** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@ Ericaatje

Je kunt beter alleen een moeder hebben die je heel graag wilt als dat je ook nog een vader in huis rond hebt lopen die je totaal negeert. Hoe vaak hoor je niet dat de man geen kinderen wil en dat ze ze toch krijgen en dat de man dan gewoon zijn eigen leven blijft leiden? Collega van mijn vriend is er zo één. Die moest laatst zijn 2 kinderen ophalen bij school (bij wijze van uitzondering) dus hij haalt zijn zoontje op en rijdt naar huis en bedenkt zich onder weg dat hij zijn dochtertje vergeten was...niet normaal zo'n vent.
Kimmutje; denk dat dat een goed idee is om zo'n winkel te beginnen. Als je op de reguliere winkels moet afgaan is het niet zoveel. Heb laatst het boekje van de H&M gehad van het voorjaar. Ik denk dat ze welgeteld wel 6 pagina's van positiekleding hadden. Hier bij ons zijn wel 2 winkels met alleen maar positiekleding, alleen dat is direct weer zo duur.

Hier gaat het prima, moe maar de misselijkheid is over dus prima te doen.

Zit nu echt te wachten tot ik de magische grens van 12 weken heb bereikt en dan mag ik van mezelf de stad om leuke dingen te gaan kopen!

De combinatietest zien we vanaf, heb toch wel wat negatieve verhalen gehoord en qua leeftijd hoeft het ook nog niet.

Voor iedereen een fijn weekend
Dames,

fijn te lezen dat het allemaal zo goed met jullie gaat...met de zwangerschappen....

Kimmutje las van je plannen . Ik heb me ook daar al beetje in verdiept, zwanger maar toch wel hip blijven hahah, en heb een tip: Koop dat boekje van supermoms stylegids...daar staan HELE LEUKE adressen in om er hip uit te zien en vooral ook goede tips. Ook het boekje rockstar momma via bol.com vind ik erg leuk maar ik ga dan ook dit jaar naar new york om te shoppen dus kan wat adressen bezoeken...Ook overigens veel online. Ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat er soms wel prijskaartje aanhangt...maar goed...ik ben een shopaholic...overigens gave winkel erbij lijkt me helemaal niet verkeerd dus hou ons op hoogte

Fijn weekend allemaal

x

.
Kimmutje, super idee, graag ook n online shop dan

Nut hier ook aan het aftellen,.... wat duurt het lang!

fijn weekend allemaal, hee snok hoe gaat het trouwens met jou??
Stukken beter Nouk! Lees op ander forum 35+ en zwanger willen worden maar in kort ben ik nu eindelijk aan het vloeien en het zo goed als kwijt...dus we kunnen we rustig verder gaan denken/leven...

Dank je voor vragen....

Dames..geniet van weekend nogmaals...
Hallo allemaal,

@Pebbles, gefeliciteerd met je goede echo!

@Carporice, hoop dat je rustig aan kunt doen, kan me voorstellen dat dit lastig is als je er al 2 hebt rondlopen...zeg ik uit ervaring, maar ik weet niet hoe oud die van jou zijn?

Wat herkenbaar die "vreemde"reacties. Mijn schoonouders hebben me nog geen enkele keer gefeliciteerd, bij mijn 2de kreeg ik zelfs alleen maar een sms-je omdat vriendlief het hen vertelt had zonder dat ik erbij was. Mijn ouders zijn gelukkig erg enthousiast, maar ook een beetje ongerust. Mijn jongste is net 10 maanden dus wel snel achter elkaar. Nu heb ik totaal geen band met mijn schoonouders dus het doet me ook niks, maar dat is een heel ander verhaal waar ik wel een topic over vol kan schrijven, hahaha.

Kimmutje wat een superidee! Ik vind het ook tegenvallen wat er op de makrt is. De vorige keer heb ik wel veel van mamalicious gekocht, niet te duur en lekker hip. Maar ik heb nog zoveeeeel....al ben ik nog nooit in de zomer zwanger geweest dus nu mag ik van mezelf wel voor leuke jurkjes en rokjes!

Ericaatje, niet teveel van aantrekken. Ik vind je een ontzettend stoer mens dat je de keus durft en kunt maken, heb echt respect voor je. En ja, je zult het druk krijgen maar als ik je verhalen zo lees ben je niet iemand die van een beetje drukte in de stress schiet.

Ik moet wel wennen aan zoveel mensen in dit topic, dus neem me niet kwalijk als ik iemand vergeet.

Snok, hoe gaat het met jou?

Even voor het schema, ik mag 11-2 weer naar de vk. Vanaf 37 weken kom ik onder controle van de gyn omdat mijn eerste in een stuit lag en met een kz geboren is.

Gaan jullie trouwens nog een cursus doen? Ik heb me weer opgegeven voor yoga!

Fijne avond allemaal!
quote:caporice schreef op 30 januari 2008 @ 15:18:

@Bloempje; van de schrik bekomen? Zomaar een maand erbij, dat schiet ineens op! Logisch dat je buik al wat dikker was! Sta je opeens boven mij in het schema , grapje...

.

Sorry, sorry, ja, gaat hard zo he.

Ik heb op 18 februari mijn 20 weken echo en dan zien we dus ook of het een jongetje of meisje is.

Wat het ziekenhuis betreft, als je je niet prettig voelt dan mag je naar een ander ziekenhuis. Ze kunnen je niet verplichten in een bepaald ziekenhuis te bevallen. Ik ben van zoon in een ziekenhuis bevallen (ook oud) en daar wil ik dus nooit never nooit niet meer terug, het was zo'n verschrikkelijke ervaring. Deze kleine komt dus ook in een modern ziekenhuis ter wereld waar het personeel blij is dat ze naar het werk gaan en niet sjagerijnig omdat het gebouw oud en vies is en de apparatuur zijn beste jaren heeft gehad.

Weet trouwens niet of het bij jullie ziekenhuis kan maar wij kunnen bij dit ziekenhuis voor £100 pond een privekamer krijgen. En of je nu 1 nacht daar ligt of 3 weken het is toch eenmalig die £100. Misschien een idee om na te vragen? (Ik had na zoonlief een snurker in de kamer, fijn als je de halve nacht wakker bent geweest en toen ik eindelijk in slaap viel omdat ze wakker was kwam haar hele familie met kinderen op bezoek. Ik was gebroken.
Pebbles, gefeliciteerd met je echo! Geef je nog steeds borstvoeding? Hier nog 1 keer 's morgens, kan er gewoon niet mee stoppen, manneke is dan nog echt mijn babietje..
@bloempje: hier ook nog die ene ochtendvoeding. Ik roep al weken dat ik ga stoppen want ik wil een paar maanden rust voor de volgende maar het is zo gezellig en daarna slaapt ze nog lekker een uurtje door wat ook wel weer lekker is. Veel drinkt ze volgens mij niet meer trouwens.

Al gewend aan het idee dat je nu een maand verder bent?

O ja, op het andere topic hebben we er weer een zwangere bij!

@ietta: ik vond de pufclub vorige keer nogal tegenvallen dus dat ga ik zeker niet nog een keer doen. Yoga doen ze hier volgens mij ook wel maar dat is normaal niet echt mijn ding. Ik weet het dus nog niet echt, zijn er nog meer dingen?

@nut" h&m vond ik ook niet zo heel geweldig maar ze hebben wel een aantal basisdingen die niet duur zijn.

@sarah: het zal je vent maar zijn!! Ik zie die arme dochter al zielig alleen bij school staan terwijl ze de auto van haar vader om de hoek ziet verdwijnen.

@NoukD: spannend hoor, volgende week de echo. Ik zat hem van de week ook wel een beetje te knijpen maar het was gelukkig allemaal goed.

Leuk dat je vriend al wat gekocht heeft. Mijn man kwam gisteren met twee ieniemini shirtjes thuis, een roze en een blauwe.

De buurvrouw stond hier woensdagmiddag na de echo ook al op de stoep met een cadeautje terwijl we het nog aan niemand hebben verteld. Ze had het hier op het forum gelezen (ze kent mijn nick) en wilde even wachten tot na de echo met feliciteren.

@snok: fijn dat je nu eindelijk die pil hebt gekregen en dat het ook al weer beter met je gaat. Dat boekje is nog wel wat voor mij, dat hip zijn wilde vorige zwangerschap niet zo heel erg lukken door het grote aanbod bloemetjesbehangkleding.

@kimmutje: ik weet toevallig van winkels die vooral in dorpen en kleinere steden liggen dat dat vaak heel slecht loopt.

Een vriendin van mijn werkt bij een zaak in een groot dorp en ze belde me laatst ergens op zaterdagmiddag dat er nog niet 1 !!! klant geweest was die dag.

Maar het kan natuurlijk per plaats verschillen en de prijzen zullen ook wel meespelen.

Volgens mij is mamalicious een franschiser en die hebben leuke positiemode tegen betaalbare prijzen.

Miss Etam vond ik vorige zwangerschap ook verschrikkelijk, daar ga ik deze keer ook echt niet meer heen.

Onlineshops: mom2be is leuk en esprit heeft via de site nu ook positiemode.

Moet weer bijlezen dus! Lees af en toe nog wel mee maar heb op het moment weinig tijd met werken en zo. Kan nu alleen internetten omdat man ziek op bed ligt.

Kleine man drinkt ook niet veel meer volgens mij maar hij slaapt er ook nog een paar uurtjes op door!
Hoi meiden,

De tabel is weer bij. Heb een heerlijk rustig weekend met geen afspraken. Zalig! Had ik echt even nodig, na een giga-drukke week. Ben dus ook even niet zoveel hier te vinden. Morgen weer een echo om te kijken of de buikwand van dit kleintje goed gesloten is. Zoonlief is hiermee geboren, dus morgen een check. Maak me niet heel veel zorgen; heb er eigenlijk gewoon zin in om dat kleintje weer even te zien. Ik hou jullie op de hoogte!

Ga nu lekker een ciabatta eten...mmmm!

Sorry, voor ego-bericht!

Grtjs, Tori
@ Tori2Thanks voor het bijwerken een veel plezier morgen bij de echo! Hopelijk is de buikwand gesloten en kun je lekker genieten van een heerlijk bewegend kindje!

Wij gaan het vandaag aan mijn familie vertellen en ben een beetje zenuwachtig omdat ik verwacht dat mijn ouders toch liever eerst trouwen en dan pas kindje willen, gelukkig zijn zus/broer en aanhang en kids er ook bij
Hey Dames!

Veel bij te lezen!

@Sarah hoe is het gegaan met vertellen van het grote nieuws? Je schrijft het zo op alsof je ouders iets te 'willen' hebben...lekker je eigen plan trekken hoor!

@Tori Veel plezier en succes bij de echo morgen...komt vast goed met het buikje!

@Pebbles Dat is ook een grap zeg...met je buurvrouw. Wist je ook dat zij jouw nick kende? Wel heel erg leuk om een cadeautje te krijgen!

@Ericaatje Waardeloze reacties van die vriendinnen...koop je niks voor. Wel leuk dat je moeder nu enthousiast is en komt helpen met behangen...typisch zo'n klusje waarbij je soms best leukr gesprekjes kan hebben als je met elkaar opwerkt.

@Kimmutje Nare reacties inderdaad...ik snap niet dat ouders niet gewoon blij kunnen zijn als alles zo goed gaat. Het is toch gewoon puur geluk als alles zo goed gaat met je kind. Ik werk zelf in het ziekenhuis en heb al heel wat nare dingen meegemaakt met patienten, juist ook soms jonge mensen...dat heeft mij toch een andere kijk op het leven gegeven...mensen beseffen soms niet half wat geluk eigenlijk is.

Bij ons gaat het best goed...trek me niet zoveel aan van mijn vaders reactie. Ik ken hem wel zo...hij wist vaak ook niet wanneer ik een belangrijk examen had e.d. Hij is gewoon niet zo'n empathisch persoon. Ik troost me altijd met de gedachte dat hij best een goede vader voor me is geweest...las me voor, zong liedjes met me en we hebben met het gezin vroeger altijd leuke vakanties gehad. Bovendien compenseert mijn moeder ruimschoots voor wat mijn vader tekort komt: ik heb met haar een erg fijne band...dus eigenlijk heb ik niets te klagen. De combi-echo was erg leuk! Kindje bewoog en dit hebben we opgenomen op video! Uitslag volgt komende week.

Voor het schema: Mijn uitgerekende datum is wat vroeger geworden: 8/8/08. Op 20/2 gaan we weer naar de VK. SEO moeten we nog plannen over 7 weken ongeveer...
Ha Tori,

Bedankt voor de tabel weer. Ik heb al weer zin in mijn echo de 14e.

Verder hier een nogal ellendig weekend: ik had ineens 39 graden koorts, dus in bed. Het lijkt me niet gevaarlijk voor de baby, maar ik dacht wel de hele tijd: als ie maar niet oververhit raakt....

Lucycat: wat is een SEO?
Hoi,

Echo was goed! Een mooi rond buikje en we zagen een handje en het ruggegraatje was mooi zichtbaar. Ik had eigenlijk ook al willen weten wat het zou worden, maar helaas lag die kleine gup er niet goed voor. Jammer. Over 4 weken de 20 weken echo. Ik vind het toch best hard gaan; dan zit ik al bijna op de helft!

Lucycat, fijn dat je je vaders reactie kan relativeren. Mijn vader zei vandaag toen ik hem aan de telefoon had na de goede echo: Kijk, je kan het wel! (terwijl het dus 4x niet aan mij lag...) Daarmee bedoelt hij dus: Wat fijn dat het deze keer een ongecompliceerde zwangerschap is... Gelukkig kan ik tegen hem zeggen dat dit nu weer niet zo handig z'n mond uitkomt, maar ik ken hem ook langer dan vandaag: subtiele communicatie is bepaald niet zijn sterkste kant. 't Is wat hé: die vaders met gebruiksaanwijzing

Belly, voel je je nu al weer wat beter? En wat betreft oververhit raken: dat zal waarschijnlijk wel meevallen. In de eerste drie maanden moet je bijvoorbeeld oppassen in de sauna, maar daarna kan je er rustigjes aan in gaan zitten, dus dan zal het met de koorts ook wel meevallen.

Tot later!

Tori
@Tori gefeliciteerd met de mooie echo!

@Ericaatje, al weer een paar dagen geleden dat je schreef over je vriendinnen maar hoe voel je je nu daarover? Ik kan me aan de ene kant voorstellen dat ze echt bezorgd zijn maar het is wel heel erg vanuit hun hokje gedacht, verdorie daar kan ik me toch wel kwaad over maken.

@snok, fijn om te lezen dat het weer een beetje gaat.

Dames, ik voel een plopje, ben pas 13 en een halve week, volgens de boekjes is dat nog niet aan de orde, maar gisteravond en vanavond voelde ik een raar plopje in mijn buik! Verwarrend
Hoi dametje, ik voel ook al sinds een week plopjes. Op de echo werd gisteren zichtbaar dat de placenta toch aan de achterkant zit ipv aan de voorkant; daarmee werd mijn gevoel nog meer bevestigd. Gisteren nog besproken met de gyn en die keek er niet raar van op. Met zoonlief voelde ik het ook al met 14 weken. Let's burn the boekjes!
Wat gaaf dat jullie al plopjes voelen!

Vind het nu zo lang duren in de periode van 1e keer vlos en dan 4 weken wachten....voel niks en zie ook niks, jawel pukkels heb ik gekregen. En bedankt hormonen! Naja nog "maar 3 weken" wachten

Tori, gefeliciteerd met je echo, fijn dat alles goed was en nu maar lekker genieten.

Sarah, leuke reacties gehad met het bekendmaken?

Alles goed verder met iedereen?
Hallo allemaal,

Hier nog geen plopjes maar ivm placenta aan de voorzijde + 1e kindje verwacht ik het ook nog niet echt.

Het bekend maken was super leuk. Mijn familie was helemaal enthousiast, ook mijn ouders. Ze vonden het wel een beetje moeilijk omdat de laatste zwangerschap van mijn zus natuurlijk ook voor hun heel verdrietig was en dit wel wat gevoelens opriep. Gelukkig konden wij al perfecte echo's laten zien

Mijn schoonouders vonden het ook helemaal super, mijn schoonmoeder kwam eerst op mij af om mij te feliciteren en daarna haar eigen zoon pas.

Grappig dat ze meteen bezorgd zijn, ik mag mijn vader en broer niet meer naar schiphol brengen a.s. maandag want dan moet ik veel te ver rijden. Mijn schoonmoeder drukte ons op het hart om als wij op wintersport gaan de reis in 2 dgn te doen ipv 1 dag want zo lang rijden in mijn toestand

Vannacht een heel aparte nacht gehad. Wij lagen al bijna te slapen toen er een auto met waarschuwingslichten voor de deur ging staan (toevallig heb ik de gordijen gewassen en nog niet opgehangen waardoor het mij opviel) en vervolgens hoorden wij geklop op de deur bij de buren, ik kijk uit het raam en het blijkt de politie te zijn. Vriend en ik kijken nog wat beter uit het raam en toen zagen wij flinke rook & vuur. Blijkt een vandaal de papierkliko van de buren in de brand gestoken te hebben en die brand is overgestoken naar een auto van een andere buurman (vriend heeft die man snel wakker gemaakt en die kon zijn auto nog verplaatsen, alleen de bumper in gesmolten) en toen ging de brand over het pand naast ons. Wij moesten de auto's verplaatsen van de brandweer, snel wat belangrijke zaken in de auto gegooid want als het huis van je buren in brand staat krijg je het toch wel een beetje benauwd. Gelukkig stond de wind goed (voor ons) en zijn wij diep in de nacht weer gaan slapen in ons eigen bed. Nu ruik je het nog maar verder alleen materiële schade, gelukkig.
Hoi meiden,

Wat leuk die tabel vol met hartjes zeg! Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's.

Wij hebben vorige week ook de echo gehad, maar over twee weken krijgen we nog een echo omdat de echoscopiste zei dat het kindje een verdikte nekplooi had. Wij wilden geen nekplooimeting maar ze zag het met het blote oog en moest het daarom toch zeggen. Ik maak me dus erg zorgen nu, want ik ben zo bang dat ons kindje niet gezond is.

Maar ik probeer het maar uit mijn hoofd te zetten tot de combinatietest, die we nu dus toch hebben aangevraagd. Gewoon om de onrust die de eerste echo veroorzaakt heeft.

Nou de komende dagen ben ik erg druk met werken, lange diensten enzo. Van 't weekend zal ik weer eens goed bijlezen, ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat.
Hee Rits zoals de dames hier weten, jij ook wrs, lees ik nog af en toe mee en zie net je bericht....

Wat een K nieuws...weer zorgen ....Hoop op het allerbeste....

Denk aan je en wilde je ff dikke knuffel geven...

x
Tjee Rits, wat spannend. Ik hoop voor je op een goede afloop en hoop dat het wachten een beetje te doen is de komende weken. Knuf!
Dag dames,

Allemaal gefeliciteerd met de goede echo...super!

@Rits wat vervelend, ga heel hard voor je duimen op een goede uitkomst.

Na een aantal dagen me echt super gevoeld te hebben heb ik vandaag weer een enorme beroerde dag gehad, wat misselijk en overgeven, bah. Maar goed, het zal langzamerhand wel minder worden....

Ik maak me wel een beetje zorgen over de enorme grootte van mijn buik, ik lijk echt wel 20 wk zwanger. Nu was ik na de geboorte van mijn jongste ontzettend veel afgevallen maar het lijkt wel alsof het erop vliegt. Heb dus mijn...show-je-dikke-buik-kleding, maar weer uit de kast gehaald.

Zo, nu even lekker op de bank met een kopje thee!
@Sarah....wat een indrukwekkend verhaal...heb je wel lekker geslapen?

En alle plopjes-voelers....burn the books, bij mijn jongste voelde ik al plopjes met 12 weken en ook nu voel ik al geregeld een plopje.....en na 2 zwangerschappen weet je echt wel wat je moet voelen...
@rits: schrikken zeg! Volgens mij heeft een dikke nekplooi alleen met een verhoogde kans te maken maar gaat het in de meeste gevallen gewoon om een gezond kindje. Maar goed voor te stellen dat jullie het nu toch verder laten onderzoeken. Ik ga hard voor jullie duimen.

@sarah: dat lijkt me ook onwerkelijk zeg, dat je eerst de politie ziet en daarna blijkt dat het huis van de buren in de brand staat. Wat hebben jullie meegenomen? Het lijkt me zo moeilijk om op zo'n moment snel te beslissen wat belangrijk genoeg is om mee te nemen.

Ik had bij mijn dochter trouwens ook de placenta aan de voorkant maar ik kon haar met 17 weken al voelen dus het kan toch best snel gaan.

@tori: super dat de echo zo goed was. En over 4 weken de 20 weken echo al , jeetje wat gaat dat snel.

@belly: alweer wat opgeknapt? Behalve lastig voor jezelf heeft je kind er volgens mij geen last van.

@lucycat: ik wist dat mijn buurvrouw mij nick kent en dat ze vroeger ook op het forum schreef. Ik had er dus al wel rekening mee gehouden dat ze erachter kwam maar ik wist ook dat ze daar niks mee zou doen. Wel heel leuk dat ze meteen na de echo al voor de deur stond met een cadeautje.

Zolang de uitslag van de combi-test goed is, is het heel leuk dat je een extra echo hebt gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven