meer / andermans kinderen na een scheiding

31-01-2009 00:51 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niemand schofferen , dat als eerste !

Maarrrrr .......

Mij lijkt dat dus enorm moeilijk , als je zelf vindt dat je klaar bent met kinderen krijgen en je voedt na een scheiding ( mede ) kinderen van een ander op . Dan heb je er dus meer dan je ooit gewild had .

Als 1 op de 3 huwelijken strandt , dan - even grofweg - voeden 1 op de 3 vaders kinderen van een andere man op .En worden hun kinderen ( mede ) opgevoed door de nieuwe partner van zijn exvrouw . Heel bout ; zou het niet lonen om pas in huwelijk 2 aan kinderen te beginnen ?

Ik word wat dat betreft steeds cynischer , helaas .

" We " komen een keer op een punt dat je gewoon met iemand kinderen maakt omdat je dan mooie , slimme kindjes krijgt , niet omdat die meneer zo leuk relatiemateriaal is . En dan zoek je een lieverdje op die ze opvoedt .

En om mijn stokpaardje te berijden ; ik houd mijn hart weleens vast ; als moeder van zoons heb ik dus een kans van 1 op 3 dat onze kleinkinderen opgevoed worden door mijn ex-schoondochter met haar nieuwe partner en dat ik meer te maken heb met de stiefkinderen van mijn zoons .

Nogmaals ; niet bedoeld om iemand te krenken !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn eigen kinderen minder vaak zien dan het kind van mijn partner is feitelijk gebeurd. Dat heeft op zich geen gevolgen voor de band die ik heb met zijn kind. Als die band moeizaam was was dat gewoon omdat ik het moeilijk vond om een band op te bouwen met die jongen, omdat ik zelf nogal gesloten ben en hij ook.

Ik had zelf juist het gevoel dat ik meer voor hem moest doen dan voor mijn eigen kinderen want mijn eigen kinderen wisten wel dat het okee was als mama stil was, hij wist dat niet.

Dat ik mijn eigen kinderen niet meer zag heeft wel gevolgen gehad voor andere relaties. Het boeide me op een gegeven moment ook niet meer om mijn andere familie te zien (daar moeite voor te doen) als ik zelfs mijn eigen kinderen niet zag.

Maar voor het kind van mijn liefde heeft dit geen gevolgen gehad.

Ten aanzien van meer kinderen vanwege een nieuwe partner: tja, dat is het risico als je op je 43ste alleen bent. Ze zijn welkom. Het enige wat ik echt niet meer kan opbrengen is samen nog een kindje erbij te fabrieken.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 31 januari 2009 @ 22:19:

Wat ik niet snap BGB is dat jij je zo druk maakt over hoe dat nou moet als jouw zoons een meisje krijgen. Ik zie niet anders dan een negatief beeld wat dat betreft. Wie dan leeft, wie dan zorgt.

O , jawel , is ook zo . Ik lig er ook niet wakker van . Maar ik zie wel veranderingen tussen vroeger en nu en ik vind dat een en ander niet veel goeds belooft voor de toekomst , eerlijk gezegd .

Maar als je kinderen hebt ben je misschien wel meer bezig met later ?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 31 januari 2009 @ 22:21:

[...]

Voor mij zou dat een no-go zijn Wuiles. Of die kids moeten volwassen zijn en geen omgangsregeling meer hebben. En dan nog zou ik me 100 keer bedenken eer ik een relatie aan zou gaan met een vent met kids.

Kun je nagaan hoe leuk hij is en hoe goed we het hebben .

Maar het moet gezegd, in theorie geef ik je volkomen gelijk.
Mijn moeder heeft er wel lange tijd moeite mee gehad om te gaan houden van mijn tweede leg. En ben bang dat ze nog steeds op de één of andere manier minder 'echt' voelen bij haar als de eerste kinderen.

Hoeft dus niet persé om stiefkinderen te gaan. Het lijkt meer op niet om kunnen gaan met veranderingen.
quote:wuiles schreef op 31 januari 2009 @ 22:24:

[...]

Maar het moet gezegd, in theorie geef ik je volkomen gelijk.Wauw, dat klinkt echt superlief. Gefeliciteerd! U heeft de liefde van uw leven gevonden!
quote:Maar als je kinderen hebt ben je misschien wel meer bezig met later ?

Hoe bedoel je?

Ik bedenk me net; Zouden moeders die dochters hebben zich ook zo'n zorgen maken over dat hun bloedjes van meiden straks allemaal een draak van een schoonmoeder krijgen?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 januari 2009 @ 22:22:

[...]

O , jawel , is ook zo . Ik lig er ook niet wakker van . Maar ik zie wel veranderingen tussen vroeger en nu en ik vind dat een en ander niet veel goeds belooft voor de toekomst , eerlijk gezegd .

Maar als je kinderen hebt ben je misschien wel meer bezig met later ?Hm... nou is mijn zoon nog (veel) jonger dan de jouwe, maar ik heb me geen seconde afgevraagd hoe dat nu moet als hij later gaat scheiden en zijn kinderen minder ziet dan zijn eventuele stiefkinderen, is dat heel gek? Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat mijn ouders daar ooit over na denken. Ik snap ook niet zo goed waarom je je daar druk over maakt. Je kinderen hebben nog niet eens een vaste relatie, laat staan kinderen dus dat lijkt me rijkelijk vroeg om je druk te maken over eventuele scheidingen en/of stiefkleinkinderen...
quote:mamzelle schreef op 31 januari 2009 @ 22:26:

Mijn moeder heeft er wel lange tijd moeite mee gehad om te gaan houden van mijn tweede leg. En ben bang dat ze nog steeds op de één of andere manier minder 'echt' voelen bij haar als de eerste kinderen.

Hoeft dus niet persé om stiefkinderen te gaan. Het lijkt meer op niet om kunnen gaan met veranderingen.

Wat érg.

Mijn schoonouders (vooral schoonmoeder) maken ook verschil tussen de 'echte' kleinkids en de kids van zwager. Vreselijk vind ik dat.

Gelukkig weet Mr Nilsson altijd heel subtiel voor elkaar te krijgen dat die 2 knullen ook overal bij worden betrokken.
quote:wuiles schreef op 31 januari 2009 @ 22:24:

[...]

Maar het moet gezegd, in theorie geef ik je volkomen gelijk.

Ik ben blij dat jullie zo gelukkig zijn
quote:HoiPippiLangkous schreef op 31 januari 2009 @ 22:27:

[...]

Hoe bedoel je?

Ik bedenk me net; Zouden moeders die dochters hebben zich ook zo'n zorgen maken over dat hun bloedjes van meiden straks allemaal een draak van een schoonmoeder krijgen?Mijn moeder gaat hele dagen theedrinken met mijn schoonmoeder en gaat nog steeds af en toe bij ex-schoonpapa op bezoek. Dus in haar geval is het meegevallen Beetje jammer dat ex-schoonpapa een schat is, maar zijn zoon een draak..
Wist ik niet , Mamz , dat jij je eigen kinderen niet meer ziet / zag . Wat verdrietig lijkt me dat .

[...]

Hoe bedoel je?

Ik bedenk me net; Zouden moeders die dochters hebben zich ook zo'n zorgen maken over dat hun bloedjes van meiden straks allemaal een draak van een schoonmoeder krijgen?Ik hoop het niet voor ze . Moeten ze zich dáár ook nog zorgen over maken , naast het ' als ze maar niet zwanger wordt / veilig thuis komt / etc "
quote:Lika schreef op 31 januari 2009 @ 22:27:

[...]

Hm... nou is mijn zoon nog (veel) jonger dan de jouwe, maar ik heb me geen seconde afgevraagd hoe dat nu moet als hij later gaat scheiden en zijn kinderen minder ziet dan zijn eventuele stiefkinderen, is dat heel gek?

Nee hoor , en als het niet ineens aan alle kanten speelde in mijn familie en vriendenkring dan had ik me dat waarschijnlijk ook geen één tel afgevraagd .

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat mijn ouders daar ooit over na denken. Ik snap ook niet zo goed waarom je je daar druk over maakt. Je kinderen hebben nog niet eens een vaste relatie, laat staan kinderen dus dat lijkt me rijkelijk vroeg om je druk te maken over eventuele scheidingen en/of stiefkleinkinderen...Ik zie mijn ouders zich dingen afvragen waardoor ik mezelf af vraag " wat zou ik doen in zo'n geval " Ook niet heel gek toch ?
Niet gek, maar zo zonde van je tijd joh

[...]

Hoe bedoel je?

?Nou ja , als je geen kinderen hebt zijn vragen over eventuele kleinkindperikelen al totaal overbodig .
quote:HoiPippiLangkous schreef op 31 januari 2009 @ 22:37:

Niet gek, maar zo zonde van je tijd joh

waarschijnlijk wel

Het speelt momenteel aan alle kanten in mijn omgeving ; scheidingen en nieuw samengestelde gezinnen en dat gaat overal anders . Vandaar dat in mijn beleving een hot item is om over te brainstormen ; wat vind ik er van , wat zou ik willen , zelf doen , etc . En ja , dan denk ik ook weleens " wat als later ..... "
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 januari 2009 @ 22:41:

[...]

waarschijnlijk wel

Het speelt momenteel aan alle kanten in mijn omgeving ; scheidingen en nieuw samengestelde gezinnen en dat gaat overal anders . Vandaar dat in mijn beleving een hot item is om over te brainstormen ; wat vind ik er van , wat zou ik willen , zelf doen , etc . En ja , dan denk ik ook weleens " wat als later ..... "Het goede nieuws is dat je er zelf bij bent en dat het voor veel mensen eerder een opluchting dan een belediging is om vast te stellen dat je aan elkaar moet wennen en dat zoiets tijd kost. Er is nog hoop. Dus.
is ook wel logisch BGB. Ik ben alleen wat jonger en hier speelt het eigenlijk nergens (behalve dus bij zwager, maar dat verhaal ken ik alleen van horen zeggen). Hoe vinden jouw ouders de situatie?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 31 januari 2009 @ 22:28:

[...]

Wat érg.

Mijn schoonouders (vooral schoonmoeder) maken ook verschil tussen de 'echte' kleinkids en de kids van zwager. Vreselijk vind ik dat.

Gelukkig weet Mr Nilsson altijd heel subtiel voor elkaar te krijgen dat die 2 knullen ook overal bij worden betrokken.

Het lullige is dat het in dit geval om mijn éigen kinderen ging. Geen stiefkinderen dus.

Inmiddels ziet het ernaar uit dat het wel goed is gekomen voordat die tweede leg kinderen iets doorhadden maar bij mezelf voelde het wel wrang.
Ja dat begreep ik Mamz. Kan me zo voorstellen hoe dat moet voelen
Vind het op zich als gescheidene -man, wat ben ik daar goed in- wel verhelderend om te lezen hoe een, niet de, gelukkig getrouwde vrouw reageert op dat scheidingsgeweld.

Voor mij is het niet meer dan normaal, dat scheiden en dat stiefgedoe. Al van kinds af aan.
quote:Lika schreef op 31 januari 2009 @ 22:46:

Hoe vinden jouw ouders de situatie?

Die vragen zich dingen af , ivm prille toestanden .

Maar ik zie om me heen bijv. grootouders die voor de twééde keer aan nieuwe stiefkinderen van een en hetzelfde kind moeten wennen . Ik kan me voorstellen dat je het daar knap lastig mee hebt . En je zal maar pubers in je schoot geworpen krijgen ; daar heb je al meer dan genoeg moeite mee als het volkomen eigen is .
quote:mamzelle schreef op 31 januari 2009 @ 22:59:

Vind het op zich als gescheidene -man, wat ben ik daar goed in- wel verhelderend om te lezen hoe een, niet de, gelukkig getrouwde vrouw reageert op dat scheidingsgeweld.

Vind je het vervelend zoals ik het zie / ervaar ?

Voor mij is het niet meer dan normaal, dat scheiden en dat stiefgedoe. Al van kinds af aan.
quote:mamzelle schreef op 31 januari 2009 @ 22:59:

Voor mij is het niet meer dan normaal, dat scheiden en dat stiefgedoe. Al van kinds af aan.Ik vind het ook wel verhelderend Mamzelle, maar dan van de andere kant. Ik ken het gewoon niet. Mijn ouders en schoonouders nog bij elkaar, geen gescheiden vrienden of broers of zussen, maar 2 (van de 18) gescheiden ooms en tantes, geen gescheiden neven en nichten.... dus voor mij is het echt een ver-van-mijn-bed-show.
Ik vind het wel vervelend, ja. Menselijk, maar vervelend.

Ik gun mijn kinderen niets dan warme liefde van de mensen die ik om me heen verzamel en dat is dus niet vanzelfsprekend, helaas.

Maar goed, ook ik heb geleerd om genoegen te nemen met een beleefd welkom, logeerpartijen etc. moeten wel uit het hart van degene die ze aanbiedt komen en als dat dan wat langer duurt, of er niet van komt, dan is dat maar zo. En ik krijg niet de indruk dat je die neefjes en nichtjes voelbaar achterstelt, Bianca, alleen dat je er moeite mee hebt om aan te wennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven