Naar groep 2

24-08-2018 06:59 365 berichten
Vorig schooljaar schreven we over de ontwikkelingen van onze kinderen in groep 1, dit schooljaar schrijven we hier verder over de gang van zaken in groep 2!

Hebben jullie kinderen weer zin in het nieuwe schooljaar of een leuke eerste week op school gehad? Nieuwe leerkracht of een andere? Een aparte groep 2 of een gemengde groep 1/2?

Welkom op het groep 2 topic!
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie kinderen trouwens op grote scholen? Hier drie groepen 2 (en drie groepen 1 trouwens). Ze hebben de groepen 1 helemaal opnieuw ingedeeld naar groepen 2,
Alle reacties Link kopieren
Hier een kleine school, die ook niet de ambitie heeft om gigantisch te groeien. Er is straks 1 groep 0/1 en 1 groep 2/3, verder een groep 4/5, groep 6 en groep 7/8. Op dit moment iets meer als 100 leerlingen in totaal.
Hier een gewoon gemiddelde school qua grootte. 8 groepen, vanaf januari komt er een groep 0 bij want er de huidige groep 1 start al met ruim 20 kinderen.

Daar staat tegenover dat groep 3 slechts 13 kinderen heeft en groep 5 heeft er maar 18. Voor de rest weet ik het niet hoeveel er in de klas zitten.
Alle reacties Link kopieren
hier 4 kleuterklassen met elk ongeveer 25 kids en dan 6 lagere schoolklassen met elk ongeveer 23 kids. van elk geboortejaar dus maar 1 klas. groter kan de school ook niet worden. vind dit wel fijn want bijna iedereen kent iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, groep 2 topic! Dochter is deze week weer begonnen en had er super veel zin in. Stond zondagavond echt te stuiteren! Montessori hier, dus combiklas 1/2. Ze heeft dit jaar 2 nieuwe juffen maar daar had ze geen moeite mee, al mist ze haar juf van vorig jaar wel (was ook wel een erg leuke juf!). Wel gek want ze gaat maar 4 weken naar school en dan gaan we emigreren!
Hier 3x groep 0/1/2 met aan het eind van het schooljaar zo'n 23 kinderen per klas. 2x groep 3 met ong. 18-20 kinderen. Groep 4, 6, 7 en 8 ook zo'n 25 kinderen. Groep 5 is dit jaar het grootst met 35 kinderen (baal ik van, zoon gaat naar groep 5 en vind zo'n grote klas maar niks). Die klas krijgt wel ondersteuning van een onderwijsassistent
Alle reacties Link kopieren
Bij ons 4 groepen 0/1/2 en volgens mij zijn er 3 groepen 3. Denk dat er volgend jaar - als onze zoon naar groep 3 gaat - 2 groepen 3 zullen zijn.
Sue-Heck schreef:
24-08-2018 08:57
Hier is kind net 5 en daarmee ook 1 van de jongsten in de klas. Ook zitten er hier 2 tanden los. Alleen die zijn wel natuurlijk los komen te zitten. Wat een schrik zo met de fiets zeg! Is ze niet bang geworden om te fietsen nu?
Angst komt niet in haar woordenboek voor helaas :mrgreen: 't Is een vreselijke waaghals. Wel erg goed in gym ;-)
Gemiddelde grootte, 350ll ofzo? Ze hebben elke groep dubbel maar in sommige jaren zijn daar - afhankelijk van het aantal leerlingen in bepaalde jaren - ook groepen gecombineerd, dan heb je bijvoorbeeld 1x groep 4, 1x groep 5 en 1x groep 4/5.
De kleuters starten als 1x groep 1 en 2x groep 2 maar door het doorschuifprincipe is het na een half jaar eigenlijk 1x groep 0/1 en 2x groep 1/2.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal
NYC, ik heb het idee voor je topic gepikt. Hoop dat je dat niet erg vindt, doe het niet om iemand te zieken, maar groep 3 was er nog niet :)

Even disclaimer ivm nabootsing 1 kind topic ;)
Ik zag het, Ceester. Leuk juist! De topics mogen wat mij betreft gewoon door blijven lopen, zodat er niet elk jaar een nieuw jaargroep-topic geopend hoeft te worden. Meld ik me volgend jaar in het groep 3 topic en open jij een groep 4 ( gaan we even alvast vanuit dan ;-) )
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
24-08-2018 11:03
Angst komt niet in haar woordenboek voor helaas :mrgreen: 't Is een vreselijke waaghals. Wel erg goed in gym ;-)
Dat kan dan ook bijna niet anders he :blob: de mijne vindt alles eng van poesjes tot slakjes dus dat is ook geen held in de klimtoestellen
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Hier ook, de middelste naar groep 2. Hij is er aan toe.. nog 2 weken vakantie en dan weer school.
Hij vindt eigenlijk alles wel leuk. Lezen, letters, cijfers maar het spelen is nog favoriet.
Hier kleine man van 4 jaar deze week gestart in groep 2. Is een hele kleine school (groep 1/2/3 samen 13 ll). Hij vindt het vooral heel stoer dat hij al in 2 zit en de andere van groep 0 nog in 1. Behalve vandaag want groep 1 is op vrijdag vrij en groep 2 niet....tja kerel dat hoort erbij. Verder leuke nieuwe juf. Hij is ook erg bezig met letters, lezen, cijfers en buiten spelen. Super leuk topic om de kletsen over groep 2.
anoniem_641ac96ec9ca0 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 13:11
Reden: aanvulling
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou we hebben in de klas kunnen kijken, Dochter vond het ineens toch weer heel spannend, een nieuwe klas. Jammergenoeg was haar vriendinnetje uit haar oude klas ook niet tegelijk aan het kijken.
De juf leek me erg aardig en een leuke juf. Heb gehoord dat het wel een strenge juf is, maar niet op een vervelende manier. Alleen maar fijn dan lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag ook de eerste zwemles! Vonden we vorig jaar een beetje teveel van het goede: starten op school en ook direct zwemles. Dus daar even mee gewacht, hij heeft er nu erg veel zin in!
Fijn, Carrie! Hier zijn we in maart gestart met de zwemlessen, ongeveer een halfjaar na eerste schooldag. Wilde het ook niet direct met schoolbegin laten starten maar er toch liefst wel spoedig mee beginnen. Gaat goed! Verder geen sporten of clubjes. Vrouw vindt dat we eerst zwemlessen moeten doen. Ik vind het losstaan van elkaar maar we kijken na A wel verder. Of tot zoon zelf over het een of ander begint via een klasgenootje ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hij vond de zwemles erg leuk! Hopelijk blijft dat zo, want hij moet nog wel even 😉

Hij zit ook nog op kleutergym. Dat blijven we doen zolang hij het leuk vindt, ik vermoed nog een paar maanden, want dan gaan 2 vriendjes van hem stoppen en ik denk dat hij er dan ook niet zoveel zin in heeft. Misschien dan iets anders, misschien ook niet, geen idee nog. In principe vind ik alleen zwemles ook wel voldoende, aan de andere kant: als hij het qua energie trekt en er ook zin in heeft, vind ik het oké. Dat kunnen we dan mooi uitproberen nu met nog een paar maanden gym.
Dochter staat al ruim een half jaar op de wachtlijst voor zwemles. Hopelijk is ze rond de kerst eindelijk aan de beurt. Benieuwd of ze daar beter luistert dan op school ;-)
Na zwemles wil ze op paardrijden, turnen of voetbal. Eerst moet ze A halen dus ze heeft nog even om te kiezen ;-)
Hier in januari gestart met zwemles. Ze vindt het geweldig! Alleen jammer dat ze in de zomer geen les kon hebben door omstandigheden vanuit de zwemschool.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is nog 4, gaat ook naar groep 2.
Ze zat in een 1/2-combi en ze schuift in de zelfde klas op naar groep 2. Ze kent de kinderen dus al.

Ze wordt nu dus oudste kleuter en ik denk dat die rol wel goed voor haar zal zijn. Dan durft ze waarschijnlijk meer en laat ze zich niet ondersneeuwen door de oudere kinderen. Die zijn allemaal doorgeschoven naar gr 3. (En ik vind het niet zo erg dat een paar van die meiden niet meer in beeld zijn, mijn dochter wordt volgzaam bij dominant gedrag, en dan werd ze ineens stiekem of heel vervelend.)

Ik weet niet hoe groot de klas is bij de start, ben wel benieuwd. Al die plofklassen vind ik niet heel prettig, helemaal niet voor de kleuters.
De juf voor 4 dagen blijft hetzelfde, op vrijdag krijgt ze een nieuwe juf.

Nog een week en dan mag ze weer naar school! Ze wilde een aftelkalender op haar kamer. En ze zet elke dag een kruisje.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen zwemles. Eerst maar eens logopedie afronden.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat ,mag ik nog aanhaken? Leuk om over andere kindjes en scholen te lezen. Zat vroeger zelf op een grote school, maar ons dorpsschooltje is heel klein en dat is soms best gek. Dochter is afgelopen maandag weer begonnen. In april is ze 4 geworden en volgens de juf en meester was ze echt toe aan de volgende groep. Of het na dit jaar groep 3 wordt, is voor ons nog geen vanzelfsprekend. We zien wel hoe ze zich ontwikkelt en wat er tzt het beste bij haar past
Zeker koekie. Iedereen mag altijd aanhaken en komen meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Dan meld ik mij ook!
Dochter blijft in 1/2 maar gaat nu naar groep 2. Decemberkindje dus kleutert al 1,5 jaar. Ze kan al vloeiend lezen en aardig rekenen, dus we zijn erg benieuwd hoe ze haar blijven uitdagen. Ze speelt nog erg graag, en is onzeker, heeft veel bevestiging nodig of ze het wel goed doet. Dat ze nu de oudste van de klas is vindt ze heel stoer.
Verder krijgt ze wel een nieuwe juf, ben erg benieuwd. Maandag gaat ze weer beginnen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven