Mede-stiefmoeders

04-03-2019 16:49 136 berichten
.,.,
anoniem_383509 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 11:05
Reden: Topic niet meer nodig
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:39
oppas is minder vaak in het leven van het kind dan een nieuwe partner. Ik zou iig niet zomaar een vreemde niet bij mijn kind laten en ik ga er dan ook vanuit dat mijn ex in de buurt blijft wonen en dus gebruik zal maken van de reeds bekende oppas. Ik vul dit slechts in, want niet gescheiden ;-)
Maar ze wonen al samen, wat maakt het dan nog uit of ze binnen een spelletje spelen of buiten naar de speeltuin gaan?
Nouschi schreef:
04-03-2019 17:41
Wie heeft een erg open persoonlijkheid? En wat is een vredige moeder?
Zijn dochter is erg open, en de moeder heeft geen problemen met mij of met mij alleen met haar. dat is hier ook niet het onderwerp..
Nouschi schreef:
04-03-2019 17:41
Wie heeft een erg open persoonlijkheid? En wat is een vredige moeder?
Zijn dochter is erg open, en de moeder heeft geen problemen met mij of met mij alleen met haar. dat is hier ook niet het onderwerp..
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:39
oppas is minder vaak in het leven van het kind dan een nieuwe partner. Ik zou iig niet zomaar een vreemde niet bij mijn kind laten en ik ga er dan ook vanuit dat mijn ex in de buurt blijft wonen en dus gebruik zal maken van de reeds bekende oppas. Ik vul dit slechts in, want niet gescheiden ;-)
Dat vul je in idd. Als ex een oppas heeft is dat voor jou ook een vreemde. Heb jij weinig over te zeggen natuurlijk. Dat je de nieuwe partner wilt ontmoeten snap ik, maar als ex haar een avond op wil laten passen hoeft hij echt geen toestemming aan zijn ex te vragen. Zou te gek zijn toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:26
Als zij er is, ben ik niet alleen met haar. Als hij werkdingen heeft in de avond, is ze bij haar moeder, verder is hij er gewoon altijd bij.
Ik heb het even niet scherp, jullie wonen samen en kind is er 50%.
Vallen die werkdingen dan in jullie 50%, dat kind extra naar moeder gaat in de avond?
Hips, hopsakee en pierlala.
Maar als de situatie nu lekker loopt, en het kind 50% van de tijd bij jullie is, waarom wil je dan persé met haar alleen zijn?
Je vriend is de vader en heeft blijkbaar geen behoefte aan tijd zonder haar.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, hoe oud is kind?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe oud is het kind eigenlijk?
kindrebel schreef:
04-03-2019 17:26
Stiefmoeder van 2 jonge jongens hier. Inmiddels al ruim 5 jaar. Ik weet niet meer hoe lang het duurde voor ik voor het eerst met ze op pad ging zonder hun vader. Maar het was heel bewust ná dat ik hun moeder een beetje kende en zij vertrouwd was met mij.

De eerste keer dat ik met beide kinderen op pad ging naar de speeltuin kwam ik de naaste familie van hun moeder tegen. Dat was super akward en echt de laatste mensen die je wilt tegenkomen op zo’n moment, maar ik heb het overleefd. :whoops:

Inmiddels ga ik heel vaak met ze op pad zonder hun vader. Ze draaien gewoon mee in de dagelijkse operatie dus er worden boodschappen gedaan of ik ga even ergens koffie drinken, de jongste gaat altijd graag mee. :heart:

Ik ben ook weleens degene die ze naar hun moeder brengt of van school haalt. Dat komt op een gegeven moment allemaal vanzelf.
Fijn, jouw reactie! Ik kom er vanavond even op terug :)
Alle reacties Link kopieren
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:43
Zijn dochter is erg open, en de moeder heeft geen problemen met mij of met mij alleen met haar. dat is hier ook niet het onderwerp..
Waarom gaat ze dan naar haar moeder als je vriend werkt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Merl0t schreef:
04-03-2019 17:45
Ik heb het even niet scherp, jullie wonen samen en kind is er 50%.
Vallen die werkdingen dan in jullie 50%, dat kind extra naar moeder gaat in de avond?
Ze gaat niet extra naar de moeder, iedere week verloopt anders qua indeling, ze zijn qua baan gewoon onregelmatig, maar de ene week hebben we haar 4 dagen en de andere 3, en de moeder dus ook
Alle reacties Link kopieren
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:41
Ik heb nergens gezegd dat ik niet wil wachten. Natuurlijk ga ik dat dan niet opdringen of doen zonder zijn goedkeuring. Ik heb het aangekaart omdat ik benieuwd ben hoe het bij andere samengestelde gezinnen is verlopen :)
in mijn omgeving zie ik dat het met wederzijdse instemming moet zijn en dat meestal moeder het meeste moeite heeft met nieuwe partner. Dus ook die omgang minder snel goedkeurt. Ik denk dat het ook afhangt van leeftijd kind.
Alle reacties Link kopieren
In het begin zag ik stiefdochter samen met haar vader. Enkele keer een uurtje samen op pad, voor een kadootje kopen of iets dergelijks. Nu we samen wonen/getrouwd zijn, ben ik gewoon thuis als vader er niet is. Hij draagt de hoofdzorg, maar ik was bijvoorbeeld donderdag vrij en hij vrijdag, dan ging ze beide dagen niet naar de bso.
En soms een speciaal uitje, zoals samen naar de bioscoop o.i.d.
Hips, hopsakee en pierlala.
Nouschi volgens mij probeer je enkel dwars te doen en je bent eerder bitter bezig.
anoniem_383509 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 11:12
15.03% gewijzigd
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:49
Ze gaat niet extra naar de moeder, iedere week verloopt anders qua indeling, ze zijn qua baan gewoon onregelmatig, maar de ene week hebben we haar 4 dagen en de andere 3, en de moeder dus ook
Bij zo´n flexibele verdeling denk ik dat het kind nog erg jong is.
Misschien hebben je vriend en zijn ex afgesproken dat het kind zoveel mogelijk bij één van hen is? En je vriend vindt het fijn tijd met zijn kind door te brengen en heeft er geen behoefte aan dat je alleen met het kind op stap gaat?
Vraag het hem eens :lightbulb:
Er zijn blijkbaar veel vragen en misverstanden en men insinueert een hoop.. Ik zal er later op terugkomen, maar waarom ik het ook leuk zou vinden een keertje 1.op.1 met haar te zijn is niet perse de noodzaak, maar ook goed voor de band toch? Of is het zo een gek idee. Ik respecteer zijn wens in ieder geval en inderdaad, hij is gewoon al blij met 50% en wil niet nog meer missen. Ik ben enkel benieuwd hoe het bij anderen ging.
Zomervlinders schreef:
04-03-2019 17:56
Er zijn blijkbaar veel vragen en misverstanden en men insinueert een hoop.. Ik zal er later op terugkomen, maar waarom ik het ook leuk zou vinden een keertje 1.op.1 met haar te zijn is niet perse de noodzaak, maar ook goed voor de band toch? Of is het zo een gek idee. Ik respecteer zijn wens in ieder geval en inderdaad, hij is gewoon al blij met 50% en wil niet nog meer missen. Ik ben enkel benieuwd hoe het bij anderen ging.
Dan zou ik dat respecteren en niet de boel forceren. Die band komt vanzelf wel, zeker als jullie het nu al prima kunnen vinden samen.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
04-03-2019 17:39
Ze heeft er wel degelijk een stem in vind ik.
Na een scheiding niet hoor
Rosalind schreef:
04-03-2019 17:59
Dan zou ik dat respecteren en niet de boel forceren. Die band komt vanzelf wel, zeker als jullie het nu al prima kunnen vinden samen.
Dat zeg ik ook in het gedeelte wat jij citeert...
Geef het tijd.

Als ze straks ouder is wil ze vanzelf wel een keer alleen met jou gaan shoppen.

Of heeft ze straks op de lagere school 3 hobby's op een uur dat pa niet altijd kan rijden en mag jij vanzelf haar af en toe wegbrengen.


Ze is "nog maar 5" en je woont nog maar een half jaar samen.


Ik zou het al als een overwinning zien dat haar moeder je aanvaardt als nieuwe partner van haar ex :-).
En niet dwars ligt dat jullie samenwonen.
Ik heb echt geen idee hoe lang het duurde voor ik iets met man dochter alleen deed.

Maar dit was niet ver vooruit gepland maar kwam gewoon ineens op een bepaald moment zo uit. Tegenwoordig is ze regelmatig gewoon thuis bij mij als man op zaterdag bijvoorbeeld ochtend moet werken. Echte uitjes zelden, maar inmiddels ook hoogzwanger van kind 2, haar 2e halfbroertje bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels bijna 8 jaar stiefmoeder van drie jongens, waarvan we 5 jaar samenwonen. Ik weet niet meer precies wanneer ik voor het eerst iets met (een van de) jongens alleen ging doen, maar in het begin was dat vaak meer vanuit praktisch oogpunt (man was bijv. laat uit z’n werk of had een vergadering en dan haalde ik ze uit school), dan vanuit de behoefte om de band te versterken. Kleine dingen samen deed ik al wel snel met ze, bijv. koekjes bakken of een spelletje doen.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je partner zo krampachtig dat uurtje alleen van jou met z’n dochter tegenhoudt. Het is niet dat hij haar maar heel weinig ziet (al voelt dat misschien wel zo?). Man haalt hier in ieder geval altijd opgelucht adem als ik het hele spul een uurtje meesleep en hij even rust heeft ;)
Volgens mij sta jij er prima in. Fijn dat je het ook met de moeder goed kunt vinden. Je vriend moet er nog aan wennen blijkbaar, ik denk dat je het gewoon op zn beloop moet laten, het gaat straks vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
04-03-2019 18:34
Ik ben inmiddels bijna 8 jaar stiefmoeder van drie jongens, waarvan we 5 jaar samenwonen. Ik weet niet meer precies wanneer ik voor het eerst iets met (een van de) jongens alleen ging doen, maar in het begin was dat vaak meer vanuit praktisch oogpunt (man was bijv. laat uit z’n werk of had een vergadering en dan haalde ik ze uit school), dan vanuit de behoefte om de band te versterken. Kleine dingen samen deed ik al wel snel met ze, bijv. koekjes bakken of een spelletje doen.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je partner zo krampachtig dat uurtje alleen van jou met z’n dochter tegenhoudt. Het is niet dat hij haar maar heel weinig ziet (al voelt dat misschien wel zo?). Man haalt hier in ieder geval altijd opgelucht adem als ik het hele spul een uurtje meesleep en hij even rust heeft ;)

Ik snap dat eigenlijk ook niet waarom je partner daar zo moeilijk over doet.
Als jij het leuk vindt en zijn dochter ook, wat is het probleem dan?
Want de reden die hij opgeeft dat hij haar al zo weinig ziet vind ik geen argument.
Ik neem aan dat hij de dagen dat ze er is niet 24/ 7 als een schaduw naast haar blijft. Ze gaat nooit eens bij iemand spelen? Of speelt nooit eens alleen op haar kamer? Je partner gaat nooit eens een boodschapje doen of ff de deur uit als ze er is?
Hoezo zou jij dan niet eens een keer een middagje wat leuks met haar kunnen gaan doen?

Klinkt heel verstikkend dat hij haar zo claimt en het jou en dochter niet gunt om samen wat quality time met zijn tweetjes door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Warom wil je zo graag iets doen alleen met stiefdochter zonder je partner.

Ik doe als moeder wel dingen alleen met mijn kind maar dat is omdat mijn partner op dat moment niet kan. Zou hij de tijd hebben om mee te gaan dan vind ik dat echt veel gezelliger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven