Mutsen in de mist
vrijdag 1 januari 2010 om 20:57
Hier ook zo'n driftkopje. Herken het verhaal van Nippo dan ook meteen. Moppie wil ook alles zelf doen (graag, want ik hou niet van voeren...), maar het gaat nog niet geheel netjes. Als het niet lukt zoals hij wil, bv met houten bakfiets door de kamer, dan krijst hij alles bij elkaar. En hij heeft het geluk dat Mannie of Mini dan vaak komt helpen. Hij praat dus ook nog niet, dat hoeft hij niet, hij wordt zo wel geholpen
Die Pluis is ook een schatje hoor. En een slimmerd, aap de schuld geven.
Mini zit in een identiteitscrisis haha. Zegt iedere keer "ik heet nu naam overbuurmeisje" (waarvan ze niet wist dat overbuurmeisje zo heette). Ach, ik had vroeger een onzichtbaar vriendje dat van alles de schuld kreeg...
Nippo, je klinkt erg druk. Fijn dat je de kamers hebt kunnen opknappen. Maar even 'niets' zou bij jullie ook wel uitkomen als ik het zo hoor.
Die Pluis is ook een schatje hoor. En een slimmerd, aap de schuld geven.
Mini zit in een identiteitscrisis haha. Zegt iedere keer "ik heet nu naam overbuurmeisje" (waarvan ze niet wist dat overbuurmeisje zo heette). Ach, ik had vroeger een onzichtbaar vriendje dat van alles de schuld kreeg...
Nippo, je klinkt erg druk. Fijn dat je de kamers hebt kunnen opknappen. Maar even 'niets' zou bij jullie ook wel uitkomen als ik het zo hoor.
vrijdag 1 januari 2010 om 20:58
Het is nu nog voornamelijk Nederlands bij Maby, maar ze krijgt wel meer Duits meer mee dan Ot en Sien op deze leeftijd. Op de Kindergarten praat ik vaak Duits en dat snapt ze ook wel enigszins. En begin augustus gaat ze elke dag naar de Kindergarten, dus dan zal het snel gaan met het Duits.
Apart vind ik trouwens wel de onderlinge verschillen. Zo is beste vriendje van Ot ook NL, maar die praat al heel lang totaal geen NL meer, alhoewel zijn ouders thuis altijd NL tegen hem praten. Ot praat dus nog gewoon NL, alleen spelen (als hij in zichzelf praat) gaat soms in het Duits.
Apart vind ik trouwens wel de onderlinge verschillen. Zo is beste vriendje van Ot ook NL, maar die praat al heel lang totaal geen NL meer, alhoewel zijn ouders thuis altijd NL tegen hem praten. Ot praat dus nog gewoon NL, alleen spelen (als hij in zichzelf praat) gaat soms in het Duits.
vrijdag 1 januari 2010 om 21:01
vrijdag 1 januari 2010 om 21:07
Miffy, Nippi speelt heel vaak met Nipje en hij zat bij die blokken in de buurt, vandaar dat ik hem van het vierkant verdacht. Totdat ik Nipje het zelf zag doen. Maar ik merk dat ik toch een beetje de neiging heb om stereotiep te sturen bij het spelen. Nippa houdt bijvoorbeeld ook van lego, maar bij Nippi ben ik meer geneigd om dat te stimuleren tot mijn grote schrik. Ik moet daar echt op letten.
vrijdag 1 januari 2010 om 21:12
vrijdag 1 januari 2010 om 21:20
Gefeliciteerd, Pammie. Wij hebben een tientje gewonnen. Minder dan de prijs van het lot, dus.
Een kind meegeven, wat een briljant idee! Remma en Esmee, mag Pluis ook mee?
Veel plezier! Ook alvast succes met de heenreis, want het gaat weer sneeuwen - niet hier, overigens.
Ik dacht van mezelf dat ik Pluis redelijk sekseneutraal opvoedde, tot ik me realiseerde dat hij dan eigenlijk ook wel wat typisch meisjesspeelgoed zou moeten hebben. Dat heeft hij dus helemaal niet, op drie roze blokjes duplo na
Ik heb zelf ook echt een beetje een aversie tegen al dat roze meisjesspul, dat speelt ook wel mee. Wat moet een kind van 2 nou met een roze stofzuiger? (Pluis is gek op stofzuigen )
Een kind meegeven, wat een briljant idee! Remma en Esmee, mag Pluis ook mee?
Veel plezier! Ook alvast succes met de heenreis, want het gaat weer sneeuwen - niet hier, overigens.
Ik dacht van mezelf dat ik Pluis redelijk sekseneutraal opvoedde, tot ik me realiseerde dat hij dan eigenlijk ook wel wat typisch meisjesspeelgoed zou moeten hebben. Dat heeft hij dus helemaal niet, op drie roze blokjes duplo na
Ik heb zelf ook echt een beetje een aversie tegen al dat roze meisjesspul, dat speelt ook wel mee. Wat moet een kind van 2 nou met een roze stofzuiger? (Pluis is gek op stofzuigen )