Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Hoi Dames,

Ik heb hier in het begin van het topic ooit weleens een paar keer gereageerd, maar hou het niet zo goed bij met het rappe tempo. Ik lees nog wel regelmatig mee en leef mee met wel en wee van iedereen.

Begin april is mijn spiraaltje verwijderd, netjes 28 dagen erna werd ik ongesteld. Na een roerige maand met veel begravenissen en andere nare gebeurtenissen hebben we eigenlijk niet opgelet wanneer mijn ei zou zijn en heel weinig sex gehad(1x een beetje in de buurt van de 14 dagen). Afgelopen dagen vond ik het wat raar dat ik wel veel buikpijn heb maar nog niet ongesteld was geworden... Gisteravond een testje ertegenaan (zo'n goedkope dipstick) en jahoor 2 streepjes (daarna nog maar 2 gedaan waarvan 1 vanochtend, allemaal positief). Mijn vriend gelooft het niet, want het is toch niet betrouwbaar als je zo vroeg test en ik moet zeggen dat ik ook wel erg terughoudend ben met mijn enthousiasme (echt heel anders dan ik mij had voorgesteld!!!). Ik moet het nieuws ergens kwijt, want aan de andere kant kan ik het wel van de daken schreeuwen! Jeemig wat voelt dat allemaal raar...

Sorry voor de ego-post, maar ik moest het even kwijt...
Qua dagen werken weet ik het nog totaal niet. Ik werk onregelmatig dus heb ik wel flexibele oppas nodig. Ik ga me daar pas druk over maken als ik zwanger ben.

@kookaburra; welkom terug! (aan de term ego-post doen wij hier niet, iedereen mag lekker zijn alles over zijn prive vertellen). Gefeliciteerd! kan me voorstellen dat het wat onwerkelijk is. Je zegt dat je een vroege test hebt gedaan. Hoe vroeg? Volgens telt het volgende streepje=streepje=zwanger. Klaar. Punt. Uit
@joda hij vindt het vroeg. Ik verwacht vandaag ongesteld te worden, dus erg vroeg is het niet. Hij haalt straks een 'dure' test om vanavond eens te testen. Kan me voorstellen dat die dipsticks van iets meer dan een euro er niet betrouwbaar uit zien.

ik ga ook uit van een cyclus van 28 dgn, maar zeker weet ik het niet omdat ik na het verwijderen van mijn spiraal nog maar 1 keer ongesteld ben geweest...

ben benieuwd wat vanavond gaat brengen. positief betekend voor mij dan een nuchtere pinkpop dit weekend, eens bedenken hoe ik niet kan drinken zonder dat vrienden er iets van merken
Dames! Ik ben ongesteld geworden... Bleh Nou dan gaan we maar ronde 3 in he. Dan is mijn NOD pas eind volgende maand! Das een eind weg, ik ga maar uit van mijn langste cyclus.

@Meike: NOD 30 Juni
@nelleke: nee he, wel jammer.. op naar de volgende ronde!

@kookaburra: een streep is een streep, dat vertelden ze me hier ook. Ik had afgelopen zaterdag een lichte streep naast de controlestreep.. echt heeeeeeel licht.. en vandaag weer getest en hij is dikker en sneller zichtbaar. Mijn vriend wil het ook nog niet geloven.. bij mij begint het nu wel echter te worden.. ik ben ook zo moe als wat..

@Meike: zet de maar in de tabel : uitrekendatum: 31 januari 2011
Hahaha goedzo Janine :-) Nu echt overtuigd!

Jammer Nelleke! Maar wel duidelijk nu (helaas).

@ Kookaburra welkom terug. Wat onwerkelijk. Maarja 1 keer sex op het juiste moment kan genoeg zijn. Anders koop je zo'n test van clearblue waar zwanger / niet zwanger op staat en hoelang je zwanger bent, misschien geeft dat jullie meer duidelijkheid. Alvast voorzichtig gefeliciteerd
@nelleke: jammer... veel succes met de volgende ronde!

@janine inderdaad een streep is een streep, alleen als je die niet verwacht is het raar

@marloes hij heeft inderdaad een clearblue gehaald, belde speciaal vanochtend dat hij er voor was omgereden

ik laat vanavond weten wat de clearblue zegt... nu aan het werk!
@ Kookaburra gefeliciteerd zeg!! En idd als er IETS te zien is dan is het er.. Spannend! Nu kun je terug gaan rekenen hoelang.. hou ons op de hoogte he!

@ Janine Goedzooo!! Zie je wel, je gelooft het wel haha!

@ Mayala haha leuk dat je de tijd neemt voor de uitgebreide posten van mij. Ik ben niet zo goed in kort reageren.. Ik ben normaal altijd heel enthousiast en positief maar heb me de laatste tijd niet zo gevoeld hoor! Haha

Hier gaat t weer ietsje beter.. Gisteravond voor het eerst mn pilletje genomen, moest voor het slapen. Lag om 21.30 erin en voelde me alleen maar beroerder..maar miss kwam dat omdat ik gister voor het eerst sinds tijden weer wat aardappels + witlof uit de oven had gegeten Jippie!!

Het gaat vandaag wel ok, zolang ik maar om t uur iets eet. Ik heb echt het gevoel alsof ik nu al 4 kg ben aangekomen ofzo.. Ook natuurlijk door het niet sporten..blehhh!!

Ik ga straks even naar de bieb lopen, dan heb ik in ieder geval weer wat beweging gehad. Tis toch te erg voor woorden maar goed.. Ik heb nog steeds goede hoop dat ik me over 2 a3 weken echt weer wat beter voel en dat ik dan weer een beetje kan sporten. Ik heb er zo'n zin an. Al is het alleen maar omdat ik het mis om in mn eentje in het bos te lopen (normaal hardlopen). het is zo mooi nu buiten...

Kortom ik ben echt blij dat ik me weer wat beter voel. Ik ben vandaag thuis aan het werk, veel bellen etc en ik kan weer fatsoenlijk een gesprek aan gaan en scherper zijn dan mn klanten haha

Iedereen veel succes vandaag en tot snel!
@Nelleke; balen joh! maar........3 maal is scheepsrecht.

@kookaburra; lekker veel testen volgens mij doen alle net zwangere dat. Het blijft toch iets onwerkelijk volgens mij.

@angie21. Echt balen dat je je zo voelt. Ik ken iemand die 9 maanden ziek is geweest. En dan bedoel ik ook ziek! niet kunnen werken, eigenlijk niets kunnen behalve kleine stukjes lopen. Hopelijk vergaat het jou niet zo.
hee meiden,

Wilde even zeggen, ik volg het allemaal wel, maar reageer even wat minder. Mijn bedrijf slokt me momenteel wat meer op, maar ik hou jullie op de hoogte...Lenthe wil namelijk nog graag verwekken in de lente, hahah, nu eerst even wachten op de met behulp van ovulatietesten, dat wordt een duur grapje, want volgens mijn laatste cyclus heb ik nu al eisprong, maar omdat ik de laatste keer zo'n fucking lange cyclus heb gehad staat nu op volgende week...wat denken jullie?? En waar kan ik die Jonas in de walvis methode vinden?
trouwens. Zit net te bedenken dat ik boos ben op mijn moeder en alle andere die mij ooit hebben voorgelogen. Het begon natuurlijk al heel vroeger toen ze mij vertelde dat Sinterklaas bestond. Dikke tranen en teleurstelling toen ik erachter kwam dat hij niet bestond. Daarna bleek examen doen, afrijden, vriendje scoren (en houden) helemaal niet zo makkelijk als iedereen zei. En als klap op de vuurpijl hoor ik mijn moeder nog zeggen 'kind.............als je 1 keer de pil vergeet' en 'vergeet je pil niet, vruchtbare bodem hier'. Ook dat blijkt dus een smerige leugen te zijn. Ben al vanaf maart mij pil vergeten...........

Zo, dat is eruit.
jonas is te vinden op pagina 60.

http://www.leichte.info/f ... he_empfaengnisplanung.htm

nou vooruit, hier heb je hem
quote:joda schreef op 27 mei 2010 @ 12:34:

trouwens. Zit net te bedenken dat ik boos ben op mijn moeder en alle andere die mij ooit hebben voorgelogen. Het begon natuurlijk al heel vroeger toen ze mij vertelde dat Sinterklaas bestond. Dikke tranen en teleurstelling toen ik erachter kwam dat hij niet bestond. Daarna bleek examen doen, afrijden, vriendje scoren (en houden) helemaal niet zo makkelijk als iedereen zei. En als klap op de vuurpijl hoor ik mijn moeder nog zeggen 'kind.............als je 1 keer de pil vergeet' en 'vergeet je pil niet, vruchtbare bodem hier'. Ook dat blijkt dus een smerige leugen te zijn. Ben al vanaf maart mij pil vergeten...........

Zo, dat is eruit.

Gemeen he Joda. Ik was vroeger zo'n meisje die niet onverwacht bij een vriendinnetje durfde te blijven slapen als ik m'n pil niet meehad. En altijd supertrouw met innemen, vergat hem (bijna) nooit. En nu zo bestraft te worden nu we hem niet meer nemen, niet eerlijk he

Pff hoop dat ik vandaag weer een ovulatietest kan doen, hoef gelukkig niet meer over te geven maar eet en drink nog steeds bijna niets. En dan maar duimen dat ik de afgelopen 2 dagen geen ovulatie heb gehad, dat zou al helemaal niet eerlijk zijn
@kookabura: gefeliciteerd! Wel fijn als het zo ongemerkt ineens toch gelukt is! Volgens mij testen die testen meestal niet vals positief hoor, eerder andersom! Maar, we wachten voor de zekerheid nog even de test van vanavond af!

@janine: leuk dat je het nu zelf ook gelooft

@Angie: fijn dat de pillen vandaag lijken te helpen. Het klinkt zo herkenbaar, ik heb het idee dat ik op mijn werk nog 0 inspiratie, motivatie en energie kan uitstralen, domweg omdat ik gewoon al moeite heb mijn ogen open te houden.... En dan te bedenken dat de HCG de komende weken (bij mij althans) alleen nog maar toe gaat nemen.... Ik ben nu ook in de fase beland dat ik eigenlijk de hele dag eet om niet zo'n hol gevoel in mijn maag te hebben. Steeds 1 boterham of een stuk fruit, dus alles bij elkaar valt het nog mee. Ik ben nog niet in kilo's aangekomen, maar ik voel me al wel opgeblazen. Sporten is ook alleen weggelegd voor zwangeren die na hun werk schijnbaar nog wel wakker kunnen blijven denk ik. Ik fiets wel een deel van mijn route, in totaal een uur per dag. Dat doe ik in een slakkengang, maar dat ga ik wel volhouden! Dan heb ik tenminste nog iets!

Ik ben vandaag 6 weken zwanger, toch weer een mijlpaaltje op weg naar de 12 weken echo!

Oja, en over werken: die discussie loopt bij ons nog. We hopen het kindje 1 dag onder te brengen bij onze ouders, dan ieder een 'eigen' dag, en 2 dagen KDV. We hebben ons voorlopig wel voor 3 dagen op de wachtlijst laten zetten, dan zien we wel hoe het loopt. Ik wil eigenlijk het liefst 3 dagen werken, omdat ik nu ook een opleiding volg, en die zou ik bij 4 dagen werken echt moeten stilleggen. Maar aangezien ik wel hoofdkostwinner ben, is dat best een behoorlijke beslissing. Ik ben bang dat het dus toch 3,5 of 4 dagen gaat worden.

Het is weer een heel verhaal geworden, om moe van te worden!
Over het werken; wij hopen dat onze ouders beide 1 dag op willen passen (1 past al op een kleinkind, andere op buurtkinderen) en we willen beide 1 dag minder gaan werken, ik dan 3 dagen en manlief 4 dagen in de week...Financieel kan het volgens mij wel, maar zullen we voor de zekerheid nog 's uit laten rekenen...

@kookaburra alvast een voorzichtige gefeliciteerd... maar zo'n test reageert op het HCG hormoon en die heb je alleen maar als je zwanger bent..., dus volgens mij ben je hartstikke zwanger!

@janine, kan je al een beetje aan het idee wennen dat je zwanger bent?
@ joda mijn moeder heeft zoiets nooit tegen mij gezegd, maar goed dat ik in het tijdperk van de pil er nooit een vergeten ben!

@teepje wel fijn, maar ook echt heel eng. Ik was voorbereid op een 'aanlooptijd' van een jaar, heb overgewicht en hield erg rekening ermee dat het zorgt voor verminderde vruchtbaarheid. Dus wel geschrokken van de test eigenlijk, weet wel waarvoor ik anticonceptie gebruikte

Ik hoop voor je dat die vermoeidheid wat wegtrekt, lijkt me niks om buiten werk de puf niet te hebben om iets te doen.

@lazuur je zorgt voor en grote glimlach op mijn gezicht. Ik denk dat je gelijk hebt, maar we achten vanavond af
@kookaburra: ik zeg ook zwanger... ik geloofde het zaterdag ook nog niet.. zondag was ik al iets meer overtuigd.. en eigenlijk dringt het sinds vandaag (test 4) pas echt door.. Dus hierbij zeg ik een voorzichtige : Gefeliciteerd!

en werken: ja, ik hoop dat mijn schoonmams wil oppassen (heeft ze weleens gezegd in verleden maar ze verwacht niet dat we nu al zwanger zijn..). ik wil het ook nog niet melden en hoop dat mijn vriend haar eens zo tussen neus en lippen door polst.. mijn ouders wonen te ver weg en die passen al op mijn kleine neefje.

planning= ik 3 dagen (misschien 0,5 thuis indien mogelijk), hij gewoon 40 uur..

bah, wat ben ik moe, hopelijk gaat het snel weer weg. komt ook door die vervelende kriebelhoest.. dat vreet energie..

*even een grapefruit eten voor de vitamientjes*
@kookaburra: Gefeliciteerd! Een streep is echt een streep hoor, er is duidelijk hcg te vinden en dat kan alleen als je zwanger bent

@angie: fijn dat de pilletjes schijnen te werken! Kan me voorstellen dat je geen zin had in zetpillen zeg...ppfff vind ik altijd van die rotdingen ook.

@teepje: 6 weken alweer, wat gaat dat toch snel! Krijg je pas bij 12 weken je echo? Lang duurt dat dan he?! Ik was wat dat betreft echt zo blij met die 9 weken echo.

Hoop voor je dat die vermoeidheid snel over is!

Over het werken: wij hadden het al helemaal uitgedacht. Ik ga 3 dagen werken en dan 2 dagen kdv en 1 dag vriend thuis.

(Schoon)-ouders zijn bij ons geen optie en wil eigenlijk ook dat opa en oma gewoon opa en oma blijven, en geen opvoeders worden. Al begrijp ik best dat mensen deze keus maken hoor, kdv kost gewoon een hoop geld!

Ook overwegen we nog een gastouder, maar dat gaan we verder bekijken zodra ik weer zwanger zijn. Nu even geen zin om me daarin te verdiepen.

Hier is trouwens het vloeien helemaal over, gelukkig!

Ook de ontsteking is weer een stukje minder, dus zoals het er nu naar uitziet ga ik zonder problemen op vakantie over 10 dagen, heerlijk!!
@Kookaburra, gefeliciteerd!

Dan kunnen we elkaar een hand geven..

Ik heb vanmorgen een test gedaan van sensitest midstream en kreeg een hele lichte streep. Maar ik had ook nog een clear blue digitale test en daar stond na 3 minuten heel duidelijk ZWANGER!!

Het voelt nog zo onwerkelijk en ik moest vandaag gewoon werken, dus niet echt tijd gehad om het allemaal rustig te verwerken.
@Marill; huh mis ik nu wat? vertel je tussen neus en lippen door dat je zwanger bent!? Gefeliciteerd!!
@ Joda

Ik had gisteren nog gepost dat ik vanmorgen ging testen. die zal je wel gemist hebben dan.

Had zaterdag al getest maar die was negatief.

En gisteren was mijn nod, uitgaande van mijn langste cyclus.

Dus even voor de duidelijkheid.

IK BEN ZWANGER!!!
@marill... whoeeeeeehaaaaaa..!!! Gefeliciteerd.. geweldig! Gaat goed hier...
MEI = VRUCHTBAAR
Wauw Marill! Wat goed! GEFELICITEERD eerste ronde en meteen raak! (Toch? staat in de tabel..)

@Janine; Voor mij helaas niet hoor snik
JAAAA Gefeliciteerd Marill! Wat lekker! Fijn dat je nog een clearblue achter de hand had waar letterlijk zwanger opstaat misschien komt het dan duidelijker aan Wat een heerlijk gevoel!

Fijn Troela dat het vloeien over is. Richt je nu maar lekker op je vakantie, als iemand die verdiend heeft ben jij het wel!

M'n ovulatietest gaf vanmiddag een licht streepje aan.(nouja 2 dan) Denk dus vandaag nog niet sexen maar sparen voor morgen als de streep wat donkerder is. (tuurlijk hebben we het morgenavond weer eens rete druk en zijn we niet voor 12 uur thuis, maar gesext zal er worden) Hmmz volgens mij ben ik weer beter aan t worden, m'n vechtlust komt terug hahahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven