September 2010 uitgerekend !

28-12-2009 20:59 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie is er net als ik in september 2010 uitgerekend ??

Ik heb op 2e kerstdag een test gedaan... positief... en nu helemaal happy!

Het lijkt mij leuk om met andere meiden te praten over de voortgang van de zwangerschap e.d. !!

Dus hopelijk ontmoet ik hier op het forum wat leuke (zwangere) meiden!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Karlijn 33 2e 1 sep 13 jan echo gyn Larissa ? 2e 3 sep - Horizon 27 1e 3/5 sep 21 jan echo gyn, 1 feb afspraak verloskundige. Echo uitslag was 60% kans op miskraam, hartje was zwak/onregelmatig en dooierzak gezwollen. Woe 27jan nieuwe echo. MamaD 29 1e 4 sep VK 27 jan Zuster 29 1e 5 sep VK 29 jan Lindaatje 24 1e 6 sep 28 jan VK Cindeke 36 1e 7 sep 29 jan VK

11 feb echo Esmee ? ? 7 sep - Sterremaud 28 1e 8 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15 feb Woesjke 31 1e 9 sep 10 feb echo Sanne-A 28 1e 10 sep woont in India, echo 24 feb en 13 feb naar de gyn Vivaemma 32 1e 10 sep - Mayls 28 3e 10 sep 2 feb echo + VK Ronkel 31 1e 11 sep spontaan zwanger na 2 jaar en 7 maanden Quarantine 26 1e 11 sep - Jemma 35 2e 13 sep 3 feb verloskundige Minime 28 1e 15 sep Echo op 27 jan, zwanger mbv clomid 150mg Marjolijntje82 27 2e 15 sep ? Rijstkorreltje 31 2e 16 sep Echo 26 jan bij gyn, In 2009 3 miskramen gehad Boefje 29 1e 18 sep 12 feb vk + echo Marjolijntje 27 2e 18 sep ? Orion 25 1e 19 sep 24 feb VK + echo Jessie 34 3e 20 sep 1e echo 29 jan Mek 33 1e 20 sep VK 25 jan plukkie ? ? 22 sep ? DeSchrijfster 33 ? 22 sep – Plukkie 23 ? 22 sep 25 feb 1e echo Odi 29 1e 24 sep 17 feb VK fennah 25 25 sep echo 2 feb Chocolatelover ? ? 27 sep - Rosa78 31 1e ? 18 jan gyn Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4 feb echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek kip 24 1e ? sep 4 feb echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam

misschien zwanger Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Selena ? ? ? sep - Zonneschijn 25 1e ? sep -

@ Marjoleintje, wat spannend zeg, vanavond een echo. Ik zou ook wel heel graag snel willen, maar moet nog 3,5 week wachten...

@ Zuster: de MvMdame verzekerde mij dat ze zich distantieren van de beschuldigingen en dat het hier zou gaan om doktoren die op eigen houtje opereren en inzamelen om zo geld te verdienen aan de pillen voor afslankdoeleinden. Ik doe dus ook fijn mee sinds vrijdag.

@ Woesjke; Ik slik ook VSM Puur Mama en die zijn prima!

Verder voel ik overdag helemaal niets, alleen 's nachts wat gevoel in mijn buik, alsof er dan echt 'gewerkt' wordt.

Is dat eigenlijk zo? Dat er 's nachts extra veel gebeurt, of is dat mijn verbeelding omdat ik er dan meer op focus?
@ cindeke: geen idee of er 's nachts extra gewerkt wordt Het zou best kunnen, word vaak wakker met enorme honger en dan kan ik niet meer slapen. Vannacht man en ik samen wakker dus kon hij mooi de koelkast induiken voor me hahaha.
mijn buikpijn in de liezen is nog een klein beetje aanwezig... dus valt mee...

gister ruzie gehad met mn vriend (tjah ook dat gebeurd wel eens ) en had echt pijnkrampjes bij mijn baarmoeder, doodeng!

Vandaag op mijn werk echt enorm misselijk geweest ! De 1e dag dus, want ik ben soms wel een beetje misselijk, maar nu had ik er echt last van. En ik werk in het zkh: alles stinkt daar zo BAH!

En iemand vroeg of ik de wijn mis, ehm nee.. drink geen wijn
Dag meiden!

Misschien nog een beetje te vroeg om me al aan te melden, maar ik doe het gewoon! Ik hoor nog net bij jullie clubje met de uitrekendatum van 29 September! Woehoe!

Gisternacht om 3.20 een test gedaan. Ik voelde al dat ik zwanger kon zijn maar durfde er toch niet vanuit te gaan.

In Augustus 2008 heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Dit was nogal riskant en ben hierbij ook 1 eileider verloren.

2 maanden later was ik weer zwanger, maar dit eindigde in Dec 2008 in een miskraam bij 6 en halve week.

Ik heb 10 dagen geleden net het eerste consult op de poli gynaecologie - kinderwens achter de rug. Zou moeten temperaturen in de cyclus en mijn vriend moest een potje inleveren. Nouja, heel fijn dat dat nu niet meer hoeft! De vervolgafspraak is afgezegd en heb een nieuwe afspraak staan op 4 Februari. Krijg dan een echo om te zien of het op de goede plek zit e.d.

Nou! Ik heb er in ieder geval een super goed gevoel over en vind het helemaal te gek om me hier aan te melden! :D

X Kip (24 jr, 1e kind)
He meiden!

Wat is hier vandaag alweer veel geschreven zeg!

Ik had vandaag toch iets raars. Vond al dat ik vannacht met draaien steeds zo'n raar gevoel in mijn hoofd/lijf had. En mijn vriend zei ook dat ik erg onrustig was. Maar ik was me duizelig vanochtend. Echt heel raar, alsof alles draait. Vervelend! Ik heb het uiteindelijk zelfs op het werk aan mijn directrice verteld (van de zwangerschap..) omdat de collega die het weet er niet was vandaag en ik gewoon bang was dat ik neer zou gaan en niemand iets van de situatie af zou weten. ben uiteindelijk ook wel blij dat ik het haar verteld heb, kan ze er ook een beetje rekening mee houden!!

Nog meer meiden die duizelig zijn of zijn geweest??

Ik neem trouwens centrum Materna.

En wijn drink ik nooit, maar ben wel gestopt met roken (toevallig de avond voordat ik de test deed, omdat verdere hormoonbehandelingen voor de deur stonden zeg maar) en ik mis mijn wekelijkse broodje rosbief heeel erg en ook de filet american en gerookte zalm (dat vacuumverpakte schijnt niet te mogen...) biefstuk en carpaccio!! Daar ben ik allemaal erg dol op!!!

@Kippeetje: Gefeliciteerd meid, maar wat heb jij al een vreselijke dingen mee moeten maken zeg! Ik duim voor je dat het deze keer goed blijft gaan!!

Over het MvM: Ze zijn bezig om het helemaal te verbieden (mag ook eigenlijk niet). Het zijn trouwens geen pillen die ze ervan maken om af te vallen maar 'gewoon' de pregnyl-injecties die je met ferti-behandelingen ook krijgt (ken iemand die zo'n idioot dieet heeft gevolgd). Je hele hormoonhuishouding raakt er m.i. van in de war, kan nooit gezond zijn om daarmee af te vallen!!! Ik doe het niet voor die mensen, maar wel voor mensen zoals ik (gelukkig hoefde ik nog net niet aan de spuiten) die zonder hulp niet zwanger kunnen worden!

Ik kwam dit via een andere site tegen:

http://www.sterrenkind.com/artikelen/artikel7.htm

Wat vinden jullie daarvan?Ik geloof hier niet zo in!

En toch trok het ook wel weer mijn aandacht.

Groetjes!
@ Kippetje: ik hoop echt dat alles goed gaat deze keer. Wat jij hebt moeten meemaken al :(. Dan realiseer je je weer even dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is.

@ Mimime: Euhm.... het gevaar zit hem vooral als je 6 echo's hebt met kortere tussenpozen dan 2,5 week. En denk niet dat je dat snel hebt. En ik geloof erg in de "spirituele wereld" en heb zelf ook wel eea meegemaakt. En daarom geloof ik ook dat de geest pas op het laatste moment het lichaam in duikt en ook nog regelmatig naar de "andere kant" gaat. Dus ik lees dit soort dingen en denk: leuk om te lezen wat anderen geloven, maar ik denk niet dat het zo werkt.

En nu ga ik slapen want er is 4,5 uur tijdsverschil met NL dus bij ons is het al half 11.
mis tussen de vitaminipilletjes nog het foliumzuur, maar volgens mij voor iedereen wel bekend. Minimaal tot 8 weken zwangerschap slikken.

groetjes...
Jeetje wat een bedrijvigheid hier zeg

@ Marjolijntje: wat spannend, vanavond een echo! Succes!

@ Cideke: ik heb het alleen gelezen en het trok wel mijn aandacht. Helaas kan ik zelf niet mee doen met MvM (woon net over de grens bij DL) maar anders had ik het gedaan. Vriendin van mij spuit ook Pregnyl....

@ Horizon: ik snap helemaal wat je bedoelt, ik werk ook in het Zkh....valt soms erg zwaar met al die stank....

@ Kippetje: Welkom! En natuurlijk gefeliciteerd! Wat een nare berichten allemaal, hopen dat het nu goed gaat!

@ Minime: ik heb het artikel gelezen en weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden....dat er meer is geloofde ik al jaren en met de komst van Derek Oglive helemaal... en ik kan me wel voorstellen dat die geluidsgolven heel anders over komen bij je kindje, wij horen tenslotte niks hiervan.

Ik ben wel van mening dat al die echo's voor mij ook niet zo nodig zijn. Sommigen maken een heleboel van die pretecho's en daar zie ik het nut ook niet van in. Sommige echo's zij zo helder dat je bijna de moedervlekken al kan tellen van je kindje. Tegenwoordig weten we alles al bijna voor het kindje geboren wordt en dat haalt het onbekende een beetje weg.

Ik ga met 9wk naar de Vk (volgende week vrijdag, YOEHOE ) en krijg dan een afspraak voor 2wk later voor een echo. Volgens mij is standaard 2 echo's....(12wk en 20wk)

Ik slik nu nog foliumzuur en wil aan de VK vragen welke vitaminepillen ik het beste kan slikken. Lees ook hierover weer veel wisselende berichten. Teveel van bepaalde vitamines kan ook weer schadelijk zijn...

Ik eet netjes uit de schijf van 5 dus als het goed is valt er niet al te veel aan te vullen

Tjee, weer een pagina vol gekletst...

X Zus
@Minime, dat duizelige herken ik wel. Het is bij mij niet heel erg, maar zo nu en dan word ik heel draaierig. Ik had er voornamelijk in de week dat ik ongesteld had moeten worden heel veel last van. Vooral daardoor gingen er toen wat belletjes rinkelen.

@Cindeke, bij mij hebben de meeste steekjes en krampjes ook in de avond en nacht plaats. Misschien omdat je dan voor de rest tot rust komt. Kan het allemaal lekker zijn gang gaan.

@ Truffeltje, gaat het bij jou allemaal wat beter?

@ Marjolijntje, spannend vanavond. Ik heb zelf bij mijn zoontje een termijnecho van net zeven weken gehad. Toen was het in ieder geval allemaal al heel goed zichtbaar. Ik ben benieuwd hoe het je vanavond vergaat.

@ Tijgervrouw, dat wijntje mis ik ook heel erg. Zoals mijn zoontje het altijd zegt als hij helpt met de boodschappen uitpakken en de rosé tegenkomt, dat is drinkenmama. Nu zit ik ineens aan de sinas bij het eten, dat is wel even wennen. Bij mijn vorige zwangerschap dronk ik zo nu en dan wel een glaasje met mijn man mee, nu ben ik nog heel erg braaf.

Hier gaat het vandaag heel goed, heel de dag niet misselijk geweest, maar nu gaan ineens mijn darmen heel erg opspelen. Ik heb een spastische darm en het lijkt wel of mijn buik vol lucht zit, als je me nu ziet zou je denken dat ik al op de helft van de zwangerschap zit, in plaats van op zes weken. Gelukkig is dat meestal morgen weer weggetrokken, anders moet ik gelijk weer zoveel uitleggen.
@ Minime: O, ik heb helemaal niks met het spirituele, dus ik kan me dan ook helemaal niet vinden in dit soort artikelen (ben te nuchter en wil dan in zo'n geval wetenschappelijk bewijs zien).

@ Karlijn: In de VSM Mama multivitamines zit ook foliumzuur.
@Karlijn: In alle multivitamines voor zwangere vrouwen zit standaard ook foliumzuur. Die slik ik dus nu niet meer apart.
Hoi meiden. Hier dan een kleine update.

Het gaat helaas niet beter. Bij elke keer plassen verlies ik wat bloed vermengd met slijm, net als of je ongesteld bent (sorry voor de smerige praat). Ik heb niet echt last van kramp als of ik ongesteld ben, maar wel heel erge pijn rechts onder in mijn buik. Als ik langer sta trekt dat richting mijn schaambeen.

Ik weet het echt even allemaal niet meer. De VK had gister gezegd dat ik haar woensdag weer moest bellen. Vandaag thuis gebleven en morgen ook nog wel. Dan ga ik toch maar weer bellen, want ik weet gewoon niet wat te denken.

Zijn er nog meiden die een MK gehad hebben met opmerkingen? Ik kan het niet in mijn omgeving vragen, want daar is niemand die dat ooit gehad heeft.
Nou, ik kom net terug. Alles zag er super uit. Voor 6 weken lag alles op schema, volgens die VK goed hoog ingnesteld (shijnt goed te zijn). Voor het hartje had hij inwendig moeten kijken, hij zei dat je meestel pas hartactie ziet bij 7 - 8 weken. (kan heel soms eerder) maar hij zei dat dat niet nodig was, dat het er gewoon heel goed uit zag. Al een mooie geruststelling en nog heel even geduld. Hij wees me er nog wel op dat je deze weken, geld dus ook voor jullie, echt goed voor jezelf moet zorgen. Hij zei, als het mis gaat, gaat het meestal nu mis dus zorg deze periode goed voor jezelf. Dus dames...!

@Truffeltje, wat is dit balen! Ik zou morgen de VK bellen en zeggen dat je nú wilt komen. Ze hebben heus wel ergens een gaatje toch?

@minime; dat duizelige heb ik ook. Had ik in mn eerste zwangerschap ook en heeft meestal te maken met een lage bloeddruk! Ik drink de hele dag lekkere bouillonnetjes of drink een glas tomatensap met wat zout. Sommigen zullen nu weer gaan kokhalzen vanwege de tomatensap maar ik vind het heeeerlijk! hihi...
@ Truffeltje: Wat ontzettend vervelend zeg! Ik heb hier geen ervaring mee, dit is mijn eerste zwangerschap, maar Marjoleintjes advies lijkt me wel de beste. Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is!! Veel sterkte meid!

@Marjoleintje: Bedankt voor de tip! Mijn moeder zei dat ook al, van die lage bloeddruk!
Hallo,

Wat naar voor je truffeltje.

Vandaag aan het einde van de middag had ik ook ineens bruin bloed, bij het afvegen ( sorry voor de details). Nu nog steeds een beetje en ik heb ook lichte menstruatie achtige krampen ... ben heel bang dat het niet goed is.

Van de verhalen op internet wordt ik niet veel wijzer ( het kan alle kanten op).

Heeft iemand anders dit ook gehad en is het over gegaan? of niet..
oh truffeltje wat naar....

weet wel dat heel veel mensen dit meemaken. misschien zijn er wel mensen in je omgeving zonder dat je het weet. dat heb ik vorig jaar zelf gemerkt.

en mek, wat een onzekerheid.

ik ben zelf al 2 weken bang dat er iets mis kan gaan. ik kan volgens mij pas gerust zijn als ik een kindje heb dat kan lopen en praten...

ik ben ook vaak duizelig 's morgens. heel onhandig.

vanmorgen zei m'n dochter ineens; "mam, er zit een gat in je broek!"

shit, zeg! waarom nu? 't is echt m'n lievelings spijkerbroek. dit is echt niet het moment om nieuwe kleding uit te zoeken. over een paar maanden pas ik het niet meer, en daarna misschien wel nooit meer.
Net de VK gebeld en die komt tegen 10 uur langs. Heb nog steeds bloedverlies alsof ik ongesteld ben, maar zonder krampen. Alleen met vlagen stekende pijn rechtsonder waar je blinde darm zit.

VK komt kijken en anders zou ze me doorsturen als het niet duidelijk is.

Nu eerst even lekker in bad en even nergens aan denken.
@ Truffeltje: wat fijn dat ze zo snel kan komen! Hoop echt dat ze je meer vertellen kan of in ieder geval weet hoe het met je kindje is.....Dikke voor jou. Geniet van je warme bad....

@ Malys: wat een goede timing om een gat in je broek te krijgen...pff

@ Mek: hoop voor jou ook dat het hierbij blijft en dat het over gaat....

Jeetje dames....pff

X Zus
o fijn, truffeltje, dat ze gewoon langskomt. ik zit voor je te duimen!
gelukkig is het opgehouden (voor nu), maar blijf wel bang.

@truffletje: ik hoop dat ze je duidelijkheid kan geven!

@Malys: tja misschien alvast een zwangerschapsbroek?

Hoe rekenen jullie uit hoeveel weken je zwanger bent? Ik heb op verschillende sites gekeken en daar komt steeds wat anders uit. Als je een langere cyclus hebt ben je volgens die rekensites al langer zwanger dan met een korte cyclus, terwijl je wel op dezelfde datum bent uitgerekend...ik heb zelf maar geteld vanaf mijn eisprong en dan twee weken erbij.

Jullie?
VK is net geweest. Moet naar het ziekenhuis voor een echo. Zou in mijn eileider kunnen zitten, maar normaal heb je dan meer pijn.

Om 11.30 de echo en om 14.20 bij de spoedarts. Dus voorlopig even geen update van mij tot ik weer terug ben.
Even snel een berichtje, heb zo een afspraak en daarna moet ik werken... (onregelmatige diensten)

@ truffeltje: tjee heel veel sterkte en succes... Denken aan je!

@ de rest: fijn om te lezen dat iedereen onzekerheden heeft. Je gaat op een gegeven moment overal aan twijfelen en rare dingen bij denken.
@ Truffeltje: jeetje wat een onzekerheid zeg! Heel veel sterkte vandaag....

@truffeltje: wat vervelend! Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt vanmiddag en dat er niets aan de hand is. Kan het ook een blindedarmontsteking of iets zijn? (ik roep maar wat)

@mek: ook spannend voor jou, ik hoop dat alles in orde is!

@marjolijntje: fijn dat de echo goed was! Heeft het wat bezorgdheid weggenomen?
@mek; ja, leuk uitrekenen hoe lang je nu echt zwanger bent! Bij mij is het ook per site verschillend en dan ligt het ook nog aan je cyclus. Ik houd het op 'half september'. Bij mij dochtertje had ik me heel erg ingesteld op de uitgerekende datum en toen kwam ze 5 dgn te laat... Wat dan eigenlijk wel weer klopte met mijn cyclus. Meestal kan de VK je met de 12 wkn echo wel een goede indicatie geven. Dus ach, nog maar een paar weken geduld!

Ik duim voor je dat alles goed gaat. Je kan er echt niets van zeggen. De één heeft liters bloedverlies en het gaat goed, en bij de ander begint het zoals bij jou en gaat het fout. Jammer genoeg kun je niets anders doen dan afwachten. Bij mijn miskramen bleek het vruchtzakje al 2/ 3 wkn niet gegroeid te zijn en had ik soms een beetje bruin-rood bloedverlies. Maar ook dan verwacht je dat alles nog goed is, omdat je je nog zwanger voelt. Dat is ook de reden dat ik zo in de stress zit. Ik voel me zwanger, heb nog geen bloedverlies, maar ik weet dat het zo onzeker allemaal is.

@truffeltje; ik hoop dat het allemaal goed gaat!

@marjolijntje; gefeliciteerd met je goede echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven