LGZZ - deel VII

19-01-2010 21:32 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geluksgetal 7, dat moeten wel hele mooie, lieve én gezonde baby's worden!

NaamLeeftijdZwanger?BijzonderhedenElev29Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip31Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Nemovisje27Ja!

23 augHartje!

24 maart 20-weken echo!Chi caatje2916 april Minicaat geboren! Sproet3121 mei Sproetekind geboren! Dufty3210 juli V geboren!

Mini is 3South2914 juli Southmini geboren! Mardjen2926 juli Mardmeisje geboren! Lalie273 aug Jeetje geboren! Luaska314 aug Luba geboren! Minie233 sep Miniemeis geboren! Chica2914 sep Chocomeisje geboren! DoubleDutch3114 okt Kimberley geboren! Peanutje33 23 januari Pienmini geboren! Bengal31

18 februari Bengeltje geboren!

deel VI
anoniem_75183 wijzigde dit bericht op 23-02-2010 17:16
Reden: daar sta je dan toch echt Elev!
% gewijzigd
Gelukkig worden Bengman's medicijnen idd vergoed, zelf zouden we het nog geen maand kunnen financieren. Maar de medicijnen voor het zwanger worden zat wel een eigen bijdrage op, maar dat was gelukkig goed te doen. Kwam neer op ongeveer tien euro in de week en dat bijna 2 jaar lang.

We zijn dus alweer thuis, was het zat. Had er al een pakje zakdoekjes doorheen gesnotterd en de achterbuurvrouw vindt het nodig om te doen alsof ik moddervet ben. Haar kleindochter is pas bevallen (5 weken te vroeg) en was in 3 weken tijd 15 kilo aangekomen op het eind maar dat was niet te zien. En ik ben enorm met mijn +5 kilo. Kan ik me behoorlijk aan ergeren. Wat is het nut van het beledigen van een zwangere vrouw, daar hoort nou eenmaal een bolle buik bij. En natuurlijk zie ik zelf wel in de spiegel dat er een buik opzit, maar ik ben echt niet kolossaal zwanger. Haar kleindochter woog niet zwanger al 125 kilo volgens mij. Nou geeft dat helemaal niks, maar dan moet je niet doen alsof ik minimaal 7x zo dik ben dan haar.

Zo, dat was mijn frustratie
Succes met je theorietest morgen Sproet!
Oh, Neem, zie dat mijn halve zin was weggevallen. Nou ja, arts is dus naar Haïti om daar te helpen en afspraak is dus uitgesteld. Het beste resultaat behaal je tussen de 6 en 12 maanden, maar omdat zo'n helmpje ook nog aangemeten en gamaakt moet worden, starten we dus pas met 9 maanden. Kan nog wel, maar hopelijk kan er nog voldoende gecorrigeerd worden in die 3 maanden.
Alweer geen primeur

Voel me niet bepaald fris en fruitig, snotverkouden en keelpijn. Maar gelukkig geen maagzuur! Ben even naar beneden gegaan voor een nieuwe doos tissues en een glas water en dan moet ik natuurlijk even hier spieken. De poes vindt t enorm gezellig, die ligt lekker te knorren op schoot.
Balen dat de afspraak voor sproetekind is uitgesteld Sproet! Je wilt natuurlijk niet te laat zijn nu je besloten hebt toch voor een helmpje te gaan.
Ik zou best een stukje carrot cake lusten bij mijn kopje thee !
Nou Beng, ik hoop dat jij inmiddels wel lekker in bed ligt. Ik ben met elevmeis beneden na weer een nacht vol toestanden. Om één uur was ik er nog een half uur lang, om half zes begon het weer. Na een uur pogingen in het grote bed nog wat verder te slapen (zij een beetje, ik niet) zijn we er maar uit gegaan. Straks met het ov naar de vk omdat de auto naar de apk moet, maar man is thuis dus zonder meisje, dat scheelt.

Vanmorgen tijdens het uurtje wel/niet/misschien slapen fluisterde ze opeens tegen me (terwijl ik dacht dat ze sliep): 'Misschien is lot wel getrouwd met frank.' (sesamstraat ) hihi.

Hè Sproet, ik snap wel dat je baalt van het verplaatsen van die afspraak. Als je er eindelijk over uit bent dat er wél een helmpje moet komen, wil je ook dat er nog voldoende kans is dat het werkt. Bah.

Wat heerlijk al dat gepraat over carrot cake hier. Ik weet nog precies hoe lekker hij was toen Neempie m gemaakt had.. En Pien, Pienman die met een lang gezicht zegt 'mmmm lekker mop'.

Beng, die achterbuurvrouw is gewoon een beetje jaloers, en zwangere vrouwen zijn nooit 'dik'. Als man mij 'moeder aarde' of 'symbool voor vruchtbaarheid' noemt bedoelt hij ook gewoon 'walvis' of 'nijlpaard', maar als hij dat zegt krijgt hij een klap. Overigens ben ik normaal rond de 68 kilo, Sproet, en heb ik écht geen zware botten (ben toen ik 13 was bijna door de schoolarts naar het zkhs gestuurd vanwege ondergewicht), maar ik was wel aan de zware kant voor mijn doen toen ik zwanger werd (72 dus).
Goedemorgen!

Elev, jij was er vroeg bij zeg, met een spokend meisje in huis

Zou ze misschien onrustig slapen omdat ze toch wel doorheeft dat er straks een hoop gaat veranderen? Nu kan ze nog lekker met jullie in het grote bed, als het kleine meisje, dat is straks natuurlijk toch wel een beetje anders...

Ik vind moeder aarde trouwens wel mooi klinken! Man hier zei op het laatst soms zomaar uit het niets "Je buik is wel echt gróót hoor! (en dan te bedenken dat dat heel erg meeviel)

Heb je je bevallingsgesprek al gehad?

Beng, jouw meldplicht gaat vandaag in toch? Nou ja, die van vanmorgen heb je al aan voldaan, ik zal je nog wel even matsen

Sproet, wat balen voor jullie dat die arts er nu niet is! Heeft hij geen collega of vervanger waar jullie terecht kunnen? Hoe groot is de kans dat sproetekind een helmpje gaat krijgen? Want als die kans groot is, dan kun je misschien de meet-afspraak vast maken?

Laal, hoe is het met jeetje? Hoop dat de koorts aan het zakken is en het ademen weer beter gaat...

Neem, worteltaart klinkt mij ook niet geweldig lekker in de oren.. het doet me eerder denken aan hartige taart (dat vind ik wel lekker trouwens!) Bij een zoete taart denk ik eerder aan chocolade of marsepein. Ik maak af en toe wortelsoep (met een beetje sinaasappelsap erdoor), dat is heerlijk! Maar wortel en zoete taart... hhmmm...

Pientje, hoe gaat ie met jou? Ik hoop echt dat pienimini eerder komt dan volgende week vrijdag (al is het maar omdat ik onderhand niet meer te houden ben qua nieuwsgierigheid naar het geslacht en de naam ) , want dat je graag zelf wilt bevallen snap ik heel goed. Gelukkig is het nog lang niet zover, want in jouw zwangerschapstermijn is 8 dagen echt heel veel natuurlijk!
Elev...hihi was elevmeisje in haar slaap aan het praten?
Goedemorgen Chiek! Hoe was het bij jullie vannacht?

Elevmeis is verkouden aan het worden en wordt steeds wakker van haar eigen gehoest en verstopte neus/slijm. Ze sliep juist weer lekker door de laatste weekjes (na de onrustige tijd toen ze wende aan het zonder speen slapen). Maar ze is echt niet helemaal fit, wil alleen maar rechtop tegen me aan zitten (en da's nog best lastig met die bult ertussen), dus we hebben een beetje half-rechtop geprobeerd te slapen.

En inderdaad, Beng is 37 weken vandaag! Ik 35, we 'verweken' allebei op donderdag.
Hee, Luusje, fijn om je even te zien! Hoe is het?

Volgens mij was ze wel half wakker, maar ik vind het dan vooral zo grappig om te merken waar ze over na ligt te denken (of zelfs maar de gedachte dat ze over dingen na ligt te denken waar ik in principe niks van weet of mee te maken heb, die autonomie).
*MELD*

zo, bij deze even formeel op de eerste dag.

Man noemt mij inmiddels gekscherend "Empire State Building" als ik probeer om te draaien in bed. Maar dat is mijn eigen schuld, want toen ik net zwanger was liep ik te brullen dat ik niet wilde eindigen als een waggelend flatgebouw (of nog erger, een reet als een flatgebouw). De rest van de tijd aait hij liefkozend over mijn buik en zegt hij dat ik prachtig ben - niet de hele dag godzijdank

En dames, carrot cake is heerlijk! En echt waar, overheerlijk zoet. Luus was ook sceptisch meen ik me te herinneren, maar het is echt zo lekker! Cheesecake is toch ook heerlijk? Normaal valt kwark, kaas, monchou toch ook in de categorie hartig? Volgende meeting moet er gewoon weer carrot cake zijn, daar gaan we voor zorgen op de een of andere manier!
Goedemorgen.

Toch weer wat nachtelijke avonturen. Hoewel die van Elev en Elevmeisje winnen qua entertainment value. (Ik denk ook dat Lot en Frank misschien wel getrouwd zijn, zei het vannacht nog tegen Pienman. ) Wat is het toch een scheetje die dochter van jou. Vervelend dat ze nu ziek aan het worden is.

Hoe ging het met de andere nachtbrakertjes? Chiek, Laal?

Sproet balen van die afspraak zeg. Wel een heel goed van die arts dat hij gaat helpen in Haiti. Hopelijk kan hij daar heel veel goed werk verrichten.

Ik heb heerlijk geslapen. Lag om 10 uur in bed en ben bijna gelijk in slaap gevallen. Twee keer wakker geweest maar doorgeslapen tot een uur of half 9. Heerlijk!!!!

Er ligt een halve carrot cake in de vriezer en de andere helft zoekt nog een goed doel (behalve mijn buik). Dus als er iemand zin heeft in een kopje thee/koffie/choco met taart....
Goedemorgen!!!

Een gezellige drukte hier, fijn 10 pagina`s vol met kletspraat kunnen lezen en dus nog steeds geen baby`s!!!!!

Laal, hoe is het met J`tje? Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt(e).

Beng, wat fijn dat je ons even herinnert aan je meldplicht, wacht maar, over 2 weken vind je er niks meer aan

Ik had gisteren quiznight in de kroeg, was erg gezellig maar dramatisch gescoord. Had me ook niet voorbereid op de actualiteitenronde, dan voel ik me altijd zo slecht. Ik had gelukkig nog wel een paar vragen goed die de rest van ons groepje niet wist dus vond mijn bijdrage niet totaal nutteloos maar als groep waren we echt slecht. Andere collega wist 1 ding... Wie heeft dit jaar de carnavalskraker `het leven is een feest` uitgebracht? antwoord: Patty Brard. Ik was best trots dat ik het niet wist

Ik heb trouwens nog nooit carrotcake gegeten. Maak je dat uit een pakje Neem? Of helemaal zelf?
OOk nog een vraag in de quiz... Hoe oud is de gemiddelde Sesamstraat kijker? Raad eens... en niet googlen!!!!
quote:elev schreef op 21 januari 2010 @ 08:15:

Hee, Luusje, fijn om je even te zien! Hoe is het?

Volgens mij was ze wel half wakker, maar ik vind het dan vooral zo grappig om te merken waar ze over na ligt te denken (of zelfs maar de gedachte dat ze over dingen na ligt te denken waar ik in principe niks van weet of mee te maken heb, die autonomie).Lijkt me ook heel bijzonder, maar ook dat ze dus nog doordenkt over een verhaallijn buiten jullie huis inderdaad. Je denkt dat dat soort dingen pas bij die prepubermeisjes komen (vooral mbt dit onderwerp ) maar Elevmeisje is nog geen 4!!!!
Het maakt mij geen bal uit om meldplicht te hebben hoor, ben hier sowieso dagelijks. Ik heb nl. geen sociaal leven ! En Bengeltje komt niet voor 15 februari, dus voor die tijd hoeven jullie geen spektakel te verwachten. Ze is heus goed afgericht ons kind
Hey Mardie. Leuk zo'n quiz!! Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd van de kijker van Sesamstraat ver boven onze gemiddelde leeftijd.

Hoe is het afgelopen op het kdv?
Mard, het zou me niet verbazen als veel studenten naar Sesamstraat kijken, dus ik gok 20 jaar
quote:Bengal schreef op 21 januari 2010 @ 10:03:

Het maakt mij geen bal uit om meldplicht te hebben hoor, ben hier sowieso dagelijks. Ik heb nl. geen sociaal leven ! En Bengeltje komt niet voor 15 februari, dus voor die tijd hoeven jullie geen spektakel te verwachten. Ze is heus goed afgericht ons kind Kun je die van ons dan ook nog even heel snel af komen richten? Please!!!
quote:chica1978 schreef op 21 januari 2010 @ 10:05:

Mard, het zou me niet verbazen als veel studenten naar Sesamstraat kijken, dus ik gok 20 jaar Oh ik dacht meer aan de achterban van omroep Max.
Ik ga toch even googelen....
Het is......

*Tromgeroffel*

49 !!

Ja beetje flauw dat Mard het antwoord niet komt vertellen.

Oh krijg zo onverwachts visite dus kan ik mijn taart toch nog een deeltje kwijt.

Ga me ook maar even douchen dus.
quote:chica1978 schreef op 21 januari 2010 @ 10:22:

Het is......

*Tromgeroffel*

49 !!

Hahahahahaha ik zei het toch. De achterban van Max vijzelt het gemiddelde flink omhoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven