Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Over rust nemen, ik had een spoed keizersnede en heb daar echt heel erg veel last van gehad. De wond zeurt nu nog, maar pas sinds een paar dagen kan ik normaal opstaan en gaan zitten bijvoorbeeld. Ik kon niet anders dan rust nemen.

Nu nog, ik mag volgens het ziekenhuis 6 weken lang alleen maar rustig aan doen. Niet eens autorijden bijvoorbeeld.

Dus ik houd me maar wel aan rust houden, ik merk dat als ik iets te veel doe, mijn wond meer pijn gaat doen. Ik kan haast niet anders.
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 12 september 2015 @ 22:10:

Over rust nemen, ik had een spoed keizersnede en heb daar echt heel erg veel last van gehad. De wond zeurt nu nog, maar pas sinds een paar dagen kan ik normaal opstaan en gaan zitten bijvoorbeeld. Ik kon niet anders dan rust nemen.

Nu nog, ik mag volgens het ziekenhuis 6 weken lang alleen maar rustig aan doen. Niet eens autorijden bijvoorbeeld.

Dus ik houd me maar wel aan rust houden, ik merk dat als ik iets te veel doe, mijn wond meer pijn gaat doen. Ik kan haast niet anders.

Had ik ook bij mijn oudste, nu zwanger van de tweede. Gelukkig ziet het er naar uit dat ik het nu zelf mag doen (oudste was geplande keizersnede ivm stuit)

Hou je ook echt aan die rust, anders duurt het alleen maar langer eer je opgeknapt bent.
Bij de eerste hebben we alleen het nummer van man op het kaartje gezet dus afspreken liepen via hem. Verder, bezoek om 1030 of om 1500, en één bezoek per dag. En zo nu en dan een dag niét. En we hadden vtv gezegd dat we heel rustig aan gingen doen. Begin alleen familie en intimi, na enkele weken de rest. Bijna iedereen heeft zich daar prima aan gehouden.

Ik vond het met de baby al heftig genoeg met bv die níet lukte, ik ben echt blij dat we het zo gegaan hebben. Misschien een beetje anal maar dat interesseert me niets! Gaan we nu dus weer doen.
Wat lees ik hier vervelende dingen zeg! Jammer dat sommige mensen zich zo raar gedragen rondom een kraamvrouw en/of pasgeboren baby. Terwijl het juist zo'n heerlijke tijd zou moeten zijn.

Voor degenen die nog moeten: het kan ook gewoon echt heel leuk zijn hoor, ik heb zelf twee keer een prachtige kraamtijd gehad. Tuurlijk, er zat wel eens iets tegen (borstvoeding die niet goed lukte bijvoorbeeld, waar ik me echt even heel rot om voelde), maar ondanks dat kijk ik er heel positief op terug.
Even klagen..Mijn kraamhulp had een koortslip...
Heb je haar gelijk weer naar huis gestuurd? Dat ze überhaupt komt met een koortslip...
quote:Calimero_27 schreef op 12 september 2015 @ 20:34:

[...]

Haha wat leer je dan veel van eerste keer hé? Mij leek kraamfeest heel onpersoonlijk, nu gaan we dat volgende keer ook doen!Jazeker! Ik was of bezig de borstvoeding op gang te krijgen of met de visite hadden nauwelijks tijd voor onszelf. Volgende keer beter! 😊
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
quote:heavenhill schreef op 13 september 2015 @ 07:20:

Even klagen..Mijn kraamhulp had een koortslip...Wat!!!?!! Die had zich zelf moeten afmelden: juist een kraamhulp zou moeten weten hoe gevaarlijk een koortslip is voor een pasgeborene.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Even klagen..Mijn kraamhulp had een koortslip...Whaaaat? Heb je haar weggestuurd?

Even klagen..Mijn kraamhulp had een koortslip... Neeeeee dat kan echt niet. Onvoorstelbaar!
quote:ri88 schreef op 13 september 2015 @ 10:31:

[...]

Neeeeee dat kan echt niet. Onvoorstelbaar!

Jawel hoor, de mijne had het ook. Ze heeft het meteen verteld en ik mocht zelf aangeven of ik liever iemand anders had. Zolang ze haar lip niet aanraakt en steeds handen wast is er niks aan de hand. Net als wanneer jij of partner zelf een koortslip heeft. Een paar dagen later heb ik haar alsnog weg gestuurd, maar dat was omdat ik gillend gek werd van haar commentaar overal op en het inmiddels al weer prima zelf kon.

Met bezoek heb ik trouwens ook andere ervaringen: iedereen hield zo netjes afstand om ons wat tijd te gunnen en als ze kwamen, gingen ze na een uurtje alweer weg, terwijl ik het net gezellig vond. Sommige vrienden hen Ik gewoon gesmeekt om langs te komen of om langer te blijven, kon ik weer even met volwassenen kletsen!
Wat reageert iedereen ontzettend heftig op koortslippen zeg...

Ik ben hier ook voorzichtig mee maar wij ontkwamen er niet aan. Vorige week zaterdag ben ik bevallen en zondag kreeg vriend een koortslip. Had ik hem dan ook maar weg moeten sturen? Hem een week naar z'n ouders sturen? Hem zijn eigen dochter niet aan laten raken?

Zolang je hygieneregels in acht neemt dan is er niets aan de hand. Niet aan je mond zitten en voordat je baby aanraakt/verschoont/flesje geeft, handen wassen. Én geen kus geven...

De kraamverzorgster en de verloskundige hier waren er heel relaxt onder, er werd geen hysterie van gemaakt...
Vandaag is de mooiste dag.
Tvp voor over 22 weken!

Ik ben als de dood dat ik zelf een koortlip heb als de baby er is. No wat dat ik dan uit huis ga ;) (wel alle maatregelen nemen natuurlijk!)

Succes met nee zeggen tegen vervelend kraambezoek allemaal! Ik heb het idee dat ik daar wel goed in ga zijn en anders vriend zeker!
Fijn, een kraamklaagtopic!

Hopelijk dit keer geen (verkouden) tantes die na de telefonische afwijzing "vandaag geen bezoek" toch op de stoep staan. (want "ik mocht ook al niet bij de bevalling zijn...")

Niks mis met mensen die graag je kindje willen komen bewonderen maar ik snap niet waarom dat voor iedereen, zelfs de mensen die je nauwelijks kent, per se het liefst binnen twee dagen moet zijn.

Ook stom vind ik dat mensen menen dat ze, nadat je een kind hebt gekregen, je nooit meer hoeven te bellen voor ze willen komen maar gewoon altijd spontaan op bezoek komen.
Oh help NYC... Hoop dat ik niet naïef ben dat dat mij niet overkomt (vast wel )

Dan maar hier komen klagen!
quote:kartonnendoos schreef op 13 september 2015 @ 14:43:

Wat reageert iedereen ontzettend heftig op koortslippen zeg...

Ik ben hier ook voorzichtig mee maar wij ontkwamen er niet aan. Vorige week zaterdag ben ik bevallen en zondag kreeg vriend een koortslip. Had ik hem dan ook maar weg moeten sturen? Hem een week naar z'n ouders sturen? Hem zijn eigen dochter niet aan laten raken?

Zolang je hygieneregels in acht neemt dan is er niets aan de hand. Niet aan je mond zitten en voordat je baby aanraakt/verschoont/flesje geeft, handen wassen. Én geen kus geven...

De kraamverzorgster en de verloskundige hier waren er heel relaxt onder, er werd geen hysterie van gemaakt...Mensen reageren heftig omdat een pasgeboren baby kan overlijden als hij/zij besmet wordt. En aan je lippen zitten gebeurt voordat je er erg in hebt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:NYC schreef op 13 september 2015 @ 15:07:

Fijn, een kraamklaagtopic!

Hopelijk dit keer geen (verkouden) tantes die na de telefonische afwijzing "vandaag geen bezoek" toch op de stoep staan. (want "ik mocht ook al niet bij de bevalling zijn...")

Niks mis met mensen die graag je kindje willen komen bewonderen maar ik snap niet waarom dat voor iedereen, zelfs de mensen die je nauwelijks kent, per se het liefst binnen twee dagen moet zijn.

Ook stom vind ik dat mensen menen dat ze, nadat je een kind hebt gekregen, je nooit meer hoeven te bellen voor ze willen komen maar gewoon altijd spontaan op bezoek komen.

echt. Zou iemand zou zichzelf eens moeten horen. Alsof de wereld om hun draait... Kan daar echt kwaad ook worden.

Gefeliciteerd trouwens, ik zag je nieuws al elders op het vf voorbij komen.
Dat denkt ze ook hoor. En ik weet niet of ik het triest of zielig of schandalig moet vinden dat ze het zelf niet inziet. Meent ook dat ze recht heeft eerste rang te zitten als het om de kinderen van haar nichtjes gaat. Van het nichtje van mijn vrouw heeft ze zonder te overleggen de kinderkamer in een andere kleur geschilderd. Als verrassing. En beledigd omdat de ouders vonden dat dit niet kon.
Voor degene die vaak een koortslip hebben en bang zijn om dit te krijgen in de kraamperiode. Je zou l-lysine kunnen slikken, dit zou tegen een koortslip helpen. Zelf geen ervaring mee maar heb een cliënt die het preventief slikt en sindsdien niet/nauwelijks een koortslip heeft.
Helaas miriampiej, bij mij helpt niks.. Ding heeft een eigen wil
Helaas... dan zit er niets op dan goed opletten.
quote:DG2015 schreef op 13 september 2015 @ 15:20:

[...]

Mensen reageren heftig omdat een pasgeboren baby kan overlijden als hij/zij besmet wordt. En aan je lippen zitten gebeurt voordat je er erg in hebt.

Ja, dat snap ik ook. Denk je dat wij ons daar geen zorgen over maken? Of we ons dat niet realiseren?

Ik bedoel te zeggen dat er situaties zijn waarin je er dus niet aan ontkomt, zoals bij vader/moeder/kraamhulp.

Als wij zo hadden gereageerd dan betekent dat dus dat ik vriend t huis uit had moeten zetten... Nou nee, bedankt! En nee, bezoek met een koortslip hoeft niet aan dochter te zitten maar ik zou ze ook niet bij de deur weigeren....
Vandaag is de mooiste dag.
Helemaal met je eens kartonnendoos! Hopelijk kan vriend snel met jullie babietje knuffelen!
quote:kartonnendoos schreef op 13 september 2015 @ 17:17:

[...]

Ja, dat snap ik ook. Denk je dat wij ons daar geen zorgen over maken? Of we ons dat niet reliseren?

Ik bedoel te zeggen dat er situaties zijn waarin je er dus niet aan ontkomt, zoals bij vader/moeder/kraamhulp.

Als wij zo hadden gereageerd dan betekent dat dus dat ik vriend t huis uit had moeten zetten... Nou nee, bedankt! En nee, bezoek met een koortslip hoeft niet aan dochter te zitten maar ik zou ze ook niet bij de deur weigeren....

Daarin is iedereen uiteraard vrij om zelf grenzen te bepalen. Ik vind overigens ouders nog weer wat anders dan een kraamhulp. Kraamhulp heb je ook de mogelijkheid om een ander te krijgen. Ouders kan je natuurlijk niet wisselen

Ik zou persoonlijk geen onnodig risico willen lopen met een kraamhulp met koortslip.

In nabije omgeving iemand die hersenvliesontsteking heeft gekregen als baby zijnde door koortslip, en die echt kantje boord heeft gelegen, dus ja, ik reageer dan best heftig. Heb ook de mensen in de omgeving waarvan ik weet dat die een koortslip kunnen hebben, vermeld dat we graag wilden dan ze bezoek zouden uitstellen als ze er momenteel een hadden. Liever het zekere voor het onzekere nemen..
Ik vind een kraamhulp met koortslip dus geen situatie waar je niet aan ontkomt. Zij moet zich gewoon ziekmelden als ze een koortslip heeft: zij zou de risico's moeten kennen en het bureau waar ze voor werkt ook.

Als ik vooraf zou weten dat bezoek een koortslip heeft, zou ik vragen om later te komen. Als ze met koortslip aan komen waaien, zou ik niet blij zijn. Ze zouden baby zeker niet mogen vasthouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven