilijk mee kan praten. Daarnaast zeuren over alles wat je doet en geven ze overal kritiek op. Het vreet je helemaal op. Ik dacht eerst ook dat het zou meevallen, maar het viel me vies tegen. Ik vind het ook zo zwak van mijzelf dat ik me zo op mijn kop laat zitten door die vrouwen... ugh.
dit topic, in combi met je eerdere topics: het lijkt me wijs, dat je hulp zoekt
en doe het nu, want het leven wordt straks zwaar, als je zoon de pubertijd in gaat
lilalinda wijzigde dit bericht op 04-11-2019 16:47
0.17% gewijzigd
hamerhaai schreef:
04-11-2019 16:39
Opmerkingen van de vrouwen negeren. Geef aan dat je er bent om de kinderen te helpen met knutselen, niet op kopietjes te maken wat van zij voorstellen. Waar is de creativiteit van de kinderen dan?
Meestal is het een schoolbleef iets. Vrij debiel als je dan wat anders gaat doen.
Als je niet kan doen wat er van je verwacht wordt, dan ga je niet.
Doe niet zo raar. Je zit daar voor je kind, het gaat niet om jezelf, je kan die vrouwen toch gewoon vriendelijk op afstand houden als je niks met ze hebt?
Als het je zo aangrijpt kun je maar beter na schooltijd gezellig thuis met je zoon gaan knutselen. Ik ben ze ook wel tegengekomen, die moeders die meer tijd op school doorbrachten dan de leerkrachten en dachten dat ze alleenheerser waren van het universum basisschool De Ettertjes. Ik kon er altijd hartelijk om lachen, maar iets zegt me dat dat jou niet gaat lukken. En waarom zou je jezelf dan kwellen.
Madameei schreef:
04-11-2019 16:32
Ik hoor jou ook alleen zeuren en kritiek hebben nu.
Misschien valt het allemaal mee als je er wat positiever in gaat staan en maling hebt aan hoe zij het doen.
Madameei schreef:
04-11-2019 16:39
Ik ben blij dat er herkenning is. Toen ik dit typte voelde ik me al beetje een aansteller. Maar ik wil het plezier van mijn zoon ook niet bederven ugh moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Plezier van zoon niet bederven klopt. Maar wellicht kun je hem op een andere manier tegemoet komen. Je moet er niet aan onderdoor gaan of paniekerig van worden, dus denk ook aan jezelf in deze...
Ik vind je geen aansteller...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven