Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
Oh becky, ik werk in de Muzentoren ;)

Welkom Vera!

Mijn vent kwam net aankakken met biefstuk... Had hij gekregen van een klant, altijd leuk, zeker als je ze moet bakken alsof het je schoenzolen zijn, maar goed. Ondanks dat, was het zowaar lekker.

Die van mij hoeft minder te leren betreft kinderwagens. We hebben een bugaboo besteld en aangezien ik niet toerekeningsvatbaar werd verklaard (kon niet kiezen, wist het ff niet meer ) Heeft hij antraciet met rood gekozen. Helemaal mijn kleuren dus mijn ventje mag blijven!

Zondag bij mijn nicht op bezoek die vrijdag een kleine heeft gekregen om 20.45u precies op het moment dat wij aan de rest van wereld bekend maakte dat wij ook een ukkie verwachten. Dat schept een band haha!

Fijne avond ladies, ik ga nog ff strijken!
heel herkenbaar die huilbuien, ik had het gisteren, ik ben zo moe, zat er helemaal doorheen en zoon wilde niet slapen s'middags. Toen belde lief dus ik heel hard huilen. Hij wilde naar huis komen (lief!!!) maar boehoehoe dat wilde ik echt niehiet.... pffffff hormonen.....

slapen s'nachts gaat goed, ben echt oververmoeid op dit moment, moet er vaak nog uit s'nachts voor 1 van de kinderen dus als ik een nachtje mag doorslapen dan knor ik ook lekker door. vanmorgen was zoon om 5.45 wakker (!)

ben nu ook snipverkouden geworden, bah keelpijn en veel snot. zucht. maargoed, morgen een dag werken en dan gaan we een weekend weg. Ga ik lekker iedere middag naar bed, mag lief voor de kids zorgen die niet willen gaan slapen hoera!

kinderwagen zou ik trouwens niet te lang mee wachten, die van ons kwam 2 wk nadat oudste zoon was geboren... lekker suf. We hebben een oude versie van de easywalker zand kleur. Wil eigenlijk een andere voor dit kindje (wandelwagen is vies en oud) maar lief wil er niet aan haha. ONZIN. aldus lief....
Mogge dames

Heb zowaar een goede ochtend vandaag, misschien komt het door de vers geperste jus van vanmorgen of het idee dat ik uk vanmiddag weer mag zien (lang leve EMC)!

Ik dacht laat ik ook eens wat leuks met jullie delen!

Werkse en fijne dag!
Hallo allemaal!

Zo nu en dan lees ik al even mee, maar dan vandaag mijn eerste bericht op dit topic! Zou ik er nog bij mogen?

Ben 26 jaar, verwacht de eerste op 11 april 2010.

Het nieuws dat ik zwanger was, kwam behoorlijk onverwacht, we waren helemaal niet bezig met kinderen, maar het is zeker wel welkom. Het lijkt me leuk om hier te lezen wat er bij anderen speelt, ervaringen te delen. Een stukje herkenning zoeken, zeg maar, in deze spannende, onzekere tijd waarin zoveel veranderd!
Schuif aan, schuif aan btdv!

Ik zit niet zo stevig op mijn stokje vandaag. Ben zo flauw, het lukt mij niet om te eten terwijl ik echt wel trek heb. Kan daar zo van balen Gisteren ook, ik had zo ontzettend lekker gekookt en het zag er zo lekker uit en ik had er zo'n zin in!!! Maar tegen de tijd dat het op tafel staat hoeft het al niet meer en krijg ik met moeite vier happen naar binnen. Ik hoest ook aldoor, mijn moeder vroeg al of ik ziek was. Nee, het zijn kotsneigingen die ik weg probeer te zennen. Hoe is dat bij jullie? Ik hoor er weinig over...

Vanmorgen was ik aan het wandelen en toen voelde ik wel iets van steken linksonder in mijn buik. Het was niet heel erg pijnlijk, maar toch, gelijk sprint het zorgen-knopje dan weer aan terwijl ik het net een beetje naar de achtergrond geschoven had, die stomme cyste.

Gisteren trouwens wel een nieuwe afspraak gemaakt voor de 12 weken echo: 26 oktober Ik mag al eerder naar de VK terug om evt bloed te prikken voor de combinatietest. Mijn man en ik zijn er nog niet uit. Ik wil het niet, hij wel, lastig!
quote:Aapjeopeenstokje schreef op 24 september 2009 @ 14:27:

Ik zit niet zo stevig op mijn stokje vandaag.

Hahaha, wat een goeie opmerking!

Hier geen last van misselijkheid gelukkig. Wel van vreteritus. Gisteren een bak Ben&Jerry's naar binnen...

Ga vanavond even uitgebreider reageren. Welkom nog aan nieuwe schrijvers!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Tja, daar had ik over nagedacht he, hihi

Ik ging zeggen iets van, ik heb elke keer het gevoel dat ik zo van mijn stokje kan gaan. En toen ik drukte op 'bekijk bericht' moest ik zo hard lachen dat ik mijn forumnaam er naast zag staan. Ik heb hem toen maar aangepast naar dat zinnetje, haha. Nou, jij en ik hebben lol gehad vandaag.

En lekker vreetzakkie ben je dus (ik ook, ik ook)! Ohohohoh, foei je weet toch dat je alleen maar vitamientjes naar binnen mag schuiven als je zwanger bent!

Ik ga eens een klein aapje van school halen, groetjes!
Sorry, reageer deze week even wat minder vaak nu mijn vriend er is! Vanochtend bij verloskundige geweest. Stippkes is nu 11.2 cm. van hoofd tot billen dus groeit al lekker. Hartactie was duidelijk te zien en verloskundige is zeer tevreden!!! Bloeddruk is, ondanks kilo's drop, nog steeds 90 om 45, dus kan lekker blijven dooreten, hehe.

Nieuwe afspraak voor schema: 21 oktober vk + echo

Laat gauw weer wat meer horen!
Leuk al die verhalen over kinderwagens

ik gebruik lekker mijn queeny formula weer, is zo'n fijn ding

vooral in het bos enzo

heb voor de kleine ook een babybjorn buikdrager gekocht op marktplaats, voor maar 5 euro net als nieuw haha

zo kan, als we erg lange stukken gaan wandelen, de 1 na jongste in de buggy en de baby in de buikdrager.

Ik moet morgen nog even naar de verloskundige om een formulier op te halen voor bloed prikken

Vandaag op het kinderdagverblijf, waar ik werk, was er een kindje die misschien de 5de ziekte heeft.

En dit kan gevaarlijk zijn voor een zwangere.

Nu wil de vk dat ik bloed ga prikken om te kijken of ik het ooit gehad heb of dat ik het nu ook heb

Vind het best wel spannend.
Goedemorgen!

Alles goed met iedereen? Zie dat jullie het over kinderwagens hebben, en dat je deze vroegtijdig moet bestellen. Wat is de levertijd dan zo ongeveer?

Ben nu ruim 11 weken zwanger, en nog helemaal niet bezig met dat soort dingen... Straks hebben we hier dezelfde situatie als Roze wolk bij haar eerste
Goedemorgen dames,

Zijn jullie ook al verkouden? In mijn omgeving wordt heel wat afgekucheld en gesnotterd.

Ben vandaag zelf ook ermee begonnen. Heb er hoofdpijn van!

Heb sinds gisteren pijn in mijn buik. Iijkt op spierpijn/krampen.

Bah voel me er toch wat onzeker door. Zeker omdat ik zo vaak hoor dat het tussen de 10de en 12de week vaak fout gaat.

Bij elk krampje ga ik dan van alles inbeelden.

WIj hebben ook nog helemaal niks gekocht, nou ja een huis dan, of besteld.

Maar moet dat echt zo lang van te voren?

Hijs mezelf even van de bank om wat boodschappen te gaan doen.

tot later!
@ chaootje, bij mij was het al middag hoor! Wij hebben ook nog niets gekocht, was ik voorlopig ook nog niet van plan ondanks dat we naar de mama mazzel dagen gaan. We hebben een kinderwagen op het oog maar ik vind het veeeeel te vroeg dat ding al te kopen. Maar ja, hij is wel met 25% korting bij de prenatal morgen.

@ miesteph, jeetje al 11.2 cm! Die mini van ons is nu een cm of 3 denk ik. Kan me voorstellen dat je wat minder te vinden bent hier omdat je vriend er is.

@ kiza, hoe was het bij de tandarts? Viel het mee of tegen?

@ btvd, wij hebben ook nog niets hoor, wil ook geen roze wolk taferelen maar ten eerste hebben we geen ruimte (nog niet) en ten tweede vind ik het nogal vroeg. Ben net 9 weken.

@ joy, waaaar ben je? Gaat het goed met je? Wil je mijn uitgerekende datum aanpassen naar 28 april. thanx alvast.

@ obvlious, wat ontzettend jammer, veel sterkte!

@ vera, welkom!

@ lissy, hoe was je echo? ik vind het zooo bijzonder om iedere week die kleine te zien, zoals de gyn het noemt. Afgelopen woensdag was hij/zij onwijs aan het bewegen, echt grappig. Vind het heel erg jammer dat vriend niet mee kan, maar die kan gewoon niet uit zijn lessen weglopen.

@ geanda, nog nieuws over de 5e ziekte?

@ aapje, hoe was het vandaag op je stokje? Ik heb het heel erg, dat flauwe gevoel. Dan moet ik iets van suiker, terwijl ik geen zoetekauw ben, dus snel een appel of een paar wortels doen ook wonderen.

Ik hou het hier ff bij, wij moeten de 16e oktober voor de combi test, daar komt ineens een teamuitje tussendoor, baaalen, moet ik het verzetten, want ik vind een teamuitje voor de sociale gebeurtenissen op het werk wel belangrijk.
becky26, helaas moet ik 1 tot 2 weken wachten op de uitslag :S
oh das best lang, kan het gevolgen hebben voor je zwangerschap?
@ Becky: gelukkig had ik mijn tanden goed verzorgd en hoef ik pas over een half jaar weer terug te komen! De assistente wilde een afspraak met me maken op 7 april, maar dat heb ik maar even naar eind april gezet!!! Ik hoop dan toch echt in mijn kraamtijd te zitten!!!

Ik heb de laatste dagen veel last van mijn banden en als ik fiets met de kinderen dan heb ik erg last van mijn onderrug, hebben meer van jullie hier last van of zal het toch komen dat het mijn derde is? Misschien is het allemaal wat weker ofzo kan dat? Ook vind ik lang staan vervelend voelen aan mijn buik alsof het trekt ofzo, maar ik ben altijd al en appart geval geweest hoor, dus zou er niet raar van opkijken als jullie hier geen last van hebben!!!

Vandaag begin ik aan week 13, dus ik heb het eerste trimester achter de rug, voelt toch wel fijn moet ik zeggen en als ik nou dinsdag het hartje even kan horen bij de VK dan ben ik helemaal gelukkig!!!

Zo dit waren weer de klachten van de week!!! hahaha
Hallo allemaal,

Zo de misselijkheid is de laatste dagen veel heviger. Gisteravond mijn avondeten, te water gelaten in de wc.

In plaats van dat het in de loop van dag beter wordt, is het juist andersom. Net 1,5 uur gesport heerlijk!

Net wat gegeten en eigenlijk gaat het nu alleen maar minder.

Bah!!

Zo op autojacht.............ik zal me lief en geduldig opstellen.

Blijft een gevaarlijke kwestie.

@ Kiza ik heb dat ook hoor bandenpijn en last van de onderrug,

misschien dat we beide bijzonder zijn? hahaha
Hoi meiden,

Allereerst wil ik de nieuwkomers gedag zeggen!!!!

Voor mij is het een tijd geleden dat ik heb geschreven maar was weer zwaar beroerd. Moest me vrijdag alweer ziekmelden en voor vanavond heb ik helaas een meidenavond afgezegd. M'n vriendin vond het helemaal niet erg en vond het juist heerlijk dat ik me zo voelde. "Meid, je hebt geen griep, je bent gewoon goed zwanger!" Hoe zieker hoe beter! En zo had ik het nog niet bekeken. Af en toe geen idee wat me overkomt! De 22ste heb ik een intake gesprek gehad. Kan alleen doorgeven dat m'n bloeddruk goed is. Voor het bloedprikken moet ik naar het ziekenhuis. As. woensdag avond heb ik m'n eerste echo, vind het zo spannend. 6 nov. gaan we voor het eerst naar het hartje luisteren.

Fijn weekend allemaal!!!!
Welkom nieuwe meekletsers.

Geef me jullie gegevens nog even voor de tabel!
quote:Grob schreef op 22 september 2009 @ 09:41:

Meiden,

Wat klinkt het weer allemaal geweldig leuk bij jullie, allemaal gezonde baby's! Die jullie bovendien ook nog allemaal gezien hebben! Ik moet gewoon nog dik twee weken wachten :(

Voor mijn volgende zwangerschap ga ik in de buurt van het EMC wonen!

Die tip van de hunkemoller ga ik ook even opvolgen, vanavond is er bij onze hema een extra koopavond met 25% extra korting. Ga daar denk ik ook even mijn slag slaan!

Ik zit nu in week 10 en ben echt nog moeier dan ik al was. Gisteren zat ik even in mijn boek te lezen en daar stond dat het kindje zichzelf deze week verdubbelt. Begreep ineens wel beter waarom ik me zo voel! Extra rust pakken dus maar.

Woensdag gaan wij in ondertrouw. We gaan niet trouwen maar een geregistreerd partnerschap, zo is evengoed alles voor het huis e.d. geregeld maar de optie om te trouwen blijft wel open staan. En ik krijg de achternaam van mijn vriend. Wel zo leuk als ik hetzelfde heet als mijn baby.

Ik ga weer aan de slag!Bij een geregistreerd partnerschap moet je toch ook scheiden voor je weer mag trouwen? Of kan je dat omzetten ofzo?
Heb even opgezocht hoe het zit met uit elkaar gaan, in geval van huwelijk of geregistreerd partnerschap.

In het boekje 'Trouwen, geregistreerd partnerschap en samenwonen', uitgegeven door Justitie, staat het volgende:

'Aan het huwelijk komt een einde doordat de rechter de scheiding uitspreekt en de echtscheidingsbeschikking ingeschreven wordt in het huwelijksregister van de plaats waar het huwelijk heeft plaats gevonden.

Een geregistreerd partnerschap kan bij wederzijds goedvinden ook buiten de rechter om eindigen. Dit wederzijds goed vinden moet dan wel aantoonbaar en goed geregeld zijn. De partners moeten daarom een overeenkomst opstellen bij een advocaat of notaris, waarin zij bevestigen dat zij het partnerschap willen beeindigen en waarin goede afspraken worden gemaakt over de verdelingen van de bezittingen, alimentatie enz. Deze overeenkomst moet worden ingeschreven in het register bij de burgelijke stand. Pas dan is het geregistreerd partnerschap beeindigd.'

Hoop dat je hier wat aan hebt.
quote:Joy4britt schreef op 26 september 2009 @ 17:27:

[...]

Bij een geregistreerd partnerschap moet je toch ook scheiden voor je weer mag trouwen? Of kan je dat omzetten ofzo?Ja je kunt gewoon nog trouwen maar dat is meer voor het idee. In principe zijn we nu ook man en vrouw.
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Maar als we uit elkaar gaan moeten we dat wel regelen via de notaris enzo.

Ik heb verder weinig puf om wat te schrijven... Echt bekaf.

Hoop volgende week wat bij te kunnen kletsen.

Fijn weekend nog!
Hoi pregnant mojito dames!

Wat hebben we nog mazzel met het weer he! We hadden het slechter kunnen treffen.

Mijn echo donderdag was heerlijk. Wel een beetje jammer dat mijn schoonmoeder dacht dat ze mee moest kijken op het scherm van de gyn... dus ze had dus een heerlijk uitzicht de eerste paar minuten... Weird, die blijft de volgende keer maar thuis

Ukkie is nu 2,75 cm, hartslag nog steeds 180bpm een ook hier hadden we een erg bewegelijke baby! Zwaaien en niet stil willen liggen voor het filmpje haha! Super cute. Volgende week hoor ik voor sure wanneer the du date is, ukkie groeit goed maar is nog niet op het niveau van een 10 weken ganger, maar 9 weken is wat mij betreft ook prima's, als alles maar goed gaat.

Vandaag op kraambezoek geweest bij mijn nichtje... der meisje is 9 dagen, wat een schatteke zeg. Toch zag ik niet gelijk mezelf zo zitten, raar he? Komt wel goed als die van jezelf is denk ik...

Geniet nog van deze mooie zondag!
Goedemorgen dames,

Allemaal geveld door de vermoeidheid?

Ik moet er sinds deze week 's nachts uit om te plassen, hoefde ik eerst dus nooit maar voordat ik dan weer slaap... En in het weekend uitslapen lijkt me ook niet meer gegund.

Vanmiddag na het werk maar even gaan liggen dan.

Krijgen jullie ook van die lieve cadeautjes van familie en vrienden? Bij ons komen echt veel mensen met een rompertje/ mutsje o.i.d. aan. Zo lief! Hoef zelf al bijna niets meer te kopen voor de eerste weken .

Verder eigenlijk weinig nieuws. Ga me maar eens proberen te concentreren!
Ik verplicht mezelf om extreem vroeg naar bed te gaan, anders trek ik het niet. Ik begin om 20u al met de eerste voorbereidingen, laatste wasje ophangen PJ aan en laatste tv-programma in bed kijken zodat daarna gelijk de luiken dicht kunnen. Dan trek ik het aardig als de wekker om 5u gaat.

Uitslapen lukt ook hier niet meer, half 9/ 9 u en ik ben klaarwakker en niet meer te redden.

Bij ons valt het nog mee met alle cadeaus enzo, waarschijnlijk omdat ze het nog niet zolang weten. Tippie, shop alvast voor een winterjas, nu zijn ze er nog in 'zwangerschapsmodel' maar ik heb begrepen dat die dingen altijd snel uitverkocht zijn en we willen natuurlijk wel allemaal een mooie scoren

Mijn collega's zeggen dat ze het bij me beginnen te zien, dus HELLUP we worden dik haha!

Kiss en werkse allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven