Leuke uitspraken van kinderen.
woensdag 25 april 2007 om 13:00
Deze drie zijn van toen de heren klein waren. Leverde voor anderen complete spraakverwarringen op. Ik begreep ze uiteraard wel.
n-aan = uit (niet aan)
nanaan = banaan
naaaaaaan = trein
Deze zijn recenter:
comkjuter = computer
plantgas = plankgas
carolieën = calorieën
En ik heb nog eens (voor ik zelf kinderen kreeg) met neefje van bijna drie de hele supermarkt afgezocht. Kind mocht iets lekkers kiezen en wilde wiwi´s. Snoepvak, koekvak, chipsvak. Andere moeders gevraagd etc. etc. etc. Geen Wiwi´s te vinden. Dus hem overtuigd een ander snoepje te kiezen. Tot we bij de kassa staan. Dame voor ons laad ene mandje kiwi´s op de band en het menneke begint te roepen: Wiwi´s, wiwi´s!!! Oké, ik had toch echt niet verwacht dat een bijna driejarige kiwi´s als snoepje ziet....
n-aan = uit (niet aan)
nanaan = banaan
naaaaaaan = trein
Deze zijn recenter:
comkjuter = computer
plantgas = plankgas
carolieën = calorieën
En ik heb nog eens (voor ik zelf kinderen kreeg) met neefje van bijna drie de hele supermarkt afgezocht. Kind mocht iets lekkers kiezen en wilde wiwi´s. Snoepvak, koekvak, chipsvak. Andere moeders gevraagd etc. etc. etc. Geen Wiwi´s te vinden. Dus hem overtuigd een ander snoepje te kiezen. Tot we bij de kassa staan. Dame voor ons laad ene mandje kiwi´s op de band en het menneke begint te roepen: Wiwi´s, wiwi´s!!! Oké, ik had toch echt niet verwacht dat een bijna driejarige kiwi´s als snoepje ziet....
woensdag 25 april 2007 om 13:07
quote: blindje reageerde
Mijn dochtertje noemt het: piwi's
En een leerling van mij vertelde trots bij het fruiteten dat ze een bikini in haar fruitbakje had zitten.
Mijn dochtertje noemt het: piwi's
En een leerling van mij vertelde trots bij het fruiteten dat ze een bikini in haar fruitbakje had zitten.
woensdag 25 april 2007 om 14:44
Mij oudste dochter noemde sproeten altijd "nuisjes" (????).
Op een dag ontdekte ze dat zij ook een nuisje had en die moest dus weg.
Komt ze met het nagelschaartje aangelopen: mama, nuisje afklippen.
Heb dat toch maar niet gedaan!
Verder:
de wc = de wees
een slagboom = een slapop
een nijlpaard = een zeepop
een paraplu = een paatjepoe
een zweefvlieg = een feestvlieg
Van onze jongste dochter:
politie = fietefiet
wasmachine = wasniengniengnieng
afstandsbediening = afstandsbedangdieng
chocomelk = sloppemel
En ga zo maar door....
Ik heb ze allemaal in een boekje opgeschreven, leuk voor later.
Op een dag ontdekte ze dat zij ook een nuisje had en die moest dus weg.
Komt ze met het nagelschaartje aangelopen: mama, nuisje afklippen.
Heb dat toch maar niet gedaan!
Verder:
de wc = de wees
een slagboom = een slapop
een nijlpaard = een zeepop
een paraplu = een paatjepoe
een zweefvlieg = een feestvlieg
Van onze jongste dochter:
politie = fietefiet
wasmachine = wasniengniengnieng
afstandsbediening = afstandsbedangdieng
chocomelk = sloppemel
En ga zo maar door....
Ik heb ze allemaal in een boekje opgeschreven, leuk voor later.
woensdag 25 april 2007 om 15:01
Vind het een geweldig topic!
Mijn zoontje is hier nog te jong voor maar mijn neefje kan wel leuke dingen roepen al.
Zo ben ik tantetuttu
Is alles wat er in zn beker komt: appellap
Maar ook hij is eigenlijk nog te jong voor die echt beschamende momenten. Ik ben benieuwd wat ons kindje allemaal nog gaat roepen.
Mijn zoontje is hier nog te jong voor maar mijn neefje kan wel leuke dingen roepen al.
Zo ben ik tantetuttu
Is alles wat er in zn beker komt: appellap
Maar ook hij is eigenlijk nog te jong voor die echt beschamende momenten. Ik ben benieuwd wat ons kindje allemaal nog gaat roepen.
woensdag 25 april 2007 om 15:27
leuk onderwerp
Mijn nu 5 jarige zei toen ze net leerde praten;
tegen dinosaurus: sinodaurus en dat is nu, na uitleggen dat het die grote uitgestorven (net als de vis) beesten waren: dinosaureus.
Snoep was mjamjam en haar zus had geen naam maar heette :zus, die zichzelf diddit noemde en snoep: blèm.
Ze is nu 4 jaar, kan de r niet zeggen en vraagt dus regelmatig om bloot.
Beiden heb ik ze gisteren ingeschreven om op zwemles te gaan en ze "geven een belletje" als er plek is. Waarop mijn oudste zei aan tafel wachtend op het warme eten: "mamma als de wekker gaat gaan we zwemmen, toch"?
Lopend wees de jongste iemand na en beide riepen ze door elkaar: "kijk mamma een klein oma'tje". De misschien 1 meter 20 metende vrouw riep beledigd "ik ben niet zo oud".
Mijn nu 5 jarige zei toen ze net leerde praten;
tegen dinosaurus: sinodaurus en dat is nu, na uitleggen dat het die grote uitgestorven (net als de vis) beesten waren: dinosaureus.
Snoep was mjamjam en haar zus had geen naam maar heette :zus, die zichzelf diddit noemde en snoep: blèm.
Ze is nu 4 jaar, kan de r niet zeggen en vraagt dus regelmatig om bloot.
Beiden heb ik ze gisteren ingeschreven om op zwemles te gaan en ze "geven een belletje" als er plek is. Waarop mijn oudste zei aan tafel wachtend op het warme eten: "mamma als de wekker gaat gaan we zwemmen, toch"?
Lopend wees de jongste iemand na en beide riepen ze door elkaar: "kijk mamma een klein oma'tje". De misschien 1 meter 20 metende vrouw riep beledigd "ik ben niet zo oud".
woensdag 25 april 2007 om 21:07
oma tegen kleinzoon: jij oma's liefste kleinkind! Waarop zoon: nee, oma, ik ben een groot kind.
Verder als wij voor het slapen gaan een boekje lezen, de favo is nu sneeuwwitje: hij kijkt in zijn boekje en roept, oh sneeuwwitje ik heb je zo gemist , ik vind je zo lief en wil met je kroelen!!
Ik lag dubbel van het lachen.
Verder als wij voor het slapen gaan een boekje lezen, de favo is nu sneeuwwitje: hij kijkt in zijn boekje en roept, oh sneeuwwitje ik heb je zo gemist , ik vind je zo lief en wil met je kroelen!!
Ik lag dubbel van het lachen.
donderdag 26 april 2007 om 00:05
Mijn zoontje luistert af en toe erg slecht en trekt zich van straf niets aan. Sinds kort dreig ik met een pak voor zijn broek (en heb het 1malig uitgevoerd) en dat werkt, tot vanmiddag............ hij gaat snel op zijn billen op de grond zitten en roept, kan niet mama, mijn billen zijn verstopt! :o
Mijn broertje praatte vroeger iedereen na, zei mijn moeder papagaai, zei hij"niet mamagaai"
een ambulance was een lellu, een heimachine een palenstamper, vegen was bezemen(zeggen we nu nog steeds
) en komijnenkaas was koenijnenkaas.
Verder hebben wij hier jammer genoeg weinig verbasteringen (tot nu toe), zoonlief praat veels te duidelijk
:P
Mijn broertje praatte vroeger iedereen na, zei mijn moeder papagaai, zei hij"niet mamagaai"
Verder hebben wij hier jammer genoeg weinig verbasteringen (tot nu toe), zoonlief praat veels te duidelijk
donderdag 26 april 2007 om 14:33
Mijn oudste vorig jaar een keer: de bel ging, ik deed open, twee Jehova's getuigen op de stoep. Ze gaven een flyer af, wensten ons goeiedag en gingen weer, ongetwijfeld om over een tijdje terug te keren om te kunnen refereren aan die flyer. Toen de de deur weer dicht was keek mijn zoontje naar het foldertje dat hij had aangepakt en zei: mama, dat kun je toch ook gewoon door de brievenbus gooien?
xx lisa.
xx lisa.
donderdag 26 april 2007 om 20:24
Mijn zoontje (was net 2 dagen 6) had kennelijk iets gehoord over mannen en zaadjes en vrouwen en eitjes... :?
Mam, grote jongens en meneren hebben zaadjes he? En mevrouwen eitjes.
Na mijn bevestigende antwoord dacht hij even diep na en zei toen: dan komen er bij mannen bloemetjes uit en bij mevrouwen kuikentjes
;).
Op school hadden ze zaadjes mogen zaaien en in een andere klas hadden ze eieren waar kuikens uitkwamen...
Mam, grote jongens en meneren hebben zaadjes he? En mevrouwen eitjes.
Na mijn bevestigende antwoord dacht hij even diep na en zei toen: dan komen er bij mannen bloemetjes uit en bij mevrouwen kuikentjes
Op school hadden ze zaadjes mogen zaaien en in een andere klas hadden ze eieren waar kuikens uitkwamen...
vrijdag 27 april 2007 om 17:38
zaterdag 28 april 2007 om 21:52
Mijn neefje is sinds de geboorte van ons meisje "grote neef" geworden. Hij is 3 jaar en een echte wijsneus.
Mijn schoonzus (zijn moeder) kwam mijn dochtertje op halen omdat ik ziek was. Ze zouden met zijn allen naar opa en oma gaan. Maar op weg naar opa en oma, reden ze langs mijn ouders. Mijn schoonzus zegt dus tegen mijn dochter (die net 4 maanden is.. hihi).
Kijk Ella, hier wonen jouw opa en oma.
rijden ze de straat in van de gezamenlijke opa en oma, zegt Grote neef:
Kijk Ella, hier wonen mijn opa en oma!
Mijn schoonzus (zijn moeder) kwam mijn dochtertje op halen omdat ik ziek was. Ze zouden met zijn allen naar opa en oma gaan. Maar op weg naar opa en oma, reden ze langs mijn ouders. Mijn schoonzus zegt dus tegen mijn dochter (die net 4 maanden is.. hihi).
Kijk Ella, hier wonen jouw opa en oma.
rijden ze de straat in van de gezamenlijke opa en oma, zegt Grote neef:
Kijk Ella, hier wonen mijn opa en oma!
woensdag 2 mei 2007 om 08:00
Er was gisteren een nieuw vriendje ( 3 jaar) vanuit de straat om met zoon te spelen.Een ontzettende kletskous.
Hij: mijn papa heeft een gebit!
Ik : ja dat kan he
Hij: mijn moeder niet, die heeft echte.
ander praatje, hij ziet onze poes:
Kunnen poesjes poepen?
Ja, dat kan, poesjes eten en dan moeten ze poepen, net als jij
Kunnen poesjes plassen?
Ja, poesjes drinken en dan gaan ze plassen.
Kunnen poesjes op de wc???
Nee, die hebben een kattebak.
Vervolgens hebben ze met zijn 2en uitgebreidt staan keuvelen bij de poes, waar de poepert en plasser wel niet zou zitten, ik heb geluistert en heerlijk in een deuk gelegen.
Op alles kwam ook een : dat is vet cool !!!
Bij het naar huis brengen heb ik de mama maar verteld dat hij net een krantje is, hij vertelt alles..ze kon er gelukkig wel mee lachen.
Hij: mijn papa heeft een gebit!
Ik : ja dat kan he
Hij: mijn moeder niet, die heeft echte.
ander praatje, hij ziet onze poes:
Kunnen poesjes poepen?
Ja, dat kan, poesjes eten en dan moeten ze poepen, net als jij
Kunnen poesjes plassen?
Ja, poesjes drinken en dan gaan ze plassen.
Kunnen poesjes op de wc???
Nee, die hebben een kattebak.
Vervolgens hebben ze met zijn 2en uitgebreidt staan keuvelen bij de poes, waar de poepert en plasser wel niet zou zitten, ik heb geluistert en heerlijk in een deuk gelegen.
Op alles kwam ook een : dat is vet cool !!!
Bij het naar huis brengen heb ik de mama maar verteld dat hij net een krantje is, hij vertelt alles..ze kon er gelukkig wel mee lachen.
woensdag 2 mei 2007 om 14:33
vrijdag 4 mei 2007 om 15:47
ik heb er nog 1:
Zoonlief"papa is de werkster" :o Ik vraag nog maar even of ik het goed heb verstaan (tja zoveel doet papa nu ook weer niet in huis
)
"ja" zegt hij "papa is de werkster, jij zeg dat"
Na heel diep nadenken snap ik het........
Vriendlief gaat s'morgens de deur uit en ik zeg" Dag schat, werk ze!!"
Zoonlief"papa is de werkster" :o Ik vraag nog maar even of ik het goed heb verstaan (tja zoveel doet papa nu ook weer niet in huis
"ja" zegt hij "papa is de werkster, jij zeg dat"
Na heel diep nadenken snap ik het........
Vriendlief gaat s'morgens de deur uit en ik zeg" Dag schat, werk ze!!"
vrijdag 4 mei 2007 om 19:16
vrijdag 4 mei 2007 om 19:32