Time-out; echt een goede methode?
woensdag 21 april 2010 om 14:41
Ik vroeg me af of de time-out methode die nu zo populair is wel echt zo goed is als wordt beweerd.
De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.
Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.
Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.
Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.
Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?
Ik zal het artikel eens zoeken.
De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.
Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.
Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.
Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.
Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?
Ik zal het artikel eens zoeken.
donderdag 22 april 2010 om 12:38
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:36:
[...]
God tuchtigt ZIJN KINDEREN ja!
Niet de rest, ik doe dat ook niet.
De rest is het gevolg van de zondeval, en juist daarom moeten wij diciplineren!Dit is gewoon een directe aanval op alle forummers en hun kinderen hier, die niet volgens jouw levenswijze leven. Ik vind het behoorlijk discriminerend! Mijn kinderen worden niet getuchtigd. Ze worden geholpen bij het leren wat goed en kwaad is. En toen ik ze op de wereld zette, waren ze zich daar nog helemaal niet bewust van.
[...]
God tuchtigt ZIJN KINDEREN ja!
Niet de rest, ik doe dat ook niet.
De rest is het gevolg van de zondeval, en juist daarom moeten wij diciplineren!Dit is gewoon een directe aanval op alle forummers en hun kinderen hier, die niet volgens jouw levenswijze leven. Ik vind het behoorlijk discriminerend! Mijn kinderen worden niet getuchtigd. Ze worden geholpen bij het leren wat goed en kwaad is. En toen ik ze op de wereld zette, waren ze zich daar nog helemaal niet bewust van.
donderdag 22 april 2010 om 12:39
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:28:
[...]
En WEER worden Bijbelsteksten VOLLEDIG uit het verband gerukt!!
Het gaat hier om het geloof van een kind, niet de natuur van een kind.
Bestudeer de Bijbel eens voordat je dingen gaat zeggen die er totaal niks mee te maken hebben en dingen volledig uit verband worden gerukt!
Mijn complimenten voor het misbruiken van Bijbelteksten!
"Twist not Scripture lest you be like the devil"
Ik interpreteer de door mij gequote bijbeltekst anders.
Ik denk dat ermee bedoeld wordt dat we allemaal als kinderen moeten worden, puur, onbevangen, onbedorven, om tot de hemel te mogen toetreden.
Daaruit blijkt voor mij dat Jezus in ieder geval van mening was dat kinderen niét van nature slecht zijn.
Verder vind ik je toon in je post erg onprettig. We verschillen van mening, dat kan. We hebben geen van beiden de waarheid in pacht tenslotte.
Toevoeging: je verwijt me de bijbel niet te hebben bestudeerd. Dat is echter niet waar, ik heb de bijbel wel degelijk bestudeerd.
Jij ook, begrijp ik.
We trekken uit dezelfde teksten alleen andere conclusies.
[...]
En WEER worden Bijbelsteksten VOLLEDIG uit het verband gerukt!!
Het gaat hier om het geloof van een kind, niet de natuur van een kind.
Bestudeer de Bijbel eens voordat je dingen gaat zeggen die er totaal niks mee te maken hebben en dingen volledig uit verband worden gerukt!
Mijn complimenten voor het misbruiken van Bijbelteksten!
"Twist not Scripture lest you be like the devil"
Ik denk dat ermee bedoeld wordt dat we allemaal als kinderen moeten worden, puur, onbevangen, onbedorven, om tot de hemel te mogen toetreden.
Daaruit blijkt voor mij dat Jezus in ieder geval van mening was dat kinderen niét van nature slecht zijn.
Verder vind ik je toon in je post erg onprettig. We verschillen van mening, dat kan. We hebben geen van beiden de waarheid in pacht tenslotte.
Toevoeging: je verwijt me de bijbel niet te hebben bestudeerd. Dat is echter niet waar, ik heb de bijbel wel degelijk bestudeerd.
Jij ook, begrijp ik.
We trekken uit dezelfde teksten alleen andere conclusies.
donderdag 22 april 2010 om 12:40
donderdag 22 april 2010 om 12:41
quote:Mirjam762 schreef op 22 april 2010 @ 12:37:
[...]
Wen, ik kan het inderdaad niet los zien. Lijkt me ook logisch: veel van wat ik doe bij het opvoeden van mijn kind is erop gericht hem bewust te maken van de consequenties van zijn handelen voor anderen, liever dan straffen. Dat moet bij een kind met een ASS veel lastiger, zo niet onmogelijk, zijn.
[...]
Wen, ik kan het inderdaad niet los zien. Lijkt me ook logisch: veel van wat ik doe bij het opvoeden van mijn kind is erop gericht hem bewust te maken van de consequenties van zijn handelen voor anderen, liever dan straffen. Dat moet bij een kind met een ASS veel lastiger, zo niet onmogelijk, zijn.
donderdag 22 april 2010 om 12:41
quote:robo schreef op 22 april 2010 @ 12:39:
[...]
Nee want om tot de hemel te mogen toetreden moet je een wedergeboren kind van God zijn en Jezus als je redder hebben.
Dat is de ENIGE weg!
[...]
Nee want om tot de hemel te mogen toetreden moet je een wedergeboren kind van God zijn en Jezus als je redder hebben.
Dat is de ENIGE weg!
donderdag 22 april 2010 om 12:42
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:30:
[...]
Er staat duidelijk in de Bijbel Mirjam, ik zie al hoe goed je die leest.....
lees eens voor de gein Gen. 8: 21 aan het einde.
En in de zonde hebt gij mij gebaard en in zonde ben ik ontvangen?
En nog wel veel meer!Wil je echt een discussie over de bijbel? Volgens mij moet je dat niet willen. Ik geloof ook dat een mens zondig is, maar dat dit komt omdat hij sterfelijk is, niet omdat de zonde wordt doorgegeven, maar de dood. Ik heb hier schriftplaatsen voor maar ik overtuig je toch niet dus laat maar.
[...]
Er staat duidelijk in de Bijbel Mirjam, ik zie al hoe goed je die leest.....
lees eens voor de gein Gen. 8: 21 aan het einde.
En in de zonde hebt gij mij gebaard en in zonde ben ik ontvangen?
En nog wel veel meer!Wil je echt een discussie over de bijbel? Volgens mij moet je dat niet willen. Ik geloof ook dat een mens zondig is, maar dat dit komt omdat hij sterfelijk is, niet omdat de zonde wordt doorgegeven, maar de dood. Ik heb hier schriftplaatsen voor maar ik overtuig je toch niet dus laat maar.
donderdag 22 april 2010 om 12:43
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:41:
Dat is de ENIGE weg!Dat is jouw interpretatie.
Ik interpreteer de bijbel anders.
Er is niet zoiets als de "enige weg", wij stervelingen hebben DE waarheid niet in pacht.
Niet met de bijbel in de hand, niet met de Koran in de hand, niet met welke tekst ook.
Dat is de ENIGE weg!Dat is jouw interpretatie.
Er is niet zoiets als de "enige weg", wij stervelingen hebben DE waarheid niet in pacht.
Niet met de bijbel in de hand, niet met de Koran in de hand, niet met welke tekst ook.
donderdag 22 april 2010 om 12:45
quote:robo schreef op 22 april 2010 @ 12:43:
[...]
Dat is jouw interpretatie.
Jezus zegt ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Kortom, is is maar een weg en dat is Jezus. Hij is de enige Weg.
Alle andere wegen leiden naar de hel.
Spijtig, maar waarheid!
[...]
Dat is jouw interpretatie.
Jezus zegt ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Spijtig, maar waarheid!
donderdag 22 april 2010 om 12:46
quote:Norre schreef op 22 april 2010 @ 12:41:
Is dit nou onderhand niet een ban waardig? Dat beledigen van forummers als ze niet in haar straatje praten, hangt mij meer dan de keel uit. Of je het nou goedschiks of kwaadschiks probeert; een sneer kan je iedere keer weer krijgen.Ik ben het absoluut niet met MrsC eens, maar ik zie ook niet helemaal waar ze beledigt.
Is dit nou onderhand niet een ban waardig? Dat beledigen van forummers als ze niet in haar straatje praten, hangt mij meer dan de keel uit. Of je het nou goedschiks of kwaadschiks probeert; een sneer kan je iedere keer weer krijgen.Ik ben het absoluut niet met MrsC eens, maar ik zie ook niet helemaal waar ze beledigt.
donderdag 22 april 2010 om 12:46
quote:Miffy schreef op 22 april 2010 @ 12:41:
[...]
Lijkt me ook logisch: veel van wat ik doe bij het opvoeden van mijn kind is erop gericht hem bewust te maken van de consequenties van zijn handelen voor anderen, liever dan straffen. Dat moet bij een kind met een ASS veel lastiger, zo niet onmogelijk, zijn.Dat is het ook, echt. Zijn gedrag heeft ons al vele malen tot wanhoop gedreven. Dat gevoel van wanhoop wil ik echter niet. Hij is goed zoals hij is, met die lastige ASS erbij. Begrijpen kan ik zijn gedrag soms niet, indammen alleen soms wel. We maken er geen big deal van, dat heeft toch geen zin.
[...]
Lijkt me ook logisch: veel van wat ik doe bij het opvoeden van mijn kind is erop gericht hem bewust te maken van de consequenties van zijn handelen voor anderen, liever dan straffen. Dat moet bij een kind met een ASS veel lastiger, zo niet onmogelijk, zijn.Dat is het ook, echt. Zijn gedrag heeft ons al vele malen tot wanhoop gedreven. Dat gevoel van wanhoop wil ik echter niet. Hij is goed zoals hij is, met die lastige ASS erbij. Begrijpen kan ik zijn gedrag soms niet, indammen alleen soms wel. We maken er geen big deal van, dat heeft toch geen zin.
donderdag 22 april 2010 om 12:47
quote:zusenzo schreef op 22 april 2010 @ 12:43:
En daarmee leer je het kind wat?
Dat geweld de oplossing is, dat kleineren de oplossing is.
Dus als jij wenst dat jouw kind stront eet, dan heeft het jou maar te gehoorzamen, kom zeg....
Dom hoor.....
Als ouders moet je ook gehoorzamen of niet dan? naar de Bijbel.
Je moet je onderwerpen aan gezag en autoriteiten
En voo het kind zijn de ouders hun eerste gezag en autoriteit.
En daaraan moeten ze zich leren onderwerpen.
Als ze dat niet leren hoe moet het dan in hun verdere leven?
En daarmee leer je het kind wat?
Dat geweld de oplossing is, dat kleineren de oplossing is.
Dus als jij wenst dat jouw kind stront eet, dan heeft het jou maar te gehoorzamen, kom zeg....
Dom hoor.....
Als ouders moet je ook gehoorzamen of niet dan? naar de Bijbel.
Je moet je onderwerpen aan gezag en autoriteiten
En voo het kind zijn de ouders hun eerste gezag en autoriteit.
En daaraan moeten ze zich leren onderwerpen.
Als ze dat niet leren hoe moet het dan in hun verdere leven?
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:45:
[...]
Spijtig, maar waarheid!Niks spijtigs aan het feit dat dit allemaal een verzinsel is hoor. De hel bestaat niet.
[...]
Spijtig, maar waarheid!Niks spijtigs aan het feit dat dit allemaal een verzinsel is hoor. De hel bestaat niet.
[...]
Spijtig, maar waarheid!
Jouw waarheid, inderdaad.
Daarmee is het nog steeds niet "DE" waarheid.
Jezus zegt ook dat mensen die niet bekeerd zijn, maar toch een vlekkeloos leven leiden, ook in de hemel komen.
Waarmee hij aangeeft dat het leiden van een goed leven belangrijker is dan of je officieel nu wel of niet bekeerd bent.
[...]
Spijtig, maar waarheid!
Jouw waarheid, inderdaad.
Daarmee is het nog steeds niet "DE" waarheid.
Jezus zegt ook dat mensen die niet bekeerd zijn, maar toch een vlekkeloos leven leiden, ook in de hemel komen.
Waarmee hij aangeeft dat het leiden van een goed leven belangrijker is dan of je officieel nu wel of niet bekeerd bent.
[...]
Spijtig, maar waarheid!En jij weet niet daadwerkelijk of andere wegen naar de hel lijden aangezien jij niet god zelf bent, dus daar mag jij al helemaal niet over mag oordelen.
[...]
Spijtig, maar waarheid!En jij weet niet daadwerkelijk of andere wegen naar de hel lijden aangezien jij niet god zelf bent, dus daar mag jij al helemaal niet over mag oordelen.
donderdag 22 april 2010 om 12:49
[...]
Spijtig, maar waarheid!
NIET de bijbelse waarheid, wel jouw overtuiging.
Ik wil best naar de hel:
[...]
Spijtig, maar waarheid!
NIET de bijbelse waarheid, wel jouw overtuiging.
Ik wil best naar de hel:
donderdag 22 april 2010 om 12:50
quote:robo schreef op 22 april 2010 @ 12:47:
[...]
.
Dit is NIET waar!! waar staat dat dan volgens jou? wat heb je uit het verband getrokken?
Wat je zegt is een hele grote dwaalleer en Godslastering
[...]
.
Dit is NIET waar!! waar staat dat dan volgens jou? wat heb je uit het verband getrokken?
Wat je zegt is een hele grote dwaalleer en Godslastering