Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Hier toch nog een huis vol met vrienden. Sien was helemaal opgelucht dat iedereen toch nog kwam ondanks de sneeuw. Was druk, maar erg gezellig. Met zijn allen snert gegeten (bijzonder goed gelukt, al zeg ik het zelf) en daarna puingeruimd, want veel kinderen maken veel zooi .

Ot heeft hier dubbele ijzers, Sien schaatst op van die ijshockeyschaatsen. Dat gaat best aardig, eerste keer was het nog gestuntel, gisteren was tweede keer en toen schaatste ze zo weg.

Haha, van al die sneeuw krijg ik steeds meer zin in skiën. Ik denk dat Sien het ook erg leuk gaat vinden. Zelf vind ik skiën zo ongelooflijk leuk.

Het is ook echt 1 van de weinige dingen waarvoor ik (volgens diverse skileraren) echt talent heb (voor schaatsen heb ik dat zeker níet, alhoewel ik het wel heel leuk vind). Het is ook 1 van de weinige sporten die ik beter kan dan A-man en dat is altijd leuk natuurlijk .

Ben benieuwd hoe lang ik wakker ga blijven vanavond. Mijn ogen vallen bijna dicht. A-man is ook al een beetje slaperig, we zijn ook niets meer gewend.
Oh gezellig dat ze toch nog gekomen zijn Anky.

Ben benieuwd of Miffy's visite ook nog gearriveerd is.
Citronella, ik houd mijn handen ook maar niet heel. Ondanks altijd handschoenen dragen en minimaal 5x per dag smeren met vette creme. Heel irritant, de gaten vallen gewoon in mijn vingers. En ik heb geen idee wat ik er aan moet doen.
Limoen is op de filosofische tour trouwens: vanmiddag in het bos zegt ze: papa (tegen man uiteraard, niet tegen mij) ik zit een beetje te denken aan de oude bomen en struiken, zijn die al dood?

en vanavond: mama: waar groeit worst eigenlijk aan? dat groeit nergens aan schat, dat wordt gemaakt van koe of varken. Maar moet die koe dan eerst dood? dat vind ik zielig mama. Want ik vind koeien heel knap. Schat, zo gaat dat in de natuur, er zijn ook dieren die andere dieren eten om te blijven leven. Worden konijntjes dan ook opgegeten want dat vind ik ook zielig, konijntjes vind ik het allerschattigs. Dus ik vraag nog even verder, of ze het ook zielig vond voor de varkens en de kippen, ja dat was ook zielig. En olifanten mama, eet er ook iemand olifanten op? Kortom, ik denk dat wij wat vaker vegetarische worst gaan eten
fijn dat het gezellig was, Anky!

en balen van jullie handen; de vetste creme is vaseline lanette, kune je voor een euro of 6, 7 gewoon bij de apotheek kopen; zitten weinig toevoegingen in. Mijn eczeem is gelukkig zo goed als weg, maar ik moet ook wel blijven smeren. Gelyukkig geen kloven!

en wat een doordenkertje, die Limoen. en ach: minder vlees kan nooit kwaad. wil er hiern ook wat meer op letten.

Kont doet gelukkig geen pijn meer, maar ben wel erg geschrokken en ik baal er ook van. Ik ga nu echt niet meer op de schaats, terwijl ik het wel leuk vind. maar ik vrees dat ik bij een volgende val op mijn kont nog veel meer last krijg en dat heb ik er toch niet voor over.

de buren zijn van plan om volgende week zaterdag een soort feestje op het ijs te houden (moet kunnen, gezien de verwachtingen) 'Jammer genoeg' zijn wij dan op Texel. nu ga ik dat er zeker niet voor afzeggen, maar het is wel leuk om iets met de buurt te doen.
Oh ja, balen van val Sok. Klinkt erg pijnlijk (wilde ik net ook nog zeggen, maar vergat het weer). Gelukkig dat je weer kunt zitten.

Ach, worst is tot nu toe het favoriete onderdeel van de maaltijd en ook favoriete broodbeleg voor haar, dus of ze het morgen nog steeds zielig vind weet ik niet. Maar we eten vlees met mate en ook regelmatig vega. Helemaal vega zou ik niet willen trouwens, maar wat vaker kan best.
Anky, volgens mij ben jij in nog minstens 3 andere takken van sport ook behoorlijk goed!

Alle visite is heelhuids aangekomen. De meesten zijn ondertussen hopelijk ook weer heelhuids thuis. Wat een ravage, na een dagje met 9 volwassenen en 5 kinderen in huis

Er ligt hier net genoeg sneeuw om te sleeen, dus dat hebben we vanmiddag gedaan. Ik weet niet wie het het leukst vonden, de kleine koters of de volwassen kerels.

Citro, zou ze het ook niet zielig vinden voor de aardappels?

Ik heb als kind nog wel eens een heleboel boontjes opgegeten toen ik eigenlijk geen honger meer had, omdat ik het anders zo zielig vond voor de boontjes dat ze zouden worden weggegooid.
Sok, als je last krijgt van je stuitje en moeilijk kunt zitten: een kinder zwembandje helpt!
quote:Miffy schreef op 10 januari 2010 @ 21:28:

Anky, volgens mij ben jij in nog minstens 3 andere takken van sport ook behoorlijk goed!

Ja, maar A-man is in die 3 takken van sport nog veel beter, daarom is het zo leuk dat ik gewoon beter ski dan hem . Alhoewel hij zeker geen slechte skieer is en minder ervaring heeft dan ik.

Haha, bij jullie ook al zo'n ravage. Hier is het nu weer netjes, maar het was echt heel erg. Speelgoed en etensresten all over the place. Maar het was erg gezellig en daar gaat het uiteindelijk om.

Haha, herkenbaar dat verhaal van die boontjes, ik had vroeger ook heel vaak van dat soort overwegingen.

Nog vergeten te reageren op pijnlijke val van Sokje trouwens: dat klinkt echt niet fijn, tweemaal in korte tijd hard op dezelfde plek vallen. En lekker dat jullie al bijna naar Texel gaan!
o, goed idee, Miffy! Vanmiddag, toen ik echt niet wist waar ik het zoeken moest, zat ik idd na te denken, waar ik dan wel op zou kunnen zitten, maar zo'n zwembandje is misschien wel een goed plan.
ga trouwens afhaken en naar bed; ik val bijna om...

trusten!
Sterkte met je stuitje Sok, heel naar als je daar pijn hebt.

Burendingen zijn leuk, tenminste, bij ons vind ik het altijd reuzegezellig :-)

Limoen is ook een doordenkertje zeg, slim meisje. Vegetarisch hoef ik hier niet mee aan te komen, niet te vaak in ieder geval. De laatste tijd bestel ik in restaurants vaker vegetarisch, erg lekker.

Update in de ak, net een goed gesprek gehad.
Laten jullie trouwens je cholesterol controleren? Ik hoorde van mijn vader dat hij een te hoog cholesterol heeft en zus ook. Schijnbaar zit het een beetje in de family. Zit me nu af te vragen of ik het niet ook eens moet controleren. Tijdens de zwangerschap van Mini is het een keer gecontroleerd (medische keuring voor de hypotheek) en toen was het prima.

We gaan trouwens Mannie een beetje aanpakken met zijn ongebreidelde fantasie; hij verzint de hele boel bijelkaar. Gister was hij op 't aanrecht geklommen en dat kan hij alleen via de greepjes. Ik vraag hem hoe hij erop komt, hij zegt dat een spook hem heeft geholpen. Of dat hij het niet meer weet. Pas toen ik een paar keer had gezegd dat ik weet dat hij via de greepjes is geklommen en dat ik wil dat hij eerlijk is, geeft hij toe. Vaak zit hij ook verhalen die Mini heeft verteld een aantal dagen later in geuren en kleuren te vertellen met zichzelf in de hoofdrol. Of hij vertelt verhalen die gewoon helemaal niet waar kunnen zijn; dat de politie op school kwam om zijn fiets te controleren. De politie was inderdaad op school (had Mini gezien) maar Mannie was zeker niet op de fiets Zo gaat het de hele dag door, het zal er vast bijhoren maar ik weet soms niet meer of ik hem moet geloven of niet.

Meuning.
Moggû.

Lastig, die ongebreidelde fantasie.

.Poek heeft er ook een handje van, maar haar geval is het hanteerbaar. ik kan me voorstellen dat je er iets mee wilt, maar ik zou ook niet weten hoe.

cholesterol heb ik een keer op een beurs laten bepalen, was toen ietsje te hoog. Als het in de familie zit, zou ik het laten doen, anders niet.

toen ik Poek naar school bracht, zijn we op de slee gegaan. op de weg die we moeten oversteken, nam ik Slof op de arm en de slee aan de andere. Ik gleed uiot en liet Slof vallen. Gelukkig had hij niks, maar ik ben me kapot geschrokken. En ik had weer pijn in mijn kont, vermoedelijk van het schrap zetten. Nu gaat het wel weer. Ik denk dat het een verrrekte spier is daar die steeds opspeelt.

heb net wel lekker met Slof in de sneeuw gespeeld

dus
waar is me bakkie koffie?

ff een andere zoeken

das beter
het is blijkbaar maandagmorgen-Sok-praat-tegen-zichzelf-morgen
Ik lees je hoor
quote:Pammie schreef op 11 januari 2010 @ 12:02:

Ik lees je hoor O, dat is een hele geruststelling
quote:Pammie schreef op 11 januari 2010 @ 14:18:

[afbeelding]en wat wil je hier mee zeggen?
Sokman belde net dat-ie volgende week maandag ook vrij neemt, zodat we vanaf vrijdag t/m maandag in ons huisje kunnen zitten; joepie!
Ik vond 'em wel toepasselijk met al die drukke dames hier. Maar jij voelt je duidelijk niet aangesproken

Lekker zeg, zo'n lang lang weekend!
Grijnsch. Over druk gesproken.

7.45 fiets naar werk

14.15 fiets naar huis

14.50 fiets naar basisschool

15.10 fiets naar huis

15.50 fiets naar gym jongste

16.25 fiets naar vriendinnetje Meis

16.35 fiets naar gym meis

16.50 fiets naar huis met jongste

Gelukkig wordt meis thuisgebracht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven