Speen afpakken?

zondag 11 oktober 2020 om 05:46
Zoon word in december 3 jaar, dus ik vond het tijd om zijn speen af te nemen. Maar helaas is hij het daar niet mee eens, hij heeft vanaf woensdag nauwelijks geslapen, ik dus ook niet, en als ie de kans krijgt gapt ie gauw de speen van zijn zusje waarop die weer begint te brullen.
Iemand tips om die speen af te nemen zonder dat ie meteen begint te janken?
Iemand tips om die speen af te nemen zonder dat ie meteen begint te janken?
zondag 11 oktober 2020 om 11:49
Dus omdat jij te soft was de afgelopen jaren, moet je kind nu boeten?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 11 oktober 2020 om 12:14
Elk kind is anders. Hier 4 kinderen. Allemaal alleen in bed een speen.
Oudste: met 13 maanden viel ze alleen huilend in slaap nadat ze de speen uit bed gemikt had. Toen heb ik de speen gewoon niet meer gegeven.
Middelste: was erg gehecht aan haar speen. Toen ze ruim 2 jaar was ben ik begonnen over dat een speen alleen voor baby’s is. Na twee weken pakte ze een knuffelbeer, legde de speen daarbij en ze meldde dat babybeer nu de speen had en ze kroop in bed. Hoewel dochter de speen zo kon pakken heeft ze hem nooit meer gebruikt.
Jongsten (premature 2ling): met een maand of 4 wilden ze het ding niet meer.
Oudste: met 13 maanden viel ze alleen huilend in slaap nadat ze de speen uit bed gemikt had. Toen heb ik de speen gewoon niet meer gegeven.
Middelste: was erg gehecht aan haar speen. Toen ze ruim 2 jaar was ben ik begonnen over dat een speen alleen voor baby’s is. Na twee weken pakte ze een knuffelbeer, legde de speen daarbij en ze meldde dat babybeer nu de speen had en ze kroop in bed. Hoewel dochter de speen zo kon pakken heeft ze hem nooit meer gebruikt.
Jongsten (premature 2ling): met een maand of 4 wilden ze het ding niet meer.
...

zondag 11 oktober 2020 om 12:19
Het kind heeft een spraak-taalachterstand. Dat moet je echt wel serieus nemen.Pindakaasjes schreef: ↑11-10-2020 12:14Laat dat kind gewoon nog effe tullen joh!
Hij blij, jij blij.
En het kdv en CB mogen advies geven, ze hoeven niet jou de wet voor te schrijven.
zondag 11 oktober 2020 om 12:40
Tip: in de ochtend bij opstaan de speen in een mooi bakkie op de kast laten doen. Eventueel een mooie hotwheels in dat bakje leggen, zodat de speen wordt geruild voor de auto.
Kind met autootje de dag door, in de avond de auto in het bakje en speen er weer uit. Dan went kind aan dagen zonder speen.
De nachten pak je dan een paar maanden later op. Met goede voorbereiding, eventueel boekje lezen van de bieb met uitleg. En vooral in samenspraak met moeder.
Hips, hopsakee en pierlala.

zondag 11 oktober 2020 om 13:54

zondag 11 oktober 2020 om 14:14
Ach, het ene kind is het andere niet.
De één loopt met 9 maanden al gezellig door de woonkamer, de ander pas een jaar later.
Je kind raakt echt niet achterlijk of stom door een speentje hoor. De hele dag dag ding in zijn mond is inderdaad te gek,
Maar laat hem nog even lekker kind zijn en leg die speen in zijn bedje.
Cold turkey hoort bij stoppen met roken, dat doe je niet bij een klein kind die zich rustig en veilig voelt bij een speentje.

zondag 11 oktober 2020 om 14:29
Een paar woorden met 3 jaar is wel een serieuze achterstand hoor..Pindakaasjes schreef: ↑11-10-2020 14:14Ach, het ene kind is het andere niet.
De één loopt met 9 maanden al gezellig door de woonkamer, de ander pas een jaar later.
Je kind raakt echt niet achterlijk of stom door een speentje hoor. De hele dag dag ding in zijn mond is inderdaad te gek,
Cold turkey hoort bij stoppen met roken, dat doe je niet bij een klein kind die zich rustig en veilig voelt bij een speentje.

zondag 11 oktober 2020 om 14:46
Dat speentje is niet de oorzaak ,maar vormt wel een belemmering. Een achterstand haal je niet zo snel in .Pindakaasjes schreef: ↑11-10-2020 14:14Ach, het ene kind is het andere niet.

zondag 11 oktober 2020 om 14:53
Kind hoeft toch niet te leren praten als hij gaat slapen?
Wat ik bij mijn oudste deed, was haar laten inslapen met die speen.. en dan trok ik hem haar zachtjes uit haar mond.
De jongste heeft nog lange tijd met haar speen in haar hand geslapen, en daarna nog een tijd onder haar kussen.
Er leiden meer wegen naar Rome.
Wat ik bij mijn oudste deed, was haar laten inslapen met die speen.. en dan trok ik hem haar zachtjes uit haar mond.
De jongste heeft nog lange tijd met haar speen in haar hand geslapen, en daarna nog een tijd onder haar kussen.
Er leiden meer wegen naar Rome.

zondag 11 oktober 2020 om 16:04
zondag 11 oktober 2020 om 20:42
Mijn peuter van bijna 3 praat echt wel meer dan een paar woorden en ik kan over het algemeen heel goed volgen wat peuter bedoelt. Hier moeten we helaas ook nog van de speen af (in principe heeft peuter de speen alleen s nachts), maar als peuter praat met dat ding in de mond, dan versta ik het echt wel veel slechter.
Maar ik vind de overgang van dag en nacht speen naar helemaal cold turkey zonder, dus ook wel sneu voor jouw peuter, eerlijk gezegd. Zou zelf ook eerst naar alleen s nachts gaan, denk ik
Maar ik vind de overgang van dag en nacht speen naar helemaal cold turkey zonder, dus ook wel sneu voor jouw peuter, eerlijk gezegd. Zou zelf ook eerst naar alleen s nachts gaan, denk ik
zondag 11 oktober 2020 om 22:02

zondag 11 oktober 2020 om 22:51
Ik heb hem teruggegeven. Kon het niet langer aanhorenhappyapple schreef: ↑11-10-2020 20:42Mijn peuter van bijna 3 praat echt wel meer dan een paar woorden en ik kan over het algemeen heel goed volgen wat peuter bedoelt. Hier moeten we helaas ook nog van de speen af (in principe heeft peuter de speen alleen s nachts), maar als peuter praat met dat ding in de mond, dan versta ik het echt wel veel slechter.
zondag 11 oktober 2020 om 23:27
Maar hij ging toch naar zijn moeder?
Heeft hij hem nu ook voor overdag teruggekregen? Wel erg verwarrend voor hem allemaal.
Het is goed zulke dingen eers goed te doordenken voordat je actie onderneemt en het na een paar dagen terug draait omdat je het "niet langer kon aanhoren".

zondag 11 oktober 2020 om 23:37
Zijn moeder heeft op het moment even genoeg aan zichzelf. Overdag moet hij het zonder doenNanouk schreef: ↑11-10-2020 23:27Maar hij ging toch naar zijn moeder?
Heeft hij hem nu ook voor overdag teruggekregen? Wel erg verwarrend voor hem allemaal.
Het is goed zulke dingen eers goed te doordenken voordat je actie onderneemt en het na een paar dagen terug draait omdat je het "niet langer kon aanhoren".

maandag 12 oktober 2020 om 00:05
Gut wat lekker opvoedkundig weer, afpakken
TO ken jij 10 jarigen die nog met een speen lopen?
Kom op zeg, afpakken.
Dat kan echt wel anders.
Begin eens met buiten de deur niet. Het is een grote (jongen meisje) en die spenen niet meer. Wat denk je, doen we 'm in je zak als we buiten zijn.
Dat bouwt echt vanzelf af.
En een wat zeg je pappa/mamma verstaat je niet , even de speen uit je mond, werkt ook prima.

TO ken jij 10 jarigen die nog met een speen lopen?
Kom op zeg, afpakken.
Dat kan echt wel anders.
Begin eens met buiten de deur niet. Het is een grote (jongen meisje) en die spenen niet meer. Wat denk je, doen we 'm in je zak als we buiten zijn.
Dat bouwt echt vanzelf af.
En een wat zeg je pappa/mamma verstaat je niet , even de speen uit je mond, werkt ook prima.
maandag 12 oktober 2020 om 00:16
? Je schreef zelf dat hij straks lekker naar zijn moeder ging en je er dan even vanaf was en zij het even mocht oplossen.
Maargoed blijf lekker in het negatieve hangen. Doe vooral niks met alle adviezen in je topics. Dat gaat alleen meer kapot maken dan je lief is ben ik bang.

maandag 12 oktober 2020 om 08:43
Nanouk schreef: ↑12-10-2020 00:16? Je schreef zelf dat hij straks lekker naar zijn moeder ging en je er dan even vanaf was en zij het even mocht oplossen.
Maargoed blijf lekker in het negatieve hangen. Doe vooral niks met alle adviezen in je topics. Dat gaat alleen meer kapot maken dan je lief is ben ik bang.
Volgens mij heeft hij juist wel wat met de adviezen gedaan hoor!

maandag 12 oktober 2020 om 08:52
Hij moet hem nu overdag boven op de plank laten liggen, als ie naar bed moet mag hij hem weer pakken, speen van zusje heb ik ook maar even weggelegd maar zij heeft daar niet zo’n problemen mee, die stopt dan gewoon wat anders in haar mond. Maar op die manier kan hij niks pikken van zn zusje. Ik zag hem wel al een paar keer zoeken maar hij huilt niet gelukkig.Pindakaasjes schreef: ↑12-10-2020 08:43Volgens mij heeft hij juist wel wat met de adviezen gedaan hoor!

maandag 12 oktober 2020 om 09:28
Je zou een aftelbord kunnen maken, dat je elke dag samen afkruist.
Bij een familielid van me hebben ze uiteindelijk gezegd: als je vier bent, mag de speen niet meer. Werd ze op een gegeven moment huilend wakker 's nachts zonder speen, in paniek: 'ben ik al viehier?"
Ik zou fases doen. Eerste fase: overdag niet meer.
Tweede fase: als hij slaapt, haal je het uit zijn mond.
Derde fase: plechtig afscheidsmoment van de speen.
Bij een familielid van me hebben ze uiteindelijk gezegd: als je vier bent, mag de speen niet meer. Werd ze op een gegeven moment huilend wakker 's nachts zonder speen, in paniek: 'ben ik al viehier?"
Ik zou fases doen. Eerste fase: overdag niet meer.
Tweede fase: als hij slaapt, haal je het uit zijn mond.
Derde fase: plechtig afscheidsmoment van de speen.