LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Grappig dat dat zo verschilt, ik heb namelijk he-le-maal niet het idee dat J'tje al interesse heeft in vast voedsel. Haar buikje voorbereiden doe je denk ik niet door een paar happen te geven, daar zal wel meer voor nodig zijn. In principe is rijstebloem eigenlijk al bijvoeding, dat doen wij dan weer wel Al heb ik wel goed in de gaten gehouden of dat J'tje anders/moeilijker ging poepen.
*sluipt gauw weer weg om een beginnetje te maken met de ziekenhuistas in te pakken*
quote:Bengal schreef op 17 januari 2010 @ 14:45:

*sluipt gauw weer weg om een beginnetje te maken met de ziekenhuistas in te pakken* Dank u, graag gedaan hoor Bengman
Ik zat net een banaan te eten, en meisje keek me volop aan, ze was nog net niet aan het kwijlen (oké, eigenlijk wel ) en toen heb ik haar aan de banaan laten likken Ze keek er heel moeilijk bij, dus voorlopig laat ik het hier maar even bij. Vond het wel heel schattig

Kreeg een zakje rijstebloemspul in een van die dozen en heb dat net even opengemaakt.... vinden baby's dat wel lekker, met die stukjes? Of gaat dat er gewoon moeiteloos in?
Goedemorgen!

Pien ik ben het ook helemaal vergeten, die afspraak met die vriendin in jouw stad ging niet door en heb er verder gewoon helemaal niet meer bij stil gestaan. Heb met een andere vriendin het hele dorp door gebanjerd met Loes, dat was heel verantwoord voor de beweging maar wel jammer dat we er allebei niet meer aan gedacht hebben. Ik dacht er gisteravond pas aan toen ik in bed lag

Misschien redden we vrijdag nog, maar voor jou hoop ik stiekem van niet hoor!

Laal gaat het met J`tje al een beetje beter?

Elev, wij denken duidelijk hetzelfde over kattenfilmpjes Maar ik klik ze gewoon niet aan. Ik hou sowieso niet zo erg van huisdieren, niet heel vrouwelijk maar ja... Ga straks met alle liefde geitjes voeren, die staan tenminste lekker buiten en kom ik opvoedkundig toch nog een beetje aan het hoofdstuk dieren toe.

Ik wil Juno ook zien, ga meteen even bol.com kijken...
Mijn broer heeft J'tje laten likken aan een Kit*Kat Hij was er van overtuigd dat Jee het lekker vond Je kunt je kind niet eens meer met een gerust hart ergens achterlaten...kijk wat er gebeurd haha!

Chiek, stukjes In mijn rijstebloem zit helemaal geen stukjes...

Komt misschien ook een beetje lastig door de speen
Ik hou ook helemaal niet van katten, vind een hond veel en veel leuker (als meisje een jaar of 8 is misschien, wie weet) Voorlopig lijkt onze haarbol 35 te gaan worden

(hoe is het met die van jullie laal?)

Ja, echt stukjes! Als ik het zo los zou zien, zou ik zeggen dat het kokosrasp is, zo ziet het er echt uit! Heb ik dan iets anders dan jij laal?
En een kit kat???
Een kitkat !

Dat zijn katten waar ik van houd overigens Maar mijn echte is ook wel leuk hoor, ondanks dat ik 'm niet kan eten en dat 'ie niet van chocola is.
Kokosrasp? Hmm, nee, het ziet er hetzelfde uit als Brinta...maar wacht even, ik trek dat zakje even open...want ik heb diezelfde proefverpakking! Zat bij dat tijdschrift toch?
Ja, die ja! Maak 'm eens open!
Ik denk dat wij een verschil van inzicht hebben Ik zie echt geen stukjes, maar het zijn gewoon hele fijne ehmmm schilfertjes...Kan even geen ander goed passend woord vinden
Ja een Kitkat hij vertelde het me pas gisteren met een heel onschuldige blik Dat krijgt onze pluizebol trouwens ook wel eens Chiek Hij is er dol op!!! En still alive and kicking! Van de week weer bij de dierenarts geweest, maar is nu weer thuis...onze bejaarde
Oh mijn gloeilampje wordt wakker, eens even kijken of ik hem nog een beetje kan laten drinken...
Nou ja schilfertjes, ook goed , maar het is geen poeder, net als het melkpoeder toch? Dan hebben we het toch over hetzelfde denk ik.... Past dat gewoon door de fles? (maat 3) Of lossen die schilfertjes op in warme melk? Kan me niet voorstellen dat een baby dit gewoon prima drinkt, ze gaan hier dan toch een beetje op "kauwen" , of niet?
Chiek het lost op.... Het maakte de melk dikker, bij rijstebloem zie je volgens mij bijna geen korrels als het klaargemaakt is, de melk wordt gewoon wat dikker van structuur. Ik denk wel dat je een iets grotere speen moet, maar daar heb ik verder geen verstand van
Oh oh...nu heeft hij weer bijna 40 graden koorts...wat moet ik toch doen? Het arme mannetje heeft echt zo'n verdriet...huilen met luier verschonen en huilen als ik hem in de wipper zet...nu staat zijn flesje warm te worden...Ik vind het zo zielig! Zal ik anders toch morgen maar vast de HA bellen?
Ik las je vraag trouwens op het bv topic en ik zou ook gewoon `s nachts aanleggen. Mijn `stuwing` is die knoopjes die jij `s avonds al hebt, en als ze een week lang 3 keer per nacht is geweest en dan een keer helemaal niet komt heb ik `s ochtends wel volle borsten (maar ik juich dan en ga snel kolven ) maar absoluut geen stuwing. Maar bij jou is het natuurlijk wel anders door je rot ervaring met stuwing in de eerste week.

Als je trouwens kolft en dat geeft `s nachts dan heb je denk ik hetzelfde effect op je productie als gewoon zelf geven. Dus als je er echt bang voor bent gewoon een flesje geven, maar misschien troost het chocochiekje wel heel erg. Mardmeisje heeft ook weleens genoeg aan drie slokken per kant (moeten wel altijd twee kanten zijn, eigenwijsje ) maar dan is het meer gewoon voor de troost heb ik het idee.
Laal wat een ellende, ik zou me ook echt zorgen maken. Zou je niet gewoon nog een keer de ha post bellen? Of is dat raar? Hebben ze niet iets gezegd wat je moest doen als de koorts weer hoger werd?

Of misschie zo toch nog even een rondje lopen? Buitenlucht hielp gisteren ook toch?

He wat vervelend voor jullig
Waarom wachten tot morgen laal? Ik zou het nog even aankijken (misshien even wandelen wat mard al zei) en dan gewoon weer bellen hoor, daar zijn ze toch voor? Met die kleintjes moet je geen risico nemen...

Drinkt hij wel goed? Is hij nog hangerig, of wel al wat meer zichzelf? Geef deze maar aan Jeetje:

Mard, bedankt voor je reactie nog even. Ik word al naar als ik alleen al denk aan hoe beroerd ik was Heb vannacht een ienimini flesje gegeven, omdat ik het niet aandurf de boel 's nachts weer in werking te stellen, suf he? Ik heb maar 30cc met 1 schepje gedaan, om 01.00 ofzo, en toen sliep ze door tot 07.00 (zij wel ) dus écht honger was het niet...

Die knoopjes is bij mij vaste prik, daarom durf ik extra aanleggen ook niet zo goed. Wat ik al zei, dat drinkt ze prima weg (ze ligt echt te tanken als ze bij me drinkt, ik voel mezelf gewoon leegstromen, heel gek gevoel ) dus daar maak ik me verder niet zo'n zorgen om.

Hoe is het nu met jou?
En die rijstebloem die lost dus op.... Ja, weet ik veel, ik heb al zeker 15 jaar geen pap meer gemaakt of gegeten

Wil het nog niet gaan gebruiken hoor (zou niet weten in welke voeding) , maar vroeg het me gewoon af
Met mij is alles goed, kan het allemaal wel van me af zetten. Het blijft natuurlijk voornamelijk fijn dat het goed is met haar heupjes. Ik vind het alleen jammer dat we niet onder controle mogen blijven, maar dat ga ik proberen te regelen via de orthopeed van manlief en als hij ook aangeeft dat dit echt niet nodig is dan leg ik me er bij neer. Hij heeft er tenslotte voor geleerd

En als jij bang bent voor die stuwing moe tje het gewoon niet doen Chiek. Ik denk dat het wel mee zal vallen omdat je lijf nu gewoon veel beter ingesteld is dan in de kraamweek, maar als het voor jou niet goed voelt gewoon niet doen. Anders lig je straks de hele nacht `te voelen` of alles nog wel goed gaat.

Sproet ik las trouwens op het bv topic waarom jouw bv zout was, de eerste weken schijnt het sowieso zout te smaken, die zoete smaak komt pas later.
Goed idee om het nog even bij mans' orthopeed te vragen, je zou inderdaad verwachten dat die er verstand van heeft

Het blijft natuurlijk niet leuk om je zorgen te maken over je kind

Hoe gaat het inmiddels met de beco?
Elev met knalrode wangen van een middagslaapje op de bank meldt zich weer. ((ziedaar, de wangen) Was het tweede middagslaapje deze héle zwangerschap! Bij meis deed ik dat wekenlang elke dag.. Ik heb trouwens vaak zo'n hete kop de laatste tijd. Vanaf mijn benen omlaag ben ik dan half bevroren, terwijl mijn hoofd eruitziet als na een avond wijn drinken voor de open haard, ofzo.

De analyse van de rijstebloem: .

Hihi, Beng, ik ben gisteravond begonnen met dingen voor de tas klaar te leggen. Ik ga het zo nog even afmaken, besloot met een paar lekkere shirts van man in de hand spontaan dat ik geen bevallingsjurkje meer hoef te kopen en ik begin 'm echt te knijpen nu (terwijl ik op zich nog tijd zat heb). Zo ook maar eens een stapel babykleertjes en lakens e.d. in de wasmachine gooien.

Jeetje heeft een kitkat gegeten ( ) las ik, geen wónder dat hij ziek is! Nee, sorry laal, ik hoop dat het gauw zakt. Zei de huisarts van dienst binnen hoeveel dagen het minder moest worden? Als het morgen nog 39 of hoger is zou ik weer de huisarts bellen, misschien nog niet meteen vandaag, maar als het hoger wordt dan 40 wel.

En Juno kan ik iedereen aanraden, geweldige film. (Geweldige soundtrack ook..)

Waar is Duft toch?
Oh, wat grappig Mard, dat het dus alleen in het begin zoutig smaakt. Er zullen dan nog wel andere stoffen inzitten, net als in colostrum. Wat zijn knoopjes trouwens? (ivm met bv dus)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven