Naar de middelbare!

20-01-2017 15:43 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit, bijna 12 jaar geleden begon hier een groepje dames te schrijven in een gloednieuw zwangerschapstopic! Jeetje wat heb ik daar toen veel aan gehad! Nu is het twaalf jaar verder en zitten we midden in de schooladviezen, Cito's en open dagen.

Wie praat er mee?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kreeg zoon de score: 550! Samen met 1 meisje de hoogste score (4 bovenbouwen met elk ca. 8 kinderen uit groep 8)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Hier eindelijk de uitslag meegekregen. 548, dus tot grote opluchting van mijn dochter een mooie VWO score.
Ik kreeg het haar niet uit het hoofd gepraat, dat ze het misschien wel zo had verknalt, dat ze kader advies zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds niks :lol:
Alle reacties Link kopieren
Super!!

Hier ook nog niks...
Alle reacties Link kopieren
Super! Fijn dat ze tevreden zijn met hun mooie score!

En bizar dat sommigen nog steeds geen uitslag hebben, gaat nergens over.
Waarom laten ze die kinderen zolang in onzekerheid? :nope:
Hier was het lager dan verwacht, havo-vwo terwijl entreetoets 99 was (omgerekend 550 op eindcito). Ook rapporten altijd I en I+. Zoonlief zit er niet mee, scores kunnen hem nooit zo boeien, ook de hoge niet. Ben wel stiekum blij dat hij al geplaatst is ;)

Ik merk wel dat ik er nu klaar mee ben, met die hele basisschool. Niet omdat het geen fijne school is, maar we zijn er allemaal letterlijk uitgegroeid. Het is onze jongste nu in groep 8.
Wauw wat een goede scores zeg, goed hoor!
Dochter had 547.
Wat mij echt verbaasde, is dat maar liefst 25 kinderen in de klas een lagere Cito score hadden, dan het advies van de leerkracht. 5 hetzelfde (waaronder mijn dochter) en 2 hoger.
School kan het zelf nog niet verklaren, maar gaan nog wel het een en ander uitzoeken. Ze hebben hem hier digitaal gemaakt en blijkbaar waren er wat technische problemen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft eindelijk haar Cito gekregen , precies passend bij haar advies dus ze vindt dat toch prettig, die bevestiging dat ze echt op vwo zal passen.
Haar vriendin die erg graag een Havo advies ipv een vmbo-t advies wilde had toch vmbo-t niveau bij de eindtoets, daar kan ze zich ook beter bij neerleggen nu. Toch blij dat dit ook weer klaar is!
Alle reacties Link kopieren
angelique schreef:
19-05-2017 19:54
Dochter had 547.
Wat mij echt verbaasde, is dat maar liefst 25 kinderen in de klas een lagere Cito score hadden, dan het advies van de leerkracht. 5 hetzelfde (waaronder mijn dochter) en 2 hoger.
School kan het zelf nog niet verklaren, maar gaan nog wel het een en ander uitzoeken. Ze hebben hem hier digitaal gemaakt en blijkbaar waren er wat technische problemen.
Bij mijn zoon van de 28 ook 2 hoger en 8 gelijk de rest lager.
Mijn zoon had met de proef 549, nu 550. Rekenen zelfs foutloos. Taal 5 fouten. Hij was beretrots
Alle reacties Link kopieren
In deze klas waren er aantal iets hoger en de andere conform verwachting. Ik heb ook erg veel vertrouwen in het advies van de leerkrachten van groep 8. Die doen dit al zo lang, dat ze er zelden naast zitten, hier.
Bij mijn oudste zaten ze ook goed, al had die wel een hogere cito dan verwacht, maar nog steeds het gegeven Havo advies.
Wat een heerlijke tijd is dit. De druk is eraf met school en toetsen en ze veranderen zo snel. Genieten met vriendinnen, naar het strand of gewoon de hele middag in de hangmat kletsen. Leuke evenementen, met sport en op school. Feestjes. Ik geniet ervan om haar zo te zien genieten :)
Hier ook eindelijk de uitslag binnen. Omdat de eindtoets digitaal afgenomen is voor en na de meivakantie, was de uitslag later. Dochter heeft 549. Een mooie bevestiging van haar schooladvies. Ze is heel blij met de uitslag. Nu de laatste weken in met veel leuke dingen. In juni heeft dochter kennismakingsmiddag op haar nieuwe school.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
28-05-2017 15:27
Wat een heerlijke tijd is dit. De druk is eraf met school en toetsen en ze veranderen zo snel. Genieten met vriendinnen, naar het strand of gewoon de hele middag in de hangmat kletsen. Leuke evenementen, met sport en op school. Feestjes. Ik geniet ervan om haar zo te zien genieten :)
Hier ook zoon van 12 gaat iedere dag lekker zwemmen met vrienden of bij ene thuis FIFA spelen, nu ze weten wie bij wie in welke klas zit en kamp Cito en alles achter de rug is ,
Vandaag al 2 uitnodigingen voor klassen /eind feesten
Ze zijn ineens al echte tieners ipv kinderen
Alle reacties Link kopieren
Zoon is sinds dinsdag op kamp, morgen komt hij weer thuis.
Op onze school organiseren de ouders de spooktocht, die was gisterenavond. Dus we hebben gisteren tot twaalf uur in het bos gezeten, was echt superleuk! Alleen hadden veel kinderen aan het eind van de avond toch veel moeite met afscheid nemen. Dan zijn ze ineens toch weer heel klein :proud:
sandy1974 schreef:
01-06-2017 18:52
Hier ook zoon van 12 gaat iedere dag lekker zwemmen met vrienden of bij ene thuis FIFA spelen, nu ze weten wie bij wie in welke klas zit en kamp Cito en alles achter de rug is ,
Vandaag al 2 uitnodigingen voor klassen /eind feesten
Ze zijn ineens al echte tieners ipv kinderen
Hier ook een en al feest en zwemmen met een grote groep jongens en meiden uit de klas.

Maar eigenlijk is dat het hele jaar al wel zo. Elke middag en avond staat de halve klas hier in huis.

Het kamp is achter de rug en was geweldig volgens zoonlief. Van hem mag nu het afscheidsfeest wel komen, de musical wil hij liever overslaan 😉
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft vanmiddag een kennismakingsdag op zijn nieuwe school. Hij leert zijn mentor en klas kennen, krijgt een rondleiding, moet kleding en schoenen passen en er wordt een foto gemaakt voor op zijn schoolpas.
Ik heb hem net weggebracht en ik vond het wel stoer, hij wilde niet dat ik mee ging. Er stonden best veel kinderen met een moeder te wachten. En toen ik wegreed stond hij een beetje verloren op het schoolplein te wachten......
Toch best moeilijk om ze los te laten. Hopelijk komt hij straks met enthousiaste verhalen thuis.
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
21-06-2017 14:39
Zoon heeft vanmiddag een kennismakingsdag op zijn nieuwe school. Hij leert zijn mentor en klas kennen, krijgt een rondleiding, moet kleding en schoenen passen en er wordt een foto gemaakt voor op zijn schoolpas.
Ik heb hem net weggebracht en ik vond het wel stoer, hij wilde niet dat ik mee ging. Er stonden best veel kinderen met een moeder te wachten. En toen ik wegreed stond hij een beetje verloren op het schoolplein te wachten......
Toch best moeilijk om ze los te laten. Hopelijk komt hij straks met enthousiaste verhalen thuis.
Dit heeft mijn zoon morgen (zonder die schoenen en die kleding dan ;-)))
Hij vindt het toch wel spannend of hij bij zijn vrienden komt. Ze mochten 2 namen opgeven bij wie ze in de klas wilden, ze gaan met 3 dus hebben allemaal elkaars naam opgegeven. Toch is 'ie er nog niet gerust op.

Ze gaan zelf, vanuit de basisschool met een groep. Eind van de middag moeten ook de ouders opdraven voor ehm, nou ja, dat horen we morgen. Praktische zaken, neem ik aan, boekenlijsten en magister enzo. Bestaat school - gymkleding nog :sarcastic:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hier nog wel gymkleding, verplicht op alle scholen in de omgeving.

Dochter weet al bij wie ze in de klas komt, ze gaat samen met een paar vriendinnen. Maar zoveel scholen zijn hier niet dus iedereen kent wel iemand.
Hier is de kennismaking ook al geweest. Zoon kent niemand in zijn nieuwe klas maar dat wisten we van tevoren. Hij vond het spannend maar ook leuk. Is op de fiets gegaan met een vriendje dat naar dezelfde school gaat, maar op een ander niveau. Half uurtje fietsen. Na de zomervakantie hebben ze 1 dag kennis maken met de klas en 1 dag introductielessen Engels, dan hebben de andere klassen al gewoon les. De boeken kunnen we bestellen bij Van Dijk. Handig! Voor oudste zoon moeten we elk jaar mee om een doos boeken op te halen. Past niet op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
21-06-2017 20:49
Bestaat school - gymkleding nog :sarcastic:
Hij gaat naar een school met horeca-gerelateerde vakken, waaronder koken. Hij moest dus veiligheidsschoenen en een koksbuis en dergelijke passen. Gymkleding is gelukkig vrij in te vullen :proud: .

Hij vond het leuk, de mentor was aardig. Hij kende niemand uit zijn klas, maar er waren wel een aantal jongens van de andere basisschool hier uit de wijk. Een daarvan zit bij hem in de klas en ze hebben al afgesproken dat ze samen gaan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
21-06-2017 22:13
Hij gaat naar een school met horeca-gerelateerde vakken, waaronder koken. Hij moest dus veiligheidsschoenen en een koksbuis en dergelijke passen. Gymkleding is gelukkig vrij in te vullen :proud: .

Hij vond het leuk, de mentor was aardig. Hij kende niemand uit zijn klas, maar er waren wel een aantal jongens van de andere basisschool hier uit de wijk. Een daarvan zit bij hem in de klas en ze hebben al afgesproken dat ze samen gaan fietsen.
Ja die had ik al begrepen :D
Ik bedoelde, die oudervoorlichting bij ons, wellicht moeten we ook gymkleding aanschaffen. Wat jammer zou zijn want hij heeft best wat goeie sportshirts en is net met 1 sport gestopt .

Fijn dat je zoon al een fietsmaatje heeft. Met die 2 vrienden van zoon hebben ze ook al een schema bedacht.
'Ja mam, en dan app ik naar vriend 1 dat ik er aan kom ,en als we daar zijn appt hij naar vriend 2 dat we onderweg zijn' ;-D
Uhuh, heel handig. En als je nou gewoon een vaste tijd en plaats afspreekt :proud:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Net de kennismaking gehad. Zoon zit bij zijn 2 vrienden, vindt nu al dat de klas leuk is en dat hij de leukste mentor heeft. Mooie start :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, streepjespakken! Dat scheelt al een hoop spanning, die hij niet meer meeneemt de vakantie in. Tenminste, dat merk konijn mijn zoon. Hij heeft ook een kennismakingsmiddag gehad. Nu mentor en klasgenoten bekend zijn, heeft hij nog meer zin in de middelbare! Hij is de enige van zijn klas die naar dit niveau van deze school ging, dus geen bekenden in de klas, maar wel een hele leuke klas, vertelde hij. Mooi! Meteen maar een Eastpak rugzak besteld. Wordt het allemaal weer een beetje concreter.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, goeie om dat dit weekend te gaan doen. (verder denk ik dat je een overactieve autocorrectie hebt :proud:)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven