Sinterklaas vieren en financiële ongelijkheid

27-11-2019 22:44 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een klein probleem voor komende pakjesavond. Wij vieren het samen met het gezin van mijn zus. Mijn zus en haar man zitten echter met financiële problemen, waardoor er weinig geld voor cadeautjes voor de kinderen is. Ik vind dit erg lastig, omdat ik voor dochter al een paar cadeau's gekocht had en daarmee al (ver) over het budget heen zit. Zij wil namelijk maximaal 15 euro per kind uitgeven. Mijn man en ik vinden dit erg weinig. Wij hebben aangeboden om voor onze nichtjes en neefje zelf extra cadeautjes te kopen (of dat ik samen met zus cadeautjes voor mijn nichtjes en neefje koop op mijn kosten). Ik snap echter ook dat dit voor zus niet leuk is en ze heeft dit dan ook geweigerd. Toch vind ik 15 euro per kind wel erg weinig. Hoe gaan anderen hiermee om?`
Ik lees nu de oplossing TO. Klinkt heel fijn!
NYC schreef:
28-11-2019 21:30
Ik doe het wel (en ook op tijd) en wil ook altijd nog iets geven wat de kinderen zelf op het verlanglijstje zetten (wel zo leuk toch?) Maar mijn vrouw had én al heel veel én ook nog eens hele dure dingen gekocht.

Terwijl de jongste bijv echt superleuke en schattige betaalbare dingen heeft gevraagd en we het budget/de kadootjes van de oudste daar op hadden kunnen aanpassen als we éventjes gewacht hadden...
Ja dat is inderdaad wel jammer dan...
Hoe reageert je vrouw dan als je hier iets over zegt?
happyapple schreef:
28-11-2019 22:12
Ja dat is inderdaad wel jammer dan...
Hoe reageert je vrouw dan als je hier iets over zegt?
Zonder verder alle relatieperikelen online te gooien... zij vindt dat ze goede aanbiedingen gekocht heeft en snapt niet waarom ik er moeilijk over doe. Ik snap in theorie wel dat een set kopen van 139,- naar 89,- fijn voelt maar als dat om 1 kado gaat terwijl ik een totaalbudget van 75,- bijv had willen houden dan heb je het al nergens over...

Nu afgesproken het voor deze keer heel groot en duur aan te pakken maar dat ik niet wil dat er al in juli gekeken gaat worden naar enorm afgeprijsde sets... ik hoop dat ze vooral van die gevoeligheid daarvoor afkomt.
NYC schreef:
28-11-2019 22:23
Zonder verder alle relatieperikelen online te gooien... zij vindt dat ze goede aanbiedingen gekocht heeft en snapt niet waarom ik er moeilijk over doe. Ik snap in theorie wel dat een set kopen van 139,- naar 89,- fijn voelt maar als dat om 1 kado gaat terwijl ik een totaalbudget van 75,- bijv had willen houden dan heb je het al nergens over...

Nu afgesproken het voor deze keer heel groot en duur aan te pakken maar dat ik niet wil dat er al in juli gekeken gaat worden naar enorm afgeprijsde sets... ik hoop dat ze vooral van die gevoeligheid daarvoor afkomt.
Oh ja, op die manier. Hoop dat jullie het er volgend jaar echt over eens zijn dan.
Hier snap ik dus ook wel wat mijn man bedoelt, hij vindt t ook leuk om iets uit te zoeken en te geven, maar hij maakt zelf dus eigenlijk geen tijd om naar de winkel te gaan, dus ik vind t dan ook wel moeilijk om me in te houden als ik iets leuks zie. Probeer nu als tussenstap hem soms al te appen met: zal ik dit voor de kinderen meenemen? ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven