LGZZ - deel VII

19-01-2010 21:32 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geluksgetal 7, dat moeten wel hele mooie, lieve én gezonde baby's worden!

NaamLeeftijdZwanger?BijzonderhedenElev29Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip31Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Nemovisje27Ja!

23 augHartje!

24 maart 20-weken echo!Chi caatje2916 april Minicaat geboren! Sproet3121 mei Sproetekind geboren! Dufty3210 juli V geboren!

Mini is 3South2914 juli Southmini geboren! Mardjen2926 juli Mardmeisje geboren! Lalie273 aug Jeetje geboren! Luaska314 aug Luba geboren! Minie233 sep Miniemeis geboren! Chica2914 sep Chocomeisje geboren! DoubleDutch3114 okt Kimberley geboren! Peanutje33 23 januari Pienmini geboren! Bengal31

18 februari Bengeltje geboren!

deel VI
anoniem_75183 wijzigde dit bericht op 23-02-2010 17:16
Reden: daar sta je dan toch echt Elev!
% gewijzigd
Hmm.. ben benieuwd of ik gelijk had trouwens.

Hier trouwens hetzelfde. Meisjesnaam volledig van de baan. Was echt een moment van verstandsverbijstering. Durf hem hier wel te zetten: Zaïra.

Vonden we wel kunnen vanwege onze halfbloed kindjes, maar nu vinden we het echt helemaal niks meer eigenlijk.
Hmmm ja, ik ga ook maar even wat doen, want mijn moeder staat de gang uit te soppen (mijn gang om precies te zijn) en ik zit nog even snel te forummen
Stom he dat je zo van gedachten kunt veranderen? Gelukkig heb ik dat met J'tjes echte naam niet!
Ja, hier ook nog steeds tevreden met de gekozen naam. Zou toch wat zijn als je heftig spijt zou hebben trouwens. Maar dit is dan ook de enige waar we beiden een YES gevoel bij hadden.

Heb man al opdracht gegeven van de volgende een meisje te maken.

Ten eerste omdat, hoe lief mijn jongetje ook is, ik hem natuurlijk nooit een roze jurkje aan kan trekken.

En ten tweede denk ik dat we wat de meisjesnaam betreft vast wel uit gaan komen, maar nog een jongensnaam word echt lastig vrees ik.
Volgens mij had ik 'm al gevonden laal, dan zouden we het hier over Grieks Eitje gehad hebben, klinkt wel schattig moet ik zeggen

Leuk om de namendiscussies weer van voor af aan te lezen, nu weet je natuurlijk wie wat gekozen heeft!
Je kunt minicaat gerust een roze jurkje aantrekken hoor
quote:Peanutje schreef op 20 januari 2010 @ 13:51:

En Elev gaat door voor de koelkast!!!!

Alweer? Ik ben er íets minder blij mee geloof ik. Vooral voor Pienmini.
Een grieks eitje Chiek? het gaat om het laurierstruikje als ik het me goed herinner
Zo, daar ben ik ook weer even. Tjee wat kleppen jullie wat af vandaag! Heb de hond uitgelaten en ben naar de supermarkt geweest en de apotheek en nu volledig gesloopt. Ga even naar bed want kan niet meer op of neer van de pijn in mijn heupen.

Heb wel een vies maagzuurdrankje gescoord bij de apotheek, want dit houd ik echt niet nog 3-5 weken vol. Mijn hele slokdarm gaat ook naar de klote op deze manier. Kan bijna niks warms meer eten of drinken, lauw hooguit. En als ik iets vies vind is het een lauwe maaltijd die warm zou moeten zijn. Net zoals lauwe thee, bleurgh.
Zo alweer een volgend deel en die wordt ook al goed vol geklept.

Nog niet echt de tijd gehad om alles bij te lezen, las wel over veel slapeloze nachten en een zieke J'tje.

Hier lekker druk, veel geregel ivm verhuizing op het werk en het bijna ingaan van m'n verlof.

Thuis nog vanalles te regelen voor de baby, dus ik verveel me niet.
Pien, heb je eigenlijk nog verteld over dat vage gesprek met die assistent, dat je daar niet zo tevreden over was?

Oh en Elev, in het geval van Elevman ben ik ik heel blij dat hij naar z'n baas kan bellen dat hij beter niet kan werken. (Krijgt hij daar dan nog strafpunten voor?)
Pien, fijn dat jullie weer door de keuring heen zijn en dat er een reserveplan is voor als Pienmini zichzelf nog niet heeft aangekondigd vrijdag. Klinkt allemaal weldoordacht en je bent daar vast in goede handen. Fijn dat jij nu ook een goed gevoel had bij de gyn weer, dat is zo belangrijk voor je gemoedsrust!

Sproet ook al zo achterlijk vroeg op, toch niet zwanger he Die nuvaring is wel belachelijk duur zeg per maand, je zou bijna geheelonthouder worden Mocht de pil ook zo duur zijn dan is het misschien het overwegen waard om 'm uit NL te laten opsturen. Zal vast niet mogen, maar er mag wel meer niet. Of dat je moeder voor een jaar meeneemt voor je als ze komt straks.

Sjippie! Leuk dat je er weer even was. Niet bij te houden hier zeker voor je, met alle drukte. Zag wel op je hyves dat je erg moe bent. Pas je wel goed op jezelf?

Heb net even heerlijk geslapen na een dopje van mijn maagzuurdrankje. Rugpijn en heuppijn is nog steeds flink aanwezig en ik voel me zelfs een beetje grieperig Snotverkouden, rillerig etc. Heb maar een sinaasappel en 2 kiwi's gegeten in de hoop dat de bacillen onder de indruk zijn van zoveel vitamine C.
Beng, ik heb nét met mijn moeder aan de lijn gehangen of ze mijn pil kan ophalen bij de apotheek. Ik hoop dat dat lukt, want ik heb geen verzekering meer in NL, maar ze kan hem vast wel gewoon kopen. Kan me herinneren van toen de pil uit het Ziekenfondspakket was, dat het me 60 gulden voor een half jaar kostte.

Maar het maagzuurdrankje helpt dus wel? Dat zou wel heeeel erg fijn zijn, zo voor die laatste weken.

Vertelde je trouwens laast niet dat er een verkeerde datum in de tabel stond voor Bengeltje? Dan kan ik hem aanpassen
Oh, en niet leuk natuurlijk dat je je grieperig voelt

Sjip, nog even en dan heb je verlof! (heb je weer alle tijd om bij te lezen)
Ik ben de 11e uitgerekend inderdaad, niet de 12e.

Mijn collega heeft vorig jaar ook gewoon de pil in NL gekocht terwijl zijn vrouw nog in China woonde. Hij had wel een recept van de huisarts nodig, maar die kreeg hij zonder probleem. Ben vergeten wat hij moest betalen. Ik heb zelf ook geen idee van de kosten van de pil, prijzen staan tegenwoordig wel op de doosjes in NL maar ik slik al 12 jaar geen pil meer. Weet wel wat astmamedicatie en de medicijnen van Bengman kosten. Er is vandaag weer voor 16.000 euro (geen tikfout!) bezorgd
Beng, prijs jezelf maar gelukkig met de ziektekostenverzekeringen in Nederland! Onze verzekering hier kost bijna 900 dollar per maand voor het hele gezin (betaald de werkgever gelukkig) en dan nog betalen we voor elke huisartsafspraak 20 dollar en voor alle bijkomende kosten (bijv ziekenhuisopname, scans, fysio etc) hebben we een eigen risico van 1000 pp! En dan zijn er dus nóg mensen die tegen het plan van Obama zijn/
En die 16.000 euro ( ), hoe lang kunnen jullie daar mee voort?
Dat is 1 medicijn voor Bengman voor 90 dagen. Hij gebruikt ook nog een boel andere medicatie. En ja, wij zijn erg blij met het NL zorgsysteem en de zorgverzekering!
Ongelooflijk! Hij spuit dus gewoon goud!
Hoi!

Laal, volgens mij hebben Jeetje en Meis mobiele nummers uitgewisseld toen jullie hier waren. Ten eerste met het omrollen, ten tweede doet Meis ook al een week lang pogingen haar eigen speen terug te proppen en ten derde heeft ze nu diarree... Hopelijk éénmalig, maar ze gaf vanochtend ook wat slijm over.

Vandaag 2 (a terme) sectios en een vaginale tweelingbevalling gezien. Awesome! En nu ga ik eerst even met mijn poepmonster knuffelen.
Mien gaaaaf dat je daar bij was! Ik zou ook graag een bevalling willen meemaken, niet die van mijn eigen maar als "toeschouwer" zeg maar

Blijkbaar vinden ze elkaar dan wel interessant Mien Nu maar hopen dat de straks allebei weer helemaal beter zijn voor je meisje!
Vind je dat lekker, knuffelen met een ondoorzichtig potje?
Dankjulliewel voor de lieve woorden. Ik heb me even in de keuken teruggetrokken met een worteltaart in de maak en het avondeten. Had even afleiding nodig.

Sproet, ja ik heb het verteld van dat vage gesprek vorige week. En dat vond de gyn ook erg onhandig. Ze zei ook dat ik ook altijd een echte gyn aan mijn bed krijg tijdens de bevalling. En ze heeft alle vragen en details nog een keer met me doorgenomen. En gewoon bevestigd dat ik haar wel goed had begrepen.

Beng, ik weet rationeel wel dat het goed is dat er een reserveplan wordt opgesteld. Maar als ik heel eerlijk ben, ben ik het eigenlijk niet eens met het reserveplan.

Ik ben er achter een deel van mezelf gekomen vandaag (goede les overigens, ik vind het altijd fijn om mezelf beter te leren kennen). Ik ben iemand die niet alleen maar resultaatgericht is. Ik ben blijkbaar iemand die de weg naar het resultaat ook zeker zo belangrijk vind. En ik weet dat dat in dit geval eigenlijk belachelijk is. Het gaat tenslotte om een gezonde Pienmini op de wereld zetten. Dat is het allerbelangrijkste. Maar ik wil het zo graag zelf doen. Op de een of andere manier is dat heel belangrijk voor me. En ik weet ook wel dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen en dat ik er toch niks aan kan doen. Maar ik had het gewoon even moeilijk vanmiddag. Weer een gesprek over een ks voeren was gewoon niet wat ik wilde en ik werd er nogal verdrietig van.

Nu gaat het stukken beter. En ik moest mijn verhaal gewoon even kwijt hier.

Sproet irritant dat anticonceptie zo'n gedoe wordt zo. Hopelijk kan je moeder wat voor je doen.

Beng die medicijnen van jouw man.

Wat vervelend dat je nu ziekig lijkt te worden.

Chiek ik kan je wel eerste letters geven van de namen maar dan heb je zes letters dus daar schiet je ook niets mee op. Dus helaas moet je nog echt even wachten. Al is het dus alleen al omdat wij er ook gewoon nog niet uit zijn.

Mard, ik weet niet of je ons hier al hebt gevonden, hoe ging je gesprek op het kdv? Of is dat morgen? Staat me iets van bij van een donderdag. Nou ja ik hoop dat de lucht geklaard is en dat je je er weer helemaal happy bij voelt.
Gaaf zeg Mien! Dat je zelf al moeder bent geeft ws. ook nog een extra dimensie aan het geheel.

Wij eten vandaag een culinair hoogstandje (not), shoarma met roergebakken spitskool, krieltjes uit de oven (met knof) en zelfgemaakte knoflooksaus met veeeeeeeel knoflook. Niet heel gezond, maar wel erg lekker!
Pien, wat goed dat je de tijd hebt genomen om dingen te overdenken en tot bepaalde inzichten bent gekomen. En ik vind het alleen maar heel begrijpelijk dat je in het geval van een bevalling niet alleen maar resultaatgericht bent. Zelf zou ik het ook graag zelf willen doen, dus ik begrijp je emoties tov een geplande sectio. Ik zou het al "erg" vinden om ingeleid te worden, wil heel graag dat Bengel zichzelf aankondigt en dat de bevalling een natuurlijk verloop krijgt.

Bij mij helpt bakken en rommelen in de keuken ook enorm goed ter afleiding. Enorm veel cakes en taarten gebakken hier tijdens de afgrijselijke migrainemaanden. Heb je het recept van Neem gebruikt voor de carrot cake of heb jij je eigen speciale recept uit de UK?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven