Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
Nou voor een meisje heb ik dat wel over Ik zou het wel leuk vinden hahaha

Overigens Grob, je hebt zojuist het 600ste bericht geplaatst, wat zijn wij goed bezig!!

Ik ben kraamzorg aan het bekijken. Ik wil overigens per 1 jan van zorgverzekering ruilen (of blijven met een uitgebreider pakket) Iemand nog tips? De nieuwe tarieven kan je pas vanaf november vergelijken, ook achterlijk maar goed. Ik ben nu uber basics verzekerd en collectief (intussen van baan veranderd) dus heroverwegen is gezien de wisselingen op carrierevlak én natuurlijk de zwangerschap wel wenselijk. Hoe zijn jullie verzekerd?

Werkse nog, nog een paar uurtjes dan worden we weer vrij gelaten!
Net weer voor een echo geweest. ons kruimeltje is 3,3 cm nu en lag druk te spartelen :-) Echt genieten weer. Vorige week woensdag zat hij qua groei op de onderlijn, maar nu weer mooi gemiddeld terwijl we 2 dagen te vroeg voor de echo zijn geweest. Ik ben benieuwd hoe hij over 10 dagen is.

Hier geen haaruitval, dus een jongetje :-)

Morgenavond naar de verloskundige, die vast niet blij is dat ik nog geen reguliere echo heb laten maken. Zal morgenochtend maar eens een afspraak maken....
Hallo allemaal!

Even kort berichtje, want het is eigenlijk bedtijd voor zwangeren

Vandaag ons kindje gezien! De baby en het hartje vwaren goed te zien op de echo, echt fantastisch! Wel iets minder ver dan we dachten (maar dat hadden we wel verwacht, omdat ik na de anticonceptie gelijk zwanger was en ja, hoe is je cyclus dan??) We zijn nu 9w1d. En de datum is bijgesteld tot 25 april. Over drie weken weer een echo :-)
dit wordt echt een egoberichtje!

Mijn uitgerekende datum is 28 april, helaas nog geen negen weken nu.

Effe copy paste vanuit andere topic:

Vandaag dus naar de vk geweest, eerst alle medische dingen maar eens op tafel gelegd, dat was nog best veel eigenlijk. Bloeddruk goed, bloedonderzoeken goed (yesss), gewicht aan de lage kant en verder had ik niet veel vragen. Toen gehad over de cyste en die gaan we tijdens een bezoek aan de gynacoloog met 16 weken nog maar eens checken. Echt een pak van mijn hart!

Voor het schema: 26 oktober vk en 16 oktober nekplooimeeting. Dan ergens half november die 16 weken echo. En woensdag weer naar het EMC voor de 3d echo.

Begin wel iets meer last te krijgen van misselijkheid, en het is nog niet zo erg dat ik heb wel fijn vind, namelijk een teken van zwanger zijn. Deze week die kleine van ons inschrijven voor kdv en kraamzorg. Woensdag ben ik 9 weken en als alles het dan nog doet (waar ik vanuit ga natuurlijk ) ga ik dat regelen.

Afolk, over drie weken weer? De combinatietest?
Joy4Britt: Die reguliere echo stelt geen *piep* voor als je EMC gewend bent, bij ons werd er weinig aandacht aan besteed door de vk... Ik mag donderdag weer en hoop ook op een groeispurt, ik wil ook boven 3 cm haha! (zal er geen wedstrijdje van maken)

Afolk: heerlijk he, wel de bevestiging dat je je niet voor niets zo 'raar' voelt. Gefeliciteerd.

Becky: Gelukkig dat je wat eerder terecht kan voor de controle van je cyste! Iets geruster gevoel lijkt me. Lekker vooruitzicht weer het EMC... ik moet gewoon nog mensen selecteren die allemaal mee willen. Iedereen meld zich vrijwillig aan dus ik kom bijna afspraken te kort. Vorige week mijn moeder, deze week schoonmoeder, volgende week broer en we hebben nog op de wachtbank: schoonzusje, beste vriendin, nichtje noem maar op.... Ze moeten daar niet denken haha...

Enne misselijkheid speelt hier ook parte, ik ga 's ochtends gewoon drie tempo's lager. Nadat ik iets gegeten heb gaat het beter maar als ik om 7u op werk komt heb ik alweer honger. Heb nu al 6 knappertjes op (kan beter een boterham pakken I know). Gelukkig zijn het geen stroopwafels haha...

Oh en in mijn pauze naar de hunkemoller, 3e BH gratis, nou kan er wel drie gebruiken waar ik in pas...
Meiden,

Wat klinkt het weer allemaal geweldig leuk bij jullie, allemaal gezonde baby's! Die jullie bovendien ook nog allemaal gezien hebben! Ik moet gewoon nog dik twee weken wachten :(

Voor mijn volgende zwangerschap ga ik in de buurt van het EMC wonen!

Die tip van de hunkemoller ga ik ook even opvolgen, vanavond is er bij onze hema een extra koopavond met 25% extra korting. Ga daar denk ik ook even mijn slag slaan!

Ik zit nu in week 10 en ben echt nog moeier dan ik al was. Gisteren zat ik even in mijn boek te lezen en daar stond dat het kindje zichzelf deze week verdubbelt. Begreep ineens wel beter waarom ik me zo voel! Extra rust pakken dus maar.

Woensdag gaan wij in ondertrouw. We gaan niet trouwen maar een geregistreerd partnerschap, zo is evengoed alles voor het huis e.d. geregeld maar de optie om te trouwen blijft wel open staan. En ik krijg de achternaam van mijn vriend. Wel zo leuk als ik hetzelfde heet als mijn baby.

Ik ga weer aan de slag!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Oei... en ik vroeg me ook al af waarom ik zo moe was...

Ik zit in mijn 9e week maar ben ook onwijs moe!

9 oktober hebben we de combinatietest. Vind het toch wel spannend hoor. Weet nog niet wat we met de uitslag gaan doen, maar eerst maar eens testen. Hoop op een hele positieve uitslag.

Heb weinig te doen op mijn werk (vandaar het overdadige schrijven) maar ben lekker musical moods aan het terugluisteren (ben musical idioot maar zondagavond laat ga ik geen radio luisteren). Ideale uitvinding internet...
is er nog een plaatsje vrij in de tabel? hij is nl al zo lang...?!
Vera, als je uitgerekend bent in maart of april dan pas je er vast nog wel tussen .
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
hallo dames ik leef nog hoor maar ben nog steeds aan het bijkomen van het weekend... had zaterdag een reunie, zat ook in de organisatie, vanaf 9 uur s'ochtends opgebouwd tot s'avonds laat gekletst en weer opgeruimd. Zondagnacht slecht geslapen want zoon is snipverkouden.

En als ik moe ben, ben ik ook gelijk erg misselijk. bah

moet er dus nog steeds van bijkomen.

de kids liggen nu in bed, het is altijd maar de vraag of zoon gaat slapen maar ik ga ook maar even liggen en duimen dat hij gaat slapen ipv kletsen!

volgende keer meer!
Ik zou zeggen Welkom Vera!

Ze zijn bij ons voor de deur aan het protesteren ivm de melkprijzen. Heel het pand geblokkeerd... Sensatie (ff offtopic maar vond het wel grappig)

Enne 3 nieuwe (vooral praktische) BH's gekocht bij Hunkemoller, ben benieuwd hoe lang ik ze aan kan. Oh en op de terugweg langs Bram Ladage (shame shame). Was gelijk niet meer misselijk! Die kleine is nu al verslaafd aan patatjes hahaha!
Hoi allemaal,

ik heb afgelopen zondag mijn eerste huildag gehad!!!! Mijn vriend was boos door het een en ander en ik kon die hele dag eigenlijk alleen nog maar huilen terwijl er eigenlijk niet echt iets aan de hand was. Ik voelde constant tranen in mijn ogen prikken echt heel raar!!! Maar goed het heeft ook wel weer een soort van opgelucht hahaha.

Verder had ik vandaag wat last van buikpijn, het waren gewoon mijn darmen hoor geen gekke dingen of zo, maar wel vervelend. Ik was in ieder geval behoorlijk sjagarijnig ( ik weet nooit hoe je dat schrijft!! ).

Morgen moet ik met mijn hele gezin naar de tandarts voor controle, maar dat maakt voor mij niet uit ben gewoon vreselijk angstig voor die man!!! IK HAAT DE TANDARTS!!!! En dan moet ik toch een voorbeeld functie zijn voor mijn kinderen, dus even diep adem halen en net doen of het helemaal niet erg is om naar de tandarts te gaan hahaha.

Zo genoeg gezeurd!! Hoe is het met jullie?
Haha Kiza, gaat lekker bij je!

Hier zelfde verhaal, loop al sinds het weekend met een gezicht als een oorwurm. Kan ook wel een huilbui gebruiken geloof ik! Komt ook omdat ik zo moe ben... Echt waardeloos.
@becky: Nee, geen combinatietest bij ons, dat vond ik te onzeker allemaal. Maar de huisarts (waar we de echo hadden) gaf aan dat omdat het nu nog zo klein is, we over drie weken terug kunnen komen. Dan kunnen we meer van het kindje zien. En daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen!

@lissymuppet: Ook al zo'n zin in vette snacks? Helemaal herkenbaar. Afgelopen zaterdag: "schat, zullen we broodjes knakworst eten als lunch?" en zondag "schat, zullen we kroketten bakken bij de lunch?" haha :D

@vera: welkom!

@Kiza en Grob: waardeloos, zulke dagen. Maar het levert wel leuke verhalen op! :D
Hallo allemaal,

Dit weekend tot twee keer toe een aan een verhaal begonnen en steeds kwam er iets anders waardoor ik ze niet afgemaakt en verstuurd heb.

Maar even nieuws van deze kant:

We hebben vandaag onze kruimel gezien. 3,2 cm groot. Keurig op schema. Alles klopt precies. Dus de uitgerekende datum blijft 21 april. Ben morgen dus precies 10 weken.

Bij de VK was het ook prima. Ging wat dubbel heen, maar het viel reuzemee.Heb er nu wel een goed gevoel over.

Over 2,5 week(15oktober) hebben we weer een echo,dan van de combinatietest.

Dan kunnen ze meer zien, al was het vandaag ook al goed zichtbaar. IK had een uitwendige echo en ze vonden het gelijk.

Zelf ben ik echt al aan het groeien en stiekem baal ik daar best van. Als ik zo doorga word ik tonnetje rond.........bah bah.

Klagen mag toch? Zwanger zijn is mooi, maar dat dik worden is niet zo mijn ding.

Ik ben ook heel moe deze week, heel herkenbaar.

Laten we het houden op de groeispurt. Ga zo ook maar mijn bedje in. OM morgen toch met een beter humeur aan de dag te beginnen.

Dames, ik ga echt mijn best doen om vaker te posten. Lees alles maar zal ook antwoorden.

Slaap lekker allemaal!
@ Kiza; Oeh, angst voor de tandarts heb ik gelukkig niet maar ik denk dat niemand daar voor zijn lol naartoe gaat. Ik moet binnenkort ook weer, heb last van bloedend tandvlees (1x in de week) en een van mijn kiezen begint te lopen… Lekker die zwangerschapskwaaltjes. Succes in ieder geval, hoop dat je je er karig doorheen slaat.

@ Afolk; Ik heb niet persé behoefte aan vet, maar gewoon aan eten. Het is net waar ik langs kom. Ik moet erg veel moeite doen om terug te komen naar mijn ‘alleen maar gezonde’ eetgewoonte. Vanmorgen weer mijn oude vertrouwde sinasappels geperst, dus goed en gezond begonnen maar mijn behoefte ligt momenteel op een heel ander vlak haha.

@ Chaootje; Schrijf lekker wanneer je de behoefte en de fut hebt, die moeheid is voor ons allen heel herkenbaar hoor. Ik schrijf bijna alleen maar op mijn werk. Ben mijn opdracht aan het afronden en heb goed gepland dus heb tijd over haha Ik vermoed vanaf volgende week donderdag ook minder te schrijven (start nieuwe baan).

Gisterenavond had ik zowaar een beetje energie. We hadden vroeg gegeten, manlief was naar cursus dus ik dacht, laat ik eens wat actiefs gaan doen. Dinsdagavond is zwangerschapszwemmen in ons zwembad en daar stond ik dus bepakt en bezakt om 19u klaar. GING HET NIET DOOR!!! Grrrr…

Er was wel waterspinning. Dat doe ik ook op het droge en aangezien ik toch alles al bij me had besloot ik daar maar mee mee te doen. Een paar mannen vingen op dat ik zwanger was en gingen allerlei briljante opmerkingen lopen maken “niet te enthousiast he, anders beginnen de weeen”… jah, gelukkig ben ik zelf ook bijdehand maar echt grappig vond ik het niet. Daarnaast 20 minuten continue kramp in mijn voet gehad en niemand die als ik vroeg hoe ik die fiets wat zwaarder kon zetten (stond heel licht) hapte terwijl dat achteraf wel mogelijk bleek. Groot fiasco dus…

Maar goed, ik ben positief, volgende week weer een kans, dan eerst maar eens waterschoentjes meenemen en die fiets goed instellen, als mijn buik echt in de weg gaat zitten kan ik altijd nog gaan zwangerschapszwemmen (mits het door gaat).

Morgen weer echo... heerlijk, kan niet wachten.
effe snel druk op het werk, kom hopelijk vandaag beter bijbeppen.

Maarre, lissy bij een ander gebouw van mijn werk waren ze ook aan het staken ivm melkprijzen, werk jij in de hofstad?
Lieve dames,

Ik lees vanaf het begin fanatiek jullie berichtjes mee, schrijf zelf niet, maar sta wel in het schema. Helaas heb ik slecht nieuws gekregen. Gisteren tijdens de echo was er geen hartje... Ook al voelde ik me op en top zwanger, het is toch ergens mis gegaan. Ik voel me erg kl*te en leeg, opeens is alles weer anders, het zo raar. Pfff, het moet allemaal nog een beetje bezinken. Mijn vriend kon helaas geen vrij krijgen vandaag, dus ik ga straks met een vriendin naar het strand om lekker uit te waaien. Dat zal me vast goed doen.

Ik wil jullie heel veel succes wensen met alles en blijf vooral schrijven, het is zo leuk en fijn om te lezen!

Liefs,

O.
Oblivious....

Meid wat vervelend voor je..

Heel veel sterkte. Hopelijk kun je het een plekje geven.

Liefs Grob
@ Oblivious: heel veel sterkte met alles!
Oblivious veel sterkte! Lijkt me heel moeilijk.

dames even een tip; vanavond hema koopavond met 15% korting!
Oblivious, heel veel sterkte!
.
Oblivous, wat een vreselijk naar bericht. Heel veel sterkte.

Ik hoop dat de dag naar zee je goed gedaan heeft!

Hallo allemaal,

Zo vandaag de eerste huildag gehad. Iets op het werk ging niet goed en ik voelde me "gepakt", terwijl ik mijn verhaal deed (alleen met directeur) voelde ik de tranen komen.

Zwanger, dan heb je dat.....

Hoe slapen jullie? Ik slaap echt bereslecht. Ben zomaar midden in de nacht wakker en kan dan echt niet meer slapen.

En dan ook nog een verkouden, lees snurkende, vriend naast je. Het kookpunt kwam snel dichterbij, alleen jammer dat hij zo lekker sliep.

Vera welkom bij de club!

Nog even een mooi verhaal. Mijn vriend en ik hadden het over een kinderwagen. Wanneer kopen enz. We mogen van mijn ouders een uitzoeken,dus erg lief! Maar goed, volgens mijn vriend kun je daar nog even mee wachten tot je weet wat het geslacht is. Voor de kleur. Serieus meende hij dit.

I heb toen gevraagd of hij werkelijk waar dacht dat je bij elke kind ook een nieuwe kinderwagen ging kopen en of hij had bedacht achter een knalroze wagen te gaan lopen.

Hij moet nog heel veel leren, hahahahaha

Eet smakelijk, voor diegene die dat nog moeten.

lfs,
Hoi allemaal,

Hier weer even een teken van leven! Heb nog niet de kans gehad om even bij te lezen, maar dat hoop ik snel te doen.

@Vera: welkom bij de club. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Oblivious: Heel veel sterkte!

@alle echoklanten: gefeliciteerd met alle positieve berichten.

Ik heb gisteren weer een echo gehad in EMC. Iedere keer ben ik toch zenuwachtig (heel gek), maar die kleine (zo noemt de gyn hem) zat er nog steeds. 3,6 centimeter met een hartslag van rond de 170 bpm. Ik denk dat ik straks overigens moet gaan afkicken van de wekelijkse echo's. Nog 2 te gaan (in EMC dan).

@Chaootje Ik slaap inderdaad ook slecht. Word 's nachts wakker van een volle blaas en kan dan weer moeilijk in slaap komen. Wakker worden is daarna niet leuk.

Ik hoop vanaf volgende week weer een beetje te gaan sporten. Dat is er tot nu toe niet van gekomen door de vermoeidheid en het gebrek aan energie.

Verder gaat hier eigenlijk alles wel z'n gangetje!

@Yoy. Voor de tabel. Ik moet 5 oktober voor een termijnecho naar de vk. Daarna heb ik 9 oktober weer een reguliere meeting bij de vk. En mijn due date is verschoven naar 17 april 2010.

Fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven