Puberzoon 14 wilt twee oorbellen.. wel of niet in meegaan?

16-05-2020 15:34 134 berichten
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Hij wilt het al zeker een jaar.
Ik neig naar er akkoord meegaan. Hij is druk zijn eigen identiteit te ontwikkelen en heeft drang om zich te onderscheiden van anderen. Wat ik juist waardeerd, zijn eigenheid, zelfvertrouwen, niet meegaan in de massa. Hoe denken jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen enkele reden bedenken om dat te verbieden.

Het is geen impuls besluit. Hij wilt dit al een jaar. En het is niet permanent, in je oren zie je niets meer van als hij besluit ze uit te doen.

Ik snap nooit zo goed waarom ouders niet permanente kleding/kapsels van hun kinderen zouden willen verbieden.
Oh, overigens was mijn dochter nog geen 4 toen ze al oorbellen had 🙈 Ben ik nu een ontaarde ouder?
Amarog schreef:
16-05-2020 18:13
Ik kan geen enkele reden bedenken om dat te verbieden.

Het is geen impuls besluit. Hij wilt dit al een jaar. En het is niet permanent, in je oren zie je niets meer van als hij besluit ze uit te doen.

Ik snap nooit zo goed waarom ouders niet permanente kleding/kapsels van hun kinderen zouden willen verbieden.
Mijn jongste zoon is 16 maar die bedreig ik altijd dat als hij zijn haar met tondeuse doet of heel kort knipt, hij in levenslange gijzeling gaat. Tot op heden werkt dat.
Lalala- schreef:
16-05-2020 18:17
Oh, overigens was mijn dochter nog geen 4 toen ze al oorbellen had 🙈 Ben ik nu een ontaarde ouder?
Een tokkie toch? ;)
Lalala- schreef:
nee voluit tokkie
Peertjes schreef:
16-05-2020 18:26
Mijn jongste zoon is 16 maar die bedreig ik altijd dat als hij zijn haar met tondeuse doet of heel kort knipt, hij in levenslange gijzeling gaat. Tot op heden werkt dat.
Waarom?
Ik vind oorbellen bij jongens ook vreselijk. Gelukkig wilden ze dit niet bij mij maar anders zou het wachten tot hun 18e verjaardag zijn.

Ook volwassen mannen met een oorbel of gouden ketting om hun nek vind ik vreselijk.

Mijn zoon heeft wel zijn haar eens blauw geverfd. Hij zij dat hij dat wilde en was stomverbaasd dat ik het een goed plan vond (dat zei ik tenminste). Had hij nooit verwacht. De blauwe kleur werd als snel lelijk, nooit meer gedaan daarna.
Ik ben verbaasd dat iedereen zegt ze groeien toch weer dicht en je ziet er niks meer van.
Mijn vriend heeft ook gaatjes gehad en dat zie je echt wel.
Ik heb zelf ook gaatjes en er eigenlijk na de zweerknopjes nooit meer oorbellen in gehad en toch zie je ze nog enigszins.
Eigenlijk zie je het altijd nog. En ik vind het toch altijd een beetje maf als ik met een manager ofzo spreek en ik zie die dingen nog.
Nemain• schreef:
16-05-2020 18:54
Waarom?
Omdat ie onwijs knap is met zijn mooie haar :proud:
Peertjes schreef:
16-05-2020 19:12
Omdat ie onwijs knap is met zijn mooie haar :proud:
Dus bepaal jij.
S0LEIL schreef:
16-05-2020 19:06
Ik ben verbaasd dat iedereen zegt ze groeien toch weer dicht en je ziet er niks meer van.
Ik heb zelf ook gaatjes en er eigenlijk na de zweerknopjes nooit meer oorbellen in gehad en toch zie je ze nog enigszins.
Eigenlijk zie je het altijd nog. En ik vind het toch altijd een beetje maf als ik met een manager ofzo spreek en ik zie die dingen nog.
Is bij iedereen anders, maar over het algemeen zie je dat echt niet tot niet duidelijk.
Je doet net alsof je het van een afstand ziet.
Lalala- schreef:
Nee hoor, dat geldt pas wanneer ze baby zou zijn ;-)

Ik had ze geloof ik toen ik 6 was.
Niets mis met de tondeuse.

Zoon heeft jarenlang 9 of 12 millimeter gehad, afhankelijk van het seizoen. Hij wilde namelijk nooit naar de kapper en vond het prima zo.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja dat zou zoon mogen (met pijn in mijn hart). Ik mocht geen tweede en derde gaatjes dus die heb ik zelf gemaakt na aandachtig de verhalen van oma te hebben beluisterd (‘Maar hoe deden jullie dat dan vroeger oma?”).

De appel valt niet ver van de boom dus dan liever een professional die de boel gaat piercen. Man heeft ooit ook zijn oren laten piercen maar daar zie je niets meer van.
Stretchers zou ik verbieden maar dat zou ik een dochter ook verbieden. Net als tatoeages onder de 18 jaar.

Wenkbrauw- lip- en neuspiercings vind ik afschuwelijk maar dan moet ik maar hopen dat het netjes dicht zal groeien. Wat hij met zijn haren doet maakt mij niets uit, kaal, lang, vlechtjes, dreadlocks, dat is allemaal heel makkelijk weer in originele staat terug te brengen. Vanaf 14 zou hij het mogen verven van mij (net zoals een fictieve dochter). Met die kleurkrijtjes voor het haar zou ik niet vasthouden aan 14 jaar.
S0LEIL schreef:
16-05-2020 19:06
Want? Een manager mag niet jong geweest zijn?
Laatst bij een bepaalde lichtval kreeg ik het idee dat mijn manager een tepelpiercing heeft. Ga ik hem écht niet naar vragen.

Ik weet nog dat een kennis stoer vertelde dat hij een tepelpiercing liet zetten. De volgende dag wilde hij er niet meer over zeggen dan "auw". Het was hem blijkbaar tegen gevallen.
:rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nemain• schreef:
16-05-2020 19:50
Dus bepaal jij.
Je mist overduidelijk de knipoog.
lindaatje1900 schreef:
16-05-2020 20:46
Want? Een manager mag niet jong geweest zijn?
Ja hoor. Maar ik heb er dan toch een bepaald beeld en een bepaalde achtergrond bij in mijn hoofd. Dat vooroordeel ligt bij mij, snap ik best, maar het is er en bij sommige anderen vast ook.
Grappig om te lezen!
TO, ik zou het hem toestaan. Je zoon heeft er lang genoeg over nagedacht.

Mijn dochters zijn nog veel te jong, maar zitten nu al te fantaseren over een navelpiercing en oren vol met piercings. Ben benieuwd of ze het ook nog willen als ze 12 jaar zijn, dan zou er wel wat mogen van mij
minnimouse schreef:
16-05-2020 20:11
Is bij iedereen anders, maar over het algemeen zie je dat echt niet tot niet duidelijk.
Je doet net alsof je het van een afstand ziet.

Ja ik vind het vaak wel duidelijk zichtbaar. Niet van heel veraf, maar als je met iemand in gesprek bent.
S0LEIL schreef:
16-05-2020 22:20
Ja hoor. Maar ik heb er dan toch een bepaald beeld en een bepaalde achtergrond bij in mijn hoofd. Dat vooroordeel ligt bij mij, snap ik best, maar het is er en bij sommige anderen vast ook.
Het verbaast me echt serieus :)
Peertjes schreef:
16-05-2020 18:27
Een tokkie toch? ;)
Karl_Marx schreef:
16-05-2020 18:33
nee voluit tokkie

Oooo shit 😆

Maar ze wilde het zooooo graag!😆
minnimouse schreef:
16-05-2020 20:11
Nee hoor, dat geldt pas wanneer ze baby zou zijn ;-)

Ik had ze geloof ik toen ik 6 was.
Ooo gelukkig! Mijn ouders zijn dan blijkbaar wel tokkies want ik kreeg ze inderdaad als baby al 😊
Lalala- schreef:
16-05-2020 23:16
Ooo gelukkig! Mijn ouders zijn dan blijkbaar wel tokkies want ik kreeg ze inderdaad als baby al 😊
:-D
lindaatje1900 schreef:
16-05-2020 23:04
Het verbaast me echt serieus :)

Dat mag :)

De consensus over oorbellen in dit topic verbaast mij dan weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven