** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Rits en ietta, gefeliciteerd!

Ik kan me even totaal niet op mijn werk concentreren: heb vandaag een grote deadline gehaald en heb nog veel meer te doen, maar wil nu even veel liever forummen....

Grtjs, Tori
Kimmutje, ik moet zeggen dat ik best schrok toen ze dat zei van het kunnen er ook twee zijn. Ik denk dan meteen aan dubbele huilende baby's en dubbele borstvoeding en dubbele flesjes, de eerste periode lijkt me dan zo zwaar. Later wordt het leuker denk ik. Twee zijn welkom hoor, maar het zal wel wennen zijn aan het idee. Het is even omschakelen denk ik. Maar wel heel speciaal.

Ietta gefeliciteerd met je goede echo.

Ik lees veel over die screening, combinatietest. Dat is toch die test die je in het begin van de zwangerschap kunt laten doen? Wij doen dat niet, ik loop geen verhoogd risico en denk dat ik me alleen maar druk zou gaan maken om die uitslag.

Bij de 20 weken echo denk ik niet dat wij willen weten wat het wordt. Is wel leuk een verrassing op het eind.

Sarah succes met je sollicitatie verder. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Ik zit ook te denken om maar weer te gaan solliciteren, maar twijfel. Moeilijk he. Aan de ene kant mogen ze je niet afwijzen vanwege je zwangerschap maar 't voelt toch niet zoals gewoon.

Bloempje ben je niet geschrokken dat je ineens een maand verder bent? De uitgerekende datum is zo ineens een stuk dichterbij. Maar wel leuk hoor, een maand gratis.
Hi ladies,

even n update! Bazin was helemaal enthousiast en kreeg er tranen van in de ogen, OK zij is dus emotioneler zwanger als ik want ik had er maar een paar en zij moest echt deppen haha! Helemaal fijn dus! Haar kantoor heeft erg dunne muren dus een andere collega heeft het opgevangen en de roddel verspreid. Dus haar net even gezegd dat ze het nog even stil moet houden... wou zo graag dat het als een verassing kwam voor iedereen!! balen!

Over combitest, wij laten het wel doen. Hieronder even negatief verhaal niet om jullie bang te maken maar ik wilde het wel graag delen..

Mijn vriendinnetje heeft het ook laten doen en toen werd ze doorverwezen naar het kinderziekenhuis omdat er iets niet goed was. Dit was geen down of chromosoomafwijking maar uiteindelijk kwamen ze er door de combitest en daarna vlokkentest achter dat de hersentjes niet volgroeid waren. Dus het kindje zou tijdens of vlak na de geboorte overlijden. Uiteindelijk is het bij 13 weken geloof ik weggehaald. Conclusie, als zij niet de combitest had gedaan had ze waarschijnlijk tijdens de zwangerschap of daarna het kindje verloren.

Wij staan ook niet negatief tegen n kindje met downsyndroom, maar willen het wel graag weten.
Ik heb die combinatietest puur gedaan ivm mijn leeftijd en ook omdat ik alleenstaand ben. Het klinkt heel hard, maar een kindje met een handicap kan ik me in mijn situatie niet veroorloven, sta toch overal alleen voor. Down heb ik geen moeite mee, maar wilde ook graag van te voren weten of die kans zou bestaan. Het komt in mijn familie gelukkig niet voor en mijn kans is nu ook redelijk klein. Ik ga nu ook niet verder met vruchtwaterpuncties en/of vlokkentesten.
Hoi, Hoi,

Hier vanochtend weer genoten van de echo. Jeetje wat groeien ze dan snel in 2 weken. Het kleine was in lengte verdubbeld en nu 5,5 cm.

En het had ook nog te hik. Zo leuk om te zien, maar over een paar maanden weer minder, vond dat nooit echt een fijn gevoel.

En, ik heb nu ook een verklaring voor mijn al zeer zwangere buik. Wist van de vorige zwangerschap wel dat ik een redelijk grote baarmoeder heb, maar die zit nu dus al tot aan mijn navel. Is normaal pas ongeveer bij 20 weken het geval, maar bij mij nu dus al. Kan volgens de VK verder geen kwaad, alleen heeft de kleine nu dus een zee van ruimte. Zat nu heerlijk helemaal bovenin, net naast mijn navel.

Ook heeft ze nog even naar de nekplooi gekeken (vooraf vroeg ze netjes of als ze daar iets afwijkends in zag ze dat mocht zeggen omdat wij hebben afgezien van de combinatietest) en dat zag er volgens haar prima uit.

Weet niet of ik het hier van de week al geschreven had, maar meende af en toe al iets te voelen. Maar ben nu 12 weken zwanger en dacht dat dat dus nog niet kon. Maar de `plopjes` die ik voel komen dus al echt van de baby.

Echt zo leuk om weer te voelen.

Even voor het schema:

- Uitgerekend op 14-8

- Nwe. afspraak VK op 6-3

- 20 weken echo op 31-3
@ Pebbles: Zag net in het schema dat jij morgen je echo hebt. Hoop voor jouw ook op een prachtig kloppend .

Ga nu snel eten koken, maar reageer binnenkort weer uitgebreider.
NoukD, nou.. we zijn zo'n anderhalf jaar bezig geweest tot ik zwanger was. Dus we waren bezig toen we besloten te trouwen. Maar nog niet zwanger toen we de datum hadden.

Super dat je baas zo leuk reageerde, wel jammer dat iedereen het nu al weet..

Rits, super dat je hertje gehoord hebt en da tje er nu wat geruster op bent!

Iett, gefeliciteerd met de echo!

Minny, dat verklaart een hoop. En wat leuk dat je de baby echt al kan voelen.

Bloempje, wat een raar idee zeker dat je ineens een maand verder bent?! Had je eerder nog geen echo gehad, want je had er al wel een hartje staan. Of alleen gehoord?

Wij doen ook geen comi test. Ben 26 en niets bijzonders in beide families. Hebben er wel over getwijfeld, maar inderdaad.. wat doe je als de uitslag bv 1 op 400 is. Dan vind ik een vlokkentest te gevaarlijk en vraag ik me de rest van mn zwangerschap (misschien onnnodig) af of alles goed is. Heeft dus geen nut.
Hoi meiden, hier even een berichtje van mij.

Ik weet dat ik niet erg actief ben hier bij jullie, maar dat komt door 'omstandigheden' waar ik verder even niet op in zal gaan.

Ik lees en leef wel met jullie mee hoor, ik heb alleen de moed nog niet om te reageren.

Tenminste, niet uitgebreid.

Daarom hou ik het ook niet weer even kort, en ik hoop dat ik toch in het schema mag blijven, want ik kom echt weer hoor!!

Voor degenen bij wie het mis is gegaan, ik vind het echt heel erg voor jullie!

Voor de meiden die het alleen moeten doen....meiden, voor jullie heb ik ècht heel veel respect.

Ik vind jullie zò ontzettend dapper.

Jullie redden het wel!

Bloempje, zo hee.....zomaar een maand verder...dat is schrikken!

Maar wel fijn dat alles goed is.

Wel een gek idee zeg, dat het er waarschijnlijk 2 waren.

Voor iedereen met kloppende hartjes gefeliciteerd!

We gaan nu langzaamaan de 12 weken voorbij, dus ik hoop dat bij iedereen de misselijkheid ook minder word.

Hier gaat alles goed.

Ik heb inmiddels 2 echo`s gehad en heb het hartje 2 x gehoord.

Ik ben nu de 12 weken ook voorbij en kan eindelijk opgelucht ademhalen dat ik deze eerste mijlpaal heb gehaald!

Vanwege de bloedingen die ik heb gehad moet ik wel een extra echo bij 32 weken, deze bloedingen werden veroorzaakt door de placenta.

Alles is verder goed hoor, alles zag er prima uit, maar het is gewoon uit voorzorg.

En nu ga ik weer, ben aan het koken....

doeiii
Dag lieve meiden, wat hebben jullie weer veel geschreven.

Veel positief nieuws gelukkig met kloppende hartjes en hikkende kindjes op de echo.

Morgen mag ik ook eindelijk voor een echo en hoop ik een hartje in de tabel achter mijn naam te krijgen.
He Pebbles: spannend de echo, hoop op een mooi kloppend hartje in beeld voor je.

De keuze voor die combinatie-test viel ons ook weer zwaar deze keer: vooral omdat man en ik er een ander idee over hebben. Ik wil het allemaal niet weten en hij wel. Maar goed, wij doen het dus niet. Wel 20 weken echo.

Maresol: weet niet precies wat er speelt natuurlijk, maar tuurlijk blijf je op het forum/schema.

Hier nog een fijne combi van keelpijn/moe/misselijk bij mij en koorts/kiespijn/niet eten bij dochter, dus wij modderen ook nog ff lekker door....Kan alleen maar beter worden en manlief is gelukkig erg lief voor ons. Heb wel t gevoel dat ik behalve gezin en werk echt nergens aan toe kom (vriendinnen, lezen, shoppen, bezoekjes,uitgaan, sporten lijkt jaren geleden hoe is dat bij jullie???) Ik weet dat het allemaal weer goed komt, maar pffff (OK en nu niet meer zeuren belly!)

Schema: 14/02 termijn echo (want mijn eerste echo was iets te vroeg)
Hallo allemaal!

Allemaal goede berichten! Fijn Rits van de goede echo...kan me best voorstellen dat je bevestiging nodig hebt...had ik zelf ook, geeft meer vertrouwen.

Pebbles succes vandaag met de echo!

Ietta gefeliciteerd met die fantastische echo!

Combitest is inderdaad heel persoonlijke beslissing. Wij krijgen hem morgen.

Ben nu bijna 13 weken, maar kan mijn eigen broeken nog net aan...heb soms wel knoopje open...kan toch omdat ik nog witte jas op mijn werk over mijn kleren draag hehe, valt e.e.a. ook niet zo snel op.

Afgelopen weekend toch wat teleurgesteld over de reactie van mijn vader...hij heeft mij in woorden gefeliciteerd, maar ik kreeg geen knuffel van hem (van mijn moeder wel)...mijn vriend heeft hij helemaal niet gefeliciteerd. We zijn al 11 jaar samen, maar mijn vader lijkt mijn vriend nog steeds niet helemaal te accepteren. Hij zei wel dat hij hoopt dat het allemaal goed gaat. Mijn vriend was hier toch erg teleurgesteld over. Temeer omdat mijn vader wel altijd aandacht weet te vragen voor hetgeen hijzelf te vertellen heeft en we altijd beleefd luisteren. Ik vind dat wel moeilijk, want ik heb altijd het gevoel ertussenin te staan. Hebben jullie wel eens minder leuke reacties gehad op je zwangerschap van mensen?

Lucycat
Wat jammer van de reactie van je vader Lucycat! Ik kan mij voorstellen dat dat pijn doet, als je al 11 jaar samen bent heeft je vader toch tijd gehad om te zien dat hij jou gelukkig maakt.

Ik ben vandaag naar de gynacoloog geweest ivm het syndroom van mijn neefje. Hij wil voor de zekerheid het dossier van mijn neefje opvragen en overleggen met de geneticus. Mijn zus moet daar voor tekenen maar gelukkig gaan wij het zondag a.s. tegen iedereen vertellen.

Wel heeft de gynacoloog een echo gedaan, het kindje lag weer heerlijk te bewegen, hij zag niets raars enkel de placenta ligt vermoedelijk voor de baarmoedermond maar dan kon nog veranderen. De 20 wkn echo wil hij ook doen op 18 maart a.s.

Ook hij dacht dat ik een paar daagjes verder was, vandaag exact 14 wkn ipv a.s. zondag. Scheelt niet veel.

Er wordt e.e.a geschreven over de testen, vriend en ik willen geen combi test, mijn zus is door zo'n hel gegaan bij haar zwangerschap. Zij kreeg te horen bij 12 wkn dat het kindje buiten de baarmoeder niet levensvatbaar zou zijn en een abortus was de beste optie. Zus natuurlijk verschikkelijk verdrietig maar wilde de zwangerschap uitdragen. Een maand verder in de zwangerschap blijkt het kindje een heel ander syndroom te hebben en wel levensvatbaar te zijn. Wat als ze het wel weggehaald had??

Voor het schema:

25 februari VK

27 februari terugbelafspraak gynacoloog

18 maart 20 wkn echo bij de gynacoloog
Hoi Lucycat,

Vervelend voor jullie die reactie van je vader !

Hoe is je band verder met hem ? Doet hij altijd afstandelijk, of alleen als je vriend erbij is ?

Hier ook ouders die altijd overlopen van enthousiasme (not). Mijn ouders bleven ook in hun stoel zitten en kreeg een felicitatie van afstand.. met de woorden, alweer zwanger... (tsja, doet dan even pijn, maar weet het weer snel een plekje te geven)

Toen wij vertelden dat we gingen trouwen (was een paar weken na het baby-nieuws) was het antwoord "ook dat nog" . Vriend en ik maken er nu maar geintejs over.. Ik kan helemaal niets met dat soort reacties.. het is nu 1 maal zo..

Koppie op meid ! Praat eventueel met je vader over de lauwe reactie.. wellicht was het zijn bedoeling niet.. ( ik gok natuurlijk maar wat)
@lucycat, nou ja zeg dat is inderdaad terleurstellend van je pa zeg, en ook sneu voor je vriend. misschien trekt je pa nog wel bij. Mijn schoonouders kwamen ook de bank niet af..... heel lauwtjes maar goed. Inmiddels mail ik af en toe met mijn schoonpapa en over hoe het gaat. Ze willen nu de zolder verbouwen zodat als we in NL zijn we daar kunnen slapen. Lief!

@sarah2006, ook n verhaal van jou zus, inderdaad je zal het maar afgebroken hebben....

hier alles goed, in de pauze even de stad in te gaan om te snuffelen bij de -70% bij bennetton, altijd leuk :-) de garderobe van de baby uitgebreid met n rode joggingbroek en n wit shirtje, kan het altijd aan, jongen of meisje :-)
Hoera! Er mag bij mij ook een hartje in de tabel.

Net de termijnecho gehad en het is er gewoon 1 (manlief blij) en we hebben 2 armen en 2 benen kunnen tellen.

De kleine is nu 3,88 cm van kop tot kont en dat klopte precies met mijn zwangerschapsduur, het blijft dus 23 augustus.

@lucycat: mijn ouders zijn ook niet van die uitbundige mensen en hebben ons de vorige keer ook alleen vanaf de bank gefeliciteerd. Nu Floor er is zijn ze helemaal enthousiast en kunnen ze haar niet lang missen.

Misschien wist je vader zich niet echt een houding te geven maar trekt hij bij en wordt hij een hele leuke opa voor jullie kind.

@kimmutje: jammer dat je ouders zo weinig meelevend zijn. Je zou toch denken dat ze beseffen dat het hele grote stappen in jouw leven zijn.

@sarah: fijn dat ze dat syndroom van je neefje goed gaan onderzoeken bij jullie kind. Daar zal je zus geen problemen mee hebben toch?

Je hebt het lang stil kunnen houden zeg, als je het met 14 weken pas gaat vertellen.

@NoukD: ik ben ook helemaal gek op de uitverkoop bij baby en kinderkleding. Voor de nieuwe baby heb ik nog niks maar voor Floor heb ik de afgelopen weken flink ingeslagen.

Die neutrale kleertjes hebben we hier maar weinig gebruikt trouwens. Zodra je weet wat het is vond ik het toch leuk om echte meisjeskleren aan te trekken.

Rood is wel heel leuk trouwens, zowel voor jongens als meisjes.

Lucycat; nou dat is niet de reactie die je je voorstelt bij zo'n goed nieuws, vervelend dat je er tussenin staat.

Mijn zus deed heel koel toen ik het vertelde, o vertel je het nu al, wat nu als het weer misgaat zoals bij de vorige keer. Maar goed die reactie is al helemaal bij getrokken, nu is ze trots op de echo en laat ze hem aan iedereen zien.

Pebbles; hoop dat je een mooi hartje heb gezien vandaag!

Nouk; leuk een joggingbroekje, kan me nu al moeilijk beheersen om niet al teveel kleertjes te kopen.

De combinatietest ben ik al bijna uit, de weegschaal slaat toch wel door naar het niet te laten doen. Kansberekening heb je m.i. niet veel aan en daarna zou je toch nog door moeten gaan met testen. Zeker als ik verhaal van Sarah haar zus lees, vreselijke fout zeg die ze hebben gemaakt. Nog een vraagje het geeft niet de definitieve stem, maar wordt het vergoed door de verzekering of moet je het zelf betalen?
Pebbles, ik heb je net gemist. Gefeliciteerd met je mooi echo!!!
Hai dames,

Was gisteren even schrikken, ik had opeens wat bloedverlies, gewoon terwijl ik op de bank zat...Gelukkig kon ik gelijk naar de dokter, die heeft me weer naar het ziekenhuis verwezen. Ze konden geen oorzaak vinden, maar wel een hartje, gelukkig! Ze adviseerden me wel om het deze week rustig aan te doen en veel te rusten.

Het ziekenhuis viel me niet mee, tot nu toe had ik alleen het hoofdgebouw gezien, nu een stuk van de rest, wat een armoedig gebeuren...Het schijnt een goed ziekenhuis te zijn, maar het ziet er echt niet uit. Net met een post een pakketje van m'n stiefzus gekregen, zo lief!

@ ietta; gefeliciteerd met 't hartje!

@Bloempje; van de schrik bekomen? Zomaar een maand erbij, dat schiet ineens op! Logisch dat je buik al wat dikker was! Sta je opeens boven mij in het schema , grapje...

@Nouk; wat fijn dat je baas zo reageerde, zal wel een opluchting zijn.

@Minny; ik voel vanaf 12 weken ook af en toe "tikjes", de "plopjes" zijn bij mij m'n darmen (ik bedoel trouwens niet dat 't dan ook jouw darmen zijn,hoor!). Het geeft me wel een fijn gevoel, vooral omdat ik verder nu zo weinig merk van de zwangerschap.

@lucycat; Wat naar dat je vader zo reageert, lijkt me heel frustrerend, je ouders zouden eigenlijk net zo blij als jullie moeten zijn...Je kind krijgt een kind, dat is toch heel bijzonder! Misschien trekt hij nog bij tijdens de zwangerschap of na de geboorte? Mijn moeder en stiefvader zijn heel anders, heel betrokken en trots(mijn echte vader is overleden toen ik 21 was, m'n stiefvader is een goede 2e, voelt heel eigen). Wij hebben gelukkig van niemand negatieve reacties gekregen.

@Kimmutje;ook al zulke ouders...Zeker nu ik zelf kinderen heb kan ik me daar zo weinig bij voorstellen...Je bent toch blij als je kind gelukkig is!?! Iets anders;heb je je nieuwe auto al? Wat voor een heb je gekozen? Ook lekker dat je niet zoveel hoeft te doen in jullie nieuwe huis, inrichten is toch wel het leukste!

Ik ga weer, moet nog even een pakketje inpakken en posten.
Pebbles,ik lees net je posting, gefeliciteerd!!! (Wij hadden stiekem een tweeling ook wel leuk gevonden )
Ben net wakker van mijn middagslaapje !! Lijkt wel of ik qua vermoeidheid een terug val heb ! Gisteravond sliep ik al om 21.00 uur ! Hoop dat ik morgen weer fitter ben ! Vannochtend liep ik met dochter in de buggy in de stad (in de regen.....grrrr) wilde ik net iets vragen aan haar, kijk ik in de buggy, slaapt ze!! Om hafl 11.. dat heeft ze anders nooit ! Misschien toch iets onder de leden ?? !! Ze heeft net ook heerlijk geslapen tot half 4 !! Nou ja, we zullen zien !

Pebbles, Gefeliciteerd met het mooie kloppende hartje !

Caporice, wat schrikken dat bloedverlies.. krijg je nog een extra controle ?

Ik heb trouwens en Volvo V50 uitgekozen !! Ben natuurlijk helemaal happy !

Ik ga een kopje thee drinken, ben nog een beetje kou van de slaap ! Daarna zoon ophalen, die is spelen bij een vriendje !
@kimmutje en lucycat, wat vreselijk dat er zo gereageerd wordt op jullie zwangerschap. Zeker door mensen die zo dichtbij jullie staan en van wie je verwacht dat ze blij zijn als jij gelukkig bent? Ik hoop dat ze nog zullen bijdraaien, zoals bij mijn moeder.

Ik had namelijk verwacht dat mijn moeder zo zou reageren omdat ik helemaal geen hechte band met haar heb, ze was in eerste instantie heel erg geschrokken, maar ze trekt nu helemaal bij. Ze komt in maart het kamertje behangen, ik heb al een mooi voorleesboek van haar gehad en ze is het al heel erg trots aan iedereen aan het vertellen dat ze oma gaat worden.

Ik heb van 3 oude schoolvriendinnen alleen een hele negatieve reactie gehad. Die vonden het belachelijk dat ik voor een kindje koos terwijl ik geen stabiele relatie had met een man die geen kinderen wil en het dus alleen wilde gaan doen. Ze vonden het ook niet acceptabel dat ik straks het kindje 4 dagen naar het kdv breng, want dan mag de staat opdraaien voor de opvoeding van mijn kindje, want ik kan er als alleenstaande dus niet eens alleen voor zorgen. Maar goed, ik ben wel kostwinner met eigen zaak en moet alles alleen ophoesten. Door maar 2-3 dagen te werken kom ik financieel heel erg krap te zitten, kan ook niet met een eigen zaak.

En een kleine wijziging voor het schema:

ik ga over naar de gyneacoloog omdat er een antistof is gevonden in mijn bloed die mijn schildklier tegen werkt. Ik wist dat al, maar ze doen bij de praktijk waar ik loop opeens erg paniekerig omdat die stof ook schadelijk kan werken richting mijn kindje, maar mijn vader is arts en die begeleidt me daar al in. Ik moet dus nu 8/2 naar de gyn en 14/2 vk komt te vervallen.
@kimmutje;Ik was gisteren ook opeens weer zo moe, maar dat kan natuurlijk ook van de spanning geweest zijn. Lekkere ruime auto, trouwens, kan me voorstellen dat je er blij mee bent! Als we weer in Nederland zijn wil ik ook zoiets. De auto waar ik nu in rijd, vind ik eigenlijk iets te groot,maar is wel handig omdat er regelmatig mensen overkomen, we hoeven dan niet te proppen.

@ericaatje; wat fijn dat je moeder zo reageert, de band met mijn moeder is (nog) beter geworden toen ik kinderen kreeg. Ik ben enig kind, misschien scheelt dat ook. Voor haar is het erg moeilijk dat we zo ver weg wonen.

En die reactie van je school"vriendinnen"...Daar kan ik echt boos van worden, waar bemoeien ze zich mee? Waarschijnlijk had jij 't ook liever anders gehad, maar je hebt geen jaren de tijd meer om op mr Right te wachten...Zelfs als je een stabiele relatie hebt, kan er iets gebeuren, waardoor je alleen verder moet. Vier dagen kdv zou persoonlijk ook niet mijn keus zijn (ik heb makkelijk praten, ik werkte 3 dagen en nu helemaal niet meer, omdat de situatie 't toelaat), maar het is echt niet slecht voor kinderen, hoor. En dan die opmerking dat de staat ervoor opdraait...jij betaalt toch ook gewoon belasting...grr

Ik denk juist dat jouw kindje een hele goede moeder treft, die heel bewust voor hem/haar heeft gekozen en er voor zorgt dat 't niets te kort komt. Wat ik me dan afvraag; hebben die vriendinnen kinderen, en storten zij de kinderbijslag en kinderopvangtoeslag terug, omdat de staat immers niet voor hun kinderen hoeft te betalen?

Trouwens, voordat we verhuisd waren, gingen de kids 1 dag naar kdv/nso, zodat ik een dag vrij had, kijk dan ben je pas een slechte moeder

Jammer dat je naar de gyn. moet, je zwangerschap is meteen zo medisch en een ziekenhuis kost vaak meer tijd, maar op zich wel goed dat ze geen risico willen nemen. In hoeverre kan het schadelijk zijn voor je kindje en hoe kunnen ze dat controleren?
@Caporice, dank je wel voor deze opbeurende woorden, doet me altijd weer heel goed!!! Eentje is gescheiden met 1 kind, 1 is gelukkig gezinnetje met 1 kind, waarvan zij maar 2 dagen werkt en de man een topbaan heeft (lees: hoge inkomsten), en de laatste is anti-kind en dus zonder kids. Ze wilden me waarschuwen hoe zwaar het is om alleen een kind te hebben, en als die ene had geweten hoe zwaar het is om als alleenstaande een kind op te voeden, was ze er nooit aan begonnen.. (maar zij is noodgedwongen door een scheiding alleen komen te staan) Ik moest het als "lief gebaar" zien. En nu het zover is, willen ze komen oppassen en kan ik ze altijd bellen voor advies, duhhhh!! 4 dagen is ook niet mijn persoonlijke keus, maar is helaas noodzakelijk. Het leuke is, mijn reisbureau zit in het kdv, kan straks de hele dag naar mijn kind kijken en ben binnen 2 tellen bij ze als er wat is. Welke moeder kan dat zeggen? Ben dan toch zo heel dichtbij mijn kindje! En ik kies idd heel bewust hiervoor, maar heb ook heel veel te geven. Ik heb idd heel pech gehad met de mannen in mijn leven, maar weet nu dat ik onvoorwaardelijke liefde ga krijgen! Ik ga gewoon straks voor die leuke vader op het schoolplein

Ik moet morgen terug naar het ziekenhuis om weer bloed te laten prikken, en dat moet nu iedere 3-4 weken gebeuren om me in de gaten te houden. Ik hoor volgende week van de gyn hoe en of verder en in hoeverre het schadelijk is voor mijn kindje en hoe ze dat controleren en of er wat aan te doen is. Ik had dit wel verwacht, had daarom al gekozen voor een praktijk die in het ziekenhuis was gevestigd. Het valt wel mee met het klinische cq. medische, de verloskamers zijn apart in een kraamhotel, erg sfeervol.

Ik vind jou ook heeeeeel slecht zomaar 1 dag voor jezelf kiezen.., hihi, maar een kind is toch veel gelukkiger als de moeder gelukkig is? Ik sta daar helemaal achter. Je kids zijn er toch ook niet slechter van geworden? Hoe is het nou met het bloedverlies?

@Sarah, wat een vreselijk verhaal. Gelukkig heeft ze het niet laten weghalen. Ik hoop voor haar en het kindje dat het niet teveel beperkingen heeft door dat syndroom. Kan je via de echo al iets van dat syndroom zien? Ik vind het ook erg knap dat je het zo lang voor je hebt kunnen houden.

@Kimmutje, wauw, een volvoV50, dat is een hele mooie gezinsauto!! Hoe voel je je nou? Ik hoop voor je dat de moeheid niet opnieuw gaat doorzetten. Ik begin te voelen dat ik steeds meer energie ga krijgen... alleen die misselijkheid... bah.

@Pebbles, gefeliciteerd met je kloppende lekker gevoel he? Bijzonder al dat er zoveel herkenbare punten zijn aan je kindje.

@Nouk, leuk zo'n pakje!! Heb je al meer gekocht of is dit je eerste aankoop?

Hoe staat het met de rest en inkopen van de spulletjes voor het kamertje? Ik heb inmiddels zoveel gehad, dat ik bijna compleet ben. Is dat erg snel???

Nou meiden, ik ga aan het werk, de mailbox zit weer helemaal vol!
@ ericaatje, nou ja zeg van jou vriendinnen. ben ik het helemaal niet mee eens! dat betekend dus dat vrouwen zonder man beter geen kinderen meer kunnen krijgen als ze willen werken? Wat is dan wel goed, niet werken en n uitkering krijgen? Je hebt helemaal gelijk hoor en wat heerlijk dat het kdv naast je werk zit, ideaal! Nu niet heel de tijd uit het raam gaan staren straks :-) Oh ja, ik heb trouwens al heeeel veel kleren gekocht, ook onder het mom van, t is nu in de uitverkoop en er zijn zoveel vriendinnen zwanger, kan ik ze straks n mooi kado geven.... Vriend heeft ook al wat gekocht, net na de test, speentjes, blauwe en roze, schatje!

@caporice, je hebt gelijk met je 1 dag "vrij" vindt ik, als ik straks niet meer werk (ik hoop van wel maar ligt even aan of ik een nieuw contract krijg volgend jaar) breng ik de baby ook zeker 1 dag of 2 halve dagen weg hoor. Zeker omdat ik hier geen familie in de buurt heb die even n middagje kunnen oppassen. Dat wordt dan even Noukdag of middag. Even lekker alleen in alle rust n boek lezen, sporten of naar de sauna (of bijslapen haha). ik zeg maar zo, n uitgeruste relaxte moeder is n stuk leuker als n gestresste, toch?

@kimmutje haha ik riep altijd, ik wil later 3 kids, n labrador en n volvo! Goede keus dus! Ik heb n oude saab, ook lekkere veilige zweedse bak, is net n tank!

Over moeheid, gister 20.30 op de bank in slaap, en om 21:00 in bed. Vandaag topfit!

ben zo aan het aftellen naar volgende week wanneer de 12 wk echo hebben!! Kan niet wachten!
hahaha, Nouk, het enige dat wij niet hebben is een labrador.. wel een boxer !! hihi.. Die is al ruim 11 en slaapt eigenlijk de hele dag.. Het is dat ze af en toe naar buiten moet, maar ook dat doet ze liever niet meer !

Klinkt allemaal lekker burgelijk ! Ik geniet er dan ook met volle teugen van, ook al is het af en toe best druk !

Hmmm, denk dat ik mijn kinderen ook eens wat vaker weg moet brengen !!

Klinkt goed een hele dag voor jezelf..

Ik liep gister dus in de regen in de stad om kleding voor mezelf te kopen.. Wat viel dat tegen zeg ! Ik kon alleen hier in het centrum terrecht bij de Miss Etam.. Nou dat was zaligmakend.. Niet dus ! Wat een domper.

Nou heb ik denk ik een gat in de markt ontdekt.. ik ga eens uitzoeken wat er voor nodig is om een winkel te beginnen in positiemode ! Wat denken jullie ?

Ericaatje, ik vind je een stoer wijf om doelbewust alleen voor een kindje te gaan zorgen ! Heb er echt respect voor ! En heerlijk dat je straks de hele dag naar je kindje kunt kijken. Je wordt vast een super mama ! En laat die "vriendinnen" hun oordeel maar ergens stoppen waar het erg donker is! (sorry dames) !

Ik ga even een stukje wandelen.. Het is nu nog droog hier !

doeiiii

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven