LGZZ - deel VII

19-01-2010 21:32 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geluksgetal 7, dat moeten wel hele mooie, lieve én gezonde baby's worden!

NaamLeeftijdZwanger?BijzonderhedenElev29Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip31Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Nemovisje27Ja!

23 augHartje!

24 maart 20-weken echo!Chi caatje2916 april Minicaat geboren! Sproet3121 mei Sproetekind geboren! Dufty3210 juli V geboren!

Mini is 3South2914 juli Southmini geboren! Mardjen2926 juli Mardmeisje geboren! Lalie273 aug Jeetje geboren! Luaska314 aug Luba geboren! Minie233 sep Miniemeis geboren! Chica2914 sep Chocomeisje geboren! DoubleDutch3114 okt Kimberley geboren! Peanutje33 23 januari Pienmini geboren! Bengal31

18 februari Bengeltje geboren!

deel VI
anoniem_75183 wijzigde dit bericht op 23-02-2010 17:16
Reden: daar sta je dan toch echt Elev!
% gewijzigd
quote:Peanutje schreef op 20 januari 2010 @ 12:57:

[...]

Wacht maar tot je onze naam hoort.

Oh oh...

Nee hoor meid, ik ben juist erg benieuwd naar de naam die jullie kind meekrijgt
Oeh, pien! Nou ben ik wel héél nieuwsgierig! Wij zijn allemaal ook wel vrij normalo met onze namen, en dan kom jij zeker met een Sprot, Ploenk of Foehiti.

(Nu mogen jullie me geen antwoord meer geven, want mijn werk lijdt er onder.)
Ja pien, ik ben ook razend benieuwd! Ik vind ook dat je het ons verschuldigd bent een tipje van de sluier te geven, en dan toch minimaal een beginletter Omdat we allemaal zo met je meeleven hebben we dat toch wel verdiend

Ik bedoel maar; ik heb jullie verteld dat we een meisje zouden krijgen, heb jullie alle namen verteld, en heb jullie het kaartje laten zien.... daar mag ik toch best iets voor terug verwachten?
Foethiti Elev? My god, vertel me alsjeblieft dat je dat verzint, en niet iemand kent die zo heet
Pien en Ploenk...
Oh my god, die namen! Moet eerlijk zeggen dat manlief wel eens zoiets geopperd heeft, want groot fan van lord of the rings en hij vond Avatar ook super. Maar goed dat ik er nog ben anders hadden we een kleine Aragorn gehad wellicht.

Oh en over die dampo. Ja, die volwassen variant mag niet op de borst gesmeerd worden. Daarvoor heb ik babydampo. Maar dacht dat het in gekookt water niet zoveel kwaad kon. Ruikt ook niet supersterk verder en hielp goed. Die ui rook je namelijk in de hele kamer en ik werd er echt misselijk van. Wat een lucht. Maar goed, ik ga morgen naar het cb. Zal het eens vragen anders doe ik het ook maar niet meer.

Of heb jij het al nagevraagd Laal?
Nee ik heb het nog niet nagevraagd...maar ben wel benieuwd.
Nee hoor, Chiek. Sprot en Ploenk zijn boeknamen en Foehiti kwam gewoon in me op. Maar ik ging werken.
Ach ja, ik ken een stel die hun 2 zoontjes Nero en Caesar hebben genoemd..... ik bedoel maar...
Maar even serieus...als er na J'tje nog zo'n prachtkereltje komt, dan hebben we toch wel een vet probleem...dan moeten we nog een keer een jongensnaam zoeken
Heb je nog wel een meisjesnaam dan laal? Dus de naam die jullie voor een meisje hadden, zou je nog steeds gebruiken voor een eventuele dochter?

En hoe zit het met de naam die jullie in eerste instantie hadden voor Jeetje, is die helemaal van de baan? (anders zouden we Jeetje nu Elletje noemen, hihi )
hmm.. lees net even via google dat dampo toch niet zo heel goed is. Maar is maar van een forum hoor waarbij ook gezegd wordt dat Luuf heel slecht is. Tja... iedereen weet er wat vanaf natuurlijk. Of heeft eens wat gehoord.

Maar wat ik net las voor een verstopt neusje: boter op smeren. Die moeder had dat van haar oma en het hielp!

Nou, ik ga het vanavond eens proberen. Ben heel benieuwd.
Van Drogisterij.net:

Dampo:

Dosering

Om te dampen: enkele malen per dag 1 theelepel zalf in een brede kom heet, niet kokend, water doen. Voor het inhaleren even roeren. Voor wrijven: enkele malen per dag, vooral ook voor het slapen gaan, borst, rug en hals inwrijven en warm toedekken. Bij kinderen uitsluitend aanbrengen op borst en rug. Niet aanbrengen bij of in de neus of bij de ogen.

Let op

Niet gebruiken voor baby's en kinderen jonger dan 2 jaar, bij huidafwijkingen of overgevoeligheid voor één van de bestanddelen.

Hmm..hier staat dus niet gebruiken, maar dan meer met het oog op huidafwijkingen. Dat had ik ook zo begrepen.

Nou, ik google nog even verder en zal het morgen aan de arts vragen. Toevallig moet ik bij de arts komen. Zal het haar vragen.
Boter is natuurlijk zout; dus zou dat dan niet een voorbode van zoutoplossing geweest zijn?

Wie weet trouwens of je potjeseten in kunt vriezen? Dus als ze maar de helft eet, kun je dan de resterende helft in zo'n ijsblokjesvorm doen en invriezen? (of kom ik nu heel krenterig over? )
Ok, nog wat grappigs. Bij hevig hoesten; iets alternatiefs:

De indianenkus: blaas zo lang mogelijk met je mond op haar rug tussen de schouderbladen warme lucht en dat een paar keer per dag, helpt goed.

Nou, wat schattig. Ben heel benieuwd. Ga ik ook proberen.
Dat van die botertip heb ik ook gelezen...tja de een zegt dit, de ander zegt dat...laten we maar gewoon vertrouwen op mensen die er echt wat van weten.

Nee Elletje is echt van de baan, afgezworen door Laalman

Hij is trouwens nog steeds overtuigd van de meisjesnaam die we hadden, alleen ik ondertussen weer wat minder
Wat was jullie meisjesnaam ook alweer?

En een indianenkus, dat klinkt wel stoer hoor!
Meisje ligt nu trouwens al 2,5 uur te slapen op een flesje van 100 cc
Die staat nog op de groep denk ik...
Hier ook bijna al twee uur
En Elev gaat door voor de koelkast!!!!

Nou ja ze is vanmorgen ook bijna 3,5 uur achter elkaar wakker geweest, ze zal wel erg moe geweest zijn (en mama ook ) , ik laat haar lekker slapen hoor, ze meldt zich vanzelf wel...

Hhhmmm, de naam zal best nog op de groep staan, maar dat wordt heel erg zoeken denk ik, je gaat 'm niet hier even zeggen? (e dan evt weer wissen?) Please?
Ga ook maar even op de groep kijken. Ben ook wel benieuwd nu.

Oh en Chiek: Zo'n potje kan je nog een dag bewaren in de koelkast. En ik heb het ook wel eens ingevroren, maar dan is het dus net snot als je het ontdooit. Vond het niet echt.
Chiek, ik zet em nog wel even opnieuw op de groep, hoef je ook niet meer te zoeken
Chiek; volgens mij staat het op pagina 7 van het namentopic.

Ik moet opruimen en heb iets tijd over. Valt het op dat ik geen zin heb?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven