Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

goedemorgen,

Vervelend dat veel meiden hier zoveel last van de hitte hebben. laten we dan maar hopen op een niet al te warme zomer.

Hoewel ik dit weer, zo 24 graden wel erg lekker vind, lekker rokjes, eten in de tuin en ijsjes!

ief, ik heb een zwangerschapsbadpak, is ook wel hadnig, maar vind bikini wel mooier eigenlijk.  gaan jullie nog op vakantie?

Luna, klinkt weer gaaf die echo. En fijn dat je kindje goed op schema ligt qua groei! En wat heerlijk dat jullie kamertje al af is, dan kan je nu probern wat meer uit te gaan rusten (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar toch).

Alvast veel plezier met de verjaardagsfeestjes, en natuurlijk GEFELICITEERD!

en Colleke natuurlijk ook alvast GEFELICITEERD!

wat vervelend dat je je nog zo slecht voelt, hoop dat je snel opknapt wat op deze manier duren die laatse drie maanden nog wel erg lang.

Cip, fijn dat alles goed gaat. en als ik jou was zou ik ook in t ziekenhusi blijven voor controles hoor, daar kunnen ze toch net wat meer!

En geniet van je weekendje weg!

hier gisteren eindelijk de baby erkend. Vind het wel ene heel fijn idee dat dat nu gebeurt is. En verder hard bezig met ontwerp van t geboortekaartje, t begitn ergens op de lijken, maar jusit die laatste details kosten altijd nog zo veel tijd... na ja, van t weekend maar weer lekker mee verder prutsen.

ik ga an die arbeid!

doeg!
Voor de jarigen LUNA & COLLEKE....alvast gefeliciteerd en maak er een fijne dag van.

@Nitro: eindelijk de baby erkend, dus jullie zijn ook alleen samenwonend? Wij hebben dat al vrij snel in de zwangerschap gedaan. Stelt eigenlijk niets voor. Maar het is zeker niet onbelangrijk, bij ons krijgt het kindje de achternaam van vriendlief.

En al druk bezig met het geboortekaartje, wat leuk dat jullie die zelf gaan ontwerpen. Wel origineel en creatief.

@Cip: fijn dat alles goed was in het zh en dat je geen echte bloedingen meer hebt gehad. Het gaat idd allemaal erg snel, jij alweer 29 weekjes.

Ja het is vandaag wachten op de kinderwagen en de maxi cosi, helaas heb ik ook een late dienst, dus hopelijk komen ze voor die tijd, anders is mijn zusje hier nog om de spullen binnen te halen.

Ja, we hebben toch gekozen voor wat lichtere gordijnen, de eerste tijd zal dat nog geen problemen opleveren denk ik, maar als het kindje straks wat groter is misschien in de zomer als het 's avonds langer licht is. Maar goed, dat zien we wel tegen die tijd.

Een heel fijn weekend, veel plezier!

@Luna: wat leuk, jij nu ook de pretecho gehad, erg bijzonder idd om het kindje op die manier te kunnen zien.

Is die van jou ook erg lenig, die van mij ook. Op onze pretecho had die op een gegeven moment en de handjes en de voetjes allemaal bij elkaar. Zagen we het gezichtje ook ff wat minder goed.

Wel leuk dat je kon zien dat die al haartjes had, dat konden wij niet zien. Maar vriendlief en ik waren beide zowat kaal toen we werden geboren, erfelijk misschien?

En superleuk dat je alles weer eens kan terugkijken he alleen of met familie.

Om de foto's van de echo op de msn groep te kunnen zetten, moeten deze zeker ingescant worden ofzo, want hoe doe je dat anders? Misschien dat jij me dat kan uitleggen, want ik vind het ook wel leuk om mijn fotootjes te kunnen laten zien van de echo.

Trouwens zo'n streep over de buik heb ik niet, ik weet niet of die nog komt, maar zie nog niets wat er op zou moeten lijken.

@Colleke: wat vervelend dat jij je nog steeds zoooooo beroerd voelt. En nog steeds zo misselijk.

Geeft niets hoor als je minder reageert, kan me voorstellen dat je je minder de energie voor kan vinden.

Het is idd wel fijn dat het met de kleine goed gaat, maar om er meer van te kunnen genieten was het nog fijner geweest als je je verder goed had gevoeld deze tijd.

Veel sterkte met alle kwaaltjes en hopelijk gaan die toch nog een keer helemaal weg voordat de kleine er is.

En vandaag wordt de babykamer geleverd, geweldig, is het dadelijk ook weer een stuk verder af bij jou thuis.

@Ief: ja op het werk had ik er ook last van van die warmte, collega zegt vanalles maar ik pik er de helft maar van op, ook wel tegen haar gezegd hoor dat het allemaal die dag niet meeviel.

Af en toe merk ik idd dat de vermoeidheid soms weer wat de kop opsteekt, niet zo erg als toen ik net zwanger was, maar nu vind ik het ook wel eens lekker om languit op de bank te liggen om wat te dutten.

Gister ben ik weer langs de vk geweest, alles weer helemaal goed gekeurd. In totaal nu (nog maar) zo'n 5 kg aangekomen, dus valt nog reuze mee. Ben benieuwd of het nu harder gaat met de kilo''s of dat de kleine echt een groeispurt heeft doorgemaakt, want ik was 3 kg aangekomen sinds de laatste keer.

Volgende keer krijg ik weer een prikje om het ijzergehalte te meten ws.

Ben blij dat het allemaal zo goed gaat met de kleine.

@MH: volgende afspraak staat gepland op 9-8!

*;

MH, even voor de tabel: 31 juli VK en 8 augustus gyn

En vanaf maandag mag je mijn leeftijd veranderen in 29 jaar!!

Hey meiden!!!!

Hier ben ik ook weer eens een keertje....

En geloof het of niet; ik ben de 23e ook jarig! Dat zijn er dus drie van ons topic, haha!

Ik ga het vrijwel niet vieren. Ik ben altijd jarig met de kermis in ons dorp en die wordt altijd erg groot gevierd, dan zit er niemand te wachten op een verjaardagsfeestje en ik zit niet te wachten op veel visite.... De week ervoor of erna is eigenlijk ook geen optie omdat dan juist iedereen op vakantie gaat.

Zondagochtend krijg ik in ieder geval een kado van mijn man, dan heeft hij in een ander bed geslapen omdat hij met veel drank op erg kan snurken en dan ruikt hij ook niet erg fris meer.... Ach, we zullen wel weer zien. Hij komt altijd met erg goede kadootjes dus ik klaag niet hoor.

@Blink; mijn VK zegt helemaal niets over mij toenemende gewicht, vind het dus ook echt overbodig dat ik steeds op die stomme weegschaal moet staan. Ik vind het ook raar dat jouw VK al over een dietiste heeft gesproken terwijl je op de foto's op de group totaal niet dik bent en je ook nog echt niet veel bent aangekomen tijdens de zwangerschap.....

@Margreet; wat leuk dat je de echo zo ontzettend mooi vond. Ik heb er nu twee gehad en ik vind het wel leuk en het geld zeker waard maar ik ben er niet zo vol van als jij.... Het dringt ook allemaal echt nog niet echt tot me door en ik ben ook nog eens vreselijk nuchter.

Goed dat je nu gordijnen hebt uitgezocht. Volgens mij maakt het allemaal niet zo heel erg uit. het ligt er gewoon aan waar het kindje aan gewend raakt denk ik. Misschien als de kleine thuis in een complete duisternis slaapt en het moet een keer ergens anders slapen, het dan niet kan omdat het te ligt is. dat probleem zal je nu in ieder geval niet hebben!

@Luna; fantastisch dat de groei van die kleine zo goed gaat, een half weekje achterstand is GEEN achterstand dus de kleine is prachtig op schema hoor. Je baarmoederhals is dus ook nog perfekt dus het kan niet beter deze zwangerscahp! Nu nog een moeder die het vertrouwen in haar lichaam een beetje heeft.... Voor jou alvast gefeliciteerd en ook voor je meisje!

Ik heb geen streep op buik en ook geen striae, heb er dus blijkbaar gewoon geen aanleg voor want bewust voorkomen kan je het gewoon niet.

Ik zie trouwens nog geen nieuwe foto's op je site..... Het is echt geen werk hoor....

@Ief; ik kon ook eerst niet op de group komen tewrijl ik wel toestemming had. In het mailtje waarin staat dat je nu lid bent, kan je klikken op 'deze group toevoegen aan je favorieten'. Als je daarop klikt, zie je een knop ontstaan die heet 'ga naar de homepage van oktober 2007', via die link ging het bij mij ineens wel.

Ik merk dat ik ook wat vermoeider wordt. Tussen de middag slapen doe ik niet, veel t eveel gedoe, haha, maar 's avonds raak ik wel wat vermoeider. Gelukkig heb ik nog veel vrije uren over en ga ik dus de laatste twee weken (jaja, ik ga begin augustus al met verlof, hihi) minder uren werken.

@Colleke; blegh, wat heb jij een rotzwangerschap zo zeg..... Ik ga heel hard voor je hopen dat het benauwde weer wat overgaat, net als je misselijkheid!

Ik heb trouwens nog steeds nergens echt last van. Ik moet er 's nacht wel 1 of 2 keer uit, maar dat vind ik niet lastig ofzo. Ga gewoon even plassen en weer lekker verder slapen. De kleine heeft me ook nog steeds niet wakker gehouden terijl hij toch best druk kan doen, met slapen gewoon gelukkig geen last van. Deze hele zwangerschap gaat gewoon echt van een leien dakje, wat een geluk!

Liefs!
Hallo dames,

Even een berichtje van Nitro. Ze is in het ziekenhuis opgenomen wegens bloedverlies. Ze weten nog niet precies waar het door komt dus ze wordt goed in de gaten gehouden. Echo en ctg waren wel goed iig.

Ik hou jullie wel even op de hoogte.

groetjes Vishnu
quote:Hallo dames,

Even een berichtje van Nitro. Ze is in het ziekenhuis opgenomen wegens bloedverlies. Ze weten nog niet precies waar het door komt dus ze wordt goed in de gaten gehouden. Echo en ctg waren wel goed iig.

Ik hou jullie wel even op de hoogte.

groetjes VishnuIk schrik ervan, had dit niet verwacht. Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Nitro heel veel sterkte meid, ik denk aan je!! En bedankt Vish voor het doorgeven!

*;

*;
quote:Hier ben ik ook weer eens een keertje....

En geloof het of niet; ik ben de 23e ook jarig! Dat zijn er dus drie van ons topic, haha!

Ik ga het vrijwel niet vieren. Ik ben altijd jarig met de kermis in ons dorp en die wordt altijd erg groot gevierd, dan zit er niemand te wachten op een verjaardagsfeestje en ik zit niet te wachten op veel visite.... De week ervoor of erna is eigenlijk ook geen optie omdat dan juist iedereen op vakantie gaat.

Zondagochtend krijg ik in ieder geval een kado van mijn man, dan heeft hij in een ander bed geslapen omdat hij met veel drank op erg kan snurken en dan ruikt hij ook niet erg fris meer.... Ach, we zullen wel weer zien. Hij komt altijd met erg goede kadootjes dus ik klaag niet hoor.En.....een leuk kadootje gekregen van je man?? In ieder geval ook jij alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Grappig zeg dat er 3 op dezelfde datum jarig zijn.
@Vish; bedankt voor de update van Nitro. Wat vervelend dat ze bloedverlies heeft gehad en nu naar het ziekenhuis moest.... Ik las op jullie topic dat het nog niet helemaal duidelijk is hoe ernstig de hele situatie is en of ze echt veel bloed is verloren. In ieder geval mooi dat er op de echo en CTG niets vreemds te zien was en hopen dat idt een eenmalig iets is geweest en die kleine nog zo'n 10 weken zal blijven zitten.

@Margreet; ik heb een ieniemienie camcorder gehad! Dat ding is als 1 vd beste getest en is niet veel groter dan onze digitale camera!!!!! We kunnen dus lekker veel gaan filmen van de kleine! Perfect kado dus.

Lies MH
Jeetje wat een bericht van Nitro. Ik hoop dat alles goed met jouw en de beeb gaat. En dat je snel weer naar huis mag en de kleine nog ff blijft zitten..Luna Colleke en MH Proficiat!! MH zeker een cool cadeau. WIj hebben ook een camera gekocht toen die kleine werd geboren. Alhoewel ik wel moet bekennen wij niet altijd de cam erbij pakken. Maar het levert wel leuke filmpjes op. En nog 2 weken werken lekker hoor! Ik moet er nog 4 maar ben ook echt al aan het aftellen..Heb heel het weekend al veel last van harde buiken. Heb ik eerder nog niet gehad. Maar wij zijn ook wel een beetje druk geweest. Wij hebben een schommel en een zandbak in de tuin sinds gisteren, dus wij moeten de hele dag zandkastelen bouwen en de schommel duwen. Ze vindt het prachtig..Groet,Ief
Nitro is verveeld en opstandig van het liggen maar heeft wel de tijd om het namenboekje uit te pluizen :P.

Als alles goed blijft gaan mag ze woensdag naar huis!!!

groetjes Vishnu
quote:Nitro is verveeld en opstandig van het liggen maar heeft wel de tijd om het namenboekje uit te pluizen :P.

Als alles goed blijft gaan mag ze woensdag naar huis!!!

groetjes VishnuFijn om te horen dat het redelijk goed gaat en dat er al weer zicht is op lekker naar huis gaan voor Nitro.

Hopelijk blijft het dan ook goed gaan en blijft uk nog ff zitten.
Jeetje wat een vervelend bericht van Nitro (of eigenlijk Vish) (bedankt voor de update!).

Het schijnt vaker te gebeuren.. Omdat ik ook zo heerlijk in die bloedingen zit weet vaak iedereen wel iemand die het of vaak heeft gehad of een paar keer heel heftig. Hopen dat ze gewoon weer lekker naar huis mag straks en en dat de kleine "gewoon"" lekker blijft zitten!

Wij hebben het weekend weer overleefd, wel met wat hoofdpijn, maar whats new zullen we maar zeggen. Verder gaat het helemaal okikdi. we zijn trouwens over de meisjesnaam uit! nu de jongensnaam nog..

Mh: ook van harte!! mooi kado! Wij hebben vorige verjaardag (vóór geboorte dochter) ook een camere gekregen, wel heel leuk hoor om dingen vast te leggen. Als ik dat nu (nu al) terug kijk... Geweldig!

Dat van die kermissen herken ik wel; hier precies hetzelfde. Wij wonen er (op dit moment nog) ook midden op.. op zich heel gezellig hoor, maar je moet er wel zelf tussenstaan, mét een borrel!!

Vreemd dat sommigen van ons nog steedsop die weegschaal moeten staan. Wat ik eigenlijk het meest vreemd vind, is dat het overal anders is. Als het een doel heeft doet iedere praktijk dat toch wel?! raar hoor.

Ik ga steeds meer bezig zijn met onze komende verhuizing (moeten eerst nog even de sleutel krijgen, dat wel).. De meesten van jullie hebben de kamertjes straks klaar; hier dus echt helemaal nog niet! maar ja; wisten we he.. Hoop dat de kleine zo lang blijft zitten dat hij/ zij gewoon in ehtnieuwe huis geboren gaat worden..

nou verder niet zo veel nieuws denk ik..

Ik heb een nieuwe fiets!! een heuze mama fiets. Ik kon nu niet eens knap meer opstappen met die dikkebuik en dochter voorop. BEn dus oponderzoek uitgegaan, nu zijn er wel fietsen met een iets diepere instap, maar scheel niet zoveel. KOm nu dus uit op z'n mal stuur.. maar goed wel allemaal heel veilig.

Met de eerste heb ik daar echt nooit over nagedacht..  Maar straks met twee kindertjes op de fiets (en nu al met kleine voorop) vind ik het toch wel heel fijn.

voor iedereen die aan eht werk is; werkze...

tot snel
luna, colleke en MH, nog van harte gefeliciteerd, ik hoop dat jullie een gezellige dag hebben gehad.

Nitro wat een vervelend bericht, fijn dat je weer thuis bent, ik hoop dat vanaf nu alles goed gaat.

Cip, leuk een nieuwe fiets, lijkt me best wel lastig hoor twee kindjes op de fiets. Wij hebben een fietskar kunnen overnemen van vrienden van ons, die gebruikten hem niet. 

Ief, oei harde buiken, dan moet je het toch rustiger aan doen meid. Maar dat schreef je zelf ook al.

Morgen 28 weken zwanger! Dat is toch een mijlpaal vanaf dan hebben de kindjes een grote kans op overleven! Zo langzamerhand wordt er bij ons ook aan de kinderkamer gewerkt. 

Ben ook langzaam aan het afbouwen op mijn werk. Ik werk sinds vorige week 1 dag minder, dat scheelt een hoop. Maar ik vind het wel heel vermoeiend, ik sta soms te gapen bij patienten. Gelukkig hebben ze er wel begrip voor. Ik hoop het nog vol te houden tot 30 wk dan zijn al mijn collega's terug van vakantie. Lichamelijk gaat het allemaal wel goed, maar ik ben heel snel moe. Gelukkig slaap ik nog goed.

Aanstaande vrijdag moet ik weer naar de gynaecoloog, ik ben heel benieuwd hoe het met mijn bloeddruk is.
Ha girls,

I am back !

Ben nog niet bijgelezen, dus dat ga ik straks ff doen, maar wel weer heerlijk thuis.

Zal nog ff in t kort t verhaal doen:

Vrijdagavond toen ik thuis kwam uit werk dus bloedverlies, gelijk vk

gebeld, die zou na half uurtje komen maar zei gelijk al dat we ws naar

ziekenhuis moesten.En idd, gelijk door naar zkh toen ze er was, aan de

ctg en inwendige en uitwendige echo.

Ze konde niet precies zien waar het bloeden vandaan kwam, maar wel dat het echt uit de baarmoedermond kwam.

En dat bloeden zou de buik zo erg kunnen prikkleen dat je er weeen van

krijgt... niet handig met 28 weken. Dus ze hadden het al over " elke

dag dat ie nog blijft zitten"

Dus wij natuurlijk erg geschokken en niet blij, maar gelukkig nog geen

enkele onsluiting. En na dagje bedrust was het bloeden ook helemaal

gestopt. dus daarna heeeeel langzaamm en in hele kleine beetjes weer

bewegen. En daar kwam t bloeden gelukkig niet van terug, dus niet

lekker thuis.

Moet het nog wel super-rustig aan doen, want krijg na 100 meter lopen

al harde buiken, dus niet tillen, fietsen, sexen, boodschappen doen...

vooral rustig zitten/liggen en dan weer rustig wat opbouwen.

Volgende week vrijdag krijg ik een groeiecho om te kijken of iet netjes door blijft groeien, maar dat verwachten gelukkig wel.

Anyway, it's good to be home!!

er komt zo vriendinnetje theedrinken, dus ga daarna bijlezen en op jullie regaeren.

Liefs, NItro
Nitro: fijn dat je er weer bent en dat het weer wat beter gaat!

Alle jarigen van de 23e: van harte gefeliciteerd!  :gwab:

Verder heb ik nog niet bijgelezen, kom nu eigenlijk alleen even klagen...

***klaagmodus aan ***

* We dachten namen te hebben, maar vinden ze toch eigenlijk niet zo leuk. Weer opnieuw zoeken.

* We kunnen maar geen leuk kaartje vinden en zelf maken lukt ook niet.

* Mijn zwager komt pas volgende week het kamertje behangen, hij moest eerst de schuur opruimen...

* Manlief kreeg vandaag de "vraag" of hij geen vakantie op kon nemen??? Gesteld als vraag, maar eigenlijk heeft hij geen keuze. Zijn baas doet de laatste tijd zo raar dat hij het liefst een andere baan wil. Desnoods als putjesschepper. Maarja, twee kleintjes en 1 salaris (van putjesschepper) en eigenlijk een veel hoger niveau (helaas zonder diploma's, gelukkig wel ervaring) dat wordt geen pretje. Geldgebrek, frustraties.;(

13 weken thuis (ja, zoveel heeft hij nog...) , dan kan ik hem na 3 weken (ruim genomen) van de muren afschrapen!

*** klaagmodus uit ***

Sorry voor het geklaag.

Verder gaat het best goed. Volgens de groei-echo liggen beide kindjes goed op schema. Ik doe lekker rustig aan en ga er maar vanuit dat alles goed komt (hoe spannend ik het ook vind)!

Binnenkort hoop ik op anderen te reageren en zelf met positief nieuws te komen!
Nitro, goed dat je er weer bent. Was wel even schrikken zeg. Maar gelukkig is alles in orde! Lekker rutig aan doen dan maar..Monky, ik herken het wel hoor. Je wilt graag alles in kannen en kruiken hebben maar je omgeving werkt niet echt mee! Zo heb ik het verven van een eettafel uitbesteed bij man en moeder maar die hebben ook niet zo'n haast als ik.... ik had hem liever drie weken terug als staan maar ze verzinnen steeds weer smoesjes om hem niet te kunnen verven. Te nat of te droog in de schuur, te warm of te koud enz. enz.. Gewoon maar accepteren is volgens mij de beste optie. tenslotte heeft niet de hele omgeving last van zijn hormonen..hihi... Heb je ook het web al afgestruind voor leuke kaartjes? Zet achter de volgende namen .nl en je hebt best veel keus.. designables, buskaartje, elkaartje, habari, hipdesign, 4cards. Als je nog meer inspiratie nodig hebt..roep je maarIk heb even een vraagje. Onze uk is twee als de nieuwe telg zich aankondigd. Nu weten wij niet of ze wel op zo'n meerijdplankje wil. Ze is nogal onderzoekend en kan slecht stilstaan of zitten. Wij hebben nu een bugaboo en ik zie een dubbele wagen niet echt zitten. Heeft iemand ervaring met zo'n plankje met zitje? Misschien heb je er zelf goede ervaringen mee of kennen jullie iemand die dit aan zijn wagen heeft..? Ik weet echt niet waar wij goed aan doen. Zo'n dubbele wagen is wel handiger aangezien ze er niet zelf uitkan, maar onlangs had ik ons nichtje op bezoek en twee van die kids in zo'n wagen met boodschapen duwen is best wel zwaar.. moeilijk bij de stoepjes enzo.Meiden ik ga lekker tukke, ben bekaf!Groet,IefKan trouwens nog steeds de group niet op. Heb wel een mail gehad dat ik door de beheerder ben geaccepteerd. Ik geef het op.
Nitro; welcome back! Gelukkig datje weer lekker thuis bent, en zeker gelukkig dat eea niet op gang komt van binnen.. Hou je koest, wan moest zeker nog even blijven zitten!!

Is er enigszins een verklaring voor het bloed uit de baarmoedermonder? En moet je nu in in het ziekenhuis onder controle blijven?

Monky; Gooi het er maarlekker uit hoor allemaal; begrijp het allemaal helemaal... hou je taai..

Ief; Ik ben niet bekend met zo;n plankje. Wel heeft een vriendin (kinderen ook heel vlot op elkaar) een zitje voor bovenop de wagen. Ken je dat? zo;n meerij zitje, makkelijk erop te doen en er weer af te halen. Dan zit ze dus prinsheerlijk bovenop.. Meerij plankje zou ik met mijn dochtertje niet doen; ik denk dat ze het heel snel zat is aldoor te staan en dat ze zelf wil lopen. Met zitten is dat toch iets anders?! weet het niet hoor.

Wij gaan denk ik wel voor een twee zits wagen. Maar dan koopik die wel tweede hands.. Nog niet helemaal uit; maar dnek wel dat dat het wordt..

hier verder alles oke en rustig, weinig nieuws eigenlijk..

Tot later
Hoi allemaal!

Voor alle jarige meiden deze week. Gefeliciteerd!!!

Ik zag zojuist dat in de tabel staat dat ik 02-09 afspraak heb bij vk, dit moet echter 02-08 zijn. 

Hier gaat alles goed. Bijna 30 weken en ik voel me goed. Ik merk wel dat mijn conditie achteruit gaat en dat ik niet meer zo lang kan lopen (bv bij shoppen) als anders. Ik heb nu net een week vakantie en ik ga vaak wel even lekker liggen s'middags. Val ook vaak even in slaap, maar ach het is vakantie dus dat moet kunnen. ;)

We hebben nog wel even een weekendje weg geboekt. We zouden eerst niet gaan, maar we wilden toch nog even weg met zn tweetjes. Heb er wel zin aan, maar hoop wel dat het weer dan wat beter is. Want wees eerlijk, dit is toch nog niet echt zomer op het moment! Te warm hoeft natuurlijk ook niet, maar straks zijn we allemaal weer aan het werk en dan gaat het zonnetje weer schijnen... duimen dat het snel beter wordt.

Ben vanmiddag even gaan winkelen met vriendin. Ze heeft al een kindje en heeft me allemaal tips gegeven over wat ik moest aanschaffen, hoeveel en waar het allemaal voor is. gelukkig had ik nog een bon van 50 euro van de Hema dus die heb ik even fijn verbrast! :D Manlief schrok wel van al die tassen,maar er waren ook zoveel koopjes. De Villa Happ had 70% korting dus weer 2 pakjes maat 56 gekocht. Zo lief! En bij de Zeeman hing een winterjas voor maar 7 euro, die moest dus ook mee. Zo'n leuk jasje! Je hoort het al ben al best aan het inslaan, maarja je bent het straks wel nodig allemaal. Vind het wel lastig om te weten hoeveel kleertjes je van welke maat je moet kopen. Je moet wel wat in huis hebben en om maar af te wachten wat je cadeau krijgt ja dat vind ik ook niet zo'n fijn idee. Bij mij hangt er dus van elke maat al zeker 4 pakjes in de kast. Dat is toch nog niet zoveel, toch?? :$

Nitro, ik ben blij dat je weer terug bent. Je hebt ons wel laten schrikken hoor! Doe maar mooi rustig aan. Denk goed aan jezelf en je kindjes dan komt het vast allemaal weer goed!!!

Monkey, even klagen geeft niks hoor. Ik heb zo af en toe ook een flinke dip dus lekker klagen is dan wel even lekker, dan ben je het weer kwijt!

Ik vind het inderdaad ook vreemd dat ik zo streng toegesproken wordt op mijn gewicht, maarja ze zullen hier wel meer op letten. Ik weet het ook niet. Ik vind het voor mezelf ook nog wel meevallen, maarja we zullen zien wat ze volgende week donderdag weer te klagen heeft. Ik let wel op, maar eet ook wel wat lekkers hoor. Je moet er toch ook een beetje van genieten toch? Ik zie wel hoe het straks is met mijn gewicht, wil er nu niet teveel over nadenken, komt vast wel weer goed met mij.

Nou dames, dat was het wel weer voor vandaag.

Groetjes Blink

Colleke en MH, jullie ook nog gefeliciteerd met jullie verjaardag. Grappig dat we alledrie op dezelfde dag jarig zijn zeg!!

Cip, super om te lezen dat het goed met je gaat en je geen bloed meer verliest, lijkt me best eng. Ik kan me voorstellen dat je het liefst weer terug gaat naar de vk (die stiekeme hoop heb ik ergens ook nog steeds) maar aan de andere kant wordt je nu gewoon extra goed in de gaten gehouden en uiteindelijk is het het belangrijkst dat je kindje gewoon nog een poosje blijft zitten en straks gezond en wel geboren wordt. Vindt jij het ook al zo snel gaan? Vooral de 2e helft van de zwangerschap vliegt voor mijn gevoel voorbij.

Margreet, ik heb alle foto's van de pretecho op cd-rom gekregen dus ik hoefde ze niet in te scannen. Als jij alleen gewone echo's hebt moet je ze idd inscannen en dan vervolgens gewoon opslaan op je pc, op onze groep kun je de foto's dan uploaden. Ben benieuwd naar je foto's.

Jeetje maar 5 kg aangekomen? Lekker hoor!! Hier gaat het heel wat harder haha, maarja ik let eerlijk gezegd ook niet zo op wat ik eet (nouja hoeveelheden) ik probeer wel gezond te eten naast het snoepen!!

MH, de foto's van de echo staan inmiddels op de site hoor!! Haha je hebt helemaal gelijk hoor, ik moet gewoon wat meer vertrouwen hebben, gelukkig heb ik dat over het algemeen ook wel maar af en toe besluipt die twijfel/angst me weer. Sla dat er maar eens uit!;)

Volgens mij begint jouw verlof bijna of niet? Heerlijk hoor!! Heb je nog plannen of ga je het er helemaal van nemen?

Lekker toch dat je zwangerschap van een leien dakje gaat. Geniet er maar fijn van meid.

Jee Nitro, ik zie nu pas het berichtje dat je in het ziekenhuis hebt gelegen, wat een schrik zeg. Gelukkig lijkt alles goed te gaan, doe idd maar heel kalm aan en hopelijk blijft je kindje gewoon goed doorgroeien. Sterkte ermee meid.

Ief, nog steeds last van harde buiken? Ik heb begrepen dat een paar harde buiken per dag niet zo erg is maar als ze vaak komen moet je even aan de bel trekken.

Ik heb nog geen ervaring met zo'n meerijdplankje, we hebben er wel een bij onze kinderwagen dus ik zie wel of dochter daar op wil staan, gelukkig kan ze ook al prima lopen dus ik zie wel. Als je bent goedgekeurd voor de groep zou je via die link gewoon er op moeten kunnen hoor. Anders snap ik het ook niet!!

Lily, ja die 28 weken is wel een mijlpaaltje hé? Fijn dat je al een dagje minder kon gaan werken. Ik hoop dat je het nog tot 30 weken volhoudt maar als dat niet zo is dan houdt het op hoor. Niks aan te doen.

Vandaag weer naar de gyn geweest? Krijg je trouwens elke keer een echo of niet?

Monkey, ook klagen mag af en toe hoor, het lucht zo lekker op en vaak is er wel iemand die het herkend. Soms lijkt alles fout te gaan en ook nog tegelijk ook. Je wilt zo graag de dingen voor elkaar hebben. Hopelijk vinden jullie snel een leuk kaartje (heb je internet al afgestruind??) en een mooie naam voor jullie kindje.

Blink, lekker dat jullie nog even een weekendje weg gaan. Ik hoop dat je er goed weer bij hebt. Laatste keer met z'n tweetjes, geniet er maar lekker van.

Haha je hebt dus even flink ingeslagen, ach er is ook zoveel schattigs te koop. Ik kan het ook moeilijk laten hoor. Ik heb van de week bij Prenatal weer wat dingen gekocht, de laatste dingetjes haal ik binnenkort wel. Ik vind het heerlijk om regelmatig naar de Prenatal te gaan en lekker te neuzen, alleen mijn portemonnee vindt het wat minder haha.

Ik zou me idd niet te druk maken om je gewicht hoor, de meeste vrouwen komen zo'n 12 kilo aan in de zwangerschap en daar ben je na de bevalling het grootste deel ook weer van kwijt (baby, vruchtwater, vocht). Hier doen ze helemaal niet moeilijk over mijn kilo's hoor, en ik ben er al zo'n 8 of 9 aangekomen.

Dochter en ik zijn zondag hardstikke verwend, van mijn hubbie heb ik een nieuwe mobiel gekregen omdat mijn oude om de haverklap leeg was (batterijen) en hij het nu wel prettig vindt dat ik goed bereikbaar ben en kan bellen mocht er wat zijn haha. Wij hebben dochter een zandbak gegeven maar helaas heeft ze er nog niet in kunnen spelen met dit bagger weer.

Maandag toen we echt jarig waren hebben we eerst met dochter al haar speelgoed bewonderd en het huis weer helemaal schoongemaakt (wat een troep krijg je toch van zo'n verjaardag) 's middags zijn we lekker de stad in geweest en hebben we heerlijk gelunched met z'n drietjes.

Ik merkte wel dat ik iets teveel hooi op mijn vork heb genomen de afgelopen week, ik heb erg veel harde buiken gehad maar gelukkig gaat het inmiddels al wel weer wat beter. Vond ik toch wel even eng. Van het weekend maar even een beetje kalm aan doen, gelukkig hebben we alleen zaterdagmiddag een verjaardag, zondag lekker niks.

Het slapen gaat nog steeds niet geweldig, ik moet er sowieso minstens 1 keer uit om te plassen maar daarnaast slaap ik gewoon heel licht en onrustig, ik heb nu wel de goede nachtthee van zonnatura gehaald maar echt helpen doet het geloof ik nog niet. Vindt het allemaal best wel zwaar worden zo, ik loop werkelijk waar de hele dag te gapen, vooral op het werk is het erg, je kunt me nu echt bij elkaar rapen haha. Gelukkig nog drie kwartier en dan zit het er weer op. Ben wel heel druk om hier alles in orde te maken voor mijn verlof. Ik moet nog een maand maar ik wil voor de zekerheid zoveel mogelijk klaar hebben voor het geval ik er wel eerder uit moet. En ach ik ben liever druk dan merk ik die vermoeidheid niet zo.

Maar ik begin langzamerhand wel uit te kijken naar mijn verlof hoor.

Verder geniet ik enorm van mijn zwangerschap, meer dan bij de eerste, maarja dat is wel te verklaren. Beeb is lekker aanwezig en laat zich regelmatig flink voelen. Heerlijk vind ik dat (al doet het af en toe echt zeer)!!

Meiden, fijn weekend allemaal.

Groetjes Luna

(28 wk 2dg)

Oh MH, wil je mijn leeftijd nog veranderen in de tabel als je er weer in bezig gaat? Thanx:D
@Luna; je zegt dat je het druk op je werk hebt en tegelijkertijd zit je zo'n heel verhaal voor dit forum te typen???? Laat je baas dat dan maar niet zien, hihi!

Klinkt als een leuke verjaardag maar wel jammer dat die kleine meid nog niet in haar zandbakje heeft kunnen spelen...

@Nitro; weer een beetje van de ergste schrik bekomen? Ben je nu even vrij of al hele,maal gestopt met werken uit voorzorg?

@Cip; hoe ver ben je ook al weer heen als jullie gaan verhuizen?

Hier alles nog steeds helemaal prima, wordt een beetje saai geloof ik, haha. Ik heb wel wat last van maagzuur maar dat is dan ook echt het enige!

Volgende week gaan we nog een laatste keer naar het kindje kijken en dan pas als het geboren wordt. Duurt aan de ene kant nog best lang maar aan de andere kant kunnen 8 weekjes echt zo voorbij vliegen!!!!

Liefs!
Ha meiden,

Net eindelijk bijgelezen,

MH, wat grappig dat je ook de 23ste jarig bent, jij ook nog van harte gefeliciteerd!! Leuk trouwens een camcorder! heb pas eerste beelden van meisje terugekeken, kan me nu echt niet meer voorstellen dat ze zo klein was.

Er schijnen trouwens hele goede middeltjes te zijn tegen maagzuur, weet alleen niet meer wat, sorry.

Cip, wanneer krijgen jullie nu de sleutel van t nieuwe huis? En moet er nog veel aan gebeuren of kunnen jullie zo over? En jij hebt geen bloedingen meer gehad?

En fiets het lekker op je nieuwe mamafiets?

Lily, hoe was t bij de gyn vandaag? En 28 weken is zeker een mijlpaal. Tot hoe lang blijf je werken? tot 30? of nog langer als je het volhoudt?

Monky, dikke knuffel voor jou!!

Zijn jullie al bij een drukker langs geweest voor kaartjes? daar hebben ze vaak ook heel veel boeken liggen? En op internet zijn ook veel leuke sites... of heb je die allemaal al bekeken?

Wel ontzettend vervelend van t werk van je man zeg, zijn er veel banen in zijn richting of is t allemaal lastig zonder diploma. Sterkte in iedergeval!

Ief, wat raar dat je er niet op kan. Ik heb je nu ook beheerder van de group gemaakt, misschien dat dat scheelt?

wij zitten ook wat we moeten doen met 2 ukkies. Maar hebben een stokke wagen en daar kan zo'n plankje niet aan, helaas...

cip, en zo'n zitje erop, is dat stevig? Ziet er zo wiebelig uit...

Blink, lekker vakantie met middagdutjes, en nog ff samen weekendje weg klinkt ook heerlijk.

En leuk he, babyshoppen! maar ik vind maten ook heel lastig. Meisje was heel klein, paste pas na drie a 4 maanden in 62, terwijl sommige baby's daar al na een week in passen. Dus ik koop nog niet zo veel anders kom je weer met seizoenen in de knoop enzo.

Hier wordt trouwens ook niet gewogen. Bij eerste afspraak wordt je begin gewicht gevraagd maar verder nooit meer.

Luna, dat klinkt als een leuke verjaardag, en leuk lunchen in de stad met zn drieetjes, nog even en je bent gewoon met z'n viertjes.

Kijk je wel uit dat je niet te druk bent!!

Hier gaat alles wel ok, nog steeds heel erg moe, echt compleet uitgeput

zeg maar alsof nu opeens alle moeheid van de afgelopen weken in een

keer over me wordt uitgestort, dus slaap heel veel. Maar niet zo'n last

meer van harde buiken verder dus dat gaat wel goed.

Of ik nog gaat werken hangt er een beetje van af. Krijg voglende week vrijdag een groeiecho om te kijken of alles nog goed gaat. En als dat ok is mag ik iin principe wel weer. Ik denk dat ik dan halve dagen ofzo ga beginnen. Heb nog een paar lopende projecten die ik wel graag af wilen maken/over wil dragen, dsu als dat lukt is het wel erg prettig.
en o ja, we zijn er uit wat betreft de naam!!!

en t ontwerpen van t kaartje begint ook op te schieten dus t gaat de goede kant op!
quote:@Luna; je zegt dat je het druk op je werk hebt en tegelijkertijd zit je zo'n heel verhaal voor dit forum te typen???? Laat je baas dat dan maar niet zien, hihi!

Klinkt als een leuke verjaardag maar wel jammer dat die kleine meid nog niet in haar zandbakje heeft kunnen spelen...

@Nitro; weer een beetje van de ergste schrik bekomen? Ben je nu even vrij of al hele,maal gestopt met werken uit voorzorg?

@Cip; hoe ver ben je ook al weer heen als jullie gaan verhuizen?

Hier alles nog steeds helemaal prima, wordt een beetje saai geloof ik, haha. Ik heb wel wat last van maagzuur maar dat is dan ook echt het enige!

Volgende week gaan we nog een laatste keer naar het kindje kijken en dan pas als het geboren wordt. Duurt aan de ene kant nog best lang maar aan de andere kant kunnen 8 weekjes echt zo voorbij vliegen!!!!

Liefs!

Haha, ja erg hé? Maar ik had eind van de middag echt geen zin meer dus ik dacht ik zal eens reageren op de groep. Daarbij heb ik geen lunchpauze gehad dus ach..................

Mijn schoonzus zweert bij de Rennies, die heeft zij in vloeibare vorm gehad tijdens haar zwangerschap. Wie weet heb je er wat aan. Pfff hoef je nog maar acht weekjes joh? Wat gaat het hard hé?

Leuk dat je volgende week een echo hebt, nog even lekker naar je kindje kijken en daarna mag je hem of haar live zien (en geloof me dat is het allermooiste wat er is)!!

Ik begin ook wel heel erg nieuwsgierig naar de frummel in mijn buik te worden hoor, hij/zij moet nog wel effe blijven zitten maar ik word steeds nieuwsgieriger.

Ik duik mijn bedje in, wilde helemaal niet meer achter de pc kruipen vandaag maarja was op zolder voor de was en kon het niet weerstaan om hier even te kijken.

Ik reageer van de week weer op iedereen.

Slaap lekker (gaaaaaaaaaaaaaaaap)
Gisteren bij de gynaecoloog geweest, de bloeddruk is goed, daar ben ik blij om.

Bij een controle wordt eigenlijk altijd wel een echo gemaakt, dit is heel kort en alleen maar om te kijken of de hartjes kloppen. En gelukkig was het ook dit keer het geval. De dames liggen nu beide met de hoofdjes naar beneden, dus ik kan me voorbereiden op een gekneusde lever en maag.

Volgende week werk in nog 2 halve dagen en dan ga ik stoppen. Het wordt me echt teveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven