Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Hier ook zo'n driftkopje. Herken het verhaal van Nippo dan ook meteen. Moppie wil ook alles zelf doen (graag, want ik hou niet van voeren...), maar het gaat nog niet geheel netjes. Als het niet lukt zoals hij wil, bv met houten bakfiets door de kamer, dan krijst hij alles bij elkaar. En hij heeft het geluk dat Mannie of Mini dan vaak komt helpen. Hij praat dus ook nog niet, dat hoeft hij niet, hij wordt zo wel geholpen

Die Pluis is ook een schatje hoor. En een slimmerd, aap de schuld geven.

Mini zit in een identiteitscrisis haha. Zegt iedere keer "ik heet nu naam overbuurmeisje" (waarvan ze niet wist dat overbuurmeisje zo heette). Ach, ik had vroeger een onzichtbaar vriendje dat van alles de schuld kreeg...

Nippo, je klinkt erg druk. Fijn dat je de kamers hebt kunnen opknappen. Maar even 'niets' zou bij jullie ook wel uitkomen als ik het zo hoor.
Mini heeft het laatste potje afgemaakt voor Pamman om wat meer punten te sprokkelen (Mini is de bowlkampioen, Mannie de bokskampioen).
Het is nu nog voornamelijk Nederlands bij Maby, maar ze krijgt wel meer Duits meer mee dan Ot en Sien op deze leeftijd. Op de Kindergarten praat ik vaak Duits en dat snapt ze ook wel enigszins. En begin augustus gaat ze elke dag naar de Kindergarten, dus dan zal het snel gaan met het Duits.

Apart vind ik trouwens wel de onderlinge verschillen. Zo is beste vriendje van Ot ook NL, maar die praat al heel lang totaal geen NL meer, alhoewel zijn ouders thuis altijd NL tegen hem praten. Ot praat dus nog gewoon NL, alleen spelen (als hij in zichzelf praat) gaat soms in het Duits.
Remma en Esmee hebben al contact gehad. Ben je nu nog nieuwsgieriger???

Ik lach mij suf om Pamman. Die vertrekt vast binnenkort midden in de nacht naar beneden om te oefenen
Ja!

Pamman hecht nogal aan zijn slaap dus dat denk ik niet
Wat trouwens wel erg fijn is, is dat Maby ineens een stuk beter begint te luisteren en ik haar niet meer 24/7 in de gaten hoef te houden. Wat dat betreft ben ik erg blij dat die lastige leeftijd tussen 1 en 1.5 jaar nu voorbij is (ik vind dat echt de zwaarste periode).
Remma doet dat gewoon expres, die weet dat er hier nieuwsgierige mensen zijn (ik niet, ik niet hoor ).
Remma en Esmee gaan morgen minimeeten, dus vandaar.
Jippie, ik heb een skipak voor Ot op Ebay gescored. 6 euro, ik ben weer helemaal blij. Nu nog alleen een broek voor Sien en dan ben ik klaar.
Hé, wat gezellig zeg: veel plezier!
Hmm, geen interessante veilingen meer op Ebay, dus ik kan nu lekker een boek gaan lezen .
Nou wat gezellig!

Ik heb ¤ 12,50 gewonnen met de staatsloterij. Jeuheu
Da's beter Anky!

Sterker nog, we gaan langer minimeeten. Ik pik Remma op bij station in de buurt en dan rijden we door naar Den Haag waar we gaan shoppen, leuk hotel hebben geboekt en dus ook de zondag nog gezellig kunnen beppen
Miffy, Nippi speelt heel vaak met Nipje en hij zat bij die blokken in de buurt, vandaar dat ik hem van het vierkant verdacht. Totdat ik Nipje het zelf zag doen. Maar ik merk dat ik toch een beetje de neiging heb om stereotiep te sturen bij het spelen. Nippa houdt bijvoorbeeld ook van lego, maar bij Nippi ben ik meer geneigd om dat te stimuleren tot mijn grote schrik. Ik moet daar echt op letten.
Ik moest natuurlijk de spanning wat opvoeren voor de nieuwsgierige mutsjes .

Joepie Pammie. Iets minder dan waarop je gehoopt had neem ik aan...
quote:Pammie schreef op 01 januari 2010 @ 21:05:

Nou wat gezellig!

Ik heb ¤ 12,50 gewonnen met de staatsloterij. Jeuheu Wauw, wat ga je er mee doen ?
En er wordt gewoon verder niemand uitgenodigd. Tsssssk!
Ik had nergens op gehoopt dus ¤12,50 is een enorme meevallert!
Dat klinkt niet verkeerd Remma en Esmee. Hmm, kan er niet een klein extra bedje bij op de kamer?
Hier spelen ze uit zichzelf stereotiep. Lego vinden ze alledrie leuk, maar zelfs bij Maby merk ik dat ze nu alweer een echte meid is, die kettingen en armbanden van Sien jat en speldjes in haar haar doet. Ot interesseert dat allemaal niks, die wil alleen maar met gereedschap en auto's spelen.
Wou je een kind meegeven aan Esmee Anky ?
En mijn agenda tot en met maart is inderdaad volgepland. En daar kan ik weinig aan veranderen helaas. Ik moet in maart ook nog eens drie keer op reis, waarvan een keer echt ver en daar heb ik weinig zin in.
En ik ga nu nog even sociaal doen met A-man (alhoewel er een enorme knoflookgeur van de bank komt...) en dan met mijn boek naar bed.
quote:nippo schreef op 01 januari 2010 @ 21:12:

Wou je een kind meegeven aan Esmee Anky ?Dat zou ook nog een optie zijn inderdaad , maar liever ga ik zelf gewoon mee (ik ben echt niet jaloers hoor).
Gefeliciteerd, Pammie. Wij hebben een tientje gewonnen. Minder dan de prijs van het lot, dus.

Een kind meegeven, wat een briljant idee! Remma en Esmee, mag Pluis ook mee?

Veel plezier! Ook alvast succes met de heenreis, want het gaat weer sneeuwen - niet hier, overigens.

Ik dacht van mezelf dat ik Pluis redelijk sekseneutraal opvoedde, tot ik me realiseerde dat hij dan eigenlijk ook wel wat typisch meisjesspeelgoed zou moeten hebben. Dat heeft hij dus helemaal niet, op drie roze blokjes duplo na

Ik heb zelf ook echt een beetje een aversie tegen al dat roze meisjesspul, dat speelt ook wel mee. Wat moet een kind van 2 nou met een roze stofzuiger? (Pluis is gek op stofzuigen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven