Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Sjippie, wat goed!!! Echt geweldig nieuws!!!

En morgen ben je dan dus zwanger , gek idee eigenlijk he?

En dan 2 weekjes wachten, en dan hopelijk een goede bloedtest, met héél veel hcg erin!!

Heb je enig idee hoe dat terugplaatsen eigenlijk gaat?

Vind het helemaal super voor jullie! Zou er vanavond lekker een glaasje op drinken, dat hebben jullie wel verdiend!

Pien, het is ook nog een onwerkelijk idee dat jullie pieniminie straks naar een opvang gaan brengen een paar dagen in de week, en ik heb eigenlijk ook geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. Om eerlijk te zijn heb ik ons ingeschreven en ben ook nog helemaal niet langsgeweest, stom he? Maar dat is ook omdat ik het kdv al zie liggen vanuit ons raam boven (is echt op 30 meter!) en de kids en leidsters regelmatig zie lopen.

Sproet, ook wij houden onze baby het liefst zolang mogelijk batterij-loos , ben persoonlijk meer fan van puzzels, blokkendozen en poppen. De vraag is alleen hoelang je het vol kunt houden... Heb je al kraamkado's gehad die niet echt je eigen smaak zijn?

Vraag aan zowel chicaatje als sproet: hebben jullie veel kleertjes gekregen die je vreselijk lelijk vindt? Daar ben ik namelijk nogal bang voor; heb een nogal uitgesproken smaak en bereid me alvast voor op het ergste
Sjippie, ken je al deze meelezers?

Ik ken MvM eigenlijk vanaf ik een klein kind was. Ik zag het altijd in de wachtkamer van onze huisarts hangen. Ik geloof dat mijn moeder het ooit eens uitgelegd heeft aan mij toen ik klein was. Dus het ging bij mij automatisch: toen ik zwanger was, deed ik eerst 3 dingen: aanmelden bij een verloskundige, inschrijven bij een kdv én aanmelden bij MvM.
Meld zich

Ben echt niet zo lekker want heerlijk geslapen Ook wel leuk! Nu ga ik even met een vriendinnetje naar de markt hier in het dorp! En daarna ga ik eens even ons net binnnen gekomen belastinggeld uitgeven .....

Maar niet voordat ik natuurlijk Sjip even heel erg feliciteer met het goede embryo!!!! en voor de spannende tijd die nog komt voor jullie ok, nog een dan Het lijkt me slopend voor jou en Sjipman.

En wat lief van al die meelezers, ik vergeet altijd dat er iedereen mee kan lezen. Grappig idee
Oeh Chiek, ik heb al een lelijk kleertje gekregen van mijn schoonmoeder (die normaal toch best een prima smaak heeft).

Het is een speelpakje, in limegroen, en velours.... Alle drie vind ik stom: speelpakjes, de kleur limegroen én velours....

En het is nu dus gecombineerd in 1 pakje... en ik zie het al helemaal voor me.... het enige dat nog ontbreekt om het lelijke plaatje compleet te maken is een soort stokje of ringetje op het hoofd (ook limgroen velours) en mijn kind is een teletubbie!
Hihi Luus krijgt een teletubbie! Vandaar die grote buik joh!!!

Elev lief dat je even zo uitgebreid reageert op mijn kdv stukje. Ik ga nu in totaal naar 5 kijken. Morgen nog 2 (die liggen vlakbij elkaar dus die dacht ik zo mooi te combineren) en maandag nog eentje maar die is wat verder weg. Mijn schoonmoeder wil heel graag oppassen maar ja die werkt alle ochtenden. Misschien dan wel niet meer maar dan moet ze ook nog even stoppen met roken. Zie ik ben helemaal niet zo moeilijk.

Nou zit echt te mutsen hier, word er gewoon helemaal emo van. Ik ga het even laten voor wat het is. Ik vind het heel leuk al die dingen te regelen dus ik moet er wel van blijven genieten.

Luus hoe is jouw kdv? Kan me zo voorstellen dat dat er ook hypermodern en scholig aan toe gaat.

Oh en Elev de twee van vandaag hadden ook iets van 3-5 groepen. Kon het op een gegeven moment niet meer bijhouden alle info.

Chiek hoe was het bij de gyn?

Ik ga even een fatboy afstoffen en van boven halen en die in de tuin neerplempen samen met mijn boek en mijzelf.
anoniem_72687 wijzigde dit bericht op 25-06-2009 14:35
Reden: Hoezo ga ik hier Engels praten??!!??
% gewijzigd
pff. bij jullie ook zo warm. Zit nu een half uurtje in de tuin en ben even naar binnen gekomen om af te koelen. Fieuw!

Ons kdv is ook best schools. Ze hebben een of ander certificaat met de beste leermethode of zoiets. Vind dat persoonlijk wat onnodig allemaal, maar ja.. Hier in het dorp was het ook veel knusser en kreeg ik echt een huiskamergevoel. Maar helaas. Ik kon niet eens op een wachtlijst de komende 3 jaar!

Maar goed. Deze is ook leuk. En dinsdag waren ze dus met alle groepen in bolderkarren naar de kinderboerderij. Dus ik ben helemaal blij.

kleertjes die ik afschuwelijk vind. Tja. Ik heb heel veel van mijn schoonzus gekregen. Zij heeft een zoontje die 1 jaar ouder is dan Minicaat. En het meeste vind ik wel aardig en combineer ik meestal met iets wat ik heel leuk vind. En sommige dingen vind ik echt afschuwelijk en heb ik echt meteen weggesodemieterd.

En ik heb van de buurman hele schattige overhemdjes gekregen. Vond ze echt leuk, maar.... ik vind het dus geen gezicht bij zo'n klein babytje. Veel te volwassen. Ziet er niet uit en het lijkt ook wel of het helemaal niet lekker zit. Dus dat doe ik niet meer.

Maar je kan altijd ruilen toch? Als je het echt niet mooi vindt, dan vraag je het bonnetje met de smoes: Ach, die heb ik al.

Kan je het mooi ruilen en niemand die het merkt. Wie let er nu op of je kind wel datgene draagt wat zij ooit gegeven hebben..
Oh en Luus, ik vond die speelpakjes best lief. Maar alleen als ze nog maar net geboren zijn.

Minicaat werd in april geboren en toen was het best handig. Die kleintje moeten namelijk nog best veel aan die eerste week/weken omdat ze hun lichaamstemperatuur nog niet goed kunnen regelen. Dus dan zijn die pakjes heel handig, want sokjes gaan zo snel uit. Zelfs die voetjes aan die speelpakjes gingen uit omdat pasgeboren baby's hun beentje nog heel vaak in de foetushouding houden en dus helemaal terugtrekken uit de pijpjes. Dus in de beginweek kreeg ie ook nog eens sokjes over de voetjes van het speelpakje heen..

Maar goed. Inmiddels past ie al die pakjes ook niet meer.

En jij bevalt in de zomer, dus misschien is dat hele warmhouden helemaal niet nodig.
Ik heb btw onze enveloppen binnen voor de geboortekaartjes... het lijken wel meer op trouwkaart-enveloppen, dan enveloppen voor een geboortekaartje, haha! Maar we hebben zo'n afwijkend formaat kaartje, dat er niet veel keus was. Mja...
Oh en mijn schoonmoeder heeft me een afgrijselijke winterjas gegeven. En aangezien ze alles heel erg op de groei koopt, kan ie deze pas aan als ie vijf is!!

Het is diepdonkerpaars met een capuchon bontrand!!! AAAAAAAAAAAH...

Maar nu zei een vriendin me dat die bontrand er ook af kan en dat je zo'n jas best als speeljas kan gebruiken en een jas die je mooi vindt voor net. Idee! Ga erover nadenken. Tot dan ligt ie mooi op zolder in een doos. Misschien vergeet ik tegen die tijd wel stiekem dat ik hem heb.
Luus, nee ik ken die meelezers niet. Althans dat denk ik.

Ik vergeet ook altijd dat er natuurlijk nog meer mensen meelezen, logisch want zelf doe ik dat ook met sommige onderwerpen.

Baal zo dat ik met dit mooie weer binnen zit. Heerlijk om nou verlof te hebben of is het te warm en eigenlijk net niet lekker?

Chiek hoe was het bij de gyn?
Haha Chicaatje, lastig he die goed bedoelde cadeautjes waar je niks aan vindt. Vaak zijn schoonmoeders daar inderdaad erg goed in. Die van mij in ieder geval wel.

Ik zou per ongeluk die jas vergeten of inderdaad gebruiken als extra jas.
... soms laat ik het esthetische harder wegen dan het praktische..hihi, zo dus ook met die speelpakjes. Sommigen zijn nog best lief om te zien, maar écht dat limegroene velourse ding is werkelijk géén gezicht. Sowieso vind ik die jumpsuitachtige pakjes maar maf... vind broekje en t-shirtje veel leuker.

Pien, ik heb géén idee hoe het er aan toegaat op ons kdv...haha. We staan bij 1 ingeschreven, die bij ons om de hoek, maar ben daar nooit gaan kijken. Ik vind het wel best. Ik heb in zeer veel verschillende kdv's gewerkt tijdens mijn studie (1 jaar lang, 4 dagen in de week zelfs) en ik vind ze eigenlijk allemaal hetzelfde. Er zijn maar zéér weinig écht slecht functionerende kdv's. Bij een grote kdv kun je (meestal) ook niet aangeven in welke groep je je kindje wil (dus bij welke leidster), terwijl ik dat juist wel erg bepalend vind.

Een kdv kan heel leuk zijn, leuk ogen, maar als je kind dan nét in die éne groep komt met die leidster die je zelf stom/raar/af anders werkend vind dan jijzelf...tja...

Ik weet iig dat het geen bar slecht kdv is, heb hun pedagogisch plan gelezen online, en beviel me wel. Misschien ben ik gewoon erg makkelijk hierin. Ik ben wel bij ee ander kdv gaan kijken, van mijn buurvrouw, maar daar hebben we ons nooit ingeschreven...terwijl ik dat aankomende week tóch voor alle zekerheid even ga doen (wánt stel je nou voor, dat er op die andere tóch geen plek is in oktober....arggghhh)
Grrrrr word gek van die stomme reclame poes steeds onderin mijn beeld. Misschien toch maar weer safari gaan gebruiken.

Sproet zei jij laatst niet iets over dat soort dingen blokkeren?

Oh even on topic nu. Ik heb nu volgens mij een hele leuke gevonden, bij een park in een oude boerderij en ze gaan vaak naar buiten en op dinsdagen soms de oude mensen in een bejaardentehuis bezoeken. Hoe leuk en lief is dat? Nou ja dat doen ze pas als ze 3,5 zijn maar toch.

Alleen deze is veel verder weg van ons huis. Wel op Pienman's route. Alleen wordt ophalen dan een beetje een ding voor mij.

Oh ja ik zou het loslaten he?!

Zit wel lekker in de tuin trouwens. Onze tuin is voornamelijk schaduw eigenlijk. Zit in het laatste hoekje met zon die door de blaadjes van een of andere dode plant schijnt. Best goed te doen zo.
Zo, ik kom weer even puffend bijlezen.

Onze achtertuin is op het zuiden en helemaal in de zon zonder wind omdat onze rijtjeshuis in het rond zijn gebouwd. Pfff..

Kan ook voor in de tuin gaan zitten. Manlief heeft eindelijk alle onkruid eruit gehaald, dus het ziet er weer netjes uit. Maar ik wil echt echt bruin worden en dat lukt daar dus weer niet. Want tuin op het noorden. Grr...
Zo zie je maar.... ik vind die kruippakjes dus juist superleuk! Ik vind dat echt bij baby´s horen (een spijkerbroek met overhemd kunnen ze altijd nog aan), en daar heb ik er dus ook meerdere van. En ik heb ook een limegroene velourse gekocht , met een gestikt nijntje erop....superschattig Kan me ook voorstellen dat al die naden voor een baby helemaal niet lekker liggen (en ze liggen toch het overgrote deel van de dag)

Ik voorspel vooral van de kant van de schoonfamilie de meest walgelijke creaties, vriendinnen zeggen dat we een envelopje op het geboortekaartje moeten laten zetten, maar dat vind ik echt not-done op de een of andere manier

Oh ja, was trouwens prima bij de gynaecoloog, moet over 3 weken terugkomen en weer bloedprikken. Heb nu een pilletje gekregen tegen de jeuk , maar die mag ik niet elke dag nemen, want hij is niet zo goed voor de baby Afijn, nu durf ik 'm dus eigenlijk helemaal niet meer te nemen...
Oh Chiek, dan kun je hem het beste innemen voor het slapen gaan als je de dag erop iets belangrijks hebt. Dan slaap je waarschijnlijk beter door de geen jeuk en is toch niet zo erg voor jullie kleine meid.
Mmmmm dat kan ik me wel voorstellen Chiek. Ik heb er natuurlijk de b@llen verstand van maar dat gevoel zou mij ook bekruipen volgens mij. Maar misschien heeft Minie wel een puntje.
De gyn zei letterlijk "echt slecht is het niet, maar goed is het zeker ook niet". Ik heb liever 3 maanden jeuk dan dan ik de baby iets aandoe, maar waarschijnlijk is mijn reactie overdreven hoor, zo hormonaal ben ik nog nét niet zeg maar .

Ik weet nog in het begin, toen zei de gyn dat ik beter geen caffeine kon nemen, want dat verhoogt de kans op een miskraam. Toen had man chocolade met cappuchinosmaak gekocht, en die durfde ik toen ook niet te eten. Beetje dozig ben ik met dat soort dingen... (maar gelukkig besef ik dat zelf ook )
Mien, wat wordt jij toch een goede arts later! Goede tips voor Chiek en hele heldere uitleg over Sjip's aanstaande embryo. Hoop wel dat je dan arts wordt die veel patiëntencontact heeft (geen pathaloog anatoom ofzo, dat is zonde van je talent).

Caat, Sproetekind zou wel eeuwig willen blijven drinken, hij klokt alles als een gek naar binnen. We lossen nu steeds een speenpauze in, want anders gaat het echt te snel. We zijn natuurlijk al van 8 naar 7 gegaan, ook door een beetje te rekken. Dus na het weekend wil ik proberen naar 6 te gaan.

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden! Ben vandaag van 11.30 tot 15.00 naar park en boekhandel geweest. Was heerlijk om buiten te zijn (wat heet man!). Nog steeds een beetje saai (Sproetekind zegt nog zo weinig terug), maar wel staan kletsen met de boekhandeldame (Elev, ik wilde je nog bellen of je een goede tip had, maar durfde niet zo goed) Duft, ik kan alweer autorijden hoor! Ik wacht de cappuccino-ervaring van Luus morgen even af, maar dan kom ik zeker een keertje langs (btw, ik lust geen koffie, maar dat geeft vast niet).

En meelezer 2 (ik kan je naam even niet opzoeken, want vorige pagina, maar je hebt een leuke avatar), ik woon in dezelfde stad, bij welk park woon jij in de buurt?

Over kdv's. Ik heb Sproetekind bij 4 verschillende aangemeld (is hier wel nodig met wachtlijsten), heb nog geen idee of er ergens plek is in september. De leukste is trouwens heel groot (8x12), maar heeft wel een hele leuke sfeer. Niet zo overgeorganiseerd en ze doen iets met de opvoedmethode van Gordon, en daar sta ik wel achter. Degene bij ons om de hoek heb ik geskipt, daar lopen de leidsters in roze poloshirts met het logo van het kdv erop, vind ik dus 10x niks.

Duft, jouw kdv klinkt echt geweldig! Zo zou ik het ook willen, maar ja, woon dus niet in een durp.
Misschien heb je dan wel snel een verse mama´s date met meelezer 2 sproet, wat leuk!
Pientje, als je het kleinschaliger wil is mssichien gastoudergezinnen niet een andere optie om naar te kijken? Ik heb me daar niet heel erg in verdiept omdat onze uk gewoon een dag meegaat naar het kdv dat bij ons in het pand zit gaat, dus die heb ik puur op locatie en gemak gepikt. Maar mijn vriendinnetje Ringel (die hier ook wel eens s binnen komen vallen) woont elders en haar kleintjes gaan naar dat soort opvang. Misschien ook eens iets om te googelen, ik zou denken dat er wel alternatieven zijn in jou stad buiten standaard kdv... ik hoop dat je er wat aan hebt.

Sjippie wat goed nieuws, dat is eitje van jou is geen ommeltje, dat wil baby-tje worden zie je wel, woohoo!

DD :0)
Chiekie, ik kan me je ongerustheid wel voorstellen hoor. Mijn bloeddrukverlagers konden ook mogelijk in de borstvoeding terecht komen, vond ik ook niet leuk om te lezen, maar ja, had ze wel echt nodig. Ben nu trouwens van die pillen af, dinsdagochtend moest ik de laatste nemen, maar die ochtend moest ik op de grond gaan zitten omdat ik bijna flauwviel, dus heb die laatste maar over geslagen.

Ik vind kruippakjes ook heel lief, zeker bij hele kleintjes. We hebben er 2, verder broekjes en truitjes.

Lelijke kleertjes (met beertjes, ik hou niet van kleren met beertjes) hebben we wel gekregen hoor Luus, alsook lelijke knuffels en lelijke boekjes. Ik denk dat ik voordat we gaan verhuizen een hele stapel ga inleveren bij een goede doelen winkel ofzo. Beetje lullig voor de gevers, maar beter dan weggooien en ze merken het toch niet.
quote:Peanutje schreef op 25 juni 2009 @ 14:08:

Hihi Luus krijgt een teletubbie! Vandaar die grote buik joh!!!

Bij F*refox kun je inderdaad een add-blocker installeren (vraag me niet hoe, daar heb ik Sproetman voor), dan heb je geen bewegende reclames meer.
Ja,nu je erover begint, hoe zit dat eigenlijk met jullie verhuizing? Is die inmiddels definitief? En per wanneer dan?

Misschien wil je dat liever op de groep zetten, mag ook hoor..
Ik kom dus echt net mijn bed uitrollen, dat geloof je toch niet? Heb gewoon een paar uur liggen maffen, oeh, wat lekker. Deur op een kiertje, de gordijnen die zachtjes open en dicht waaien, spelende kindjes op de achtergrond en lekker wegdoezelen, mmmm. Ben weer helemaal opgeladen, zit er weer fris en fruitig bij, ga zo mijn minimeisje ophalen, nog even met haar knuffelen want we gaan straks weg en dan lekker eten aan de grachten. Ik zeg: I love summer!

Uhm, kruippakjes. Vreselijk. Sorry, maar ik vind dat zo erg. Vooral die velourse inderdaad. Ik ben meer van merken als Imps & Elfs, lekker zacht en baby-achtig qua kleur en materiaal, maar wel vlot en hip. Evenals KidsCase, ook helemaal mijn merk. Spijkerbroekjes en overhemdjes gaan hem hier niet worden, vreselijk bij een pasgeboren baby en het zit volgens mij ook niet prettig. Ik heb bij mini echt heel veel kleertjes gekregen waarvan ik dacht: Hmmm. Vooral mijn schoonmoeder kon er wat van, die is het type hoe meer voor hoe minder geld, hoe beter, terwijl ik liever een mooi rompertje heb van Petit Bateau ofzo dan de hele uitzet van de Makro in van die spuuglelijke kleuren (inderdaad lime, kan het erger? Oke, bordeaux-rood kan ook en dat is echt nog erger)

Van de gordijntjes maak ik van het weekend een fotootje, dan hangen ze waarschijnlijk wel.

Oh Sproet, dat niet terugpraten van een babietje Moet er wle om lachen. Dan zat ik in Amsterdam ergens met mini op een terrasje, maar eigenlijk zat je toch gewoon alleen inderdaad. En af en toe dan zei ik wel wat tegen haar maar dan kwam er natuurlijk nul respons. Dat was heel gek... Oeh, nu word het morgen wel spannend, want alles hangt nu af van de cappucino-ervaring van Luus. Heb net ff gecheckt of ik uberhaupt nog melk heb, haha.

Ik zit te vreten jongens, niet normaal. Heb een pak Kinderreepjes gekocht en ik kan jullie melden dat ie bijna leeg is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven