Tijdbesparende huishoudtips!

30-06-2007 22:03 356 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met twee kleintjes, het huishouden en werk kwam ik er achter dat ik toch iets georganiseerder om moest gaan met het huishouden dan hiervoor om niet te verzuipen in was, afwas en rommel!

Langzaam maar zeker verzin ik dingen om het me gemakkelijker te maken en ik dacht: dat doen jullie vast ook! Wie weet kunnen we van elkaar leren.

Dus plaats hier je tijdbesparende huishoudtips! (ja, lekker truttig, ik weet het, maar wel handig!)
quote:

Van mijn schoonmoeder kreeg zoon deze week een erg duur shirtje. Donkerblauw met in het midden een witte baan. Hoe was ik dit shirt?

Ik ben echt als de dood dat dat donkerblauwe gaat doorlopen in het wit... Het zou niet de eerste keer dat ik iets verpest in de was...

Er bestaan tegenwoordig doekjes die je bij in de wasmachine kan gooien. Die vangt alle kleuren op, die in het water terechtkomen. Ze heten colour-catchers. Je kan ze gewoon in de supermarkt kopen. www.colourcatcher.nl

Is ook handig voor een klein wasje. Dan kan je gewoon alles bij elkaar ingooien: wit en bont/donker.

Zelfs een rood t/shirt in de witte was lukt hiermee.

Ja, het is gelukt! Met de doekjes!

Bedankt voor de tip!
Wat ook goed helpt tegen vet is die gele spuitfles van muscle of pure afwasmiddel neemt ook goed  vet weg.
@Sue72. Hier hadden we ook dat witte t-shirt probleem inclusief stank na het wassen.

Deoleen etc. hielp ook niet afdoende, maar Aromacreme van Lush werkt als een tierelier. Ze hebben een aantal winkels, maar je kunt ook via internet bestellen.
quote:

Ik had dus iets te enthousiast chloor en soda gemixed met wat water...de boel bijt goed uit, helaas ook in onze net nieuw gelegde eiken vloer...iemand dáár nog tips voor???

Kinke

Heb je een olie of een wasvloer?
quote:

quote: miepje1971 reageerde

Van mijn schoonmoeder kreeg zoon deze week een erg duur shirtje. Donkerblauw met in het midden een witte baan. Hoe was ik dit shirt?

Ik ben echt als de dood dat dat donkerblauwe gaat doorlopen in het wit... Het zou niet de eerste keer dat ik iets verpest in de was...

Er bestaan tegenwoordig doekjes die je bij in de wasmachine kan gooien. Die vangt alle kleuren op, die in het water terechtkomen. Ze heten colour-catchers. Je kan ze gewoon in de supermarkt kopen. www.colourcatcher.nl

Is ook handig voor een klein wasje. Dan kan je gewoon alles bij elkaar ingooien: wit en bont/donker.

Zelfs een rood t/shirt in de witte was lukt hiermee.

Ja, het is gelukt! Met de doekjes!

Bedankt voor de tip!

Graag gedaan!:D
quote:

oid...

Dus(ff voor de verdeling van bleek soda):

Badkamer glanzend in 2 uur:

1 deel bleek, 1 handvol soda, 2 delen water in spuitflacon, inspuiten en an 2 uur afspoelen. Deuren een half uur laten intrekken(wel het goedje eerst uitsmeren anders loopt het naar beneden)

wat was er ook alweer zaterdag? Live earth? Good lord, als er toch iets slecht is voor het milieu...Bleek dus! en echt heel fijn is het ook niet voor je kindjes hoor, tis tering spul.
Misschien istie al genoemd maar dan maar 2 keer ;af en toe een tablet steradent in de vaatwasser zorgt ervoor dat je glazen niet lelijk worden !
W5 biologische zeep van de Lidl. Ideaal spul om o.a. de badkamer tegels EN voegen goed, makkelijk en SNEL schoon te maken.

Dacht in de mijn enthousiasme ook dat het geschikt was voor de spiegel, maar dat was niet zo.:( dus die mag nog een keer

Iemand nog goeie tips om de spielgels streeploos schoon te krijgen. Ik blijf altijd strepen houden en heb al van alles geprobeerd; glassex,water, wonderdoekje, blue wonder en met kranten droog wrijven.
quote:

W5 biologische zeep van de Lidl. Ideaal spul om o.a. de badkamer tegels EN voegen goed, makkelijk en SNEL schoon te maken.

Dacht in de mijn enthousiasme ook dat het geschikt was voor de spiegel, maar dat was niet zo.:( dus die mag nog een keer

Iemand nog goeie tips om de spielgels streeploos schoon te krijgen. Ik blijf altijd strepen houden en heb al van alles geprobeerd; glassex,water, wonderdoekje, blue wonder en met kranten droog wrijven.scheerschuim! heel klein beetje over de spiegel uitsmeren en dan goed droogwrijven. Streeploos en beslaat niet zo snel als normaal.
quote:

quote: hera27 reageerde

Iemand nog goeie tips om de spielgels streeploos schoon te krijgen. Ik blijf altijd strepen houden en heb al van alles geprobeerd; glassex,water, wonderdoekje, blue wonder en met kranten droog wrijven.

scheerschuim! heel klein beetje over de spiegel uitsmeren en dan goed droogwrijven. Streeploos en beslaat niet zo snel als normaal.

Bedankt, ga het morgen direct uitproberen aangezien de spiegel toch weer opnieuw moet:D
Omhoog!

Mag dit topic aub een punaise? Geweldig, elke keer als ik het lees krijg ik zin in schoonmaken ;)

Maar nog even een vraagje, ik kreeg hier een paar keer de tip om van tevoren te koken en in te vriezen. Maar wat maak je dan en hoe vries je het in? Kan mee voorstellen dat bijvoorbeeld lasagne goed in te vriezen is, maar doe je dat dan al in een (glazen)ovenschaal bijvoorbeeld? En ontdooi je het dan eerst of zet je het bevroren in de oven (vast hele domme vragen, maar goed) En veel verder dan lasagne of macaroni invriezen kom ik dus niet, wat kun je nog meer goed invriezen? En waarin?
quote:

Omhoog!

Mag dit topic aub een punaise? Geweldig, elke keer als ik het lees krijg ik zin in schoonmaken ;)

Maar nog even een vraagje, ik kreeg hier een paar keer de tip om van tevoren te koken en in te vriezen. Maar wat maak je dan en hoe vries je het in? Kan mee voorstellen dat bijvoorbeeld lasagne goed in te vriezen is, maar doe je dat dan al in een (glazen)ovenschaal bijvoorbeeld? En ontdooi je het dan eerst of zet je het bevroren in de oven (vast hele domme vragen, maar goed) En veel verder dan lasagne of macaroni invriezen kom ik dus niet, wat kun je nog meer goed invriezen? En waarin? Stamppot kun je ook goed invriezen. Ik maak vaak een stamppotje van het een of ander en vries dat dan in porties in. Dan hoef ik het er maar uit te halen en op te warmen en het jong :P heeft weer vreten.

Invriezen doe ik zelf altijd in tupperware bakjes,die zijn daarvoor ideaal. Maar je kunt ook gewoon speciale vriesbakjes halen bij de blokker of xenos. Of je doet een kwak stamppot in een diepvrieszakje, dat werkt ook prima.

Soep kun je trouwens ook goed invriezen.
Met een panty(sokje) over je spiegel gaan, straaalend glanzend en zonder strepen!

(keer gezien van die 2 mutsen op tv :D)
Waar haalt men zuiveringszout? Heb net bij DA, Kruidvat, Blokker en de Super gekeken maar niks gevonden.
quote:Waar haalt men zuiveringszout? Heb net bij DA, Kruidvat, Blokker en de Super gekeken maar niks gevonden.Zuiveringszout = soda?? (of zit ik heul fout?)

Ik heb het gewoon bij de Vomar gekocht. Zit in een zakje, en het heette ' zilver soda ' en kost echt maar 69 cent ofzo.
Dat dacht ik eerst ook, maar zuiveringszout wordt ook wel baking Soda genoemd. Gewone soda zou ik nie tinslikken, dit gebruik je ook om cake te laten rijzen etc.
Invriezen voor dochter deed ik altijd gewoon in lege olvaritpotjes, ging prima. Maar daar past helaas geen maaltijd voor 3 personen in ;)
quote:Dat dacht ik eerst ook, maar zuiveringszout wordt ook wel baking Soda genoemd. Gewone soda zou ik nie tinslikken, dit gebruik je ook om cake te laten rijzen etc.:? echt? Ik heb 'mijn' soda gewoon bij de schoonmaakproducten gevonden, dus was vast nie voor cake hahaha.
nee jij hebt "echte" soda. :P
Dat dacht ik eerst ook, maar zuiveringszout wordt ook wel baking Soda genoemd. Gewone soda zou ik nie tinslikken, dit gebruik je ook om cake te laten rijzen etc.

Baking soda heet ook wel (natrium)bicarbonaat en is bij de drogist te krijgen; zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Bicarbonaat
quote:

Baking soda heet ook wel (natrium)bicarbonaat en is bij de drogist te krijgen; zie http://nl.wikipedia.org/wiki/BicarbonaatBaking soda heet ook wel (natrium)bicarbonaat en is bij de drogist te krijgen; zie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bicarbonaat

(zo was 'ie bedoeld!)
Zuiveringszout haal je bij de drogist! Kan je inderdaad ook cake en dergelijke mee laten rijzen.
sorry..... mosterd...:$
quote:

Ik had dus iets te enthousiast chloor en soda gemixed met wat water...de boel bijt goed uit, helaas ook in onze net nieuw gelegde eiken vloer...iemand dáár nog tips voor???

Kinke Heb je een olie of een wasvloer?

Sunlight, we hebben een olievloer....;)

Steradenttabletten even in de waterkoker (niet aandoen :P) en ook hier wordt 't stralend schoon van. Ik denk dat ik maar m'n tanden moet laten trekken haha.

Panty over spiegel: super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven