Puberzoon 14 wilt twee oorbellen.. wel of niet in meegaan?

16-05-2020 15:34 134 berichten
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Hij wilt het al zeker een jaar.
Ik neig naar er akkoord meegaan. Hij is druk zijn eigen identiteit te ontwikkelen en heeft drang om zich te onderscheiden van anderen. Wat ik juist waardeerd, zijn eigenheid, zelfvertrouwen, niet meegaan in de massa. Hoe denken jullie hierover?
S0LEIL schreef:
16-05-2020 22:22
Ja ik vind het vaak wel duidelijk zichtbaar. Niet van heel veraf, maar als je met iemand in gesprek bent.
Maar van degene bij wie je het niet ziet weet je ook niet dat ze er geweest zijn.
Alle mannen, op kind na, in mijn omgeving hebben een of meerdere oorbellen gehad en bij geen van allen zie ik nog de gaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mijn zoon op die leeftijd zoveel smaak heeft ontwikkeld dat hij ze zelf niet wilt.
Afschuwelijk lelijk vind ik het.
lindaatje1900 schreef:
16-05-2020 23:04
Het verbaast me echt serieus :)

Het verbaast mij dat jij geen vooroordeel hebt.

Die heeft iedereen namelijk.
Peertjes schreef:
16-05-2020 18:26
Mijn jongste zoon is 16 maar die bedreig ik altijd dat als hij zijn haar met tondeuse doet of heel kort knipt, hij in levenslange gijzeling gaat. Tot op heden werkt dat.
Dat zei mijn moeder ook vroeger, heeft inderdaad een tijdje geholpen.
Toen ik eenmaal toch de tondeuse van m'n vader te pakken had gekregen en niet alles egaal gemillimeterd had, heeft ze me geholpen het te fatsoeneren. 🤣

Het is haar, het groeit weer aan. Waarom zou je als ouder daar je veto over uitspreken?
S0LEIL schreef:
16-05-2020 22:20
Ja hoor. Maar ik heb er dan toch een bepaald beeld en een bepaalde achtergrond bij in mijn hoofd. Dat vooroordeel ligt bij mij, snap ik best, maar het is er en bij sommige anderen vast ook.
Ooit, tijdens een gesprek met een schooldirecteur in keurig pak, dacht ik te zien dat hij ooit 3 gaatjes in zijn oorlel had.
Ik durfde het niet uitgebreid te bestuderen, dus ik ben er niet zeker van, maar ik vond het vooral daardoor een leukere man.
Nou mocht ik hem sowieso al, dat zal mss schelen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Georgia19zoveel schreef:
16-05-2020 23:57
Het verbaast mij dat jij geen vooroordeel hebt.

Die heeft iedereen namelijk.
Over een oorbel die iemand ooit in zijn jonge jaren heeft gehad? Nee, dat heb ik niet.
Dat 'wilt' uit de topictitel triggert bij mij meer vooroordelen dan een oorbel bij een puberjongen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Amarog schreef:
17-05-2020 08:15
Dat zei mijn moeder ook vroeger, heeft inderdaad een tijdje geholpen.
Toen ik eenmaal toch de tondeuse van m'n vader te pakken had gekregen en niet alles egaal gemillimeterd had, heeft ze me geholpen het te fatsoeneren. 🤣

Het is haar, het groeit weer aan. Waarom zou je als ouder daar je veto over uitspreken?
:-D

Eens hoor. Ze doen wat ze zelf willen en helemaal prima ook.
Ja hoor, waarom niet.
Onze zoon wou ze ook een paar jaar geleden, ondertussen draagt hij al een hele tijd geen oorbellen meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven