Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
Hoi meiden,

Eerste echo gisteravond gehad. Ik ben een week langer zwanger dan ik zelf dacht. Ben 11 wkn en 3 dagen zwanger. De kleinde is 43.3 mm en was druk aan het spartelen.

Ben uitgerekend: 19 april.

nekplooimeting: 7 oktober

hartje luisteren: 6 november

20 wkn echo: 1 december
Hallo!

Hier ook helemaal geen last van misselijkheid. Al het eten is nog even lekker als voorheen Wel heel erg moe. Ben nu ruim 12 weken, en had gehoopt dat die vermoeidheid nu wel zo'n beetje over zou gaan.

Ook ik ben druk bezig met allemaal informatie aan het zoeken, lezen enzo. Bij mij heeft het er echt mee te maken dat ik duidelijkheid zoek, wil graag grip op de situatie hebben/krijgen en het is allemaal nog zo onwerkelijk. Ik bedoel, je voelt er verder niet zo heel veel van, maar bent er wel veel mee bezig. Niet roken, drinken, anders en gezonder eten. Zijn er mensen die dit een beetje herkennen?

Verder kreeg ik gisteren de tip van een collega om gratis cadeaudozen aan te vragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zitten er leuke/handige/bruikbare spulletjes in?
@ btdv: ja die dozen zijn erg leuk vind ik! Er zitten vaak luiers in om te proberen en een fopspeen en boekjes, testers van zwitsal of andere babyprodukten, dus echt wel leuk om te hebben!!!

Trouwens ik ben ook niet echt misselijk geweest, maar echt niet alles vind ik meer lekker!!! Zo drink ik helemaal geen koffie meer en ik heb opeens heel veel moeite met groente, krabsalade vond ik altijd heerlijk en laatst had ik het gekocht en vond ik het verschrikkelijk, dus mijn smaak is wel veranderd door de zwangerschap!!!!
he meiden

Hier even een teken van leven.

Ben jullie nog niet vergeten.

Ben alleen de hele week al niet fit.

Beetje griep onder de leden denk ik.

Ben vandaag zo van het werk weer huiswaarts gekeerd en lig de hele dag al met mijn dekbed op de bank.

Als ik me weer wat beter voel schrijf ik weer meer.
Beterschap geanda!
Goedemorgen...

Een beetje uitgeslapen allemaal?

Kids zijn net de deur uit, dus voordat ik me ga douchen schrijf ik nog ff wat.

Gisteravond weer eens gaan sporten na de vakantie. Ik voel me nu 's avonds een stuk minder moe, daar ben ik wel blij om. Sporten ging wat minder met mn bekken, maar ik hou mezelf voor dat alle beetjes beweging goed voor me zijn!

Mijn zoontje wil niet in zijn eigen bed slapen. Hij wil dat ik erbij kom zitten, totdat hij slaapt. Nu was dat eerst maar 10 minuten, maar nu slaapt hij na een halfuur nog niet. Hij gilt de hele buurt bij elkaar als ik wegga, waardoor zijn zusje natuurlijk ook wakker wordt. Met als gevolg: twee gillende kinderen in huis. Als hij 's nachts wakker wordt, moet ie bij ons in bed. Afgelopen nacht ben ik een uur met hem bezig geweest om terug in zijn bed te leggen. Binnen 3 sec. stond ie alweer gillend naast zijn bed en kwam achter mij aan. Na een uur was ik zo moe en koud dat ik het opgegeven heb...

Spoken verdrijven doen we al, we kijken samen onder zn bed en in de kast en hij zegt zelf: "nee, is geen spook!". Ik heb werkelijk geen idee wat ik ermee aan moet. Ervaren moeders, tips?

Maak er een mooie vrijdag van, ondanks het prutweer...
@ pinkeltje: wij hebben altijd 1 gouden regel in huis en dat is dat er geen kinderen in ons bed mogen slapen!!! Ik zou als ik jou was echt voet bij stuk houden en hem steeds weer terug naar zijn eigen bed brengen, misschien ben je er dan een paar dagen zoet mee, maar hij geeft op een bepaald moment echt wel op als hij merkt dat het geen zin heeft uit zijn bed te komen omdat jij hem er toch steeds weer in legt. En ook proberen zonder wat te zeggen hem in bed terug te leggen! Misschien helpt een cd speler op zijn kamer met een leuk verhaaltje of liedjes om te luisteren! Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
@ Pinkeltje, wat een vervelende situatie! Ik heb geen tips, maar vind het idee van Kiza wel erg goed. Lijkt me zeker het proberen waard.

Mijn energiepijl lag deze weer ouderswets hoog! Heerlijk.

Voelde me ook erg goed en vrolijk.

Vandaag ben ik vrij en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel 12 uur heb geslapen. Blijkbaar was het toch nodig.

Las net een stuk in de krant dat een professor heeft bedacht dat zwangerschapsverlof niet alleen in de laatste maanden moet worden gegeven, maar vooral in de eerste drie maanden.

Volgens hem is veel werken nog slechter dan roken.

Komt voor ons te laat dit voorstel..........maar het had me wel wat geleken!

Fijne dag allemaal
@Chaootje2 ik heb net ook het artikel gelezen. Wilde het bijna doorsturen naar mijn werkgever ;)

@Miesteph. Volg je hart, je weet zelf het beste welke beslissing je zal moeten nemen. Heel veel succes iig.

@geanda Beterschap!

@btvd ik heb al een aantal dozen opgevraagd, maar blijkbaar duurt het een tijdje voordat je ze binnen hebt. Krijg overigens erg veel cadeaus van vrienden en familie. Zo heb ik bijvoorbeeld al 5 paar sokken, 4 rompers, speelgoed, spuugdoekjes, boeken, etc. Erg leuk.

Ik heb overigens voor mijn vriend 'Babymanagement voor mannen' (http://www.bol.com/nl/p/b ... 01004002732053/index.html) gekocht. Een erg leuk boekje met handige tips.

Met mij gaat alles goed. Ben dinsdag naar EMC geweest en onze kleine was alweer 5 cm (1,6 cm gegroeid in een week). Ik heb de 3D foto nu als avatar. Het wordt nu steeds leuker. We hebben zijn handen, voeten (met alles erop en eraan) al goed kunnen waarnemen en ook zijn maagje en blaasje.

Heb alleen nog steeds moeite om mijn ritme te vinden qua eten. Heb nog steeds niet echt trek, maar ik kan wel al soms teveel eten....

Ik word ook ontzettend onzeker van die lijstjes mbt eten. Heb deze week tonijn uit blik gegeten (volgens spreekuur in EMC kan dat gewoon, alleen met mate). Daarnaast staat op het ene lijstje wel mozzarella en op het andere lijstje weer niet. Bij overmaat van ramp hoorde ik weer van iemand dat ook Pindakaas weer niet mag. Hebben jullie die onzekerheid ook?

Maandag heb ik de termijnecho in het Sophia Geboortecentrum. Ben erg benieuwd, want we willen graag ook in dit ziekenhuis bevallen. Ze hebben een soort 'kraamhotel' op het ziekenhuis gebouwd.

Ik heb dit weekend een familiefeest. Erg leuk om samen met mijn zwangere zus de rest van de familie te zien en spreken. Ben bang dat het maar over een onderwerp zal gaan ;)

Heel fijn weekend allemaal!
@mar: wat een gave foto! Leuk om zo'n 3D te zien.

@Kiza: bedankt voor je reactie! Ik heb een oplossing gevonden om alles af te bouwen. Ik ben vanavond naast zijn bed op een stoel gaan zitten, totdat hij sliep. Elke dag de stoel weer een stuk verder van zijn bed tot het uiteindelijk na een paar dagen op de gang staat. Wel had hij vandaag een lampion met een lampje van oma gekregen die ik aan zn bed heb gehangen. Hij had al een nachtlampje, maar dit vond hij wel stoer. Kortom, vanavond is hij zonder protest gelijk gaan slapen! En voor vannacht heb ik besloten er dan maar weer op de stoel naast te zitten, totdat de stoel dus weg is. Even kijken hoe het gaat...Dan maar een paar nachten aan de wandel idd, maar zo gaat het gewoon niet.

Manlief is vanavond met collega's eten. Ik zit heerlijk met thee en pepernoten op de bank
@ pinkeltje: graag gedaan!! Ben blij dat je er wat aan had!!

Ik zit ook op de bank en manlief zit achter de pc te snotteren!! Mijn oudste dochter is al een paar dagen aan het hoesten en nu is mijn lief dus de klos!! Beetje vervelend want hij begint dinsdag aan zijn nieuwe baan, dus nu maar hopen dat het bij snotteren blijft!!!
Goedemiddag meiden!

Stilletjes hier.... Ik ben net op kraamvisite geweest. Kleine meid van nog geen 6 pond. Wow! Echt een babietje dus.

Kan me gewoon niet voorstellen dat ik er ook zo één krijg over een maand of 6.... Hebben jullie dat ook?

Ga nu lekker aan de makreel!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
oeps, verkeerde topic! sorry
LEEF!!!!
zat toch goed...

wat leuk dat ook jullie in maart/april een kindje verwachten!

na een dochter van net 2 nu zwanger van de 2e! op 26 april zijn we uitgerekend en hebben net een 2e echo gehad... weer zo bijzonder en spannend!

btw ik ben 29!

lees graag mee met jullie!
LEEF!!!!
rozie welkom!

pinkeltje wat fijn dat het slapen alweer beter gaat, vervelend he, hier soms ook van die fasen, vooral soms met inslapen. Laten huilen is hier het enige wat eigenlijk helpt. s'nachts in bed bij ons doen we ook niet, alleen als er echt wat is ofzo (onweer of ziek zijn ofzo)

maar ik heb makkelijk praten, onze kinderen slapen nog allebei in een ledikant dus ze kunnen er niet zelf uit...

We hebben al een groot bed voor zoon klaarliggen, maar we wachten nog heel even, hij slaapt nu vaak nog s'middags en weet zeker dat dat anders afgelopen is!

Ik voel me ook weer erg goed, alleen als ik erg moe ben nog misselijk. verder weer veel energie, heerlijk.

Morgen weer een echo, ik ben dan 11 weken. Zoon mag dan mee, dochter gaat even bij het buurmeisje spelen, die krijgt er toch nog niet zoveel van mee.

Eten doe ik niet veel, val ook nog steeds een beetje af, ik kan gewoon niet meer zoveel eten.

En qua wat je mag eten, heb daar eigenlijk na de zwangerschap van zoon niet meer naar gekeken, volgensmij is alcohol, rauw vlees en vis en rauwmelkse kazen het belangrijkste wat je moet laten staan en dat doe ik ook.

Geen pindakaas? tonijn? kaneel? er komt iedere keer wel weer wat bij maar volgensmij niet schadelijk hoor als je het maar met mate eet. Maarja dat is met alles
Goedemorgen!

Iedereen een gezellig weekend gehad?

Ben gisteren even op verjaardagsvisite geweest, waar ook een kleine baby was. Grob, had hetzelfde als wat jij hebt. Heel onwerkelijk dat over een half jaar zo'n klein mensje deel uit gaat maken van ons leven.

Mar10a, hier dezelfde onzekerheid aangaande eten. Heb nu voor mezelf een lijstje gemaakt van wat wel of niet mag. Wat niet mag, doe ik ook niet. Wat wel mag, geniet ik lekker van. Waar ik over twijfel, laat ik staan en zoek ik later op of het wel/niet mag.

Zijn jullie al begonnen met het regelen van zaken zoals kraamzorg, kinderopvang etc?
Meiden, hier een laatste berichtje van mij. Ik stop (voor de tabel) er namelijk mee. Iedereen bedankt voor het "meeleven" en veel succes voor ieder afzonderlijk met de zwangerschap.
Hoi

Ik was er weer, inmiddels weer genezen van het griepvirus.

Maar weer een zorg erbij pff.

Vanmorgen bij de huisarts geweest met rugklachten die uitstralen naar billen en benen.

En je raad het al, zwangerschapsisichas.

Was er al bang voor omdat ik het herkende met wat ik bij de oudste had.

Moet nu naar de fysio en moet minder werken.

Baal er super van vooral van het minder werken.

Januari loopt mijn contract af en ben als de dood dat het hierdoor niet verlengd gaat worden.

We kunnen namelijk niet zonder mijn inkomen.

Pinkeltje, fijn dat het slapen weer beter gaat.

Herkende je verhaal gelijk met dat van onze oudste.

Had ook ooit de fout gemaakt om er bij te blijven zitten tot ze sliep.

Op een gegeven moment toch met heel veel heisa vooraf gelukt om dit niet meer te doen.

Gelukkig gaat dat goed nu.

Sky, jammer dat je stopt, heb ik iets gemist over hoe of waarom je stopt??

btvd, wij hebben alles al geregeld wat kraamzorg en kinderopvang betrefd.

Hebben we dat al gehad haha.

Roze wolk, hoe was je echo?

En geen pindakaas, dit had ik nog niet gehoord haha.

Gelukkig lust ik het niet hehe.
quote:1981Sky schreef op 05 oktober 2009 @ 14:19:

Meiden, hier een laatste berichtje van mij. Ik stop (voor de tabel) er namelijk mee. Iedereen bedankt voor het "meeleven" en veel succes voor ieder afzonderlijk met de zwangerschap.

Is er iets met je kindje of gaat alles nog goed?

Vind je het niet leuk op het forum? Dat kan natuurlijk ook. Als alles goed is, veel plezier nog met je zwangerschap en straks je kindje.
Hallo!

Het is rustig hier...

Geen pindakaas? Daar had ik echt nog nooit van gehoord. Nu is het ook niet mn favorietje, dus dat scheelt.

Met mn zoon gaat het al een stukje beter. Vandaag zat ik op een stoel op de gang en morgen ga ik naar beneden. Dit heb ik hem ok verteld en hij reageerde er goed op. Avondritueel is dus weer rustig, alleen als hij 's nachts wakker wordt komt hij nog snikkend aanrennen. Vannacht de lamp op de gang aangedaan en toen sliep hij snel weer in. Alleen...mn dochter wordt daar weer wakker van:S Dat werkt dus niet echt. Hij heeft wel een nachtlampje, maar die is niet zo sterk. OP zoek naar een sterkere dus. En wie weet is het met een week weer normaal. Het gaat iig goed!

Vandaag had ik opeens een heel klein strengetje bloed bij de afscheiding, sorry voor het smakelijke nieuws, Daarna nog een paar keer ietsje lichtbruin in de afscheiding. Ik hoop dat het gewoon het springen van een bloedvaatje is geweest in de baarmoedermond. Daar gaan we maar vanuit!

Joy en Mar: vandaag termijnecho gehad...hoe was het?

Verder geen nieuws, ga even lekker gtst kijken...
dag dames!

Echo was top! Ben toch iets verder, 11 wk en 4 dgn, 4 dgn langer dus, mooi!!! want dan ben ik donderdag 12 wk en dat vind ik wel eem mijlpaal!!! Nu zit ik echt op mijn roze wolk!

kraamzorg en kinderopvang heb ik al geregeld, in november gaan we met de kinderkamer beginnen, hoeft weinig aan te gebeuren maar dan is het maar klaar!

Vanmiddag naar de gyn, ik krijg inderdaad weer een KS, maar niet meer met 37 wk zoals bij dochter, want dat is niet goed voor het kind, dat hebben ze verandert... nu word het rond de 38/39 wk. ik blijf nu bij de vlos (gelukkig, moest vanmiddag 3 kwartier wachten!!!) en met 35 wk ga ik over naar de gyn

geanda balen zeg van al die pijn en de zorgen om je baan... hopelijk valt het mee en kun je gewoon blijven, in welke sector werk je?
Pinkeltje, Vervelend van dat sliertje bloed maar denk dat je je er weinig zorgen om moet gaan maken.

En als je het niet vertrouwd gewoon ff de verloskundige bellen.

Er is mij toen verteld als je geen helder, veel, bloed verliest en geen krampen hebt is er meestal niets aan de hand

Mooi dat het goed gaat met je zoontje, volhouden he hihi.

Roze wolk, ik werk als leidster in de kinderopvang.

Niet echt goed werk als je last hebt van je rug.

Ga vanaf morgen wat meer op de buitenschoolse opvang werken en dan voor have dagen.
@pinkeltje. Vervelend dat je last hebt (gehad) van bloedverlies. Hopelijk is er niets aan de hand.

@geanda. Het lijkt me lastig idd met je baan als je last hebt van je rug. Sterkte ermee.

Ik heb net de termijnecho en nelplooimeting gehad. Was allemaal goed. Heb voor het eerst het hartje gehoord. Dat was wel bijzonder. As woensdag de laatste keer naar emc. Daarna afkicken. Vind het wel jammer dat ik niet meer elke week naar mijn kleintje kan kijken.

Voor de tabel blijft alles hetzelfde. Nu 12 weken en 2 dagen zwanger.

Fijne avond allemaal.
Hai honey's

Tijd geleden en ook een kort berichtje van mij. Ben druk met mijn nieuwe baan en dat heeft zijn weerslag op de vermoeidheid haha. Gelukkig heel veel positieve reacties op mijn zwangerschap (behalve van de directrice maar ach, ken niet alles hebben).

Enne de echo was scanwaardig maar heb er helaas nog geen tijd voor gehad (shame) sorry, zal manlief proberen te strikken.

Ik ben bijgesteld, uitgerekende datum 26 april (zelfde als Rosie!) Maar dat was al voorspeld. Donderdag weer emc, nog 2x dus ook aftellen, en vrijdag Combinatietest en VK. Weer helemaal met ukkie bezig dus.

Gelukkig voel ik me nog steeds goed, verbaas me wel dat ik nog steeds afval terwijl er bijzondere delen van mijn lief toch aanzienlijk groeien ;)

Tot snel, dan zal ik wat meer reageren.

Kiss lies
Goedemorgen meiden,

Tijdje geleden alweer dat ik schreef. Heb het echt ontzettend druk… Iedere avond zit vol gepland de komende twee weken. Nu even een rustig klasje dus kan ik even tikken.

Ik voel me steeds beter. Niet meer zo moe, niet meer zoveel plassen. Alleen nog wel ontzettend veel haaruitval. Dat is echt, heel erg. Word ik s ochtends wakker en dan ligt mijn hele bed gewoon vol! Nou heb ik gelukkig nog wel wat haar over maar ga toch morgen (als ik EIN DE LIJK de 12 weken echo heb) maar even vragen of ik er iets aan kan doen.

Wat me wel tegen begint te staan is Moeders voor Moeders. Eerst was ik er heel erg trouw in maar ik merk dat ik nu steeds vaker ‘stiekem’ op de wc plas in plaats van netjes in de fles. Vervolgens voel ik me dan weer heel erg schuldig.. Meer MvM plassers die dat hebben?

Morgen dus lekker de echo, kijk er echt naar uit. Voor mij is het een mijlpaal!

Kom morgen dus weer even terug om te vertellen hoe het ging.

Werkse, sorry dat ik niet op iedereen reageer maar zoveel tijd heb ik dus ook weer niet
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven