meer / andermans kinderen na een scheiding

31-01-2009 00:51 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niemand schofferen , dat als eerste !

Maarrrrr .......

Mij lijkt dat dus enorm moeilijk , als je zelf vindt dat je klaar bent met kinderen krijgen en je voedt na een scheiding ( mede ) kinderen van een ander op . Dan heb je er dus meer dan je ooit gewild had .

Als 1 op de 3 huwelijken strandt , dan - even grofweg - voeden 1 op de 3 vaders kinderen van een andere man op .En worden hun kinderen ( mede ) opgevoed door de nieuwe partner van zijn exvrouw . Heel bout ; zou het niet lonen om pas in huwelijk 2 aan kinderen te beginnen ?

Ik word wat dat betreft steeds cynischer , helaas .

" We " komen een keer op een punt dat je gewoon met iemand kinderen maakt omdat je dan mooie , slimme kindjes krijgt , niet omdat die meneer zo leuk relatiemateriaal is . En dan zoek je een lieverdje op die ze opvoedt .

En om mijn stokpaardje te berijden ; ik houd mijn hart weleens vast ; als moeder van zoons heb ik dus een kans van 1 op 3 dat onze kleinkinderen opgevoed worden door mijn ex-schoondochter met haar nieuwe partner en dat ik meer te maken heb met de stiefkinderen van mijn zoons .

Nogmaals ; niet bedoeld om iemand te krenken !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind vaderfiguur ook zo naar klinken... Kinderen hebben 1 vader!

Ik ken een stel die doen een co-schap om de week, maar als de kindjes vragen of papa mee mag eten dan belt de moeder op en dan kan dat ook gewoon. Ze hebben beide een lat-relatie, de kinderen weten dat ook wel, maar ze zien hun partner het meeste vd tijd als ze de week 'vrij' hebben. De kinderen gaan voor alles.

Als je dan toch wil scheiden, dan vind ik dit een voorbeeld van een goede situatie.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:12:

[...]

Die mensen ken ik dan dus niet. Hele andere ervaringen hier en ik ken behoorlijk wat gescheiden ouders. Zeker plaatsgebonden dan ...

Kinderen als inzet gebruiken vind ik zo ontzettend laag. En je nieuwe liefde vóór laten gaan? Snap ik ook niks van. Dus jij zou een nieuwe liefde wegsturen als je kinderen hem niet zouden mogen ?

Maar je moet niet vergeten dat er bij een scheiding een hoop ellende en pijn komt kijken. Zoveel dat mensen zichzelf soms niet meer kennen en dingen doen die ze anders nooit zouden doen. Vind dat er hier wel wat erg makkelijk over wordt gesproken....Ik vind het lijken ! dat mensen soms te makkelijk scheiden , of te licht denken over de gevolgen voor kinderen

Scheiden is sowieso ellendig. Voor álle partijen. Soms heb je helaas alleen weinig keus............Klopt . Maar hoe je ermee omgaat en verder gaat , daar heb je wel degelijk een keus in , lijkt mij .
Mijn man is zo'n voorbeeld van dat de vader na de scheiding zijn nieuwe liefde voor liet gaan. Terwijl die vriendin het gezin al jaren kende en echt wel op de hoogte was van zijn 3 kinderen. Ze zei gewoon keihard, ik wil geen kinderen en dus ook niet de jouwe. Mijn man heeft dan ook nooit meer geslapen bij zijn vader en nieuwe vriendin. En ik zal je zeggen dat het jaren heeft gekost voor er weer vertrouwen en liefde was van zoon naar vader (ook naar mij toe toen we een relatie kregen). Je kunt je kind hier onwijs mee beschadigen.
Bianca:

"alleen dat is toch al vreselijk ?"

Klopt,dat is niet leuk (vreselijk vind ik overdreven), maar zo liggen de feiten nu eenmaal vaak

"lijkt me wel erg zuur als je je eigen kinderen eens per twee weken ziet en de kinderen van een ander opvoedt ... ik zou dat persoonlijk - denk ik - niet trekken . Dat zou zo tegen mijn gevoel ingaan ."

Tja, die situatie ken ik niet. Mijn vriend had geen kinderen. Lijkt mij ook moeilijk.
quote:Maleficent schreef op 03 februari 2009 @ 09:28:

Ik vind vaderfiguur ook zo naar klinken... Kinderen hebben 1 vader!

Ik ken een stel die doen een co-schap om de week, maar als de kindjes vragen of papa mee mag eten dan belt de moeder op en dan kan dat ook gewoon. Ze hebben beide een lat-relatie, de kinderen weten dat ook wel, maar ze zien hun partner het meeste vd tijd als ze de week 'vrij' hebben. De kinderen gaan voor alles.

Als je dan toch wil scheiden, dan vind ik dit een voorbeeld van een goede situatie.Ja, mooi voorbeeld. Maar helaas heeft niet iedereen die keus/mogelijkheid.........
Liv, zou jij het alleen maar " niet leuk " vinden als je je kind(eren) maar twee dagen om de veertien dagen zou zien ?
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:39:

[...]

Ja, mooi voorbeeld. Maar helaas heeft niet iedereen die keus/mogelijkheid.........Waarom niet ?
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:19:

Maleficent: latten tot ze het huis uit gaan? Maar als je kinderen nou goed kunnen opschieten met je nieuwe vriend? Dan is het toch alleen maar in hun voordeel?

Er is dan een vaderfiguur bij (aangezien de meeste vaders hun kinderen nog slechts om het weekend zien), iemand die mee kan helpen met de opvoeding (onderschat het in je eentje zorgen voor je kinderen niet, das behoorlijk pittig), iemand die van hun moeder houdt. Tja, ik zie daar niet zo heel veel nadelen aan hoor.Ik onderschat nergens het alleen opvoeden van kinderen hoor. Maar als je iets graag wil kan je bergen verzetten. Je gaat toch niet samenwonen alleen voor het gemak lijkt me. Maar de kinderen die nu zo lief zijn, op een dag gaan ze puberen en dan krijgt de nieuwe partner het vaak zwaar te verduren. Als je vriend het kind wil corrigeren want dat os normaal; hij kent hem al 10 jaar oid, dan kan die ook schreeuwen van; je hebt me niks te vertellen want je bent toch mijn echte vader niet.
Bianca: "Zeker plaatsgebonden dan ..."

Beetje flauwe opmerking.... je gelooft me dus niet begrijp ik?

.

"Dus jij zou een nieuwe liefde wegsturen als je kinderen hem niet zouden mogen ?"

Waarom stel je het zo simpel? Je snapt toch zelf ook wel dat er nog heel wat ligt tussen het "je liefde wegsturen" of "je liefde boven je kinderen stellen"?

"Ik vind het lijken ! dat mensen soms te makkelijk scheiden , of te licht denken over de gevolgen voor kinderen"

Okee, dat kan, ik heb, zoals gezegd, andere ervaringen.

"Klopt . Maar hoe je ermee omgaat en verder gaat , daar heb je wel degelijk een keus in , lijkt mij "

Eens.
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:39:

[...]

Ja, mooi voorbeeld. Maar helaas heeft niet iedereen die keus/mogelijkheid.........Waarom niet? Dat kun je toch bespreken samen? Waar een wil is is een weg. De vrouw die ik ken heeft 2 verschillende banen om het zo voor elkaar te krijgen. De week dat ze de kinderen heeft werkt ze alleen onder schooltijd. En zij kunnen ook niet meer altijd prima door een deur maar voor de kinderen doen ze dat toch.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2009 @ 09:41:

[...]

Waarom niet ?Omdat niet iedereen co-ouderschap wil. (de ex dan bedoel ik) Of omdat mensen te ver uit elkaar wonen. Of omdat vader compleet uit het zich is verdwenen. Nou, bedenk zelf nog maar wat
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:43:

Bianca: "Zeker plaatsgebonden dan ..."

Beetje flauwe opmerking.... je gelooft me dus niet begrijp ik?

Ik krijg de indruk dat je míj niet gelooft ; dat er mensen zijn die zo met hun kinderen sollen .

.

"Dus jij zou een nieuwe liefde wegsturen als je kinderen hem niet zouden mogen ?"

Waarom stel je het zo simpel? Je snapt toch zelf ook wel dat er nog heel wat ligt tussen het "je liefde wegsturen" of "je liefde boven je kinderen stellen"?

Ok , jij zou niet samen gaan wonen als je kinderen je nieuwe liefde niet zien zitten ?

"Ik vind het lijken ! dat mensen soms te makkelijk scheiden , of te licht denken over de gevolgen voor kinderen"

Okee, dat kan, ik heb, zoals gezegd, andere ervaringen.

"Klopt . Maar hoe je ermee omgaat en verder gaat , daar heb je wel degelijk een keus in , lijkt mij "

Eens.
quote:Maleficent schreef op 03 februari 2009 @ 09:44:

[...]

Waarom niet? Dat kun je toch bespreken samen? Waar een wil is is een weg. De vrouw die ik ken heeft 2 verschillende banen om het zo voor elkaar te krijgen. De week dat ze de kinderen heeft werkt ze alleen onder schooltijd. En zij kunnen ook niet meer altijd prima door een deur maar voor de kinderen doen ze dat toch.Ja, maar die mogelijkheid heeft toch niet iedereen? Dat kan echt niet met iedere baan hoor.
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:44:

[...]

Omdat niet iedereen co-ouderschap wil. (de ex dan bedoel ik) Of omdat mensen te ver uit elkaar wonen. Of omdat vader compleet uit het zich is verdwenen. Nou, bedenk zelf nog maar watTe ver uit elkaar wonen ....... ik vind dat je dat kinderen al niet aan kan doen ; mits paps nog gewoon in beeld is en niet met de Noorderzon vertrokken om te mediteren in Timboektoe of is afgereisd naar zijn chatrelatie in een ander land oid .
quote:Maleficent schreef op 03 februari 2009 @ 09:43:

[...]

Ik onderschat nergens het alleen opvoeden van kinderen hoor. Maar als je iets graag wil kan je bergen verzetten. Je gaat toch niet samenwonen alleen voor het gemak lijkt me. Dat zeg ik ook niet!! Maar de kinderen die nu zo lief zijn, op een dag gaan ze puberen en dan krijgt de nieuwe partner het vaak zwaar te verduren. Als je vriend het kind wil corrigeren want dat os normaal; hij kent hem al 10 jaar oid, dan kan die ook schreeuwen van; je hebt me niks te vertellen want je bent toch mijn echte vader niet.Ja, uiteraard roepen ze dat. Maar is dat dan een reden om niet te gaan samenwonen? Omdat je kinderen misschien ooit zoiets gaan zeggen?
Wij hebben zelf met 'andersmans' kinderen te maken gehad als gezin, dit als aanhang van mijn zus. Door de situatie waar die kinderen inzaten hebben wij de kinderen vaak in huis gehad.

Wat mij opvalt is dat 'die kinderen' totaal verward uit een scheiding komen, soms hele families met elkaar overhoop liggen, daarnaast nog een fikse financiële achteruitgang, een verhuizing, etc. Dan is het niet zo verwonderlijk dat ze als halve 'wilde mannen' in een ander gezin aankomen.

Het enige wat ik altijd heb gedaan is die kinderen liefde en aandacht geven. In het begin is het 'rete lastig': uitdaging, dwarsheid, etc komt dan boven. Daar moet je doorheen!

Kinderen zijn in de basis niet verkeerd, maar de ervaringen maakt ze.

Om een lang verhaal kort te houden. Uiteindelijk waren de kinderen liever bij ons dan bij hun eigen ouders. 'Daar' was toch alleen maar ruzie, nieuwe partners, veel oppassen, geen stabiliteit en vaak weinig tijd. Met alle respect hoor voor de ouders, die deden ook wat hun goed leek!! Een scheiding heeft zo'n impact op alle betrokkenen: vrouw, man, kinderen, omgeving.........dat is als buitenstaander soms heel moeiljk voor te stellen.

Kinderen, of ze nu wel of niet van jezelf zijn, willen vaak alleen maar liefde en aandacht..........en rust in de tent.

Maar dit is slechts alleen maar mijn verhaal.
Ik krijg de indruk dat je míj niet gelooft ; dat er mensen zijn die zo met hun kinderen sollen .

Nee hoor, ik geloof je echt wel.

.

Ok , jij zou niet samen gaan wonen als je kinderen je nieuwe liefde niet zien zitten ?

Tja, die situatie doet zich hier niet voor. Lijkt me erg lastig. Maar als het echt niet samen gaat, dan denk ik inderdaad niet dat ik zou gaan samenwonen.
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:47:

[...]

Ja, uiteraard roepen ze dat. Maar is dat dan een reden om niet te gaan samenwonen? Omdat je kinderen misschien ooit zoiets gaan zeggen?Nee, dat moet je zelf weten, maar het lijkt me voor de nieuwe vriend ook wel kwetsend. Dat je 's nachts de kots staat op te ruimen en de snotneuzen afveegt en alle zorg doet omdat je er van houdt maar uiteindelijk staat de echte vader op plek 1.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2009 @ 09:47:

[...]

Te ver uit elkaar wonen ....... ik vind dat je dat kinderen al niet aan kan doen ; mits paps nog gewoon in beeld is en niet met de Noorderzon vertrokken om te mediteren in Timboektoe of is afgereisd naar zijn chatrelatie in een ander land oid .

Nou, die laatste dingen komen dus voor. Kun je niet zoveel aan doen.

Ik ken iemand die dus wel ver (nou ja, anderhalf uur rijden) weg is gaan wonen. Ze ging weer bij haar familie in de buurt wonen. Ex bleef op zijn plek (logisch, die had daar een hele goede baan plus huis). Vind ik niet zo heel raar hoor, maar co-ouderschap zit er dan niet echt in.

Alsof co-ouderschap zo heilig is trouwens......(heb ik ook zo mijn twijfels over)
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:49:

Tja, die situatie doet zich hier niet voor. Lijkt me erg lastig. Maar als het echt niet samen gaat, dan denk ik inderdaad niet dat ik zou gaan samenwonen.Wat ik vaak zie gebeuren is dat er een verhouding wordt begonnen , waarna er twee paren gaan scheiden .........en waarna er twee van de vier ouders met elkaar verder gaan ............. gelijk , direct , meteen , in één " vrijgekomen " huis .( want ja ; geld speelt een rol ) Dan weet je dus nog helemaal niet of die kinderen die Nieuwert wel of niet " trekken " ... Nou, zo'n relatie loopt - heel gek - vaak vanaf het begin niet over rozen ......en volgende break is een feit .
quote:Maleficent schreef op 03 februari 2009 @ 09:51:

[...]

Nee, dat moet je zelf weten, maar het lijkt me voor de nieuwe vriend ook wel kwetsend. Dat je 's nachts de kots staat op te ruimen en de snotneuzen afveegt en alle zorg doet omdat je er van houdt maar uiteindelijk staat de echte vader op plek 1.

Nou, dat kan kwetsend zijn ja, dat ben ik met je eens. Maar die vriend is (als het goed is) volwassen en moet dat kunnen relativeren.

Ik zeg ook niet dat het altijd makkelijk is of gaat, maar om nou te stellen dat het zo ontzettend vreselijk is allemaal, gaat mij echt te ver.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2009 @ 09:54:

[...]

Wat ik vaak zie gebeuren is dat er een verhouding wordt begonnen , waarna er twee paren gaan scheiden .........en waarna er twee van de vier ouders met elkaar verder gaan ............. gelijk , direct , meteen , in één " vrijgekomen " huis .( want ja ; geld speelt een rol ) Dan weet je dus nog helemaal niet of die kinderen die Nieuwert wel of niet " trekken " ... Nou, zo'n relatie loopt - heel gek - vaak vanaf het begin niet over rozen ......en volgende break is een feit .Dat is inderdaad heel erg, ben ik met je eens. Maar om eerlijk te zijn ken ik die voorbeelden niet. (echt niet hoor! )
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:52:

[...]

Alsof co-ouderschap zo heilig is trouwens......(heb ik ook zo mijn twijfels over)

Nou de nadelen; je hebt veel met je ex te maken, meer dan wanneer je het kind 1 keer per 2 weken een weekend weg hebt. Je moet veel meer overleggen. Nadeel is dat je ze misschien wel erg mist in de week dat ze bij partner zijn.

De voordelen zijn; dat beide partners de kinderen evenveel zien. De kinderen hebben 2 huizen en niet 1 huis en 1 logeeradres. Kinderen zien ook vader en moeder even vaak. In de week dat je 'vrij' bent heb je veel meer tijd voor jezelf, partner oid.
Off topic: pfff wat gaan jullie snel!
quote:Liv schreef op 03 februari 2009 @ 09:52:

[...]

Ik ken iemand die dus wel ver (nou ja, anderhalf uur rijden) weg is gaan wonen. Ze ging weer bij haar familie in de buurt wonen. )

En een scheiding , en een andere school en een vreemde buurt en weg van je vriendjes en papa die je om de zoveel tijd een keer mag zien . In wiens belang is zo'n verhuizing nou ? Tuurlijk is dicht bij je familie gaan wonen handig in verband met opvang etc . en vertrouwd voor de moeder .... maar staan de kinderen hierbij voor op Dat je het samen als ouders niet hebt gered is toch geen reden om dan maar alles in het leven van die kinderen overhoop te halen ?

Ik ken iemand die in een ander land is gaan wonen met haar - van buitenlandse afkomst - man . Na de scheiding is zij daar gebleven ... omwille van de kinderen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven