Soms duurt wachten lang...

18-12-2009 21:26 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben een dochtertje van bijna 3 en willen graag een 2e kindje. We zijn nu een maand of 9 bezig en het is helaas nog niet gelukt.

Ik weet dat het gemiddelde een jaar is en dat 9 maanden helemaal niet uitzonderlijk is ofzo, maar ik merk deze maand voor het eerst dat ik er een beetje verdrietig van word. Mijn menstruatie komt er weer aan en dus is het ook deze maand helaas niet gelukt.

Bij mijn dochter ging het allemaal heel makkelijk. 1e keer raak. En hoewel dat geen graadmeter is voor een volgende keer ga je er toch vanuit dat het wel vlot zal lukken. Nu zijn we 9 maanden verder en nog geen stap dichterbij een zwangerschap.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil. In ieder geval even mijn frustratie van me afschrijven.

Mijn man ervaart het niet zo. Die is er verder niet zo mee bezig. Wil wel heel graag een tweede maar neemt het zoals het komt. Dat lukte mij tot een maand geleden ook prima, maar nu begin ik toch wat ongerust te worden
Hoi Frederike, dat wachten is killing. Helemaal omdat het de 1e keer zo snel is gegaan. Sterkte.
Ik snap het wel, als je graag een kindje wilt dan duurt elke maand te lang. Zeker als je (sowieso gevoelsmatig) tegen de "grens" van 1 jaar aanhuppelt qua proberen.

Ja, dat vind ik echt.
Dank jullie voor de reacties. Het voelt inderdaad of die grens van 1 jaar wel steeds dichterbij komt en dat is natuurlijk ook zo.

Aan de andere kant weet ik dat "we het kunnen" dus dat zou een geruststelling moeten zijn, maar dat is het ondertussen niet echt meer.
Frederike, volgens mij is die 1 jaar grens allang niet meer geldig. Waarom zo lang wachten? Je hebt toch al een kind, dus je weet dat het gewoon mogelijk is. Je kan toch eens vragen of je naar de gyn mag zodat er eens gekeken kan worden? Mss is er iets niet goed gegaan na de bevalling van je 1e en heb je daar geen last van maar blijkt dat nu een reden te zijn dat je nu niet zwanger wordt.

Wil je absoluut niet bang maken hoor!!! Sorry daarvoor. Ik wil alleen maar zeggen; waarom nog 3 maanden wachten als je ook nu een afspraak kan maken.

Nouja, na de kerstvakantie zal dat dan wel worden.
Het is inderdaad niet leuk als je keer op keer weer ongesteld wordt. Bij mijn oudste duurde het een jaar voordat ik zwanger was dus ik ken het gevoel. Gebruik al je ovulatietesten? Dat werkte voor ons erg goed.

Het is trouwens niet zo dat het gemiddeld een jaar duurt. 80 procent van de vrouwen is na een jaar zwanger.
Ben het enigszins wel met Amalia eens, maar dat komt bij mij ook, omdat ik gewoon hartstikke ongeduldig ben. Volgens mij is voor het zkh een jaar ook wel een soort van grens om iets te gaan ondernemen, maar dat verschilt wellicht ook per zkh.
quote:Sientje 2 schreef op 18 december 2009 @ 22:07:

Het is trouwens niet zo dat het gemiddeld een jaar duurt. 80 procent van de vrouwen is na een jaar zwanger.Is dat niet afhankelijk van leeftijd? Dat als je eenmaal boven de 30 komt het gemiddels ook langer duurt?
Amalia, alhoewel het me behoorlijk dwars zit is de stap naar een gyn. me toch nog wat te groot. Ik ben nog relatief jong (29) dus wil mezelf ook nog wel de kans geven en het even afwachten.

Misschien spreken mijn zorgen en het feit dat ik nog wel wil afwachten elkaar wel tegen trouwens :-)
quote:Sientje 2 schreef op 18 december 2009 @ 22:07:

Het is inderdaad niet leuk als je keer op keer weer ongesteld wordt. Bij mijn oudste duurde het een jaar voordat ik zwanger was dus ik ken het gevoel. Gebruik al je ovulatietesten? Dat werkte voor ons erg goed.

Het is trouwens niet zo dat het gemiddeld een jaar duurt. 80 procent van de vrouwen is na een jaar zwanger.

Ovulatietesten heb ik in huis, maar heb ze 2 maanden gebruikt. Toen kwam er niet duidelijk een eisprong uit. Ik ben er toen weer mee gestopt want het maakte dat ik "alleen nog maar" met zwanger worden bezig was.

Na deze menstruatie was ik wel weer van plan er mee te beginnen trouwens.
quote:Vera01 schreef op 18 december 2009 @ 22:09:

Ben het enigszins wel met Amalia eens, maar dat komt bij mij ook, omdat ik gewoon hartstikke ongeduldig ben. Volgens mij is voor het zkh een jaar ook wel een soort van grens om iets te gaan ondernemen, maar dat verschilt wellicht ook per zkh.

Ben jij ook bezig met zwanger worden?

Hoe lang ben je al bezig?
Wij zijn nu 14 maanden bezig. Ben 2x zwanger geweest. 1e x was een bbz en de 2e x een ma met 12 weken. Zwanger worden is dus niet zo'n probleem, meer het blijven en dat het op de goede plek zit. Vette pech dus.
Frederike, je moet het natuurlijk zelf weten en mss ben je over een week wel zwanger. (laten we het hopen!!) Maar stel over 3 mnd is het nog niet raak; dan ga je een afspraak maken en ben je weer een maand verder. Dan krijg je een intake voor een onderzoek, weer een kleine maand verder. Enzovoort.

Misschien kan je vast een afspraak plannen? Je kan in die tijd toch gewoon doorgaan met zwanger worden? Is het raak, dan is het zo weer afgezegd.
Dat is niet niks Vera. Wordt het jullie 1e?

Dat lijkt me ook enorm onzeker dat er al 2x een zwsch. is misgelopen. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden en een gezond kindje krijgt!
Dankje Frederike, het wordt idd ons 1e kindje. Maar het ongeduld en er niet te veel mee bezig willen zijn, maar toch zijn is herkenbaar. Ik hoop voor jou ook dat het snel lukt.
mannen zijn er vaak minder mee bezig.

De mijne ook ben gestopt maar ook nog geen positieve gehad... ben nu ook teleurgesteld...De eerste gaat bijna vanzelf en de 2de dan niet.....Raar toch?

Succes en sterkte... en niet teveel aan denken.... richt je maar even op iets anders...
Wat enorm rot Vera!

Dat van die 80 procent gaat over alle vrouwen geloof ik. Daar zitten dan jonge en "oudere'' vrouwen tussen. Maar het is dus niet zo dat je gemiddeld een jaar op een zwangerschap moet wachten.

@Frederike: Misschien kun je temperaturen proberen. Ik heb dat een tijdje gedaan en kon daarmee goed zien dat ik een eisprong had.
ik zou er idd ook niet teveel mee bezig zijn.. je hebt tenslotte al een kindje en bent pas 29!
quote:amalia schreef op 18 december 2009 @ 22:19:

Frederike, je moet het natuurlijk zelf weten en mss ben je over een week wel zwanger. (laten we het hopen!!) Maar stel over 3 mnd is het nog niet raak; dan ga je een afspraak maken en ben je weer een maand verder. Dan krijg je een intake voor een onderzoek, weer een kleine maand verder. Enzovoort.

Misschien kan je vast een afspraak plannen? Je kan in die tijd toch gewoon doorgaan met zwanger worden? Is het raak, dan is het zo weer afgezegd.Rationeel gezien heb je natuurlijk volkomen gelijk Amalia. Mijn gevoel is er alleen nog niet klaar voor (het begin van) een eventuele medische molen. Klinkt dat heel raar?
quote:veelketchupgraag schreef op 18 december 2009 @ 22:30:

ik zou er idd ook niet teveel mee bezig zijn.. je hebt tenslotte al een kindje en bent pas 29!Kan je me dan ook vertellen hoe ik dat moet doen? :-)
quote:loessam schreef op 18 december 2009 @ 22:22:

mannen zijn er vaak minder mee bezig.

De mijne ook ben gestopt maar ook nog geen positieve gehad... ben nu ook teleurgesteld...De eerste gaat bijna vanzelf en de 2de dan niet.....Raar toch?

Succes en sterkte... en niet teveel aan denken.... richt je maar even op iets anders...

"fijn" dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. Niet voor jou natuurlijk, maar wel fijn dat mensen zich herkennen in mijn verhaal.

Hoe lang zijn jullie bezig en jullie hebben er dus ook al 1? Hoe oud is je kind?
Oh, dat "er niet te veel mee bezig zijn" is absoluut het beste voor jezelf, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet bewerkstelligen. Ik bedoel, ga gewoon naar m'n werk en doe leuke dingen enzo, maar er gaat geen dag voorbij zonder dat ik eraan denk.
@frederike: nee helaas niet, heb er geen ervaring mee.. realiseer me nu dat mijn post een beetje dommig over komt, sorry.

misschien stelt het gerust als je je bedenkt dat het de natuur is en je daar niets aan kunt doen en wanneer het jou tijd is je vast een heel mooi kindje krijgt?

sterkte. liefs, ketchup
O, ik herken dit. Ik ben twee keer zwanger geweest, beide keren in een keer raak. Eerste keer werd 't een miskraam; inmiddels is mijn oudste bijna drie. En nu zijn we al een half jaar bezig voor een tweede! Ik ben elke maand weer verbaasd dat het nu niet zo makkelijk lukt als de vorige keren, en begin me al bijna zorgen te maken.

Het speelt ook mee dat ik zo zoetjesaan al wat ouder begin te worden, ik ben 37. Soms denk ik dat we gewoon te lang gewacht hebben.
quote:renezel schreef op 18 december 2009 @ 22:40:

Het speelt ook mee dat ik zo zoetjesaan al wat ouder begin te worden, ik ben 37. Soms denk ik dat we gewoon te lang gewacht hebben.Heb ik ook weleens gedacht, maar kwam al snel tot de conclusie dat ik/wij er eerder nog niet aan toe waren. Kan het mezelf dus niet kwalijk nemen. Ben zelf bijna 34.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven