Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Beterschap voor 't mannetje Sok. Fijn dat jij geen last meer hebt.

Ik ga nu pas boodschappen doen, Mannie gaat met me mee. Pamman en Mini gaan naar de skibaan om haar op te geven voor les.

Mannie is zich 'stiekem heel snel' aan het aankleden Ik hoef alleen maar steeds heel verbaasd te doen als hij weer iets aan heeft.

Kreeg net een kaartje binnen van moeder van overleden vriendje (hij is al 10 jaar dood). Ik was laatst bij zijn graf geweest en ze had gezien dat ik er een lantaarntje op had gezet. Vond ze erg fijn schreef ze.
wat goed dat je dat gedaan hebt, Pam en wat fijn dat het die moeder steun geeft.

Slof ligt inmiddels op bed te slapen, met 39, 1 en een paracetamol. Poek heeft samen met Sokman een 'tent'gebouwd, waar ze nu doktertje liggen te spelen. Volgens Sokman heeft Poek last van een oliebol die dwars zit en geeft haar nu een anti-oliebollendrankje.

Maar ik ga zo het mormel eens in de kleren hijsen en dan gaan we naar de Etos. Stoppers voor moeders kopen en en passant een frisse neus halen.
Hij was mijn beste vriend van mijn 7e tot hij stierf toen ik 21 was. Ik kom bijna nooit bij zijn graf maar als ik er ben laat ik altijd iets achter. Als mijn kind zou overlijden zou ik het ook fijn vinden als mensen hem of haar na al die tijd nog niet vergeten zijn. De buren hebben een kindje verloren en daar stop ik ook altijd een passend kaartje in de bus op de sterfdag. Minste wat ik kan doen toch?

Hoest met het manneke?

Ik werd ongesteld vanmiddag en was er meteen klaar mee. Ben in bad gaan zitten met een boekje. Mini kwam er ook nog even bij. Het pannenkoeken bakken heb ik naar Pamman gedelegeerd, hij staat nu braaf te bakken.
Ik had een smsje van Sok dat ze bij de apotheek zat: Slofje heeft pseudokroep.
en Sok is alweer terug, heeft de dexamethason aan Slof mogen toedienen, maar het heeft weinig effect. Sterker nog: het wordt hoe langer hoe erger. Eigenlijk zou de dexamethason binnen een half uur moeten helpen, maar dat doet het dus niet. Heb vriendin gebeld en die raadde aan om nog maar een keer de huisartsenpost te bellen. Ik word nog teruggebeld door de arts van net. Echt rustig zit ik momenteel niet.
He bah Sokje. Maar wat raar dat het dan zo lang duurt. Hier een pseudokroep-gevoelige dochter, maar bij haar is een aanval maximaal 30 min en altijd ook veel later op de avond (steevast tussen 23 en 24 uur). Goed dat je teruggebeld wordt, want wie weet is het wel heel iets anders.
Sok zit op de eerste hulp inmiddels waar zo een kinderarts naar Slof gaat kijken.

Anky, hier duren die aanvallen ook niet zo lang (half uurtje ofzo, zeker geen hele dag). Het hoestje wel maar het echt benauwde niet.
Ah, gelukkig dat er nu goed gekeken wordt naar Slof. Ik vond het al helemaal niet als de pseudokroep die ik hier ken klinken en zat me al een beetje zorgen te maken (naar de eerste hulp is natuurlijk helemaal niet leuk, maar wel prettig dat er een kinderarts hem goed nakijkt).
Ik herkende het ook niet. En hij heeft natuurlijk ook koorts. Misschien is het wel een longontsteking o.i.d.
Mini is nu pas naar bed, ze kon er niet tegen dat ze steeds verloor met bowlen. In het allerallerallerlaatste potje gooit het kind 5 (!) strikes. Ze verpulverde mijn record. Voordeel; ze huppelde nu wel naar bed
Haha, je hebt een bowlingtalent in huis. Misschien de skiles verruilen voor (real life) bowling .
Neen. Aanstaande vrijdag gaat ze starten met skiles. Ze is helemaal in de gloria
Sok hoe is het?

Ik was op pad met vriendinnen en kreeg halverwege een telefoontje van man of ik wist waar de knuffel van Pluis was. Dat voelde wel erg moeke.
Versierd worden in een kroeg terwijl je net door je shirt heenlekt. Voel je je ook errug moeke
Smsje van Sok dat ze weer thuis waren, dat het wel wat beter gaat maar dat het nog wel even kan duren.
Oh jee, arme Slof, arme Sok. Hoop dat het snel beter met hem gaat, ben wel benieuwd of kinderartsen nog iets gevonden hebben
nou, we zijn weer terug. Het was/is toch pseudo-kroep. de klassieke aanvallen zoals jullie koters ze kennen (en waar ik dus ook van uitging) kunnen dus ook wel een aantal dagen duren, met ups en downs. zijn zuurstofsaturatie was goed en halverwege het bezoek werd hij minder benauwd en werd hij ook wat alerter (hij jatte het autootje van een ander kind op de 1e hulp ). Kinderarts zei dat hij eigenlijk wilde dat alle co-assistenten even kwamen luisteren, omdat het hoestje van Slof echt een typisch pseudo-kroephoestje is. weten we dat ook weer.
Achgossie, arme Slof. Hoop dat het ventje snel weer opknapt.
Fijn dat het wat beter gaat, minder fijn dat het zo lang duurt. Ik wist trouwens niet dat er medicijnen waren tegen pseudokroep? Dacht dat het een kwestie van 'uitzitten' was.
A, nu Sokje zelf hier. Enfin, weer wat bijgeleerd dus, ik wist niet dat een aanval ook langer kon duren. Wat naar voor Slof, want zo'n aanval is volgens mij geen pretje. Sien is altijd nogal in paniek, laat ook vaak plas lopen enzo, maar die is al wat ouder en kan ik tijdens een aanval ook meer uitleggen.

Nou ja, fijn in ieder geval dat jullie weer thuis zijn en dat je weet wat het is. Ik wens jullie in ieder geval een goede nacht toe zonder al te veel benauwdheid.
Dat is helemaal naar; benauwd en paniekerig. Mannie is altijd heel rustig gelukkig, kruipt tegen me aan en zit het uit.

Hij was vanavond enorm complimenteus: ik was mooi, kreeg steeds complimentjes over hoe goed ik wel niet kan bowlen. In de keuken komt hij naar me toe om me te vertellen dat hij me in jurkjes heel mooi vindt, in broeken niet. En in díe broek helemaal niet, wijzend op mijn joggingbroek
meestal is het idd een kwestie van uitzitten, maar in ernstige gevallen wuillen ze dus nog wel eens dexamethason geven. en dit geval was dus blijkbaar ernstig genoeg.

Slof was ook goed beroerd, kon alleen nog maar hangen.

zo, eerste borrel is achter de kiezen, was ik wel aan toe.
quote:Pammie schreef op 02 januari 2010 @ 22:34:

Hij was vanavond enorm complimenteus: ik was mooi, kreeg steeds complimentjes over hoe goed ik wel niet kan bowlen. In de keuken komt hij naar me toe om me te vertellen dat hij me in jurkjes heel mooi vindt, in broeken niet. En in díe broek helemaal niet, wijzend op mijn joggingbroek daar kan je het dan weer mee doen.
Raar dan dat het alleen maar erger werd ondanks de medicijnen. Slaapt hij nu lekker?

Ik ga ook wat te drinken regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven