**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Joehoe waar is iedereen!?

Hier een heel rustig dagje. Lekker heel de dag thuis gebleven en heerlijk genieten met z'n drietjes. Eigenlijk de eerste dag sinds de bevalling zonder stress en visite. Echt lekker hoor.

Jeetje kwimmie wat ontzettend toevallig!! Echt bizar. Zouden ook mijn haren overeind van gaan staan.

Maandag wordt mijn broer geopereerd bij de kaakchirurg en hij heeft gevraagd of ik mee wil gaan om hem te ondesteunen. Mijn stiefmoeder gaat de hele dag op silje passen. Vind het best wel spannend eigenlijk. Een hele dag zonder m'n kleine meid. M'n stiefmoeder is gek op kleine kinderen dus het komt vast wel goed (blijf ik maar in mijn hoofd herhalen )
Nok nok....wat een stilte...

Wat een bizar toeval en wat een kippenvel moment Kwimmie.

Hier ook een druk met bezoek dagje Choca. Nu lekker met zijn allen voor de buis. Eerst Madagascar gekeken en daarna Hole in Wall. Gewoon lekker verstand op nul. Heerlijk!

Morgen tot dusver ook een relaxt dagje. Er staat nog geen bezoek op de planning.

Spannend Visje de eerste dag zonder je meisje. Fijn dat je haar met een gerust hart bij je stiefmoeder kan achterlaten, al kan ik me wel leukere uitjes bedenken.

Voor de rest gaat alles hier zijn gangetje. Voel me wel wat fitter, alleen down under is het nog war!

Fijne avond!

xx
Oh Visje, een hele dag zonder Silje: spannend! Wel superlief dat je met je broer meegaat!

Balen Lynx van je down under... Zijn het vnl de hechtingen die je voelt of alles?

Jij dus ook een relax-zondag? Wij ook, geen visite (dus boos schoonloeder )

Kids nu in bed en straks gaan we naar de kinderboerderij - als het tenminste droog is...

Heb net Tom z'n eerste flesje gegeven, ging goed! En kolven gaat ook super

Kan ik morgenavond even eruit en mijn team aanmoedigen!
Haha geen loeder dag vandaag dus. Geniet lekker van het relaxen. Hier ook totaal geen visite en weet je vind het stiekem heerlijk. Vind de belangstelling voor onze kleine ook super hoor, maar af toe een dagje met je eigen..

Wat fijn dat het flesje geven goed ging. Geef je nu bv in fles of stap je over naar fv?

Het zijn niet zozeer de hechtingen, maar meer het beurse gevoel en voornamelijk de jeuk. Lig er letterlijk 'snachts wakker van, waardoor ik overdag helemaal verrot ben. Leve het middag slaapje dus :-) En heb af en toe het gevoel dat mijn blaas dubbel ligt zo'n druk...;-)

Zou blij zijn als de dag daar was dat ik mij weer goed zou voelen. Zal nog wel een tijdje duren.

Voor de rest voel ik mij super en geniet volop hoor van mijn nieuw gezinnetje.

Wat voor sport doe je in team verband?
heej,

ik heb die prik ook gehad, maar heb niet het idee gehad dat die werkte....

bieteltje: ik merk al 3 dagen dat het steeds ietsje beter gaat. heerlijk om het huis uit te kunnen.

Morgen weer alleen thuis. ben benieuwd hoe dat bevalt. nu een druk weekend gehad...gister even met z'n allen de stad in geweest. en vandaag een film gehuurd.

helaas is Leiden wel erg ver weg. had best een bakkie kunnen doen bij je...kan me op dit moment niet voorstellen dat ik hem weg zou brengen..

vannacht heeft hij heerlijk geslapen. (mama ook) van 21 tot 2 en van 2 tot 7...dus van deze nacht mogen we niet klagen.

ik heb een babybjorn. is vanaf dag een iets dat je mag gebruiken. eerst naar je toe en straks vooruitkijkend.

choca: ik heb het afwisselend warm en koud. er zit niets tussen in. vandaag hadden we de openhaard aan en was het 24 graden in huis.....trek ik een extra vest aan....om hem een half uur later weer uit te doen...

kwimmie: wat een toeval zeg van het kaartje!! bijzonder..

visje: wat stoer dat je silje al af kan staan. je stiefmoeder zorgt vast heel goed voor haar!!

lynx: ja een beurs gevoel herken ik....de hechtingen zijn er gelukkig uit...

hebben jullie ook kramp bij ontlasting?? ik heb op internet gelezen dat dat komt doordat je ingewanden nog niet helemaal op hun plek zitten.

verder heb ik best last van mijn borsten..dacht aan een borstontsteking....ga daar straks eens even googlen..en anders morgen de huisarts bellen.

x
Zo, hier ook weer een teken van leven. Oudste zoon is momenteel erg bewerkelijk, ik kom echt nergens aan toe. Hij piept om niks en jengelt de hele dag door, terwijl ik hartstikke veel tijd aan hem besteed (lees: samen spelen, knuffelen e.d.). Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Iemand tips?

Vrijdagochtend even wezen werken. Dat was niet bepaald een succes Zoiezo spanden de 2 heren 's ochtends samen om het mama zo moeilijk mogelijk te maken om op tijd op haar werk te zijn (8.30 uur dus dat viel gelukkig nog mee). Oudste zoon haalde ik nat uit zijn bed en kon ik dus gelijk in bad zetten. Jongste zoon spuugt zich onder bij het aantrekken van zijn jas. Ik was echt megagefrustreerd, maar moest er eigenlijk ook wel weer om lachen. Lichamelijk was het ook niet zo heel slim om aan het werk te gaan, 12 dagen na een keizersnee. Ik heb de assistentes geinstrueerd dat ze er echt op moeten letten dat ze de komende 2 weken nog geen patiënten voor mij inplannen.

Die kramp bij de ontlasting herken ik wel, Linda. Begint een kwartiertje voor ik naar het toilet moet en zit dan echt op het puntje van mijn stoel en heb het gevoel alsof ik weeën wegwerk, hahaha. Ik ben aan de ijzertabletten i.v.m. lage Hb door bloedverlies bij de operatie, maar daar ga ik echt mee stoppen. Vandaag 2x 20 min op het toilet gezeten met als opbrengst 2 stenen Van het ene uiterste (diarree) in het andere uiterste. Komt denk ik ook mede door de operatie en inderdaad kan me indenken dat zoiezo na een zeangerschap je darmen zijn plek weer moeten vinden. Nu had ik daar de eerste keer helemaal geen last van. Dit is voor mij nieuw.

Lynx, anders moet je de huisarts eens bellen of er geen smeerseltje is tegen die jeuk. Volgens mij is er oppervlakkig verdovende zalf te krijgen nml. Ik bedoel: als je wakker ligt van jeuk i.p.v. je baby klopt er iets niet toch?

Grappig dat je over dat zweten begint Choca, want ik ben 's nachts ook echt drijfnat (met name tussen mijn borsten). Nu lees ik dat heel veel van jullie dat hebben. Ik had dat niet eerder gehoord, dus ik heb er verder niet bij stil gestaan. O, en bij mij blijft het nu ook op 5 kilo hangen hoor. Ik denk na het weekend wel wat meer zelfs, want wij hebben een beetje een schransweekend hier. Ik denk dat het zo hard ging door de diarree.

Visje, wat voor operatie is dat dan bij de kaakchirurg dat je daar de hele dag mee kwijt bent? Komt vast helemaal goed dat oppassen door je stiefmoeder, maar ik voorspel je nu al dat jíj het er wel moeilijk mee hebt. Zo werkt dat nml met moeders! Maar het moet toch een keer hè.

Dat is inderdaad een kippenvelmomentje, Kwimmie.

Ik heb trouwens ook de bunker vandaag besteld, Bieteltje. Ik vind het anders zo raar als ik saxbaby alleen in die wagen heb en hij ligt in dat mandje

Ik heb een kledingdilemma: zwangerschapskleding zit niet fijn, omdat dat op het litteken drukt. Het geeft mijn restbuikje wel genoeg ruimte, maar tpv de venusheuvel zit het erg naar. Gewone broeken kan ik (nog) niet aan. Iemand tips?
Sax ik vind de joggingbroeken van Björn borg heerlijk zitten. Die sluiten ook wat hoger. Is dat een idee? Of zwangerschap leggings?

Mijn broer moet een steeds terugkerende goedaardige gezwel weghalen. Maar het duurt zo lang omdat we een eindje moeten rijden naar dit ziekenhuis.

Ik zweet 's nachts ook zo. Ook vooral tussen mijn borsten. Wat grappig dat jullie daar ook zo last van hebben. Vind mezelf ook zo stinken. Zou echt de hele dag onder de douche kunnen staan.

Heerlijk dagje gehad vandaag. Weer lekker rustig aan gedaan. Lekker even met de kleine gewandeld, verder alleen gerelaxed. Heerlijk.
Ik vind die joggingbroeken ook lekker zitten, Visje, maar daarin durf ik niet over straat Succes voor je broer. Zit het op een makkelijk bereikbare plaats (oftewel: gaat het onder plaatselijke verdoving)?

Iets heel anders voor diegenen die geen BV geven: "lekken" jullie ook nog steeds? Ik draag al sinds mijn bevalling 24 uur per dag een bh en dacht eergisteren een keer zonder te slapen. Nou vergeet het maar, ik kon na 5 min mijn bed weer uit om een ander shirtje aan te trekken omdat deze doorweekt was. Ik vind het zo lang duren (2 weken nu).
Hier hele drukke dagen gehad, elke keer kan ik mezelf wel voor mn kop slaan dat ik toch voor de bijl ga als mensen langs willen komen. En dan ook nog gewoon dik een uur te laat komen opdagen!

Nu ga ik het echt anders doen, om de dag niets! Wil ook heel graag meer naar buiten en daar komt het maar niet van. En bezoek vind ik echt vermoeiend en moe-zijn gaat tegenwoordig (sinds 3 weken dus) gepaard met ongekende labiliteit......(tja die nachten).

Ik heb ook een kledingprobleem Sax, ben nog een beetje een hangbuikzwijntje en alle kleding zit niet lekker met dat litteken. Behalve dan die eeuwige leggings en joggingbroeken, rokjes/jurkjes gaat nog wel maar ik wil gewoon spijkerbroeken en een hele nieuwe garderobe!! En heb ook voedingsshirts nodig, loop elke keer te klooien en mn shirt uit te doen, maar kom er dus helemaal niet aan toe iets te kopen.

Verder is babyshiv nog net iets te vaak hongerig 's nachts en komt dus vaak, zeker elke 2 uur en hij wil ook niet altijd meteen slapen. Ben soms echt kapot!

Gelukkig huilt hij weinig en is het echt een schatje!

Eind november moet ik (alweer) werken, heeft iemand tips om te starten met kolven? Wanneer en hoe vaak begin ik hiermee en met welke kolf? En wat is het effect op mn melkproductie, zit nu nog helemaal niet in een goed ritme en ben bang dat dat alleen maar erger wordt. En kolven op het werk zie ik al helemaal niet zitten..wou dat ik in Zweden ofzo woonde, lekker een jaar verlof. Nooit gedacht maar lijkt me heerlijk!

Nu snel voeden want hij wil alweer.

Doei!
Nou inderdaad soshiva. Mijn familie en vrienden in Noorwegen vielen echt vierkant achterover toen ze hoorde hoe kort moeders verlof kregen in nederland. Daar krijgen de moeders een jaar verlof en de vaders sinds dit jaar ipv 6 nu 10 weken verlof! Zij vonden het ook schandalig dat baby's van drie maanden dan al naar het KDV moeten.

Je vroeg welke kolven goed zijn. Deskundige hebben mij de kolven van medela aanbevolen. Ik gebruik thuis de medela swing. Ik ben er super tevreden mee. In het ziekenhuis gebruikte ik de medela harmony. Die schijnt ook de beste te zijn. De kan je bij careijn ook gewoon huren. Die is erg duur als je die wil kopen. Ik had geen zin om te huren en bij de borstvoedingsbijeenkomst waar ik heen was geweest zeiden ze dat de swing ook erg goed was en die is ook lekker klein.

Kan me echt voorstellen dat je kapot bent als de kleine om de twee uur komt zeg. Wat ontzettend vermoeiend. Ik zou dan inderdaad de visite dan om de dag doen. Dat vreet inderdaad ook energie. Pas goed op jezelf hoor, echt op je grenzen letten!! Dikke voor jou
Sorry jongens, had even kort tijd en heb even geplakt van een ander topic!

Lieselotje zwaait even

Zet mijn NOD maar op euh.. 18 november??? hahahha

Ik wil er nog veel meer. Wat een supermooie periode is dit toch. Zo vreselijk bijzonder.

Jongenjongens wat is het toch leuk! Ik loop echt bijna naast mijn schoenen van geluk! De nachten zijn natuurlijk vreselijk. meneer draait alles om. Heel de nacht wakker en de rest van de dag een engel. Slapen, eten, slapen en vooral heel veel kroelen. Ach.. het is maar tijdelijk en tot nu toe houden we het redelijk goed vol. We hebben wisseldiensten in de nacht

Manlief gaat morgen 2 dagen naar het buitenland, denk dat het dan wel wat zwaarder gaat worden.

Ga zo even proberen bij te lezen, is er nog niet echt van gekomen door alle visite (pffff........ soms leuk, maar soms ook echt helemaal geen zin in! En er komen er nog zo veel....... )

Lichamelijk voel ik me hartstikke goed.

Kwa kilo's gaat het ook de goede kant op. Denk zomaar dat ik eind van de week bepaalde kleding wel weer aan kan. Had ik niet verwacht, maar leuk meegenomen

Kan me niet voorstellen dat dit de laatste is....Kan me er nog niks b ij voorstellen dat ik niet meer zwanger zal zijn of nog een keer deze periode mee mag maken. Maar goed.. misschien denk ik daar na 3 weken geen nachtrust wel heeeeeeeel anders over.

Ga ff douchen en probeer later van de week even te reageren op jullie allemaal.
sax: helaas geen tip voor je...de jongens waren dit weekend ook super druk en onstuimig..pfff....

wat dapper dat je alweer aan het werk wil en gaat... al denk ik er soms net zo over...lijkt me heerlijk om even wat anders te doen...half dagje ofzo....

ik draag mijn zwangerschapskleding nog gewoon...en als ik in huis ben een joggingbroek. maar ik heb dan ook geen buikwond...mijn eigen kleding pas ik nog niet...heb ook geen idee hoeveel er inmiddels af is....merk wel dat alles erg wijd is...

soshiva denk he wel aan jezelf??? niet teveel willen hoor! je lichaam heeft gewoon rust nodig...ik ben blij dat ik het goed gepropertioneerd heb die visite..... doe eigenlijk alleen de ochtenden om en om visite...de avonden wil ik zoveel mogelijk vrij houden.

elke 2 uur is echt vermoeiend nu je je slaap goed kan gebruiken!

ik heb de electrische kolf van avent. werkt prima...die van het ziekenhuis was idd erg fijn! maar kost dan ook wat..

lies wat klink jij goed zeg!!! eitje??? ik vond de eerste week niet zo geweldig..misschien omdat het voor mij de eerste is?

heb de huisarts gebeld...krijg straks een telefoontje of ik langs moet komen voor mijn borstontsteking. gister had ik ook koorts erbij....dus een antibiotica kuur zal ik wel krijgen...

heb vanmorgen de kinderen mee naar school gebracht en daarna boodschappen gedaan...ga nu zo even liggen als Thijs slaapt. heb een nare nacht gehad met de koorts en zere borsten..

x
*breekt heel even in*

Lieselotje! Had je nog helemaal niet gefeliciteerd!!!! Van harte meid. En natuurlijk alle andere moeders hier ook met jullie dochters en zonen!

*sluipt weer weg*
Jeetje Lies, jij klinkt echt op en top hoor. Wauw ik ben stiekem een beetje jaloers.

Linda doe je een beetje voorzichtig. Lijkt me erg pijnlijk en vervelend die pijnlijke borsten.

Hier een beetje aan het googelen geweest en de symptomen die ik heb lijken een beetje op bekkeninstabiliteit. T is niet heel erg en ook vrij normaal als je die klachten hebt, kan tot 1,5 maand na de bavalling duren. Maar omdat het bij mij nu pas naar buiten komt ga ik toch maar even een paar dagen heel mak aan doen. Jeetje heb er wel de balen van mocht dat het echt zijn hoor, gelukkig heb ik geen extreme klachten maar toch. *klaagmodus uit*

Zoonlief is al een paar dagen niet echt in zijn hum, veel huilen en alleen maar rustig als ie bij je is. We hebben zelfs al echte tranen gespot.

Ik weet niet meer wie het vroeg over de lekkende borsten, bij mij begonnen ze eind 2e week opeens weer te lekken tot begin 3e week en toen was het over. Vond het ook heel gek toen, maar gelukkig was het ook niet veel
Wat is er veel geschreven!!

Goed om van je te horen Lies, gaat zo te lezen super met je!

Hier ook alles ok: net visite gehad / 2 meiden van m'n team...

Ik speel trouwens volleybal, redelijk niveau nog en voornamelijk erg gezellig met 9 meiden - allemaal ongeveer zelfde leeftijd en bijna allemaal met kindjes of bijna... Gezellig groepje en heerlijk om daarmee te sporten en te 'mutsen'

Loop dalijk nog ff de stad in en verder lekker niksen vandaag met Tom - dochter is naar kdv. Voelde me straks ineens zo schuldig dat ik haar wegbracht Terwijl ik me gisteren tov Tom schuldig voelde dat hij veel minder aandacht krijgt dan Lise: toch soms wel lastig om je aandacht goed te verdelen...

Tot later, we gaan nu meteen even: kadootjes voor dochter kopen (zaterdag jarig) en knutselspulletjes om traktaties en een kroon te maken.

Tot later, dan lees ik eerst ff alles rustig bij!
Linda: De eerste was voor mij ook heel wennen hoor!. Met ieder kind gaat het makkelijker . Niet onzeker worden hoor. Ik moest de eerste keer huilen toen de kraamhulp wegging omdat ik dacht dat ik het vast niet allemaal alleen kon. Toen liep ik ook veel meer te tobben. Dit keer gaat echt alles voorspoedig (behalve de nachten dan!). Voor lichamelijk en dat is inderdaad erg prettig.

Hier ook heel veel visite. Maar na 6 uur is het echt afgelopen en gaan de gordijnen dicht.
kwimmie doe maar goed rustig aan dan!!!!

vanaf wanneer kirjgen babies tranen?

choca: zo heb je om en om alle aandacht voor een van de kindjes....kan me wel voorstellen dat het naar voelt dat je haar wegbrengt...maar ze heeft het daar ook leuk...en jij even prive aandacht..hoe oud worst je dochter?

ik dacht vrijdag ook nog dat ik het niet alleen aankon,...maar het gaat me erg goed af vandaag....vind het heerlijk dat ik mijn eigen ding kan doen...

kirjg van de huisarts antibioticakuur voor de borstontsteking. dus moet straks nog even naar de apotheek....hoop dat het dan snel over is...je bent er echt ziek van. heb koorts enzo...advies: rust houden, borst koelen na de voeding....uitzieken...

x
Thanks Visje! Doe ook rustig aan nu, stom dat ik telkens achteraf pas bedenk dat ik het echt anders moet doen...

En Linda wat vervelend dat je ziek bent van die ontsteking, jij dus ook rustig aan!
Lieselotje, jij zit duidelijk op de blauwe wolk!!!! Super hoor.

Vervelend, Linda, een borstontsteking. Kun je met de antibiotica wel gewoon BV blijven geven? Jij wilde toch na een maand stoppen? Heb je niet zoiets van: ik stop nu al ivm die ontsteking?

BI, dat zou mooi balen zijn, Kwimmie. Daar had je tijdens je zwangerschap toch geen last van?

Zo herkenbaar wat jij beschrijft Choca. Morgen en overmorgen gaat de oudste naar het KDV. Daar kijk ik naar uit, maar ik weet ook dat ik het als puntje bij paaltje komt helemaal niet leuk vind.

Ik heb net de wijdste spijkerbroek van voor mijn zwangerschap gepast en het is wel duidelijk waar de kilo's zitten: op mijn heupen. Pfff, als dat maar goed komt. Ik denk dat ik morgen maar eens een kledingwinkel inga. Humeur wel gedaald tot nulpunt daardoor. Vrouwen en hun lichaam, ze raken er niet over uitgepraat

Domste wat je kunt doen na een KS: op you tube kijken hoe dat nu precies in zijn werk gaat. Dat wil je echt niet zien! Ik heb het gesjor en geduw wel gevoeld tijdens de KS, maar als je er daadwerkelijk beeld bij hebt is het toch heel anders.

Volgens de invalgyn (die eikel ja) was er sprake van een wanverhouding en zou ik een volgende keer (die er echt niet komt) bij 39 weken een KS krijgen. Ik heb even gekeken wat de schedelomtrek van mijn oudste was (die met het koppie scheef lag en dus nog een grotere omtrek had) en die is exact gelijk aan saxbaby! Bullshit dus die wanverhouding.

Tot zover de frustraties weer.
ik moet gewoon doorgaan met de borstvoeding kolven. de kleine heeft er geen last van. En stoppen kan niet zomaar. Ik moet eerst helemaal fit zijn. Een borstontsteking kan je nog sneller oplopen als je stopt met borstvoeding.

net was de wijkverpleegkundige er. heb al een afspraak voor het consultatiebureau staan. en ga volgende week even heen om te wegen. ben nieuwschierig naar wat we wegen. ik heb uit principe geen weegschaal in huis. Ook meteen de reden dat ik nog geen gewone kleding gepast heb. Ik wil niet gedesillisioneerd raken.

we hebben meteen even doorgenomen hoe ik straks het beste kan gaan afbouwen. dus over een week of 2 ga ik rustig aan afbouwen met kolven.

x
Oh wat erg een borstontsteking! Au!

Had bij m'n dochter destijds een beginnende ontsteking maar daar was ik toen net op tijd bij -wel blauwe plek en btje koorts - lactatiekundige zei toen dat ik echt geluk had! Is toen met warme compressen/kolven/paracetamol/warme douches toch na een dag overgegaan. Dat deed toen al zeer dus voor Linda want je moet dan echt wel veel pijn hebben!

M'n dochter wordt twee, gaat dan ook binnenkort naar de peutergroep dus vandaar ook dat we nog een extra reden hebben om haar te brengen want anders is het straks helemaal wennen...

Ik geef trouwens nog steeds bv en wil flesjes gekolfde bv (laten) geven als ik keer weg ben. Ik wil bv blijven geven tot een half jaar omdat ikzelf veel last van allergien heb (boompollen, div fruitsoorten oa appels/peren) en dan schijnt half jaar excl bv het te kunnen helpen voorkomen... Je weet het natuurlijk nooit maar bv gaat als een tierelier dus ik probeer het deze keer dan ook gewoon vol te houden!

Wij gaan vrijdag weer naar cb, ben ook erg benieuwd wat ie weegt: toch wel spannend om te zien hoe ie 't doet!

Shiv, jouw beeb komt om de twee uur zei je.. Is dat altijd? Want ik heb misschien dan een tip: weet niet of het bij jou werkt maar bij vriendin wel. Zij had van lactatiekundige tip gekregen om het een keer te rekken door bijv te gaan wandelen (dan slapen ze meestal goed) en dan dus pas na 3-4 uur voeden. Dan drinkt ie meer en wordt z'n maagje groter - haar kindje was een 'snacker' zei ze en moest leren om echte hele porties te eten om zo een groter maagje te krijgen en dan dus structureel meer te gaan eten... Lang verhaal, sorry! Maar misschien dat het ook bij Shivbaby werkt?

Oh, ik moet gaan koken - tot straks!
Oh Sax, heb je echt zo'n operatie bekeken? Lijkt me eng, kijk bij Grey ook bij alle ingrepen weg
@ Linda, ik heb ook een borstontsteking gehad en borst koelen is prima, maar idd wel NA de voeding. Tijdens het voeden kun je je borst zelfs beter verwarmen met een hotpack om de melkkanaaltjes goed open te laten staan. Sta er ook niet van te kijken dat je productie wat terugloopt na een paar dagen. Gewoon je kindje vaak aanleggen om de productie weer op pijl te krijgen dan komt het goed! Veel sterkte en succes!

@ Lies, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en wat een mooie naam ook! Wat fijn om te lezen dat je wolkje zo blauw is!

Ik ben vandaag op nacontrole geweest. Leuk gesprek gehad met de gyn van de vorige keer, verder weinig bijzonders.

Ben ondertussen gestopt met de BV; ben er een heel ander (lees vrolijker) mens van geworden.

De krampjes lijken minder te worden van de ABC dophilus icm het gebruik van de Bfree fles, dus met beiden gaan we nog maar even door!

Helaas heb ik m'n man thuis om te verzorgen. Die heeft vorige week zijn enkelbanden gescheurd Ik maak wel dankbaar misbruik van hem. Nu kan ik Luuk bij hem laten en zelf lekker gaan shoppen!

Ik moet nog 4 kg tot m'n gewicht van voor de zw.schap, maar er moeten nog meer kilootjes af. Ik pas nu 3 broeken van vóór de zw.schap en heb er van de week nog eentje bijgekocht. Wat een zaligheid om die positiebroeken weg te kunnen doen!

Wat grappig om te lezen dat jullie ook allemaal die zweet-klachten hebben! Het wordt wel minder hoor, het zijn gewoon de hormonen! Ik heb ook al shirts weggegooid omdat de stank er niet meer uit te wassen is. 't schijnt allemaal normaal te zijn....

Man roept dat de pannekoeken klaar zijn, ik ga dus even lekker eten!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Lies, wat klink jij heerlijk opgewekt zeg. Heerlijk genieten van jullie kleine mannetje. Lijkt me idd gek om te beseffen dat dit je laatste is. Als het ons gegund is ga ik het nog een keer meemaken allemaal. Maar voor nu geniet ik voor 200% van dit kleine mannetje

Idd geen klachten tijdens de zwangerschap en ook niet de eerste dagen na de bevalling. Pas sinds ik meer op ben en meer doe heb ik klachten met lang staan en lopen. Het is net of er dan een enorm gewicht op het vooronder rust en dat wordt ook nog eens steeds zwaarder. Merk dat het na rust wel beter is, vandaar ff 2 ingelaste rustdagen nu. Heb ook met vriendlief afgesproken dat we woensdag naar de dokter gaan als het niet minder is.

Hier ook nog ongeveer 4 kilootjes en bij mij zitten ze op m'n buikje. Dus pas m'n oude spijkerbroeken wel, maar erg charmant staan ze nog niet . Wel lekker hoor dat we weer kunnen mokken over onze figuren, maar ff geduld hoor meiden. We kunnen niet allemaal a la Heidi Klum weer binnen 2 maanden strak op de catwalk staan, lijkt me overigens ook niet gezond. Enne we hebben de tijd, voor de volgende zomer kunnen we nog heel wat uurtjes trainen. T is dus positief dat we de winter in gaan, kunnen we het nog een beetje verhullen
ja de borstontsteking is erg pijnlijk. heb een kuur van een week gekregen. en nu maar hopen dat het snel minder wordt. de hoeveelheid bv is ook minder. leg extra aan. hebben thijs vanavond een fles gegeven van kunstvoeding. dus de eerste kunstvoeding zit in het ritueel. Rond het avoindeten houden we het zo.

nadine wat balen dat je man thuis zit...maar je kan er ook het positieve van zien...het is ook wel erg gezellig....

heerlijk lijkt het me om van de borstvoeding af te zijn. hoe heb jij afgebouwd?

heb vandaag ook kleiner maandverband gekocht. pfff die van het kraampakket zijn bijna luiers...daar voel je je ook niet beter door. het zit gewoon in de weg.

wie weet hoe lang je moet blijven spoelen met water na wc bezoek?

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven