Pap met borstvoeding indikken?

21-08-2019 15:01 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Mijn dochter is inmiddels 8 maanden en eet vrij goed inclusief broodstukjes (wel alle groente en fruit nog gepureerd ).
Nu wil ik graag pap gaan geven in de ochtend (havermoutpap). Vanochtend geprobeerd en ze vond het heerlijk, maar het is zo dun door de borstmelk!
Heeft iemand een manier gevonden om pap met afgekolfde melk een beetje dikker te maken zodat ze het met de lepel kan eten. Ik geef het liever niet in de fles. Vanochtend gegeven met een open beker en ze dronk het goed op, maar lepeltje is wel ideaal.

Verhitten is niet ideaal, en maizena is misschien ook niet zo verstandig?
Snouth schreef:
21-08-2019 18:01
Ik bedenk me nu ineens dat ook gekookte bv pap waterig bleef... (het is ook alweer zo lang geleden) Ik deed het uiteindelijk met rijstmelk.
Rijstmelk wordt afgeraden voor jonge kinderen
Ik gaf havermoutpap gekookt met water en verpakte banaan. Ze zaten het niet altijd, vandaar dat ik het te zonde vond gekolfde melk te gebruiken.
Over voedingsstoffen die bij verhitten verloren gaan zou ik me niet zo druk maken zolang je kindj ook nog meerdere keren per dag uit de borst drinkt of ook niet verhitte gekolfde melk drinkt. Ik weet alleen niet of gekookte moedermelk wel bindt...
Isolde123 schreef:
22-08-2019 01:01
Rijstmelk wordt afgeraden voor jonge kinderen
Ik wist dat deze zou komen. Ik heb er destijds een halve studie van genaakt voordat ik het gaf. Ik heb met voedingscentra, producenten en fabrikanten gebeld. Het kwam er op neer dat dhet geen kwaad kon. Maar ik zoj vooral zeggen; zoek het lekker zelf uit.
Ik gaf geen pap, alleen brood, groente en fruit. En borstvoeding alleen uit de borst of fles. Geen pap kan ook prima :)
Ik ben benieuwd of het gelukt is met de overnight oats.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 10:26
99.40% gewijzigd
Hier ook nooit pap. Het leek mij vooral veel gedoe (een boterham kunnen ze met 8 maanden zelf eten terwijl je pap moet voeren). En bovendien kregen ze al yoghurt.

Pap (Brinta, havermout) kwam hier bij zonen pas, toen ze het zonder knoeien zelf konden eten (en klaarmaken). Dochters gruwen er van.

Mocht je pap willen geven, dan zou ik het gewoon met water of poedermelk aanmaken. Ik heb gekolfde borstvoeding altijd gewoon verhit overigens (anders kwam het bij mij met een zurige geur uit de vriezer). Voor die paar dagen per week maakte dat niet uit vond ik.
Een schepje johannesbroodpitmeel erbij? Volgens mij dikt dat afgekolfde melk wel in.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 10:26
99.82% gewijzigd
Aardvarkje schreef:
21-08-2019 16:53
Ja staat er bij mij ook op, op de verpakking (dat het dun wordt). Amandelmelk is ook een optie (ik wil nog geen koemelk geven).

Biobim verkopen ze waar ik woon helaas niet.
Ik zou dan gewoon poedermelk kopen. Baby’s mogen geen amandelmelk. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Ik geef altijd lang bv maar pap maak ik altijd van KV. Ik vind het niet te doen met bv.
Snouth schreef:
22-08-2019 07:25
Ik wist dat deze zou komen. Ik heb er destijds een halve studie van genaakt voordat ik het gaf. Ik heb met voedingscentra, producenten en fabrikanten gebeld. Het kwam er op neer dat dhet geen kwaad kon. Maar ik zoj vooral zeggen; zoek het lekker zelf uit.
Ook van de arsenicum die erinzit?

Volgens mij is het Voedingscentrum sowieso terug gekomen van de hoeveelheid rijstproducten die een jong kind mag. Het liefst niet dagelijks en daar valt ook een rijstewafel onder ivm met de arsenicum concentraties.
anoniem_382327 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 09:57
0.35% gewijzigd
Waarom is een lepeltje idealer?
Je zegt zelf dat het te dun is (was ook mijn ervaring, dus ik ben gewoon snel gestopt met pap) en dat het drinken uit een beker goed ging.
Waarom dan niet gewoon laten drinken?
Ik heb het Voedingscentrum helemaal niet zo hoog zitten, maar zelfs zij raden af om een baby elke dag rijstproducten te geven:

https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... geven.aspx

On topic: je kan ook met gepureerd fruit en gepureerde groente pap maken, dat een optie?
conniefeer wijzigde dit bericht op 22-08-2019 10:07
Reden: Ideetje om pap mee te maken
14.20% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven