LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
woensdag 13 januari 2010 om 18:51
quote:nemovisje schreef op 13 januari 2010 @ 18:48:
Ohh ik hou ook van playmobil!!
Enne Pien, vriendin van mij heeft de Rapley methode gedaan en is laaiend enthousiast. Ik weet zeker dat ze tegen de tijd dat het voor jou speelt en je hebt vragen, ze graag beantwoordt. Is echt helemaal overtuigd en ze heeft ook mij om. Haar kindje eet met heel veel plezier en heel zelfstandig iig.
Hey wat leuk om te horen. Want ik ken wel een collega die het gedaan heeft maar nooit heel diep op ingegaan. En zou dat met hem ook niet zo snel doen.
Maar thanks voor de tip.
En wat een oud kinderverdriet. Meisjes toch!
DD wat zijn boobstruitjes?!
Ohh ik hou ook van playmobil!!
Enne Pien, vriendin van mij heeft de Rapley methode gedaan en is laaiend enthousiast. Ik weet zeker dat ze tegen de tijd dat het voor jou speelt en je hebt vragen, ze graag beantwoordt. Is echt helemaal overtuigd en ze heeft ook mij om. Haar kindje eet met heel veel plezier en heel zelfstandig iig.
Hey wat leuk om te horen. Want ik ken wel een collega die het gedaan heeft maar nooit heel diep op ingegaan. En zou dat met hem ook niet zo snel doen.
Maar thanks voor de tip.
En wat een oud kinderverdriet. Meisjes toch!
DD wat zijn boobstruitjes?!
woensdag 13 januari 2010 om 18:54
Oh, over het starten van de bevalling... dat wist ik wel echt zeker! Ik had ook al 3 weken voorweeën, dus toen de eerste echte wee kwam, voelde ik pas duidelijk verschil en wist gelijk: DIT is het dan! Alleen bij die voorweeën wist ik het niet zeker. Dacht steeds dat het begon, als ze weer op kwamen zetten, maar het werd niet steeds heftiger/pijnlijker of langer. Pas toen de eerste échte wee kwam was het van: SOooooh dit is van een andere orde!
Ik was natuurlijk ook nét gestript (om 13.30) en de eerste échte wee kwam om 13.45, 15 minuten later. Ik wil eigenlijk wel weer een keer de berichtjes van toen terug lezen. Ik ga binnenkort maar eens de oude topics openen.
Ik was natuurlijk ook nét gestript (om 13.30) en de eerste échte wee kwam om 13.45, 15 minuten later. Ik wil eigenlijk wel weer een keer de berichtjes van toen terug lezen. Ik ga binnenkort maar eens de oude topics openen.
woensdag 13 januari 2010 om 19:29
Luus, ik heb ook de ouder berichtjes al eens gelezen, ook omdat jouw verhaal natuurlijk helemaal langs mij heen gegaan is. Ik weet nog wel dat je smste dat het bij jou nu ook echt begonnen was dat ik dacht "meeeeen wat ben ik blij dat ik mijn baby al vast heb"...al vond ik het wel superstoer dat we elkaar nog even smsten. Net bevallen en aan het bevallen
woensdag 13 januari 2010 om 19:56
Pien ik wilde ook voor rapley gaan en ben dat nog steeds wel van plan, maar mardmeisje pakt nog niet echt een stukje en ik hoop gewoon dat ze binnenkort wat gaat eten zodat het voeden wat minder wordt. Maar ik moet zeggen, ze eet alweer normaler. Ze wordt nu gewoon wakker om 21u. en gaat daarna weer lekker slapen. Hiervoor leek het wel of ze al haar voedingen van 7 tot 7 naar binnen wilde werken en dat lukte niet echt
Maar ik ben wel van plan om het te combineren, dus straks een wortelprakje (daarom wil ik ook niet onnodig pureren) en een worteltje om aan te kluiven.
Maar ik ben wel van plan om het te combineren, dus straks een wortelprakje (daarom wil ik ook niet onnodig pureren) en een worteltje om aan te kluiven.
woensdag 13 januari 2010 om 20:06
Ik ook Beng, morgen gelukkig een beetje uitslapen, moeten met Mardmeisje voor heupjescontrole (als het goed is laatste keer, er wordt een foto gemaakt) en het had dus geen zin om naar mijn werk te gaan voor een uurtje, maar dat betekent dat ik wel iets langer kan blijven liggen (als Mardmeisje gezellig mee doet).
Ik ga lekker in bad en daarna lekker tukken!
Ik ga lekker in bad en daarna lekker tukken!
woensdag 13 januari 2010 om 20:22
Ik geef Sproetekind ook wel eten in z'n eigen hand. Met brood en crackertjes gaat dat goed, maar een gekookt worteltje glipt er zo weer uit, dan ben je dus uren bezig voordat je kind eindelijk een maaltijd heeft weggeknabbeld. Ben heel benieuwd hoor, hoe die Rapley-aanhangers dat doen, maar ik heb er het geduld denk ik niet voor (en Sproetekind ook niet als hij erge honger heeft).
Luus, succes met je praatje straks! 90 minuten, da's ook wel erg lang.
Luus, succes met je praatje straks! 90 minuten, da's ook wel erg lang.
woensdag 13 januari 2010 om 20:23
quote:Luaska schreef op 13 januari 2010 @ 18:54:
Oh, over het starten van de bevalling... dat wist ik wel echt zeker! Ik had ook al 3 weken voorweeën, dus toen de eerste echte wee kwam, voelde ik pas duidelijk verschil en wist gelijk: DIT is het dan! Alleen bij die voorweeën wist ik het niet zeker. Dacht steeds dat het begon, als ze weer op kwamen zetten, maar het werd niet steeds heftiger/pijnlijker of langer. Pas toen de eerste échte wee kwam was het van: SOooooh dit is van een andere orde!
Ik was natuurlijk ook nét gestript (om 13.30) en de eerste échte wee kwam om 13.45, 15 minuten later. Ik wil eigenlijk wel weer een keer de berichtjes van toen terug lezen. Ik ga binnenkort maar eens de oude topics openen. Dat bedoelde ik juist, Luus, dat je eerst heel vaak denkt: is het nou begonnen of niet? Da's anders dan bij Laal natuurlijk, omdat bij jou bleek dat het nog niet begonnen was, en bij haar juist wel, maar ik had vroegah nooit gedacht dat die 'grens' zo onduidelijk is. Waarom staat er niet gewoon een mannetje naast je dat een startschot lost?
Ik was natuurlijk ook nét gestript (om 13.30) en de eerste échte wee kwam om 13.45, 15 minuten later. Ik wil eigenlijk wel weer een keer de berichtjes van toen terug lezen. Ik ga binnenkort maar eens de oude topics openen. Dat bedoelde ik juist, Luus, dat je eerst heel vaak denkt: is het nou begonnen of niet? Da's anders dan bij Laal natuurlijk, omdat bij jou bleek dat het nog niet begonnen was, en bij haar juist wel, maar ik had vroegah nooit gedacht dat die 'grens' zo onduidelijk is. Waarom staat er niet gewoon een mannetje naast je dat een startschot lost?
woensdag 13 januari 2010 om 20:35
Ik ben ook wel voor de middenweg altijd (half borst/half fles, niet met 4 of 6, maar met 5 maanden bijvoeden, D66 stemmen )
dus een worteltje tussen de wortelprut door klinkt mij ook wel leuk in de oren
Veel succes morgen mard, ik hoop dat mardmeisje een beetje meewerkt zodat ze haar niet hoeven te forceren (en ze misschien gaat huilen)
Beng, ik krijg de 28e de uitslag. Daar gaat nog best een hoop van afhangen....
Pien, staat er al een foto van het cute pakje op de groep?
Luus, succes vanavond, al weet ik zeker dat je het goed zult doen!
Mini, ik had vroeger ook barbies (en een barbiehuis compleet met echte lift, een kantoor, de auto, de camper, het hemelbed) en playmobil (het complete circus, die was gááf!) Mijn nichtje is helemaal fan van little peo*ple, dat is voor iets jongere kinderen (met grotere poppetjes) ken je dat? Ik wil volgend jaar de kerststal van little peo*ple kopen voor meisje.... zie nu al voor me hoe ze daarmee aan het spelen is
dus een worteltje tussen de wortelprut door klinkt mij ook wel leuk in de oren
Veel succes morgen mard, ik hoop dat mardmeisje een beetje meewerkt zodat ze haar niet hoeven te forceren (en ze misschien gaat huilen)
Beng, ik krijg de 28e de uitslag. Daar gaat nog best een hoop van afhangen....
Pien, staat er al een foto van het cute pakje op de groep?
Luus, succes vanavond, al weet ik zeker dat je het goed zult doen!
Mini, ik had vroeger ook barbies (en een barbiehuis compleet met echte lift, een kantoor, de auto, de camper, het hemelbed) en playmobil (het complete circus, die was gááf!) Mijn nichtje is helemaal fan van little peo*ple, dat is voor iets jongere kinderen (met grotere poppetjes) ken je dat? Ik wil volgend jaar de kerststal van little peo*ple kopen voor meisje.... zie nu al voor me hoe ze daarmee aan het spelen is
woensdag 13 januari 2010 om 20:39
Ik vind playmobil ook echt geweldig! Bengman is meer van de lego, die stond al met graafmachines en vliegtuigen etc. in zijn handen vorige week. Heb 'm maar even verteld dat meisjes meer van de prinsessenlego zijn en misschien wel helemaal niet zo van de lego.
Bij mijn ouders staat al onze playmobil en lego nog. En al mijn barbies zijn er ook nog. Zo leuk! En het houten speelgoed wat mijn opa heeft gemaakt...ik heb nog een poppenbed en een poppenbox. Verheug me nu al op een keukentje, dat ga ik aanschaffen als bengelmeis 2 is. Of al eerder als ik me niet kan beheersen
Bij mijn ouders staat al onze playmobil en lego nog. En al mijn barbies zijn er ook nog. Zo leuk! En het houten speelgoed wat mijn opa heeft gemaakt...ik heb nog een poppenbed en een poppenbox. Verheug me nu al op een keukentje, dat ga ik aanschaffen als bengelmeis 2 is. Of al eerder als ik me niet kan beheersen
woensdag 13 januari 2010 om 20:54
Ik vond gewone lego ook heel leuk, maar ik was niet zo van t technisch lego.Tegenwoordig hebben ze echt prinsessenlego Sproet. Zag t bij vrienden, echt heel erg over the top.
En als Bengel van schieten houdt heeft ze mooi pech. Wij zijn allebei behoorlijk anti, dus zelfs een speelgoedpistooltje komt er hier bij voorkeur niet in. Een waterpistool vind ik dan wel weer leuk. Auto's en motoren zal Bengman proberen te stimuleren, dat weet ik zeker! Traditioneel jongens/meisjesspeelgoed geloof ik niet in overigens, jongens kunnen ook heel leuk met poppen spelen. En keukentjes zijn unisex in mijn ogen. Hier in huis is de keuken het domein van Bengman trouwens
En als Bengel van schieten houdt heeft ze mooi pech. Wij zijn allebei behoorlijk anti, dus zelfs een speelgoedpistooltje komt er hier bij voorkeur niet in. Een waterpistool vind ik dan wel weer leuk. Auto's en motoren zal Bengman proberen te stimuleren, dat weet ik zeker! Traditioneel jongens/meisjesspeelgoed geloof ik niet in overigens, jongens kunnen ook heel leuk met poppen spelen. En keukentjes zijn unisex in mijn ogen. Hier in huis is de keuken het domein van Bengman trouwens
woensdag 13 januari 2010 om 21:01
quote:Bengal schreef op 13 januari 2010 @ 20:54:
Traditioneel jongens/meisjesspeelgoed geloof ik niet in overigens Ik ook niet. Maar elevmeisje wel! (Die meldde vanavond toen ik haar in bed legde dat ze graag wat méér prinsessenjurken wilde, in plaats van eentje, zodat ze elke dag een andere aan kan.. )
Traditioneel jongens/meisjesspeelgoed geloof ik niet in overigens Ik ook niet. Maar elevmeisje wel! (Die meldde vanavond toen ik haar in bed legde dat ze graag wat méér prinsessenjurken wilde, in plaats van eentje, zodat ze elke dag een andere aan kan.. )
woensdag 13 januari 2010 om 21:08
Oh man, wat is die Elevmeisje toch een moppie!
Ik weet het niet, ik ben ook niet zo voor jongens/meisjesspeelgoed en zal het ook zeker geen van beide kante uit willen stimuleren. Maar ik zie toch we echt heel vaak dat jongetjes eerder interesse hebben in auto's dan poppen. Mijn neefje hier heeft ook een pop, maar er nooit naar omgekeken (herkende wel op z'n 2e alle typen auto's) en zijn zusje loopt de hele tijd haar poppen te verschonen. Dus ergens zit het er ook wel een beetje in denk ik.
Neem, voor ik het vergeet: heel veel plezier morgen!!!! Vind het retespannend voor je!
En Mard, jullie veel succes met de foto's. Hopelijk is het echt de laatste keer
Ik weet het niet, ik ben ook niet zo voor jongens/meisjesspeelgoed en zal het ook zeker geen van beide kante uit willen stimuleren. Maar ik zie toch we echt heel vaak dat jongetjes eerder interesse hebben in auto's dan poppen. Mijn neefje hier heeft ook een pop, maar er nooit naar omgekeken (herkende wel op z'n 2e alle typen auto's) en zijn zusje loopt de hele tijd haar poppen te verschonen. Dus ergens zit het er ook wel een beetje in denk ik.
Neem, voor ik het vergeet: heel veel plezier morgen!!!! Vind het retespannend voor je!
En Mard, jullie veel succes met de foto's. Hopelijk is het echt de laatste keer
woensdag 13 januari 2010 om 21:12
Ja, ik geloofde dus dat het grotendeels aangeleerd was, maar ik heb elevmeisje eerder gestimuleerd met blokken en auto's enzo dan met meisjesdingen, en toch heeft ze vanaf 1 jaar af al zooooo'n voorkeur voor serviesjes, poppen, meidendingen enzo dat ik niet anders kan dan geloven dat er echt een (in dit geval flinke) biologische aanleg is.
Ik speelde zelf nauwelijks met barbies, was echt een lego- en race-autokind, maar heb dus een knalroze prinses voortgebracht..
Ik speelde zelf nauwelijks met barbies, was echt een lego- en race-autokind, maar heb dus een knalroze prinses voortgebracht..
woensdag 13 januari 2010 om 21:35
Meis krijgt in elk geval een politieauto van Playmobil. Ze mag van mij spelen met wat ze leuk vindt, ik koop het wel hoor. Zolang ze maar niet iets van 100 euro vraagt en er dan maar 1x mee speelt, zo gek zijn we nou ook weer niet.
Ze heeft een vormenstoof die geluid maakt als je het goede figuurtje in het goede gaatje stopt. Volgens mij is het grootste deel van haar speelgoed op batterijen.
Ze heeft een vormenstoof die geluid maakt als je het goede figuurtje in het goede gaatje stopt. Volgens mij is het grootste deel van haar speelgoed op batterijen.
woensdag 13 januari 2010 om 21:35
Neem good luck en hopelijk veel plezier morgen!
Mard, sterkte met het maken van de foto's, ook ik duim dat het allemaal meevalt.
Chiek, ik ben morgen werken voor het geval je me kwijt bent Maar ik lees wel een keer stiekem mee omdat ik Pien in de gaten blijf houden...ik wil natuurlijk niet de eerste spanning missen als het echt gaat gebeuren!
Fijne avond en slaap lekker
Mard, sterkte met het maken van de foto's, ook ik duim dat het allemaal meevalt.
Chiek, ik ben morgen werken voor het geval je me kwijt bent Maar ik lees wel een keer stiekem mee omdat ik Pien in de gaten blijf houden...ik wil natuurlijk niet de eerste spanning missen als het echt gaat gebeuren!
Fijne avond en slaap lekker