*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kiara78: bij mijn baby waren de nierbekken aan de grote kant bij de 20 weken echo. Dat zou er ook op kunnen duiden dat er urine van de blaas terug naar de nieren stroomt, met nadruk op zou kunnen. Vorige week heb ik bij 32 weken nog een echo gehad en toen was één nierbekken nog iets vergroot, maar minimaal. De gynecoloog zei dat uiteindelijk 1% van de kinderen waarbij dit geconstateerd is, klachten krijgt. Maar dat de kans dus erg klein is. Ik heb wel een verwijsbrief gekregen voor de kinderarts om er eventueel naar de te kijken als de baby geboren is en een beetje hangerig zou worden. Kennelijk is het iets wat vaak gezien wordt en het hangt er ook nog van af hoe de streepjes gezet worden om te meten. Dus ik maak me er niet al te veel zorgen over. Ik hoefde ook niet per sé in het ziekenhuis te bevallen volgens degene die de echo maakte (dat was in het ziekenhuis). Bovendien vertelde ze dat ze met een onderzoek bezig waren om de voorspellende waarde van de manier van meten te onderzoeken. Daardoor kreeg ik meer het idee dat ik een proefpersoon was.

Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest. Mijn ijzer was ontzettend gestegen, waardoor de verloskundige ging twijfelen aan de eerste meting, want kennelijk is dat nog ongebruikelijk, zo'n sterke stijging. De baby lag goed, met het hoofd naar beneden. Dat kon ze niet voelen, maar wel zien op de echo, kennelijk heb ik een lastige buik. Verder was alles goed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
KIARA78: probeer je niet al te druk te maken, weet makkelijker gezegd dan gedaan. een voor jou.

Ik ben gisteren zelf maar eens naar de thuiszorg gaan bellen omdat ik nog niets had gehoord.

Gisteren avond hebben ze me al terug gebeld.

Ik krijg 48 uur gegarandeerd (als ik borstvoeding was gaan geven had ik meer uren gekregen) en hebben ze op het moment dat het nodig is meer uren beschikbaar dan krijg ik ze. Maar jullie snappen ook wel dat die er niet zullen zijn. Ik krijg de eerste 4 dagen 7.5 uur en daarna 4 dagen 4.5 uur. Verder de standaard vragen of ik wel 2 kruiken had en of de baby de achternaam van mijn man kreeg.

Direct komen opa en oma dochter lief ophalen voor een dagje efteling dus ik heb vandaag een rustig dagje.

Groetjes,

Twisje
quote:Twisje schreef op 15 juli 2008 @ 10:51:

Ik krijg 48 uur gegarandeerd (als ik borstvoeding was gaan geven had ik meer uren gekregen) en hebben ze op het moment dat het nodig is meer uren beschikbaar dan krijg ik ze. Ik heb aangegeven dat ik borstvoeding ga geven, of dat nou gaat lukken of niet, die extra uren kreeg ik in ieder geval. Nu is er in mijn regio gelukkig geen tekort.
Hoihoi,

Twisje, ik dacht dat jij bij mij in de buurt woonde (brabant), maar hier is wel een tekort. Wel fijn dat je gegarandeerd veel krijgt.

Kiara, sterkte meid, hier ook een van mij.

Ben vandaag voor het eerste thuis met verlof en het is wel wennen. Ik heb al best veel gedaan, moet echt tegen mezelf zeggen dat ik het rustig aan moet doen, dus dat ga ik nu doen

fijne dag nog!
Hai meiden

Kiara: ook een knuffel van mij! Balen inderdaad.

Ik ga voor je duimen dat alles goed komt!

Fijn dat er al meiden zijn die bijna verlof hebben, wat is het allemaal snel gegaan he! Ik moet nog 12 ochtendjes werken en dan ben ik er ook echt ff klaar mee!

goeie tip inderdaad, ik ga zeeeeeker uitslapen!

Soms slaat de 'paniek' hier ook toe hoor, dalijk nooit meer met zn tweetjes, kunnen we t wel aan, gaat t financieel wel enz enz... Is denk ik ook heel normaal, tis een enorme verandering!

Maar ik kijk er ontzettend naar uit, heb echt zin in t kleine hummeltje :D

Gisteravond een info-avond gehad in t ziekenhuis, geen rondleiding over de verloskamers, maar uitleg van verschillende mensen en een filmpje met de verloskamers in beeld enzo.

Ben blij dat ik gegaan ben, voelt nu een stuk rustiger al.

Iemand (sorry, weet echt niet meer wie... vergeet alles) vroeg voor t wassen van kleertjes. Ik had ook begrepen dat het t beste zonder wasverzachter kan en dan ook nog t beste met neutral waspoeder.

Fijne middag!
Ik gebruik sowieso nooit wasverzachter. Het is minder goed voor het milieu en mijn man is nog al snel allergisch voor van alles en nog wat. Maar ik denk dat de belangrijkste rede is dat mijn moeder het ook niet gebruikt en dat heb ik van haar overgenomen.
Carry_Im: fijn dat je al verlof hebt, zeker nu je met een lage bloeddruk zit. Ik kan me voorstellen dat het allemaal wel anders is als je al een kleintje hebt rondlopen.

Movamoba; heerlijk hè, om te werken aan de babykamer. Ik kan ook niet wachten tot het zover is, we hebben nu wel lang genoeg gewacht, toch?

Ik ben hier zelf gaan kijken in het ziekenhuis en in verschillende privé-klinieken, waarschijnlijk zit een thuis-bevalling er toch niet in, dus dan wil ik in ieder geval een beetje weten hoe het in zo`n ziekenhuis allemaal uit ziet. Waarschijnlijk ga ik dus bevallen bij mijn verzekerings-kliniek, ziet er wel ok uit en ik vind het inderdaad fijn om te weten waar ik aan toe ben en niet meer te blijven twijfelen.

Mamayahoo, hier zijn ook mensen die zomaar hun hand op je buik leggen, vreselijk.

Mijn kleine nichtje van bijna 2 vind het ook superinteressant, die groeiende buik van me.

Ik was gisteren op controle, ik ben inmiddels 7 kilo aangekomen. Maar alles zag er goed uit. Wel moest ik bloed laten prikken en even urine brengen, om even te kijken of daar ook alles goed mee is. Vanmiddag de uitslag, maar ik verwacht eigenlijk dat alles goed is, ik voel me goed in ieder geval.

Alleen slaap ik `s nachts echt niet goed, ik wordt werkelijk elk half uur wakker en ik word er gek en doodmoe van. Heeft iemand nog goede tips?

En juist deze week hebben we een soort van commissie op bezoek uit Engeland die ons hele programma van a tot z gaat controleren en hopelijk goedkeuren. Gelukkig wordt het daarna weer rustiger op mijn werk. Ik heb ook wel zin in mijn verlof, maar dat duurt nog even. Gelukkig kan ik tussen de middag wel een klein siestaatje houden.
quote:Belle73 schreef op 15 juli 2008 @ 11:48:

[...]

Ik heb aangegeven dat ik borstvoeding ga geven, of dat nou gaat lukken of niet, die extra uren kreeg ik in ieder geval. Nu is er in mijn regio gelukkig geen tekort.

BELLE: ik wil absoluut geen borstvoeding gaan geven en het ook niet eens proberen en dat ben ik dan wel verplicht.

HONDJE: klopt ik woon ook in brabant maar ik ben verzekerd bij izz en die geven gegarandeerd deze uren.
Kiara, kan me voorstellen dat je het toch spannend vind als ze iets zien wat niet helemaal normaal is. En wel vervelend dat ze er tijdens de echo niets over zeggen. Hopelijk kan de vk je meer vertellen.

Wat lekker dat een aantal al bijna verlof hebben. Bij mij gaat het ook wel hard, maar ga dan ook 6 weken van te voren.

Heb ook contact gehad met kraamzorg, heb een afspraak gemaakt voor intake. Ze zouden niet langskomen ivm vakantie maar ze had toch ruimte dus komt toch thuis langs.

En die verandering met een kleine vond ik bij de eerste ook spannend. Kon me ook totaal niet voorstellen hoe het zou zijn. En toen hij er eenmaal was leek het alsof we al tijden zo met zijn drietjes waren. Hij hoorde er meteen helemaal bij. Nu voelt het veel normalen en automatischer.

Zoon gaat zaterdag naar mijn ouders op de camping. Dus zaterdagavond gaan we lekker samen uit eten en zondag halen we hem weer op. Hoop op mooi weer want ze staan aan zee.
Twisje: als je echt niet van plan bent om borstvoeding te geven, zou ik het ook niet aangeven inderdaad. Ik had ook iets geks met de kraamzorg. Aan het eind van de straat zit het groene kruis, maar ik krijg kraamzorg uit een andere stad, ook via de verzekering. Ik weet trouwens helemaal niet hoeveel kraamzorg ik prettig ga vinden. Ik zie het allemaal wel.

Alejandra: ik heb helaas geen tips voor je. Ik heb ook af en toe van die nachten en ik probeer me, letterlijk, maar bij neer te leggen. Misschien neem je niet genoeg rust vlak voor je gaat slapen? Ik vind het vooral saai als ik 's nachts wakker ben, dan slaapt mijn man nog en er is verder ook helemaal niets te doen.
Hallo allemaal,

Net op controle geweest bij de VK alles was oke. Mijn bloed suikers die vorige week geprikt zijn waren ook prima gelukkig.

De bloeddruk was ook goed 110/70.

Had nu gelukkig weer mijn eigen VK en zij vond mijn buik niets te groot. Maar ja ik heb aanstaande maandag toch lekker een extra echo.

Groetjes,

Twisje
Fijn dat alles in orde was. Een extra echo is altijd leuk, al vond ik wel dat ik met 32 weken toch niet zo veel kon zien. De baby was al zo groot en lag ook nog eens helemaal opgevouwen in mijn buik. Maar het blijft aandoenlijk, van die mini voeten en handen.
Twisje, fijn dat alles goed was bij de VK

Belle, op zich kan ik me normaalgesproken heel goed relaxen en ik neem ook genoeg rust voordat ik ga slapen, maar ik kan gewoon niet zo goed slapen op mijn zij en draai me veel om. Ik heb gelukkig afgelopen nacht weer redelijk geslapen. Toch maar van proberen te genieten, want het zal straks wel anders zijn met een kleine die `s nachts ook gevoed wil worden.

Twaalfseptember, ik denk dat het inderdaad een grote verandering zal zijn zo`n eerste baby. Maar het zal snel normaal zijn, dat verwacht ik ook.
Leuk om te lezen dat iedereen met dezelfde gedachten loopt en kwaaltjes haha...ik voel ook lekker lomp bij het omdraaien in bed en dan ben ik nog maar bijna 30 weken haha..

Vandaag kraamzorg vrouw langsgeweest en ik ga 4 dgn naar het kraamhotel toe...gelukkig maar dat ik toen die beslissing heb genomen, want ik krijg na die 4 dagn in het hotel maar 3 uur!! per dag zorg nog thuis de laatste 4 dagen. Ongelofelijk toch....maar goed er is gewoon een enorm landelijk tekort en er is gewoon niemand. Je mag dus nog blij zijn met 3 uur per dag. Maar goed ik heb gelukkig een man en een moeder die vlakbij woont dus ja ik heb er gelukkig niet vee last van.

Maar ja hoe doen vrouwen dat die alleen zijn of ouders hebben die 200 km verder weg wonen???

Fijn dat alle suikers en controles weer goed waren, toch weer een geruststelling. Schoppen jullie kindjes ook nog steeds iedere dag?? Hier wel hoor ondanks dat de ruimte toch steedsm inder word in de buik haha..
Alejandra, ik heb juist moeite met slapen op m'n rug. Normaal gesproken vind ik dat heerlijk, maar nu knelt er blijkbaar een ader af en wordt je er niet lekker van. Dus toch maar op m'n zij..

Idd straks ben je blij met alles wat je aan slaap kan krijgen, zolang je nu wat kan rusten is het ook prima hoor.

Ik merk trouwens ook dat als ik 's middags heb geslapen ik 's avonds weer moeilijker in slaap kom. Alsof ik dan genoeg heb gehad ofzo.

Belle, dat had ik ook, dat je niet meer veel in 1 keer kan zien met een echo. Maar het blijft leuk idd.

Twisje, fijn dat alles goed was!

Twaalfseptember, klopt dat het lijkt of je altijd al met z'n drieen bent geweest. Het hoort er gewoon bij.

Ik weet nog dat we voor het eerst weer een keer met z'n tweeen in de auto zaten, toen moest ik daar weer helemaal aan wennen.

Ik gebruik trouwens tegenwoordig ook geen wasverzachter meer. Vroeger deed ik en wasverzachter en calgon, nu doe ik bij elke wasbeurt azijn in het wasverzachter-bakje. Dubbel effect, de was is zachter en het is goed voor de machine (en beter voor m'n portomonee!)

fijne avond nog!
Twisje: wat fijn dat alles goed was, wel een geruststelling, denk?

Alejandra: ik heb hetzelfde met slapen, maar ik slaap tegenwoordig óf met een voedingskussen tussen mijn benen, óf met een plat kussentje onder mijn buik. Maar ik sliep altijd al op mijn zij, maar dat helpt nu wel wat. En ik ga geen middagdutjes meer doen, paar keer gedaan, maar dan slaap ik heel slecht

MW: krijg je niet minder uren omdat je ook in het kraamhotel bevalt? ik hoorde van een kennisje die na een keizersnede ook minder uren kreeg omdat ze een paar dagen in het ziekenhuis bleef (alsof je dan minder hulp thuis nodig hebt..)

Hier kan ik begin september in elk geval pas een rondleiding door de verlos-en kraamafdeling krijgen, of ik moet naar een ander ziekenhuis gaan, die heeft "huiskamers" om te bevallen. Grote voordeel: de papa wordt niet naar huis gestuurd, maar kan met moeder en kind op 1 kamer blijven voor een nachtje. Vind het zo sneu als de vader om 9 uur s avonds wordt weggestuurd en moeder of het kindje nog even moet blijven...

Maar, vk en ziekenhuis zeggen allebei: beslis pas als je bezig bent, dus ik ga er vanuit dat ik nog wel even de tijd heb

Hondje: ruik je die azijn dan niet in je was?

fijne avond allemaal!
Hallo!

Wat is er weer veel geschreven zeg :-)

Mijn laatste dag werken zit er op! VERLOF! en wat was het ook nog druk vandaag...heb voor mijn idee helemaal niet 'rustig' kunnen afronden zeg maar...maar ja.

Kiara, idd vervelend dat je er niet echt wijzer van geworden bent zeg maar...sterkte ermee!

Ik gebruik (en gebruikte) gewoon witte of gekleurde wasmiddel die ik standaard gebruik, maar dan zonder wasverzachter. Niet specifiek Neutral ofzo...
Ik was nog niet klaar met schrijven...haha

Nog ff verder.

Alejandra, hier ook heel regelmatig 'slapeloze' nachten. Slaap soms zo onrustig, dat ik echt moe wakker wordt en dan moet je de hele dag nog...Heb ook niet echt tips ben ik bang!!!

Morgen komt hier de vrouw van de kraamzorg (intake) .Hier in de regio is het ook superdruk zeg maar, en heb al weken geleden een brief gekregen met '3 uurtjes', dus daar ga ik maar van uit. Alles wat meer is is mooi meegenomen.

Ik zal ook nog wel aankaarten dat mijn man een eigen bedrijf heeft, en kan ook moeilijk die periode vrij nemen, wie weet houden ze daar wat rekening mee...

en Bassiste, zo naar het einde van je zwangerschap bij een eerste keer, kun je idd je 'twijfels' hebben , of alles wel goed gaat, of je het aankan en financieel...maar het komt allemaal goed hoor. :-)

Toch heel bijzonder, na een paar daagjes is de kleine niet meer weg te denken...raar he, hoe snel dat gaat.

En idd als je dan een keer samen met je man/vriend weggaat, dan voelt het echt alsof je 'iets' vergeten ben..haha

Ik ga lekker naar bed en morgen heeft mijn meisje de laatste keer PSZ en dan dus vakantie. 6 weekjes...Vind het wel heftig hoor, 6 weken alleen met mn dochter, zonder mn werkdaagjes en de PSZ als afwisseling (lees ff handen vrij :-) maar ja, hopelijk komt het allemaal goed...
Tja, mijn moeder woont dus op meer dan 200 km afstand, maar gelukkig is hier genoeg kraamzorg. Ze werkt niet meer, en ze had al aangeboden een paar weken te komen logeren na de geboorte van de baby. Sowieso heeft mijn man vrij na de bevalling.

Alejandrabalen dat je zo slecht op je zij slaapt. Ik slaap wel goed op mijn zij, maar soms heb ik last van onrustige benen of brandend maagzuur. En omdraaien is sowieso al een hele toestand . Ik gebruik wel Rennies voor dat maagzuur en dat helpt goed. Ik ben allang blij dat het hier niet meer zo warm is.
Lino, heerlijk zeg je verlof, hier ook bijna bijna bijna verlof! Heerlijk!

Kiara ik kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt, maar probeer het toch uit je hoofd te zetten, hoe moeilijk dat ook is.

Hier de vorige keer ook neutral gebruikt, alleen het gekke vind ik dan, dan je dus op een bepaald moment overstapt op gewoon wasmiddel.. zonder dat je dan weet of je kindje daar allergisch voor is.. dat weet je dus pas als je gewoon wasmiddel / wasverzachter gaat gebruiken. Dus tja.. wat dan precies de meerwaarde is van neutral ontgaat me een beetje. Het is dus hooguit zo dat je een eventuele allergische reactie ietwat uitstelt. Of je moet natuurlijk voor altijd met neutral blijven wassen.
Dames,

Ik meld me even af voor ruim 2 weken: morgen vertrekken we naar Zuid-Frankrijk. Zal mij benieuwen hoe vaak ik onderweg moet plassen met mijn ruim 31 weken zwanger lijf.

Groet, mamayahoo
mamayahoo: fijne vakantie! En ik vond de toiletten in Frankrijk onderweg behoorlijk schoon, dus dat komt vast in orde. Ach, en zo pauzeer je vanzelf vaak genoeg .
Mamayahoo, hele fijne vakantie, jij gaat iig de zon opzoeken, lekker hoor..zoek je wel de schaduw op....Geniet ervan!!!

Nee ik krijg maar 3 uur zorg omdat er niet meer is zeg maar, ik beval niet in het kraamhotel maar in het ZH. Na t ZH gaan we naar t kraamhotel toe...

Zou t niet beter zijn om direct je eigen wasmiddel te gebruiken zodat het kindje er gelijk aan went?? Of is neutral echt het beste ???

Och ja, het slapen gaat bij mij nog prima,maar ik heb ook van die onrustige benen, ik vond het al zo raar. Dan heb ik het gevoel dat ik ze "moet" bewegen, echt heel raar...hoe zou dat komen??

Lino, hoe ging het bij jou met de intake?? Veel wijzer geworden?? Hoeveel uur krijg je??

Hondje, goede tip van jou zeg dat azijn, wat voor gebruik je dan en hoeveel schenk je in t bakje??

Lino wat heerrrlijk zeg je laatste dag, voelde zeker wel heel gek toen je naar huis ging?? Ben je verwend of vieren jullie dat niet op t werk??
Hallo!

Om maar even meteen met de intake te beginnen...helaas echt maar 3 uur wat gegarandeerd wordt (evt met 2 uur huishoudelijke hulp ter aanvulling). Buiten het tekort aan personeel, is er dus ook 20% meer kraamzorg aangevraagd dan voorgaande jaren. (heb ook wel het idee dat er hier een behoorlijke babyboom gaande is...iedereen of hoogzwanger, of net bevallen en heel veel toch eind augustus , begin september uitgerekend. )

Ze is echt dik een uur geweest en heeft WEL het kamertje bekeken (gelukkig was het zo goed als klaar en netjes :-) en mijn eigen bed opgemeten , omdat die te laag is voor klossen, dan kom ik nog niet aan de 80 cm (verplicht). Dus moet ik aan de cola kratten...vorige keer ook cola kratten en is verder prima gegaan....

Uiteindelijk toch wel fijn dat ze geweest is, want er zijn toch een hoop dingetjes die je min of meer 'vergeten' bent van de vorige keer. En bovendien was het echt een hele lieve dame :-)

Ik heb gister idd van mijn collega's (meiden) een aardigheidje gehad. een lieve kaart met een heerlijke kadobon om mezelf te verwennen bij de parfumerie zaak, altijd welkom!

Missw, volgens mij kan je gewoon meteen je eigen waspoeder gebruiken hoor (maar wel zonder wasverzachter). Bij mij deed de kraamhulp dit de vorige keer ook gewoon zo...

En volgens mij zijn 'restless legs' typisch zo'n zwangerschapskwaal , net zoals bijvoorbeeld kramp in de kuiten enzo...ik denk dat het komt door de doorbloeding, druk van je baarmoeder op de vaten ofzo...

mamayahoo, heel fijne vakantie toegewenst! Een hele goede reis en geniet er lekker van.

Ga even een kadootje kopen voor een vriend
Hier nog niets gehoord van de kraamzorguren maar geloof dat deze organisatie zowiezo 48 uur garandeerd. 3 uur vind ik echt wel heel weinig. En blijf het raar vinden, je betaalt je blauw aan verzekering en zorgkosten. En als je er dan gebruik van wil maken zeggen ze doodleuk dat ze niet meer hebben, ze hebben toch ook gewoon zorgplicht. Snap niet dat dat zomaar kan. Ziekenhuis kan toch ook niet zeggen jammer ziekenhuis is vol kom volgende week maar bevallen of het moet binnen 3 uur

En wat wassen betreft, ik heb bij oudste alles eerste keer gewassen met gratis proefzakje uit die dozen (was geen neutral maar wel anti-allergie of zo) en daarna gewoon met mijn eigen wasmiddel. Van de kraamzorg niets van gehoord (maar ja die was ook niet zo van het wassen, moest na 3 dagen vragen of ze wiegje niet wilde verschonen)

Vandaag weer gewerkt, gaat nog steeds prima. Bij oudste had ik al rugklachten en nu gelukkig geen last. Kleine zit alleen aardig tegen mijn ribben aan te porren. Morgen extra dagje werken maar ben maandag weer lekker vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven