Puberzoon 14 wilt twee oorbellen.. wel of niet in meegaan?

16-05-2020 15:34 134 berichten
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Hij wilt het al zeker een jaar.
Ik neig naar er akkoord meegaan. Hij is druk zijn eigen identiteit te ontwikkelen en heeft drang om zich te onderscheiden van anderen. Wat ik juist waardeerd, zijn eigenheid, zelfvertrouwen, niet meegaan in de massa. Hoe denken jullie hierover?
Nemain• schreef:
16-05-2020 16:53
Dat hoeft vanaf 14 al niet.
Ik vind die leeftijdsgrens dat tatoeages en piercings vanaf 16 jaar zonder toestemming mogen een hele duidelijke, dus die hanteer ik ook voor oorbellen. :D
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
16-05-2020 16:22
Nah, toch weer een paar jaar gewonnen dan, tenzij je het nu echt niet erg vind.
Niks mis mee om grenzen te stellen.
Een oorbel zetten die er weer uit kan vind ik geen probleem. Of ik het mooi vindt of niet.
Dat is voor mij niet bepalend.
Nee, vind het ordi en ik moet er ook naast lopen. Maar hij zou dit zelf ook niet willen.
Oh en ik las ergens de vraag waarom niet 1 oorbel.. dat vind ik weer zo jaren 80
Zo'n fout oorbelletje 🤮
Ik liep vroeger rond als een halve punker. Nooit commentaar gehad van mijn ouders.

Toen ik aan mijn werkzame leven begon kocht ik wat keurige MissEtam bloesjes vanwege baliewerk. De geborduurde beertjes en bloempatronen waren toen in de mode.
:facepalm:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tiana_76 schreef:
16-05-2020 16:56
Ik vind die leeftijdsgrens dat tatoeages en piercings vanaf 16 jaar zonder toestemming mogen een hele duidelijke, dus die hanteer ik ook voor oorbellen. :D
Behalve oren. Dat mag al vanaf 12 zoals ik het las.
Snoesje666 schreef:
16-05-2020 16:59
Ik liep vroeger rond als een halve punker. Nooit commentaar gehad van mijn ouders.

Toen ik aan mijn werkzame leven begon kocht ik wat keurige MissEtam bloesjes vanwege baliewerk. De geborduurde beertjes en bloempatronen waren toen in de mode.
:facepalm:
Jij hebt het constant over kapsels, maar dat is toch van heel andere orde dan gaten in je lijf prikken?

Ik heb 5 littekens in mijn oren van gaatjes schieten die niet meer weggaan. Dicht laten groeien en 'je ziet er niks meer van' gaat dus niet altijd op.
Ik heb trouwens nooit bedacht om toestemming te vragen voor alle extra oorbellen. Dat deed ik (je?) toen gewoon.
1 gaatje zou ie mogen.
Het volgende zet ie maar op zijn 18de.
(En wie weet ben ik wel te vermurwen op zijn 16 à 17 als hij zich gedraagt.)

Gaat ie dus eerst op dit moment nog maar 3 maanden nadenken over aan welke kant hij een oorbel wil.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Voor mijn gevoel hadden alle meiden op de lagere school oorbellen (jaren 70). Ik was één van de laatste, met 9 jaar.

Afbeelding
Het zijn maar gaatjes in zijn oorlel toch? Hij is nog jong dus zijn stijl gaat waarschijnlijk nog flink veranderen, maar dit groeit prima dicht als hij het niet mooi meer vindt. Ik zou hem zijn gang laten gaan.

Ik heb in mijn puberteit mijn oren vol laten piercen, vonden mijn ouders prima. Mijn oren hangen nog steeds vol met zilverwerk en ik ben er nog steeds blij mee! Ik wilde ook graag een wenkbrauwpiercing, mijn ouders hebben het me nooit verboden maar ze vonden het lelijk. Dat was voor mij als de brave pleasende anti-puber genoeg reden er geen te nemen. Nu ben ik daar blij mee, want ik zou nu echt geen piercings meer in mijn gezicht willen. Maar zo’n gaatje in je oorlel groeit toch veel mooier dicht dan een gat in je wenkbrauw. Laat hem lekker :)
Ya no puede caminar
Wissewis schreef:
16-05-2020 17:06
1 gaatje zou ie mogen.
Het volgende zet ie maar op zijn 18de.
(En wie weet ben ik wel te vermurwen op zijn 16 à 17 als hij zich gedraagt.)

Gaat ie dus eerst op dit moment nog maar 3 maanden nadenken over aan welke kant hij een oorbel wil.

Geldt linkeroor=hetero, rechteroor=homo nog steeds?
Van mij zou het mogen. Het is zijn lichaam en als hij het niet meer wil, groeit het wel weer dicht.
Wil hij er elk in 1 oor of 2 in 1 oor?
Ik vind die grote 'diamanten' oorbellen (soms met goud) wel erg ordinair bij mannen. Maar als mijn kind dat prachtig zou vinden, dan moet hij dat weten.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Meisjes hebben vaak al oorbellen als ze de basisschoolleeftijd hebben.
Waarom is dat voor een jongen dan anders?
Snoesje666 schreef:
16-05-2020 17:07
Voor mijn gevoel hadden alle meiden op de lagere school oorbellen (jaren 70). Ik was één van de laatste, met 9 jaar.

Afbeelding
Jaaaaah!!!! :flirting:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Snoesje666 schreef:
16-05-2020 17:07

Afbeelding
Ah wat grappig. Dat ringetje, een must have;)
biekoe schreef:
16-05-2020 15:36
Dit!
Ze kunnen er ook weer uit. ;-)
Precies
Tiana_76 schreef:
16-05-2020 17:03
Jij hebt het constant over kapsels, maar dat is toch van heel andere orde dan gaten in je lijf prikken?

Ik heb 5 littekens in mijn oren van gaatjes schieten die niet meer weggaan. Dicht laten groeien en 'je ziet er niks meer van' gaat dus niet altijd op.
Mijn eerste gaatjes zijn geprikt bij de juwelier toen ik 9 jaar was.

De volgende zijn geprikt door mijn moeder met een doehetzelf setje op mijn veertiende. Eentje kruipt altijd dicht en moet ik doorprikken, de andere niet. Tegenwoordig draag ik bijna nooit oorbellen.

De navelpiercing (piercing-/tattoostudio) werd helaas een fiasco.
Gewoon laten doen, als hij het zat is groeit het wel dicht of zie je een stipje op z'n oorlel.
Geen man overboord.
Ik heb in totaal 13 gaatjes en daar zie je maar weinig van hoor. Ik heb alleen iets in de onderste (tunnels dus, en dat valt het gros van de mensen niet eens). Dus gaatjes schieten vind ik niet zo bezwaarlijk
Oh en ook de piercing door mijn lip zie je alleen nog als je héél goed kijkt. Een uitgroeiende wenkbrauwpiercing blijf je wel zien, neuspiercing ook.
Manlief heeft vroeger ook 2 oorbellen gehad en dat zie je écht niet meer. Waren er voor zijn 20e alweer uit en je ziet die gaatjes niet meer
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 16-05-2020 17:19
31.98% gewijzigd
biekoe schreef:
16-05-2020 15:36
Dit!
Ze kunnen er ook weer uit. ;-)
Je blijft de gaatjes wel zien. Weet ik omdat mijn man vroeger ook gaatjes had en toen hij stopte met oorbellen dragen bleef je de gaatjes zien ook al waren ze inmiddels dichtgegroeid. Maar ik zou het ook toestaan als hij het al zo lang wil. Leuk, zo'n puber die niet bij de grijze massa wil horen! Moet je stimuleren!
Prima natuurlijk
Tatoeage zou ik geen toestemming voor geven onder de 16 (Of het moet een extreem goed verhaal zijn als herinnering aan overleden familielid bijv)

Mijn dochter van dertien die heeft een vriendin die mag niet eens een schouderloos jurkje aan. Ik zie het nut niet van dat soort verboden.
Lillybit schreef:
16-05-2020 16:22
Nah, toch weer een paar jaar gewonnen dan, tenzij je het nu echt niet erg vind.
Niks mis mee om grenzen te stellen.
Grenzen stellen of botweg iets verbieden vind ik bij een 14 jarige toch echt wel een verschil. Hij overlegt thuis, helemaal prima toch? In principe kan hij gewoon naar een juwelier gaan en gaatjes laten schieten.
Oorbellen zou mijn zoon mogen als hij ze zou willen. Dochter mag als ze twaalf is ook een extra gaatje als ze dat dan wil. Gaatjes groeien dicht en je ziet er na een tijdje nagenoeg niets meer van. Ik heb zelf ook in elk oor vijf gaatjes gehad en ik draag alleen de eerste nog. De rest zie je niet meer en zijn dicht.

De grens ligt bij te blote kleding en onuitwisbare zaken als tattoos en tunnels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven