Let's Rapley! 2012

12-03-2012 20:30 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Nog een paar weken en dan gaan we beginnen met Rapley bij ons eerste kindje. Spannend!!! Maar ook heel erg leuk lijkt het ons.

Wie Rapleyt er gezellig mee?

Voor wie de Rapley-methode nieuw is: info

[img]http://i11.photobucket.com/albums/a193/ ... feb09b.jpg[/img]
Ik heb vandaag ook potjes staan bewonderen. Daar zit dus van alles in wat niet 'mag', ik kwam prei en kool tegen. En er staat bijvoorbeeld op a en b en dan lees je de ingredientenlijst en blijkt de rest van het alfabet er ook in te zitten.

Rijstwafel hebben we inderdaad de zoutloze kindervariant van, hapjes lucht. Bedankt voor het navragen!
Ik vind het sowieso echt een beetje uit de hand lopen met wat allemaal niet mag hoor. Vroeger kreeg je gewoon alles en ik ken van mijn familie niemand die ergens allergisch voor is. Als je nu kijkt, heeft elk kind wel iets en naar mijn idee komt dat juist door dit soort dingen.

En als leverworst en smeerkaas al niet meer mag...wat blijft er dan nog over? Pindakaas is ook al uit den boze (maar wie is er niet groot mee geworden?), dus dan maar een droge boterham! Maar wel pas vanaf 6 maanden...want ook dat mag niet eerder. Zucht...ik denk dat ik het maar tot 1 jaar gewoon bij melk hou. Kan ik ook niks verkeerd geven wel babymelk, want ook de gewone mag weer niet : rofl:

Overigens zelfde verhaal als bij zwangeren hoor...die mogen ook niks meer.
Tja uit de hand? Het kunnen ook voortschrijdende inzichten zijn. Vroeger hadden we geen gordels op de achterbank, was asbest heel normaal en mijn oma kon in geuren en kleuren vertellen over spelen met bolletjes kwik...

Ik probeer de voorschriften zoveel mogelijk te volgen maar ga niet en naar CB en Stefan Kleintjes luisteren, ik heb gekozen voor de laatste en sluit niet uit dat ik af en toe toch zal zondigen. De eerste 2 a 3 jaar helemaal geen suiker is wel erg lang, incidenteel vind ik moet het wel kunnen en ook andere zuivel dan bv (ben de taart op de eerste verjaardag alvast aan het goedpraten )

Overigens zit er in de potjes van de reformzaak meer wat er op staat. Maar Rapley potjes bestaan niet en ach zoveel moeite is het koken niet, ik ben toch al niet zo van de pakjes en heb van een aantal favoriete maaltijden al aangepaste versies bedacht. Maar voor nu geef ik nog enkele dingen (een soort groente of fruit)

Bloemkool is het hier echt niet. Poging twee was niet beter, gepureerd als plan B werd nog minder gewaardeerd.

We naderen hier de 7 maanden brood grens, spannend!
Ik denk dat je je eigen gezonde verstand gewoon moet gebruiken bij alle keuzes. En inderdaad helemaal geen zoetigheid is onmogelijk. Zeker nu ik een tweede heb. Die zit over een half jaar toch naar haar broer te kijken die inmiddels wel hagelslag op zijn brood mag, ga ik het haar dan verbieden? Lijkt me heel ingewikkeld worden.

Maar alles met mate denk ik. Ik denk dat je het niet moet zien als niet mogen, maar dat het goed is te weten welk effect het kan hebben. Van suiker en dan vooral teveel suiker, worden de eilandjes van Langerhans (maken insuline) te snel gestimuleerd waardoor een kind diabetes kan ontwikkelen. Dit kan ook door te snelle groei door kunstvoeding trouwens. Ook met leverworst heeft het te maken met de belasting van de orgaantjes. Voor alles geldt wat mij betreft: alles met mate, van één snoepje zal je geen diabetes krijgen.
Ik denk dus idd ook met mate. Elke dag leverworst is niet goed, maar eens per week lijkt me niet zo'n probleem eigenlijk. Ach ja, we zien het hier wel
Kleine overwinning op mijn moeder gisteren: Ze vertelde dat ze mijn oudste lekker karnemelk had gegeven met diksap erdoor. 'dan lust ie het wel!' Ik zei ja je wordt bedankt en legde uit dat het er niet om gaat dat hij geen diksap mag, maar dat ik vind dat karnemelk niet gezoet hoeft te worden.

Karnemelk is ook lekker als het gewoon naar karnemelk smaakt, ook al moet je misschien een tijdje aan de smaak wennen. Hij hoeft van mij maar een centimeter te drinken.

Moeder vond zowaar dat ik een punt had...
Oh zo leuk (ff praatje poep) er komt echt voedsel binnen, we hadden vanochtend een heuse drol ipv gele borstvoedingsderrie. Het resultaat van een halve Rapley-peer.

Goed zo Fab India. Ik heb het idee dat mijn moeder hier wel meedenkt en ik hoop dat ik haar anders ook durf aan te spreken (en schoonmoeders ook...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven