Leuke uitspraken van kinderen.

09-03-2007 09:18 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mama,Mama....kom kijken!!!!

Schreeuwt mijn 2 jarige dochter.

Bij aankomst buiten, wijst ze naar boven en zegt:

`Kijk mam....een banaan!!`   ( de maan die erg vroeg was en leek op een banaan)
Deze drie zijn van toen de heren klein waren. Leverde voor anderen complete spraakverwarringen op. Ik begreep ze uiteraard wel.

n-aan = uit (niet aan)

nanaan = banaan

naaaaaaan = trein

Deze zijn recenter:

comkjuter = computer

plantgas = plankgas

carolieën = calorieën

En ik heb nog eens (voor ik zelf kinderen kreeg) met neefje van bijna drie de hele supermarkt afgezocht. Kind mocht iets lekkers kiezen en wilde wiwi´s. Snoepvak, koekvak, chipsvak. Andere moeders gevraagd etc. etc. etc. Geen Wiwi´s te vinden. Dus hem overtuigd een ander snoepje te kiezen. Tot we bij de kassa staan. Dame voor ons laad ene mandje kiwi´s op de band en het menneke begint te roepen: Wiwi´s, wiwi´s!!! Oké, ik had toch echt niet verwacht dat een bijna driejarige kiwi´s als snoepje ziet....
quote: blindje reageerde

En ik heb nog eens (voor ik zelf kinderen kreeg) met neefje van bijna drie de hele supermarkt afgezocht. Kind mocht iets lekkers kiezen en wilde wiwi´s. Snoepvak, koekvak, chipsvak. Andere moeders gevraagd etc. etc. etc. Geen Wiwi´s te vinden. Dus hem overtuigd een ander snoepje te kiezen. Tot we bij de kassa staan. Dame voor ons laad ene mandje kiwi´s op de band en het menneke begint te roepen: Wiwi´s, wiwi´s!!! Oké, ik had toch echt niet verwacht dat een bijna driejarige kiwi´s als snoepje ziet....

Mijn dochtertje noemt het: piwi's

En een leerling van mij vertelde trots bij het fruiteten dat ze een bikini in haar fruitbakje had zitten.
Mij oudste dochter noemde sproeten altijd "nuisjes" (????).

Op een dag ontdekte ze dat zij ook een nuisje had en die moest dus weg.

Komt ze met het nagelschaartje aangelopen: mama, nuisje afklippen.

Heb dat toch maar niet gedaan!

Verder:

de wc = de wees

een slagboom = een slapop

een nijlpaard = een zeepop

een paraplu = een paatjepoe

een zweefvlieg = een feestvlieg

Van onze jongste dochter:

politie = fietefiet

wasmachine = wasniengniengnieng

afstandsbediening = afstandsbedangdieng

chocomelk = sloppemel

En ga zo maar door....

Ik heb ze allemaal in een boekje opgeschreven, leuk voor later.
Vind het een geweldig topic!

Mijn zoontje is hier nog te jong voor maar mijn neefje kan wel leuke dingen roepen al.

Zo ben ik tantetuttu

Is alles wat er in zn beker komt: appellap

Maar ook hij is eigenlijk nog te jong voor die echt beschamende momenten. Ik ben benieuwd wat ons kindje allemaal nog gaat roepen.
leuk onderwerp

Mijn nu 5 jarige zei toen ze net leerde praten;

tegen dinosaurus: sinodaurus en dat is nu, na uitleggen dat het die grote uitgestorven (net als de vis) beesten waren: dinosaureus.

Snoep was mjamjam en haar zus had geen naam maar heette :zus, die zichzelf diddit noemde en snoep: blèm.

Ze is nu 4 jaar, kan de r niet zeggen en vraagt dus regelmatig om bloot.

Beiden heb ik ze gisteren ingeschreven om op zwemles te gaan en ze "geven een belletje" als er plek is. Waarop mijn oudste zei aan tafel wachtend op het warme eten: "mamma als de wekker gaat gaan we zwemmen, toch"?

Lopend wees de jongste iemand na en beide riepen ze door elkaar: "kijk mamma een klein oma'tje". De misschien 1 meter 20 metende vrouw riep beledigd "ik ben niet zo oud".
Hoi,

Er schiet me nog een leuke te binnen. Het 2 jarige buurmeisje van een vriendin noemde haar altijd Kale Lien. Ze heette Carolien.

Groetjes
Dochterlief 4 jaar schoot gisteren geen mieter op tussen de middag, dus ik zei iets van : schiet toch eens op jongedame! Zegt ze tegen mij; ik ben geen jongedame maar een meisjedame!
oma tegen kleinzoon: jij oma's liefste kleinkind! Waarop zoon: nee, oma, ik ben een groot kind.

Verder als wij voor het slapen gaan een boekje lezen, de favo is nu sneeuwwitje: hij kijkt in zijn boekje en roept, oh sneeuwwitje ik heb je zo gemist , ik vind je zo lief en wil met je kroelen!!

Ik lag dubbel van het lachen.
Mijn zoontje luistert af en toe erg slecht en trekt zich van straf niets aan. Sinds kort dreig ik met een pak voor zijn broek (en heb het 1malig uitgevoerd) en dat werkt, tot vanmiddag............ hij gaat snel op zijn billen op de grond zitten en roept, kan niet mama, mijn billen zijn verstopt! :o

Mijn broertje praatte vroeger iedereen na, zei mijn moeder papagaai, zei hij"niet mamagaai" ;) een ambulance was een lellu, een heimachine een palenstamper, vegen was bezemen(zeggen we nu nog steeds :$) en komijnenkaas was koenijnenkaas.

Verder hebben wij hier jammer genoeg weinig verbasteringen (tot nu toe), zoonlief praat veels te duidelijk :( :P
De deurbel gaat.

Dave (vier jaar) wil snel de deur opendoen voor de "visite". Nee, zeg ik, het is een collectant. Zijn antwoord: Oh, die komt alleen maar voor centjes. Ik ben Sinterklaas niet.

:$:$:$

Was ik even blij dat die deur nog dicht was !!!!
Mijn oudste vorig jaar een keer: de bel ging, ik deed open, twee Jehova's getuigen op de stoep. Ze gaven een flyer af, wensten ons goeiedag en gingen weer, ongetwijfeld om over een tijdje terug te keren om te kunnen refereren aan die flyer. Toen de de deur weer dicht was keek mijn zoontje naar het foldertje dat hij had aangepakt en zei: mama, dat kun je toch ook gewoon door de brievenbus gooien?

xx lisa.
Hier wordt in de melk geroeid, groeit er een hagel aan de vinger van Muis, en zette hij zijn fiets gisteren op de tandarts.
gehoord in mijn klas na het meegeven van een verlofbrief: juf, ik hoef geen verloofbrief, ik heb al verkering!
Mijn zoontje (was net 2 dagen 6) had kennelijk iets gehoord over mannen en zaadjes en vrouwen en eitjes... :?

Mam, grote jongens en meneren hebben zaadjes he? En mevrouwen eitjes.

Na mijn bevestigende antwoord dacht hij even diep na en zei toen: dan komen er bij mannen bloemetjes uit en bij mevrouwen kuikentjes :D ;).

Op school hadden ze zaadjes mogen zaaien en in een andere klas hadden ze eieren waar kuikens uitkwamen...
Dochter (3 jaar) had met carnalval geprobeerd om confetti te eten en dit was blijkbaar niet goed bevallen.....

Een paar weken later had ze keelpijn en hoe noemde ze dit?

Ik heb confetti in mijn keel.

Vandaag bekeek ze haar geschaafde knie en ja hoor:

Ik heb een "confettibeen".

Hoe verzint ze het!
Mijn neefje is sinds de geboorte van ons meisje "grote neef" geworden. Hij is 3 jaar en een echte wijsneus.

Mijn schoonzus (zijn moeder) kwam mijn dochtertje op halen omdat ik ziek was. Ze zouden met zijn allen naar opa en oma gaan. Maar op weg naar opa en oma, reden ze langs mijn ouders. Mijn schoonzus zegt dus tegen mijn dochter (die net 4 maanden is.. hihi).

Kijk Ella, hier wonen jouw opa en oma.

rijden ze de straat in van de gezamenlijke opa en oma, zegt Grote neef:

Kijk Ella, hier wonen mijn opa en oma!

Er was gisteren een nieuw vriendje ( 3 jaar) vanuit de straat om met zoon te spelen.Een ontzettende kletskous.

Hij: mijn papa heeft een gebit!

Ik : ja dat kan he

Hij: mijn moeder niet, die heeft echte.

ander praatje, hij ziet onze poes:

Kunnen poesjes poepen?

Ja, dat kan, poesjes eten en dan moeten ze poepen, net als jij

Kunnen poesjes plassen?

Ja, poesjes drinken en dan gaan ze plassen.

Kunnen poesjes op de wc???

Nee, die hebben een kattebak.

Vervolgens hebben ze met zijn 2en uitgebreidt staan keuvelen bij de poes, waar de poepert en plasser wel niet zou zitten, ik heb geluistert en heerlijk in een deuk gelegen.

Op alles kwam ook een : dat is vet cool !!!

Bij het naar huis brengen heb ik de mama maar verteld dat hij net een krantje is, hij vertelt alles..ze kon er gelukkig wel mee lachen.
Een meisje bij mij uit de klas zit sinds kort op "syndroomzwemmen" (voor ik eens doorhad wat ze bedoelde zeg!) en haar broertje kan het volgens haar neit goed zeggen. Hij zegt namelijk "droomzwemmen" :D
Mijn dochter (18 maanden) vindt fietsen helemaal geweldig en wil dus niets liever dan voorop de fiets bij mama en roept dan dus: 'tietuh! tietuh!' (terwijl ze met haar vingertje naar de fiets wijst :D)
;) :D

Zoonlief gaat in bad en roept hard: ik ben in mijn blote babs (bedoelt barst) en later was hij in zijn blote nakie.

Mijn broer zijn vriendin zegt nooit zoveel, komt zoonlief naar me toe" mama, kan ....praten? " ;) gelukkig heeft ze het niet gehoord :$
ik heb er nog 1:

Zoonlief"papa is de werkster" :o Ik vraag nog maar even of ik het goed heb verstaan (tja zoveel doet papa nu ook weer niet in huis ;))

"ja" zegt hij "papa is de werkster, jij zeg dat"

Na heel diep nadenken snap ik het........

Vriendlief gaat s'morgens de deur uit en ik zeg" Dag schat, werk ze!!" ;)
quote:Een meisje bij mij uit de klas zit sinds kort op "syndroomzwemmen" (voor ik eens doorhad wat ze bedoelde zeg!) en haar broertje kan het volgens haar neit goed zeggen. Hij zegt namelijk "droomzwemmen" :DBedoel je niet Synchroonzwemmen?
Mankief komt (in pak) van het werk thuis en gaat zich omkleden. Als hij aan tafel komt zitten en we gaan eten zegt dochterlief van bijna 2: "papa nou?" Ik antwoord dat papa andere kleren heeft aangetrokken. Dochterlief tegen papa: "Mooie meid!"

Heerlijk.
quote:

quote: Ris reageerde

Een meisje bij mij uit de klas zit sinds kort op "syndroomzwemmen" (voor ik eens doorhad wat ze bedoelde zeg!) en haar broertje kan het volgens haar neit goed zeggen. Hij zegt namelijk "droomzwemmen" :D Bedoel je niet Synchroonzwemmen?Da's nou juist de grap, schat :?
hahaha

topic titel kan veranderd worden in 'leuke uitspraken van kinderen en soms ook volwassenen'

:D

die opmerking over die mooie-meid papa is echt erg leuk !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven