M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Tja, het is warm vandaag. Eigenlijk merkte ik dit pas toen ik van werk naar huis ging. De auto was erg hot en de airco werkte natuurlijk niet direct.

Ik baal als een stekker, want het 2 maanden oude aquarium lekt aan de onderzijde. En ik heb er echt niets vreemds mee gedaan. Gewoon neergezet toen hij nieuw was en eigenlijk alleen maar vanaf die plek leeggehaald en opnieuw gevuld. . Nu moet ik dat "kreng" leeghalen en in de doos stoppen en terug naar de Intratuin brengen. Arme vis, eventjes weer in de kleine bak, zonder filter.

Of, ik denk dat ik morgen even de intratuin bel om te vragen of ik hem wel kan terugbrengen. Ik hoop het wel, want ik zit nog midden in de garantie. Kan trouwens nergens iets terugvinden in de garantie over lekkage. Dus ik wil een andere !!!!

Emdin is thuisgekomen en in slaap gevallen. Zal hem zo eens naar zijn bedje brengen. Even de broek uit en dan slaapt hij maar in zijn onderbroek met t-shirt. Niet gegeten (had nog wel een kleine eierkoek op en een flesje drinken), niet gedoucht, geen tandengepoetst en niet geplast. Hopelijk gaat het goed tot morgenochtend.

Ik ga zo lekker een film op tv kijken. Kate en Leopold, lekker een film waar je niet bij na hoeft te denken, want na een dag werken, wil je ook eens niet hoeven nadenken.

Zo, fijne avond allemaal en wie weet kijk ik nog even op hyves naar het berichtje van pips. Ben wel een beetje nieuwsgierig!
Gelukkig hier nog niet dergelijke invloeden. Neef en nicht die hier afgelopen dagen logeerden zijn nogal keurig. Grijnz, zo keurig worden mijn kids nooit denk ik, maar die hebben in ieder geval humor deze familie dus niet. Zo raar "humorloze kinderen". Enfin, Pipsie heeft genoten (Popsie ook hoor,maar die vind alles wat anders dan normaal is leuk).

Popsie houd mij aardig in beweging momenteel. Ze heeft klimmen als hobby. Dus de eetkamerlamp is al naar beneden gekomen omdat ze daar aan ging hangen en slingeren (hebben we haar aan de rekstokken in de speeltuin geleerd...nu dus spijt van).

Het kind is zo snel in alles, ze telt nu ook al tot 10. Heeft geen benul wat ze zegt natuurlijk maar als Pipsie "oefent" dan onthoudt Popsie dat en sinds vorige week dreunt ze alles dus feiloos op.

HOe bevalt de BSO voor Lieke Xop? Omdat ik er zelf soms werk vind ik het leuk om reacties te lezen van anderen. Ow... mag ik even pochen? Ik ben door de kids van de BSO verkozen tot leukste vakantieleidster :-) (Okay, uitgezonderd het zesjarige jongetje dat mij een strenge, foute bitch vond....). Menomen, wat tref je een diversiteit aan kids aan zeg met dat werk... Ze bleren er natuurlijk ook veel meer uit in hun prive tijd, het is geen school waar je je echt moet gedragen.

Gaan jullie met het mooie weer van morgen nog wat leuks doen met de kinderen? Ik denk dat wij nog even een uurtje zwembad pakken in de vroege ochtend. Dan is het rustig en kan ik beide boeven goed in de gaten houden en mogen ze in het "diepe" bad dobberen met de vleugeltjes (ipv het kleuterbadje).

Mijn haar is trouwens heel erg blond geworden afgelopen week. Ik vergeet steeds een petje op te zetten en zit nu met de gebakken peren. De geblondeerde delen zijn bijna wit (bij wijze van spreken), is daar iets aan te doen met een thuismiddeltje? Ik heb er helemaal geen verstand van maar om nu te gaan verven bij de kapper is me nu nog wat te duur.

ZO, genoeg gekletst,ik ga eens surfen elders op het forum. Ben ik ook al een paar maanden niet geweest en het VIVA forum gebruik ik zo nu en dan om "bij te blijven"

als in ""

what is hot and not".

Groetjes,

PIps
[
Lijkt me wel garantie, Q! Zo snel mag dat toch niet gaan lekken?

Een bso blijft over het algemeen gewoon open in de vakanties, Indian. Gelukkig wel, anders zouden we straks alle schoolvakanties vrij moeten nemen.

Pff, vanmorgen al een krijsende Lynn, is al dagen dat ze het 's ochtends op haar heupen krijgt. Vanmorgen wilde ze niet aankleden, ze blijft gewoon weigeren, totdat ik haar zelf maar haar kleren uittrek, zij begint te schoppen en ik haar op de overloop neerplant. Zij boos, ik boos en een krijspartij van 10 minuten. Daarna wel aangekleed gekregen en Lynn is dan weer haar vrolijke zelf en ik loop met een kater van het slechte begin van de dag. Het is net alsof ze het uitlokt dat we ruzie krijgen, weer even zien hoe ver ze kan gaan, maar dat zou ze onderhand moeten weten. Verder is ze de rest van de dag vrolijk, ze wordt ook vrolijk wakker, alleen zodra ik iets van haar gedaan wil krijgen gaat het mis. We hebben 's ochtends ook al wel eens een scene gehad omdat er geen hartjes op haar boterham met K3-hagelslag zat...

Op dit na gaat ze wel erg lekker de laatste tijd, veel zingen en dansen, ze begint de cijfers te leren, speelt soms spontaan alleen en lust iets meer. Ze eet nu pizza, tosti en gisteren heeft ze een sateetje naar binnen gewerkt. Sinds ze naar de grote groep op het kdv gaat heeft ze meer ondeugende streken gekregen, dat leert ze van de andere oudere kindjes daar denk ik, ze gaat steeds meer richting kleuter. Ook heeft ze het vaak over de baby, geeft 'm kusjes en knuffelt mijn buik.

Leuk dat Popsie zo goed gaat, Pips. Lijkt me voor jullie wel vreemd om te zien als je Pipsie gewend bent.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
[
Indian: de enige periode wanneer de BSO/KDV gesloten zijn, is tussen Kerst en Oud/Nieuw.

Tenminste dat is hier in het westen zo.
[
KDV wist ik trouwens wel dat die bijna altijd open zijn.
Volgens mij is de bso en ook het kdv hier tussen kerst en oud en nieuw ook gewoon open. Ze zijn alleen met feestdagen dicht, verder de normale werkdagen open.

Is hier ook vaak zo, Indian, te laat naar bed en dus te moe betekent dan feest. Nu moet ik zeggen dat Lynn nog niet op bed ligt... hoop dat het goed gaat als ze zo naar bed gaat.

Vandaag ben ik precies 30 weken
hey
WOw Juultje, dat gaat snel, al 30 weken! Pipsie werd ook stukken dwarser toen ik wat verder in de zwangerschap kwam. Ze rook de concurrentie al (en realiseerde zich dat ik steeds slechter werd dus zij meer ruimte kon nemen...., ze zijn echt veuls te slim op die leeftijd en Lynn is nog ouder dan Pipsie destijds).

Gaat Lynn wel vaker na 20.00 uur op bed? Wij hebben afgleopen maanden wat geexperimenteerd met naar bedgaantijden maar houden 19.00 uur aan, ook als het gezellig of leuk is. Vaak wel uitloop tot 219.30 maar ze ligt ook al wel eens echt plat om 19.00 uur. Sinds twee weken komt ze niet meer van bed s avonds, hemel op aarde voor mij dus :-) Eindelijk weer rustige avonden na bijna 2 jaar iedere avond ellende. HEerlijk!

Hoe is het met het aquarium afgelopen Q? Het lijkt mij geweldig om ook een klein vissenzwembad te hebben maar ik twijfel over het werk wat het meebrengt.

OP RTL7 gaan ze het over Huntelaar hebben, ga even luisteren.

Goed weekend allemaal!

Pips
wow 30 weken alweer!

Jasper gaat vaak tussen 20 en 20.30 uur naar bed. Helaas werkt eerder niet, dan is hij gewoonweg nog niet moe.

Ik bedenk me dat ik geen kinderen zie bij de bso naast het kdv. Hmmmmm, eens ff uitzoeken want in dat geval moet ik echt een andere zoeken.
koffie, zwart graag...
Het gaat echt heel hard ineens, nog maar 3 weken werken!

Pips, Lynn gaat vooral door de week erg op tijd naar bed, volgens haar is haar bedtijd 10 over 7, daar houden we ons aan Of eerder als ze erg moe is, meestal is het 19.00 uur.

In het weekend zijn we wat losser, als er bv bezoek is of we weg zijn geweest, dan kan het makkelijk later worden. Lynn heeft een tijdje moeilijk gedaan met naar bed gaan en toen werd ze ziek. Achteraf weten we dan dat het daardoor komt. Ze blijft nu 's ochtends in bed liggen tot de ogen van haar wekker open gaan (9 uur) of tot wij zeggen dat ze eruit mag komen, erg handig!

Lekker dat Pipsie niet meer uit bed komt!

Zijn ze niet op stap, Syl? Ik zie hier al de hele week groepjes bso-kinderen in hesjes door de buurt lopen, omdat ze geen school hebben gaan ze vaak iets anders doen.
2 weken dicht, rest open. Tis te overleven, maar heeee....nu moet ik weer nadenken. Want die andere is ook leuk alleen verder weg. Hier gaan de meeste kindjes van zijn school heen dus voor hem leuker.
koffie, zwart graag...
he juul!

Nee, tis nl op een ander terrein dan de school dus makkelijk herkenbaar of ze open zijn. Maar als ik t zo bekeek zijn ze nu idd dicht voor 2 weken.

19 uur vind ik een heeeeele mooie tijd voor ze.
koffie, zwart graag...
Hmm, das toch lastig dat ze dicht gaan, dan moet je altijd je vakantie in die weken plannen.

19 uur vind ik ook een hele mooie tijd. Maar als Jasper dan nog niet kan slapen, houdt het op he.
[
[fgcolor
Vandaag telefonisch contact gehad met Intratuin. Ik kan hem terugbrengen. Maar vandaag was ik even bij de Groenrijk hier om de hoek en die man, die heel veel van vissen en toebehoren weet. Vertelde mij dat de bak waarschijnlijk niet lek is, maar dat het om condensvorming gaat en de het merk Juwel gewoon goede aquariums verkoopt. Hij raadde me aan om een schuimrubbere tochtstrip aan de bovenzijde te plaatsen en die gaat zich dan volzuigen met het vocht van de condens en dan komt er geen water meer vrij. Van de week ga ik de strip plaatsen, want er komt idd niet superveel water vrij, dus het is het proberen waard. En het is een hele klus om die bak leeg te halen. Inmiddels heeft HAAI 2 vriendjes erbij gekregen. Deze heetten ook HAAI. We hebben nu HAAI 1 (de eerste vis, en de grootste), HAAI 2 (nieuwe vriend en oranje en iets kleiner) en HAAI 3 (nieuwe vriend en wit/oranje en klein).

Ik ben echt moe. Vanochtend kwam Emdin te vroeg en liet me niet meer slapen. Na het avondeten ben ik wel even in slaap gevallen op bed, maar dit was te kort. En nu ga ik wel zo slapen.

Mijn ogen doen ook zeer, weet niet waarvan, maar slapen helpt wel goed daar tegen.

Vanmiddag nog even op de kinderboerderij en waterspeeltuin geweest. Het was best lekker weer, en totaal onvoorbereid in de waterspeeltuin, heeft Emdin gewoon in zijn boxershort door het water gelopen. Lekker zijn kleren drooggehouden en met een papieren zakdoek het water van zijn lichaam geveegd, toen we weer naar huis gingen.

Leuk, Indian, dat 1 van jullie geitjes drachtig is. En goed te horen dat ze nog leven.

Knap hoor om je kind al om 19.00 uur in bed te hebben. Alleen als Emdin echt heel moe is, slaapt hij om deze tijd. Meestal is het tussen 19.45 en 20.15 uur. Vanavond was het zelfs later, terwijl hij doodop was.

Morgen wil ik even naar het strand toe. Dit keer wel voorbereid.

Oke, slaap lekker allemaal en een fijne zondag!
[
ff uppen dan maar.....
Net een huilsessie van een half uur achter de rug met Lynn, ze was hartstikke moe en ze had last van vastzittend slijm. Op een gegeven moment kwam er een hele stroom uit en toen begon het wat beter te gaan. Zielig hoor, ze sliep net al voordat haar hoofd het kussen raakte.

Ik heb zelf de halve dag op bed gelegen, ik sliep pas om kwart over 5 vanmorgen
Oh, wat sneu voor Lynn. Maar gelukkig dat het los is gekomen en dat ze nu fijn slaapt. Dat helpt ook altijd.

Indian: hoe was het kraambezoek?

Het strand was heerlijk. We waren er al om 10.00 uur en konden zelfs parkeren vlak achter de boulevaard in Kijkduin. Tot circa 14.00 uur op het strand gebleven. Emdin heeft genoten. Lekker rennen in en uit de zee, voetballen en vooral veel kuilen graven. Daarna hebben we nog genoten van het Piratenfestival wat aan de gang was. Hij heeft een echte goude ketting gekregen, 2x in de draaimolen gezeten en de ballonnenman heeft een krokodil voor hem gemaakt. We waren om circa 16.00 uur thuis. Lekker gedoucht en vrijwel vlot met het eten begonnen, want ik zag de bui al hangen en inderdaad vrij kort na het eten, viel Emdin al zittend op de bank in slaap (18.15 uur). Hij ligt inmiddels in zijn bed.

Mijn oogpijn is door het slapen idd overgegaan. Gelukkig wel. Ben eigenlijk klaar nu, de was opgevouwen, weer een nieuwe opgehangen, dekbed weer in de hoes gedaan (nu het weer wat koeler is, slaap ik weer graag met dekbed), balkonplantjes water gegeven, die snakte ernaar.

Komende week weer de hele week werken, al zal ik de woensdag alsmede de vrijdag niet de hele dag werken. Volgend weekend komt als het goed is, de papa van Emdin over. En dan hebben we een vermoeiend weekend. Maar wel leuk voor Emdin. Ik zal de papa er direct op aanspreken dat hij dingen meedoet met zijn zoon en mij, want anders is het niet leuk voor Emdin. Ben benieuwd.

Oke, ga een film kijken. Fijne avond allemaal!
Inmiddels is ze al 2 keer wakker geweest en heeft ze volgens mij ook koorts.

Lekker dagje, Q! Ik kan me voorstellen dat Emdin doodop was.

Hoe was het kraambezoek, Indian?
Och wat sneu voor Lynn. GEef haar maar een extra knuffel.

Schreef je nu dat ze tot 9.00 uur op haar bed moet blijven? En doet ze dat ook? Wij worden nog iedere ochtend om 6.30 gewekt. Heel soms wat later. Nooit na 7.00 uur.

Pfffft.... ik kan niet slapen. Wat te druk gehad vandaag geloof ik in combi met te weinig slaap. Grin, naast chronishe ontevredenheid over mijn eigen situatie, maar goed, daar leer ik wel mee leven (als in, vind het te kinderachtig om me er druk over te maken maar vind er eigenlijk geen bal aan).

Q, beseft Emdin al wat meer dat hij een wat bijzondere relatie met zijn papa heeft? Bij een vriendinnetje van Pipsie begint dat de laatste maanden sterk te komen. Voordien accepteerde ze alles als normaal, nu beginnen er toch opmerkingen en vragen te komen.

Goede week allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven