Leuke uitspraken van kinderen.
dinsdag 17 april 2007 om 11:45
Ik ben zelf nog geen moeder, wel zwanger van de eerste. Ik werk in het speciaal onderwijs.
Op een dag kwam er een jongetje naar me toe (9jaar) en vroeg of de baby al een hoofd had. (net alsof het een soort bouwpakket is en het hoofd als laatste bijgeleverd wordt)
En ik heb de 20 weken echo laten zien aan de kinderen. Vraagt een meisje (9 jr) of de baby echt die kleur heeft!
Op een dag kwam er een jongetje naar me toe (9jaar) en vroeg of de baby al een hoofd had. (net alsof het een soort bouwpakket is en het hoofd als laatste bijgeleverd wordt)
En ik heb de 20 weken echo laten zien aan de kinderen. Vraagt een meisje (9 jr) of de baby echt die kleur heeft!
dinsdag 17 april 2007 om 14:21
Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag had zoonlief (toen 2 jaar) bloemetjes voor me geplukt in de tuin en ik had blauwe en witte pepermunthartjes in mijn laadje, die mocht hij niet. Volgens hem waren dat mama hartjes. Nu 1 jaar later zijn alle margrietjes in de tuin,mamabloemen en alle hartjes mamahartjes 
Gister luisterde meneer (weer eens) niet. Ik waarschuwde hem dat ik tot 3 zou tellen en hij anders naar boven ging. Toen ik bij 2 was begon hij te stampvoeten en riep "nou hoor, ik ben al onderweg" :o Hmm en dan maar weer uitleggen dat hij niet brutaal moet zijn (en ondertussen zelf niet proberen te lachen
)
Gister luisterde meneer (weer eens) niet. Ik waarschuwde hem dat ik tot 3 zou tellen en hij anders naar boven ging. Toen ik bij 2 was begon hij te stampvoeten en riep "nou hoor, ik ben al onderweg" :o Hmm en dan maar weer uitleggen dat hij niet brutaal moet zijn (en ondertussen zelf niet proberen te lachen
dinsdag 17 april 2007 om 14:32
Mijn dochter van bijna 18 maanden kreeg gisteren op d'r kop van haar papa, want ze zat weer eens met haar tengeltjes aan de afstandbediening en ze weet donders goed dat dat neit mag. Begint ze te stampen op de grond en roept 'dikke papa!' 
(papa had een dag ervoor een beetje geklaagd dat ie een beetje dik begon te worden....)
(papa had een dag ervoor een beetje geklaagd dat ie een beetje dik begon te worden....)
dinsdag 17 april 2007 om 16:52
Ik loop met mijn twee oudsten (zeven en acht jaar) naar school. Onderweg praten we over trouwen. Man en ik zijn bijna een jaar getrouwd en de oudste twee waren getuigen bij ons huwelijk. Ik vertel dat vrienden van ons, W en P, eerdaags gaan trouwen.
De oudste: Leuk, dan ben ik weer getuige.
Ik: Nee, dan ben je genodigde.
Oudste: O, oké ook goed.
50 meter verder....
Oudste: Mam, waarom ben ik nodig?
Ik: Eeeeeeh je bent wat???
Oudste: Nou, waarom hebben W en P mij nodig?
Ik: Hoezo hebben W en P je nodig?
Oudste: Nou, ik ben toch de nodige als ze gaan trouwen.
:D:D:D:D
De oudste: Leuk, dan ben ik weer getuige.
Ik: Nee, dan ben je genodigde.
Oudste: O, oké ook goed.
50 meter verder....
Oudste: Mam, waarom ben ik nodig?
Ik: Eeeeeeh je bent wat???
Oudste: Nou, waarom hebben W en P mij nodig?
Ik: Hoezo hebben W en P je nodig?
Oudste: Nou, ik ben toch de nodige als ze gaan trouwen.
dinsdag 17 april 2007 om 17:50
quote:Mijn dochtertje van 22 maanden had het net voor pasen de hele tijd over 'papa's ballen'. Ik had al een paar keer gevraagd wat ze nou bedoelde en begon al enge ideeen te krijgen, toen ze me meesleepte naar de keuken en liet zien wat ze bedoelde. Ze had papa namelijk flink zien snoepen van de paaseitjes en wilde ook graag 'papa's ballen' proeven. Wat was ik opgelucht zeg!Hahahahahaha dat is een goeie zeg. Oehhhhh ik kan me die opluchting heel goed voorstellen, hoe veel vertrouwen je ook hebt in je man/vriend...
zondag 22 april 2007 om 19:51
Zoonlief heeft een rijkelijke fantasie zo komt hij van de week naar me toe: "ow mama er komt een schildpad aan" Ik"wat komt die dan doen" HIj"even koffie drinken, maar dat wil ik niet" Toen liep hij weer weg. Komt hij even later terug "ik heb hem weggejaagd hoor, hij is bij buurvrouw koffiedrinken" 
Ook speelt hij regelmatig voor krokodil en ben ik het slachtoffer. Echter gister bleef hij maar doorgaan, dus ik tilde hem op en gooide hem op bed. Toen zei ik"zo de krokodil is in de dierentuin, nu kan hij me niet meer opeten" Hij klom van het bed en kwam mij weer opeten. De krokodil is ontsnapt zei hij! Toen gooide ik hem nogmaals op ons bed en zei"zo nu is de krokodil heeeeel ver weg, hij is naar Afrika en het duurt heeeeeeeel lang voordat hij weer terug is"
Komt hij vanmorgen naar me toe"mama ik ben een krokodil en ik doe jouw opeten" Dus ik moest lachen, zegt hij" nu moet jij zeggen, weg krokodil. Krokodil is heel ver naar cavia"
Ook speelt hij regelmatig voor krokodil en ben ik het slachtoffer. Echter gister bleef hij maar doorgaan, dus ik tilde hem op en gooide hem op bed. Toen zei ik"zo de krokodil is in de dierentuin, nu kan hij me niet meer opeten" Hij klom van het bed en kwam mij weer opeten. De krokodil is ontsnapt zei hij! Toen gooide ik hem nogmaals op ons bed en zei"zo nu is de krokodil heeeeel ver weg, hij is naar Afrika en het duurt heeeeeeeel lang voordat hij weer terug is"
Komt hij vanmorgen naar me toe"mama ik ben een krokodil en ik doe jouw opeten" Dus ik moest lachen, zegt hij" nu moet jij zeggen, weg krokodil. Krokodil is heel ver naar cavia"
zondag 22 april 2007 om 22:07
zondag 22 april 2007 om 23:19
Oooooooooooh wat zijn ze heerlijk!
Ik heb 'n paar recente van mijn dochtertje, (bijna 2). Ze was bij oma, toen deze zei even te gaan plassen, waarop dochterlief haar verbeterde "nee oma jij gaat naar het toilet"! Oma trots op die mooie uitspraak, waarna er nog achteraan kwam "even schijten...". En nee ik ben niet groos op deze uitspraak maar heb er achter mijn hand wel even om moeten lachen toen ik het hoorde. Je weet soms toch niet waar ze het vandaan halen...
Ze was net 1,5 toen we bij het eendjes voeren ook een dood eendje zagen drijven. Ik was nog aan het nadenken of, en hoe ik het aan haar uit zou leggen toen zij zelf al kwebbelde "mama, die is pakot!" (kapot)
Ik heb 'n paar recente van mijn dochtertje, (bijna 2). Ze was bij oma, toen deze zei even te gaan plassen, waarop dochterlief haar verbeterde "nee oma jij gaat naar het toilet"! Oma trots op die mooie uitspraak, waarna er nog achteraan kwam "even schijten...". En nee ik ben niet groos op deze uitspraak maar heb er achter mijn hand wel even om moeten lachen toen ik het hoorde. Je weet soms toch niet waar ze het vandaan halen...
Ze was net 1,5 toen we bij het eendjes voeren ook een dood eendje zagen drijven. Ik was nog aan het nadenken of, en hoe ik het aan haar uit zou leggen toen zij zelf al kwebbelde "mama, die is pakot!" (kapot)
maandag 23 april 2007 om 09:10
Hahaha!
Vorige week, 's morgens vroeg, nog lekker luierend in bed. Mijn man was anderhalve week in het buitenland geweest en de avond tevoren thuisgekomen, toen de jongens al sliepen. Ik liet vallen dat er twee grote cadeau's beneden op de keukentafel stonden. Toen wilde oudste natuurlijk meteen naar beneden.
"Maar mama is nog zooooo moe," kreunde ik en draaide me nog eens om.
Hij: "we hebben beneden een bank, mama, daar kun je óók op liggen..."
xx lisa.
Vorige week, 's morgens vroeg, nog lekker luierend in bed. Mijn man was anderhalve week in het buitenland geweest en de avond tevoren thuisgekomen, toen de jongens al sliepen. Ik liet vallen dat er twee grote cadeau's beneden op de keukentafel stonden. Toen wilde oudste natuurlijk meteen naar beneden.
"Maar mama is nog zooooo moe," kreunde ik en draaide me nog eens om.
Hij: "we hebben beneden een bank, mama, daar kun je óók op liggen..."
xx lisa.
maandag 23 april 2007 om 20:44
maandag 23 april 2007 om 22:00
Op de kleuterschool zijn ze nu blijkbaar al bezig voor moederdag. Nadat de juf een verhaal had voorgelezen moesten alle kinderen zeggen hoe ze hun moeder gingen verrassen. De uitspraken werden genoteerd in het schrijfblok dat ter inzage ligt in de gang.
Goed, sommigen gingen dus hun moeder als krokodil of olifant schminken.
Mijn zoon: Ik ga een grote zandtaart bakken ! :gwab: Heerlijk, zo'n kind. Dat heb ik toch liever dan dat ik als olifantje word geschminkt.
Goed, sommigen gingen dus hun moeder als krokodil of olifant schminken.
Mijn zoon: Ik ga een grote zandtaart bakken ! :gwab: Heerlijk, zo'n kind. Dat heb ik toch liever dan dat ik als olifantje word geschminkt.
maandag 23 april 2007 om 22:50
dinsdag 24 april 2007 om 12:05
Mijn nischtje(net 4) heeft een nogal lomp vriendinnetje. Ze zijn in de tuin en hebben lieveheersbeestjes gevonden. Zegt dat lompe meiske terwijl ze een lvhb tussen duim en wijsvinger vast heeft; Hee deze lekt! Pakt ze een andere; oooooh deze lekt ook....
Maar snel geprobeert uit te leggen dat ze niet zo hard moet knijpen!!!!
Maar snel geprobeert uit te leggen dat ze niet zo hard moet knijpen!!!!
woensdag 25 april 2007 om 10:18
quote:
quote: Leontien reageerde
Wat een leuk topic zeg!
Mijn dochter, bijna 2 jaar.
zegt tegen kipnuggets,......... pindakut :o
Mijn nichtje noemde vroeger de Scapino (die schoenenwinkel) kaaspiemel
Vindt het toch wel fijn om te lezen dat mijn zoontje niet de enige is die rare verbasteringen maakt. Hij zegt picklikken ipv picknicken (heb ik al eerder hier geschreven)
Dit stelt mij weer gerust, haha
quote: Leontien reageerde
Wat een leuk topic zeg!
Mijn dochter, bijna 2 jaar.
zegt tegen kipnuggets,......... pindakut :o
Mijn nichtje noemde vroeger de Scapino (die schoenenwinkel) kaaspiemel
Vindt het toch wel fijn om te lezen dat mijn zoontje niet de enige is die rare verbasteringen maakt. Hij zegt picklikken ipv picknicken (heb ik al eerder hier geschreven)
woensdag 25 april 2007 om 11:40
Hahaha, Mamaloo.
Hier ook veel verbasteringen, de computer is de "compemetjoeter" volgens de oudste.
Volgens de jongste (net 2) is een snoepje een 'poepje' en sap is 'pap' (blijkbaar heeft-ie nog wat moeite met de s).
Toen oudste nog wat jonger was, kon hij de r niet zo goed uitspreken. Zo was rood eerst 'dood' en later 'jood'.
Een poepluier noemde hij een 'tatiedatie' en een poes 'bababuh'. Nee, je haalde het er niet echt uit bij hem, hahaha. Alleen ik kon hem verstaan.
Onze jongste zingt graag en oma had het hele weekend Kortjakje met 'm gezongen. Aan tafel zei ze tegen 'm: laat mama eens horen hoe wij altijd zingen, van de kerk'. Jongste had niet door dat ze daar Kortjakje mee bedoelde maar begon spontaan te zingen 'de keeeerk, de keeeerk' op een eigen melodietje. Dat vond ik toch wel heel grappig, mijn schoonmoeder ook, we hadden de lachtranen in de ogen. Jongste werd daardoor aangespoord natuurlijk en zong en zong maar door over die kerk.
xx lisa.
Hier ook veel verbasteringen, de computer is de "compemetjoeter" volgens de oudste.
Volgens de jongste (net 2) is een snoepje een 'poepje' en sap is 'pap' (blijkbaar heeft-ie nog wat moeite met de s).
Toen oudste nog wat jonger was, kon hij de r niet zo goed uitspreken. Zo was rood eerst 'dood' en later 'jood'.
Een poepluier noemde hij een 'tatiedatie' en een poes 'bababuh'. Nee, je haalde het er niet echt uit bij hem, hahaha. Alleen ik kon hem verstaan.
Onze jongste zingt graag en oma had het hele weekend Kortjakje met 'm gezongen. Aan tafel zei ze tegen 'm: laat mama eens horen hoe wij altijd zingen, van de kerk'. Jongste had niet door dat ze daar Kortjakje mee bedoelde maar begon spontaan te zingen 'de keeeerk, de keeeerk' op een eigen melodietje. Dat vond ik toch wel heel grappig, mijn schoonmoeder ook, we hadden de lachtranen in de ogen. Jongste werd daardoor aangespoord natuurlijk en zong en zong maar door over die kerk.
xx lisa.