Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Je nieuwe verslaving Ank

Ik schrijf volgens mij ook niet zo beheerst. Ik heb bij jou nooit het idee dat je niet beheerst bent Ank. Ook na zo'n Murphy-dag met de kinderen kom je nog heel 'cool' over.
Sok, ben je al eens gaan afbouwen van de ad?
yep, Anky, bij jouw beschrijvingen zou ik regelmatig, ook mét AD, allang zijn opgenomen op de psychiatrische afdeling.

Ik weet niet of ik mijn hele leven aan de AD zal zitten, maar zeker zolang ik in de kleine kinderen zit en mijn ouders neit stabiel zijn, vermoed ik van wel.
quote:Pammie schreef op 12 juli 2009 @ 21:36:

Sok, ben je al eens gaan afbouwen van de ad?nope; het gaat goed zo. Afbouwen kan ik heel tricky zijn en moet héél langzaam gebeuren, dus de behoefte voel ik ook niet zo.
Proef ik hier een beetje dat je denkt dat je het zonder ad niet aankan?
Ik kom nooit op Ebay, snap dus ook niet waarom je over 20 min pas een nieuwe kans hebt...

Moet computer inleveren, Esman gaat nieuwe wasmachine bestellen. De onze heeft een braam en dus hebben we shirts met gaatjes, zwaar irritant. Ding is al te oud om nog te laten repareren, beetje jammer dat we net een nieuwe droger hebben. Was een mooie 2-in-1-afding-kans geweest.

Ga ook zo slapen, morgen weer vroeg op om te werken.

Sok als ik jouw verhalen zo lees en hoe relaxed je bent, dan snap ik hoe je er naar kijkt. Ik heb geen verstand van AD, dus kan eigenlijk niets zinnigs zeggen er over.
quote:Pammie schreef op 12 juli 2009 @ 21:40:

Proef ik hier een beetje dat je denkt dat je het zonder ad niet aankan?ik denk het niet alleen; ik wéét het ook. Laat ik zeggen dat ik wel zou kunnen, maar dat het leven wel een stuk minder leuk zou zijn.
balen van die wasmachine, Es. en jammer dat het niet in één keer kon. Aan de andere kant: je moet er niet aan denken dat je ze allebei tegelijk stuk hebt...
Oké. Dat is een keuze dan. Maar voor dat je ad ging slikken kon je het toch ook?

Ik vrees ook voor onze wasmachine, centrifugeert ineens niet meer bij sommige programma's en de was wordt niet meer echt schoon. Die gaten heb ik ook maar alleen in mijn theedoeken, snap er niets van.
quote:Pammie schreef op 12 juli 2009 @ 22:06:

Oké. Dat is een keuze dan. Maar voor dat je ad ging slikken kon je het toch ook?

Maar het ging wel veel moeilijker
Altijd al, ook voor de kinderen er waren? Ik val je niet aan hé, ik probeer het alleen te begrijpen. De mensen die ik ken die ad slikken willen er wel vanaf. Bij allebei ging dat niet van een leien dakje inderdaad. Allebei hebben ze een terugval gehad en moest het nog langzamer afgebouwd worden. Maar goed, eentje is er vanaf, de ander is nog bezig.
Ik ga trouwens naar bed. Morgen vroeg werken. En hoewel ik me nu wel een stuk beter voel, ben ik nog niet echt fit.

Trusten meisjes.
Trusten Pam.

Wat is eigenlijk precies het probleem van AD slikken? Als je niet steeds meer pillen nodig hebt voor hetzelfde effect (dat is bij slaapmiddelen wel zo denk ik) en de bijwerkingen zijn beperkt (is dat zo? dat zal Sok zelf wel het allerbeste weten), waarom dan ermee stoppen als je denkt dat het zonder minder goed met je gaat? Ik zie het grote nadeel niet zo. Kijk, het idee niet zonder te kunnen is natuurlijk niet heel opwekkend, maar dat is met name een moreel bezwaar. En tuurlijk is afbouwen een goed idee, maar dat hoeft niet van vandaag op morgen. Maar hee, misschien heb ik wel niet genoeg gezonde weerstand tegen pillen.

Nippo, ik heb werkelijk geen idee meer wat Kruimel dronk toen hij 10 maanden was. Ik vergeet dat soort dingen altijd onmiddelijk. Ik vond trouwens 's ochtends BV geven ook makkelijker (en gezelliger ) dan Koekerd uit bed te moeten duwen zodat hij een fles kon maken. En op vakantie is het inderdaad helemaal handig. Maar aan de andere kant is opkrikken in deze fase wel een pittige klus. Dus ik hoop dat het je lukt zonder al te erg gesloopt te raken.

Hier was het vandaag trouwens wel prima weer. Dat was fijn voor het feest op het kdv. Moest er allenig heen, want Koekerd dienst, maar was erg relaxed, want jongetje en meisje zijn zo groot dat ze al drankjes en ijsjes en broodjes knakworst voor zichzelf én mij kunnen halen met hun bonnenboekje terwijl ik met Kruimel op een stoel hang. Ideaal!

Morgen meisje weer oefenen op school. inclusief BSO deze keer.Ik ben benieuwd. Het lijkt allemaal goed te gaan tot nu toe, ze is maar een heel klein beetje verlegen. Ik had zelf wel wat last van een empty nest syndroom toen ik alleen met Kruimeltje weer naar huis moest afgelopen week. Het was echt een ritueel om op woensdag naar de bakker te gaan als we jongetje hadden weggebracht. Dat komt dus niet meer terug.

Anky, ik vind ook dat jij erg beheerst schrijft hoor. Je mag gerust nog wat meer stoom afblazen! En Pam, ik snap die moeder van het schoolplein wel. Het komt door je bescheiden stemgeluid. Ik zou ook die indruk hebben als ik je alleen van het schoolplein kende denk ik.

Sjees wat een verhaal. Ik ga de vaatwasser uitruimen.
welterusten, Pam. Yep, voor er kinderen waren vond ik alles zwaar. Kon ik vaak slecht van dingen genieten omdat ik nog vanalles 'moest' en dat emotionele hinderde me echt in mijn dagelijks leven.

ga ook zo eens slapen; heb gedurende de middag en avond een fles prosecco weggewerkt en dat voel ik zo langzamerhand ook wel.
thanx Koeky.

moest wel lachen om jopuw 'empty-nest-verhaal'; met Kruimel kun je ook naar de bakker, toch? ik zal ntrouwens vooral eht uitslapen missen als Poek naar school gaat; op mijn vrie dagen blijf ik rustig tot half 9 liggen en dat is dan echt voorbij

wat is trouwens de reden dat jouw bekenden willen stoppen met de AD, Pam?
Goedemorgen!

Verder niet zo veel te melden eigenlijk. Vandaag maar weer een dagje werken enzo. Eindelijk wel weer eens redelijk geslapen. Is maar goed ook, want dit begon me toch wel op te breken. Ik hoop dat ik voor de vakantie nog een dagje vrij kan nemen, kan ik in ieder geval nog even wat inpakken en boodschappen doen enzo.
moggû

fijn dat je goed geslapen hebt, Anky; is toch altijd wel essentieel.

hier ook weinig te melden; vanmorgen heb kik boodschappen gedaan en net met de pizzaklei (cadeautje) gespeeld. en nu wil ik even tijd voor mezelf, maar gleuf dat het me niet echt gegund is.
Helleu,

Lekker Ank, een goed nachtje. Hier ook maar ben nog wel wat weeïg

Beste vriendin zat aan de ad vanwege een burn-out. Toen dat beter ging is ze de ad gaan afbouwen. Ging niet meteen goed maar met nog langzamer terugbrengen wel. Ze vond het wel eng, was bang dat ze het niet trok zonder maar het gaat hartstikke goed. Stiefvader slikt het nog, heeft een beetje hetzelfde als jij en loopt daarvoor bij een psycholoog. Hij ging ook afbouwen maar toen ging het meteen slechter met hem. Dus hij is weer even terug op oude dosis en gaat het binnenkort weer langzamer afbouwen. Waarom ze precies willen stoppen weet ik niet. Ik denk zoals jij de keuze maakt om door te gaan, zij de keuze hebben gemaakt om te stoppen. Vriendin heeft tijdens die burnout ook bij een psych gelopen, haar werk aangepast en een assertiviteitstraining gevolgd. Dat heeft haar erg geholpen.

Nu ga ik weer wat doen. Ik word ondertussen ook gespamt over cadeautje voor juf. Mag ik weer regelen. Andere moeders zeggen gewoon dat het hun niet lukt, maar ja, iemand moet het doen. Ik heb gelukkig ook geen drukke week (werken, werken, toneelstukje oefenen, diplomatraining met Mini, uiteten, werken, afscheid oudste kleuters met picknick). Ik heb woensdag wel 2 uurtjes om een cadeau te gaan halen

Ik heb trouwens een op mijn schouder. Vanmorgen zo'n enorme noodstop moeten maken dat ik de auto achter me niet meer kon zien door de rook van mijn banden. Pfieuw.

Koek, mijn bescheiden stemgeluid? Hahaha

En arme jij met je en-syndroom. Gelukkig heb je Kruimel nog ff bij je.
oei, Pam, das schrikken! Gelukkig dat het goed is afgelopen!

ik moet huilend meisje uit de hjoek halen; staat daar omdat ze me beet en dat doen we dus niet.
NOU JA! Ik ben een locatie aan het zoeken voor een bijeenkomst. Kijk ik op de site van een (jou welbekend Sok) landgoed. Ik heb daar 6 jaar geleden een keer een open sollicitatie heen gestuurd. Gebruiken ze daar voor hun vacaturetekst de tekst van mijn brief van destijds! Tsssk!
Dat meen je toch niet Pam! Ik zou ze gewoon een rekening sturen. Een heel gepeperde.

Ja, ik heb inderdaad Kruimel nog om mee naar de bakker te gaan, maar daar heb ik nog niet zoveel aanspraak aan. Dat wil zeggen, ik klets wel tegen hem maar hij zegt alleen 'kra'.

Ik moet nog heel veel doen vanmiddag maar ik ben nu al gaar.
Sterkte nog Koeky.

ik heb al met de mini-loco gespeeld, de pizzaklei, de knutseltoren en de tekenspin (leuk ding!) en ben het dus ook een beetje zat. en aangezien mevroi een aandachtspanne van welgeteld 5 minuten heeft, ben ik langer bezig met pakken en opruimen dan met het spul zelf.

nu eerst even koffie
Hoihoi, ik ben er ook (weer).

Paul was niet zielig want hij was alleen thuis, de kinderen waren bij mijn moeder. En Paul vindt alleen thuiszijn heerlijk. Hij heeft op de bank gelegen, spare-ribs besteld en verder geen klap uitgevoerd kortom, hij heeft zich opperbest vermaakt.

En ik ook, alleen kon ik helemaal niet slapen bij vriendin, heel haar. Toch teveel gewend aan thuis ofzo. Maar wel lekker gewinkeld en lekker gegeten. Zondag heeft Paul me opgehaald en zijn we doorgereden naar mijn ouders.

Ik was trouwens ook een beetje gaar vandaag terwijl de kinderen veel aandacht wilden. Ik heb wel dertig barbies aangekleed, diverse kleurplaten gemaakt, minstens een uur schommeld geduwd en diverse hoofdstukken Pluk voorgelezen. Blij dat ik morgen weer ga werken!

Slapen met Liz ging oke maar gisteravond toch weer aan de snik. Paul is toen boven gaan rommelen en toen viel ze in slaap. Maar nog wel steeds in ons bed (niet dat ik daar last van heb). En dus eigenlijk ook niet alleen.

Maar ja, na twee nachten oma (wat heel goed ging) moeten ze ook weer even wennen. Ik ga ff de was halen.
Trouwens Pam, weet je nog die schminckmap die ik van je heb gekregen? Heb ik doorgelezen en het 'oefenboek' (met die 'kale' hoofden) heb ik aan Liz gegeven. Een groot succes. 't kind heeft het boek al bijna volgekleurd.
Haaai, hier vooral slaap. Want het is al een paar nachten bagger, en als ze slapen ben ik irritant genoeg wakker. Ik ga dus zo maar eens naar bed. Fijn dat de rest van de slapers het beter doen. Ik ben zo moe dat ik nul energie heb om iets met de kinderen te doen. De optie dat Nipman de vroege voeding kon overnemen bij fv is trouwens nooit bij me opgekomen. En of Nipje koude fv drinkt weet ik niet, want hij heeft nog nooit fv gehad (en bv wil hij niet koud).

Onze ultrajonge oppas was er vandaag, en aangezien gastouder onverwacht niet kon moest zij voor drie kinderen zorgen. Ik hele dag lichtelijk ongerust op mijn werk en extra vroeg naar huis gegaan. En wat treffen we thuis aan: de oppas met een boek op de bank (!) en drie lief spelende kinderen. Toen ze weg was, heeft Nippi het huis door gestuiterd en Nipap haar nieuwe jurk met stift bewerkt. Wij doen iets fout.

Mini-loco vind ik ook altijd leuk, ik probeer mijn kinderen steeds over te halen om dat samen te doen. Ik ben jaloers op Paul trouwens, heerlijk helemaal alleen thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven