Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
o ja, ik ben 22 april uitgerekend. Weet nu al dat ik ongeveer 3 wk eerder een KS krijg, word dus 1 april haha. Maar officieel dus 22 april (als ik het goed berekend heb)
haai Roze wolk, welkom ook, we hebben een leuk en apart groepje zo. Leuk hoor een derde!

@felice, spannend bij jou dus, maar hoe gaaf dat je gewoon nu zwanger bent!

@ daantje veel succes vandaag, vind het echt lache dat je als man gewoon mee gaat schrijven hier!

Ga weer aan 't werk. doeiiiii
quote:Becky26 schreef op 02 september 2009 @ 17:03:

Welkom Oblivious en Daantje, leuk ook een man die meeschrijft. Ben benieuwd wat je van alle verhalen vindt.

@ joy, misschien is het verstandig om de gegevens van mevrouw Roussian van het forum te halen, is allemaal heel openbaar en zo.

Ben benieuwd hoe jullie echo's waren!

@ lissymuppet, last van opvliegers, hmmm is dat ook al een zw kwaal?Zijn geen prive gegevens hoor, ik denk dat ze reclame voor het onderzoek juist toe zal juichen.
quote:lissymuppet schreef op 02 september 2009 @ 20:03:

Dames wij hebben een hartje!!!

Het was nog wel heel klein, 52mm, maar met een hartslag van 120 slagen per minuut dus dat is helemaal goed. Ze denken wel dat ik 6 weken ben ipv de voorspelde 7 weken. Dat kunnen ze pas met zekerheid zeggen rond de 9 a 10 weken dus voorlopig hou ik het toch maar op 19 april.

Nog wel een tippie, ga wel van tevoren plassen. Ik had dat ding net binnen (vaginaal) toen ze erachter kwamen dat me blaas te vol zat, dus hup weer aankleden, plassen, uitkleden en weer met de benen wijdt !!! hahahaha.... Aardige mensen en ik ben niet preuts dus dat scheelt.

Mijn man vond het geweldig, hij kwam steeds dichter bij me zitten en begon mijn hand te strelen (niets voor mij boeren pummel) hij mag dus vaker mee. Nog iemand ervaring?

@ Becky, ik verwees ook naar het algemene nummer omdat die mevrouw anders platgebeld word haha! Maar ach, ze zoeken nog steeds dames dus dat zal ze geen probleem vinden. Enne die temperatuurswisselingen zijn bij mij zeker een kwaal.

Ik heb overigens ook nog niet leuk nieuws gehad. Mijn favo tante heeft een zware epileptische aanval gehad naar aanleiding van haar hersenbloeding van een maand of 6 geleden. Ik had haar eindelijk zover dat ze op mijn feest zou komen maar dat zit er nu niet in. Ze herkend ook niemand dus ben best wel van streek. Zou het verschrikkelijk vinden als ze ons kindje niet meer bewust mee kan maken... Eventje afwachten maar wel heel spannend dus. Balen al die tegenstrijdige emoties op een dag.Maak daar maar 5,2 mm van!!
Mijn baby was nu 11,3 mm, ik was 7 weken en 5 dagen gister, maar dat kan idd nog anders zijn. Een hartslag van 136 bpm.

't was idd een hele aardige man. Wij blijven op de woensdag, volgende week om half 4. Het ws echt prachtig.

Ik pas morgen de tabel aan en nieuwkomers: Welkom!!!
Ja een comma meer of minder... ;)

Je hebt gelijk Joy!

Wow, dan ben ik benieuwd wat ik volgende week kan verwachten! Dat zal allemaal nog een stuk beter te zien zijn als het gelijk 2x zo groot is als nu.

Die man was zeker aardig (leuk om te zien ook ;)) maar ik denk dat mijn man liever een lelijkerd had gehad die nog 6x een echo gaat doen hahaha!

Jongens, warm hoofd en koude vingers... ik wordt er gestoord van! Zo maar een kopje thee om de ijsvingers te ontdooien!
Hallo Dames,

Mag ik me ook melden op dit topic? Ik ben Aukje, 35 jaar oud uit Brabant en zwanger van ons eerste kindje. Vorige week intake bij VK gehad en gelijk een echo gehad. Was toen 6w5d. Het kleine wurm was 1 cm en je zag heel duidelijk een hartje kloppen. Mooi zeg!! Knap ook dat je dat allemaal kan zien. Vandaag ben ik dus 8 weken zwanger, ik ben op 13 april uitgerekend.

Kwaaltjes heb ik ook al. Boeren laten, een opgeblazen buik, niet goed naar de wc kunnen. Ik heb een paar weken niet zo goed kunnen eten (zat er te vol voor), paar kilo afgevallen (aan de vitamines). Nu gaat het eten weer redelijk normaal, alleen ik verdeel het beter over de dag heen. Gelukkig nog niet hoeven spugen. Ben wel steeds ongelooflijk moe!

De volgende afspraak bij de VK staat voor 5 oktober. We gaan tussendoor namelijk nog twee weken op vakantie. Diezelfde dag hebben we ook de prenatale screening (in het ZH).

Leuk trouwens zo'n onderzoek. Lijkt me wel wat, alleen rotjeknor (mijn oude werkplaats) is een beetje te ver weg voor mij.

Ik zal zeker regelmatig lezen, maar soms kost het me wat moeite om iets zinnigs terug te schrijven... misschien dat ik wat later in de zwangerschap wat fanatieker wordt.

Groetjes, Aukje
Tjonge, wat een nieuwe aanwas allemaal! Leuk! Welkom allemaal...

Hier neemt de spanning toe. Morgen gaan we het aan mn schoonouders vertellen, die zijn deze week teruggekomen van vakantie. Ben erg benieuwd hoe ze reageren!

Gisterochtend moest ik ineens overgeven en vanochtend bijna. Mmm..dat had ik bij de vorige twee niet, daar was ik alleen maar een beetje misselijk. Hopelijk duurt dit niet lang.

Nog twee weekjes en dan heb ik ook de echo gehad! Nu iedereen hier zo mooi over post, wil ik ook wel erg graag!

Enfijn, ik ga even een verven met mn zoon...verjaardagscadeau voor oma
Goeie middag

Zo even bij gelezen hier ....

Ja ik vind het leuk om alle verhalen te horen over hoe iedereen er mee omgaat enz . En ja Miss ben ik wel een beetje gevoelige jongen ik heb wel vrouwlijke trekjes zegt me vriendin Hhahha ik ben ook de schoonmaker en opruimer en koker thuis ik nu is het ook wel beter me vriendin moet het gewooN rustig aan doen ja ..... Ik huilde ook bij I.T. Dat zal een hoop verklaren Hahaha

nee maar ja de spanning is om te snijden .... Maar zodra ik wat weet post ik het hier ....

Maar wel grappig zo .... Denk dat april wel een muur vol kaartjes word .

Spannend allemaal zeg.......
quote:Chaootje2 schreef op 02 september 2009 @ 22:21:

@Grob ik ontdek steeds veel overeenkomsten tussen ons. Wij gaan het ook dit weekend vertellen aan de ouders.

Grappig zeg! Was mij inderdaad ook al een paar keer opgevallen!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Ten eerste: Van harte aan alle nieuwe zwangeren, leuk dat er nog steeds mensen bij komen.

Vandaag heeft een collega op het werk vertelt dat ze zwanger is. Zo, toen had ik het wel even zwaar hoor. Wilde natuurlijk meteen ervaringen met haar delen. Maar goed, heb me ingehouden.

Wel al aan de directie verteld dat we een 'begravenis' hebben aanstaande dinsdag, we moeten er allebei eerder voor weg en er was geen andere aannemelijke smoes te bedenken. Schaamde me wel echt dood dat ik daar een potje stond te liegen joh... Vreselijk!

Verder heb ik de hele dag een beetje vage steken onder aan mijn buik, denk dat dit mijn banden zijn? Als er kracht op mijn buik komt met hoesten of niezen doet het ook echt zeer.

Oh ja, ik heb een wiegje gezien op MP, zo ontzettend schattig. Kon het niet laten om er een bod op te doen. Ben benieuwd. Ga ik het helemaal zelf opknappen enzo, lijkt me een leuk projectje!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
We hebben een hartje en 12.5 mm en heb het hartje gehoord..... We zijn 7 weken en 6 dagen verrrrrrrr super
Gefeliciteerd!!!!!!

Ik zat steeds al te kijken of er een bericht van je was, wat super voor jullie!

Oh, ik wil gewoon ook zo graag weten of het goed zit maar ik moet nog een paar weken wachten...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Roze wolk, welkom hier, spannend dat je nu al weet dat je een ks krijgt, had je dat bij je vorige kids ook?

Felice en Daan ook welkom hier, leuk een man erbij

Aukje ook welkom.

Pinkeltje, spannend he dat je het gaat vertellen.

Vervelnd dat je moet overgeven.

Raar dat je dan een hele andere zwangerschap hebt.

Ik heb ook kwaaltjes die ik bij de vorige 2 niet had.

Misschien nu een jongen voor ons haha

Grob, die steken met hoesten die erg pijnlijk zijn heb ik ook hoor, dat doet echt zeer pff

Daantje gefeliciteerd super voor jullie

Heb vandaag echt een rotdag gehad.

Op zich verliep de dag goed.

Maar op het eind van de dag kreeg ik me toch last mijn rug en bekken pff.

Denk dat ik toch teveel heb gedaan qua tillen van kids.

Maar ja is mijn werk he.

Wil ook niet klagen want mijn contract loopt af in januari en wil wel graag dat die verlengd wordt
Ik sluit me aan bij het verwelkomen van alle nieuwe zwangeren. Leuk dat we met zoveel zijn.

Ik ben gisteren weer in het EMC geweest voor het onderzoek. Ons embryo'tje was 15 mm groot en had een hartslag van 150 bpm. Heel erg gemiddeld allemaal, dus goed. Het team van EMC legt erg goed uit wat je allemaal kan zien, dus het is zeker een aanbeveling om deel te nemen aan het onderzoek. Bovendien krijg je elke week je 'spruit' te zien en zeker voor een nieuwsgierig type als ik is dat erg prettig.

Ook de intake bij de VK was goed. Een stortvloed aan informatie, maar ik ben nog een aantal zaken vergeten te vragen. Over mozzarella en parmezaanse kaas bijvoorbeeld. Op internet las ik dat de mozzarella van de euroshopper mag en parmezaanse kaas ook omdat het harde kaas is. Waarom is er gewoon geen lijst beschikbaar met een eenduidige conclusie wat je niet mag eten. Wellicht iets voor het voedingscentrum.....

Ik ga het op korte termijn vertellen op mijn werk (heb ik besloten vandaag). Ik vind het heel erg vervelend om te liegen. Ik neem aan dat ze goed zullen reageren.

Wie gaat er trouwens een combinatietest doen? En hoe betrouwbaar is het onderzoek?
zo ben ik weer, ik ga eerst even alleen van deze blz reageren hoor haha

Bij zoon heb ik een totaalruptuur gehad, en daarna mocht ik nooit meer vaginaal bevallen. Dus bij dochter een KS gehad. Moet zeggen dat het niet tegenviel, zeker niet na mijn eerste dramatische bevalling. En ook wel praktisch dat je hem kan plannen haha (je mag echt een datum kiezen suf he)

Wat gaaf dat sommigen van jullie iedere week een echo krijgen! Zo word je echt goed in de gaten gehouden! Gaaf hoor! Ik heb over 2 wk een afspraak bij de gyn met echo, dan ben ik 8,5 week. Hoop daarna eigenlijk gewoon de controles bij de vlos te doen tot 35 wk (was de vorige keer ook) en dan hoop ik stiekem dat ze daar met 12 wk ook weer een echo doen (zeg ik gewoon niet dat ik bij de gyn al een echo heb gehad gna gna)

aukje je kwalen zijn herkenbaar! Opgeblazen gevoel heb ik ook, ik heb s'avonds echt een dikke buik!

En ik heb zo'n goede reuk... altijd al maar nu echt belachelijk goed. Ik ruik echt alles. Ik werk in de psychiatrie en niet alle clienten verzorgen zichzelf zo goed, heb ik vandaag met een paar gesproken brrrr ik ging zowat over mijn nek, ik steeds aan mijn handen ruiken en in mijn trui....

daantje gefeliciteerd! wat bijzonder dat er ook een man meeschrijft!

leuk he om te vertellen dat je zwanger bent! Wij hebben het al aan familie verteld, en ik aan 2 goede vriendinnnen en de rest komt na de echo wel.
Roze wolk, klinkt fijn die totaalruptuur...

Daarentegen is het wel erg leuk dat je precies weet wanneer je gaat bevallen! Heb je de vorige keer veel last gehad van je keizersnee?

Daantje, goed dat de echo goed was! Jullie zullen wel blij zijn!

Ik heb me maar weer eens uitgeleefd op een zwangerschapspagina:

Daar kan ik dus echt uren op rondhangen, alles lezen beetje plaatjes kijken, heel verslavend!
ja leuk he die zwangerschapspagina's!

Lief is vanavond naar de film en ik zit ook maar een beetje rond te surfen.

De ks viel me erg mee, de pijn in de wond viel me tegen. Maar ik was fitter na de ks dan na de bevalling van zoon. Dus heb sowieso een fijnere kraamtijd gehad. Had veel hulp om mij heen en heb de eerste 6 weken echt niks hoeven doen dus kon in alle rust herstellen. Hopelijk gaat het deze keer weer zo!
Zo nu heb ik alle rust om een berichtje te sturen .

Was een spannende dag gister dan zit je daar dan naar een beeldscherm te kijken en te denken ok wat moet ik nu herkennen . Maar dan zie je daar in het donker iets kleins knipperen dan word er in gezoomd en hoor je het geluidje van een hartje dat heel snel klopt ..... Dan schiet je wel even vol dacht ik zo . Mannen kunnen op ee. Bepaald moment echt zwak zijn en ik geef toe ik ook . Er groeit wat in de buik van ne vriendin iets levends iets wat hopelijk zal groeien. Tot de een mooi levend wezentje . Ik ben blij maar ondertussen ook heel defensief want ja geen kermis meer aan het lichaam van me meisje.... Tot het veilig is ... Ja langzaam dringt het door .... Ik word papa.... Vette shit....
Jeumig Daantje, wat ben jij vroeg! Of laat natuurlijk. Helemaal fijn dat alles goed was zeg. En hoezo geen kermis meer aan het lichaam van je meisje? Dat is nu ook gewoon veilig hoor, hier genoeg kermis aan mijn lijf iig.

@ roze wolk, ik ben al eeuwig lid van het forum en lees ook al jaren mee op het kinderenforum en heb je eerder voorbij zien komen op andere topics. Fijn dat je, ondanks de keizersnee, je toch beter voelt. Wij hebben het alleen een twee goede vrienden verteld, ouders komen volgend weekend. Ben zo benieuwd. Onze ouders en mijn schoonzusje wisten dat we bezig waren, na 6 maanden konden we het niet meer voor ons houden. Was het gevraag 'wanneer jullie' zat. Dus hebben we het maar verteld dat het niet altijd binnen een maand zoals schoonzusje raak is. Mijn zusje weet van niets dus die zal wel geschokt zijn.

@ grob, ik vind dat liegen ook vreselijk, hou het nu maar bij fysio, tandarts en ziekenhuisbezoeken.

@ mar10a, wij gaan wel een combinatietest doen. Gewoon om een stukje zekerheid te krijgen (hopen we) en eigenlijk ook om een extra echo.

@ pinkeltke, apart om te zien dat iedere zwangerschap weer anders is. Hopelijk valt het dadelijk weer mee.

@ felice, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jou verhaal. Als het te persoonlijk is moet je het niet hier neerplempen maar ik ben gewoon benieuwd, vind het knap van je en een bijzondere beslissing en zwangerschap.

Ik ga weer aan het werk, doeiiii
Hallo allemaal!

Na een paar weekjes meegelezen te hebben, heb ik me toch maar aangemeld. Het is gewoon te leuk om elkaars ervaringen te lezen!

Wij weten nu sinds drie weekjes dat we zwanger zijn! Volgens internetberekeningen komen we uit op 15 april. 11 september hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige. Allemaal heel spannend! Helemaal omdat ik afgelopen dinsdag een bloeding had (lichtrood), helemaal niet veel, alleen bij afvegen zeg maar. Dus ik belde in paniek de vk, die vertelde dat bloedingen veel voorkomen en dat dat geen slecht nieuws hoeft te zijn, zoalng het niet erger wordt en er geen buikpijn is. Buikpijn heb ik ook niet, dus ga er helemaal van uit dat alles nog oké is daarbinnen.

Ben wel misselijk en vanaf de middag heel erg moe. Daarom al wel vast aan mijn baas verteld. Hij reageerde heel positief. Mijn ouders weten het al en mijn schoonouders vanaf morgen ook :-) Leuke reacties gehad!

groetjes!
mijn verhaal? ok, in het kort dan..... ongeveer 8 jaar geleden een vakantieliefde gehad, een zuideuropeaan. Een relatie werd het niet maar de jaren daarna steeds een weekje logeren bij hem en we werden hele dikke vrienden, ook al wonen we ver uit elkaar en spreken we elkaar niet dagelijks.

Nu zag ik hem vorige maand weer en op de laatste nacht van mijn vakantie is het gebeurd, de eerste en enige keer die vakantie. De dag ervoor hadden we het toevallig over kinderen gehad en hij bood zich aan als donor. Ik zou daarover nadenken...

Ik heb altijd gedacht dat ik niet spontaan zwanger kon worden, heb een lange gynaecologische geschiedenis en nu een onregelmatige cyclus.

Ik beschouw dit dan ook als een groot wonder terwijl het nog steeds niet tot me doordringt. Dat komt ook omdat ik nog steeds een klein beetje bloed en het is nog te vroeg voor een echo, ik ben ongeveer 6 weken. Pas als ik een levend vruchtje op de echo zie boek ik een ticket en ga ik het hem vertellen.

Ik wil geen relatie met hem, onze levens zijn te verschillend maar ik wil wel heel graag dat hij de kans krijgt om vader te zijn voor het kindje. En hoe... daar komen we denk ik wel uit.

Tot zover in het kort.... en ik loop nog steeds 30 x per dag naar die predictor om die 2 streepjes te zien staan...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Felice... Mooi verhaal! Lijkt wel een boek :-)

Welkom Afolk!

Wij gaan het morgen aan de familie te vertellen, stuiter al de hele dag door de school heen! Haha. Lijk wel een puber!
@Felice, Wow felice wat gaaf... inderdaad een wonder. Ben wel benieuwd hoe hij gaat reageren en hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan!!

@ Daantje, jij wordt vast een topvader worden. Lekker zo'n emo verhaal. Maar ben ook wel benieuwd naar de kermis

Wij hebben gisteren al een bugaboo besteld, shame shame. Hij is nu in de aanbieding, misbruiken dachten we zo. Rekening gestart bij babypark, iedere keer als je er wat bij wilt hebben (als het in de aanbieding is bijvoorbeeld) zet je het erbij, over het totaalbedrag wordt nog een staffelkorting berekend.... We zijn nederlands of we zijn het niet.

Vanmiddag vrij en eerst alle babyzooi maar eens opruimen. Heb nu zoveel boekjes, papierwerk etc liggen, kan beter ff alles op een plek leggen voor het geval we onverwachts bezoek krijgen hahaha

Fijn weekend mama's (en papa)
@Felice wat een mooi verhaal! Hoop dat het allemaal goed gaat!

Ik was de hele week niet moe maar gisteravond had ik, voor het eerst sinds lange niks, en ik werd moe!!

Heb 14uur geslapen. Hang nu nog wat in mijn pyama op de bank. Mijn energie is even helemaal op.

Baal er eigenlijk ook van dat de VK nog niet terug gebeld heeft.

ZIe steeds dat lege vakje achter mijn naam.

MIjn blaasonsteking was na onderzoek van urine over, als de klachten nog blijven moet ik dinsdag weer heen.

Al vertel ik in mijn omgeving nog maar even dat het niet over is, prachtige smoes voor een alcoholvrije (feest)week.

Gaan het dit weekend aan de ouders vertellen. Vind het echt heel spannend, vooral omdat we voor die tijd nog een ander huis moeten hebben. In dit appartement mag je namenlijk niet met kinderen wonen. Morgen gaan we samen een huis kijken, die ik al heb gezien, en maandag hebben we een gesprek bij de Hypotheker. Maandagavond beslissen we dan ook welk huis het gaat worden. Daar ben ik nu meer mee bezig dan met het kindje.

Iemand nog leuke plannen dit weekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven