Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Hallo dames,

Even een korte vraag:

Vorige week heb ik van de dokter eucalyptus 'buisjes' gekregen, die je moet openbreken en dan met heet water moet stomen. Dit omdat ik nog altijd rondloop met verstopte bijholtes etc.

Anyway, dat dus een aantal dagen trouw gedaan, en nu hoorde ik opeens dat eucalyptus heel slecht is tijdens zwangerschap!

Ik heb geprobeerd het op te zoeken, maar er zijn zulke tegenstrijdige berichten...

Weten jullie hier iets meer van? En als het dan slecht is, wat kan er dan eventueel 'fout gaan'..??

Thanks,

Marije
Hallo allemaal!

Leuk om al die herkenbare 'kwaaltjes' te lezen! Mood swings, intense dromen, lage bloeddruk en ook al wat kilo'tjes erbij. Het groeien van mijn buik kan me niet snel genoeg gaan! Dus ik vind het helemaal niet erg dat ik aankom!

Dat eucalyptus niet goed voor je zou zijn tijdens de zwangerschap heb ik ook wel eens gehoord. Maar volgens mij gaat het dan om de eucalyptus als voedingspraraten. De hoeststillende eucalyptus kan geen kwaad en kun je volgens mij dus gerust gebruiken. Maar vraag het anders aan je vk!

En Gerlanda, ik zou zeker even bellen met je vk. Je klachten komen deels overeen met de klachten van een blaasontsteking. Het zou dus niet goed zijn hier lange tijd mee rond te lopen. Je kunt dan beter even je urine laten onderzoeken bij de vk!

Liefs, Ink
@gerlanda: wat een vervelende klachten. Ik zou ook even de vk bellen als ik jou was. En gezien jouw beroep zou je eens kunnen kijken of mensendieck iets voor je is. Ik heb er zelf geen ervaring mee (overweeg het wel als zwangerschapscursus te gaan doen dit keer) maar hoor goede verhalen. Je leert daar op de goede manier te staan, zitten, lopen etc. Veel zorgverzekeringen vergoeden dit wel. Hoe oud is je kindje? Ons dochtertje wordt vrijdag 2 en slaapt nog 2 uur tussen de middag, heerlijk.

@marije: gewoon de vk bellen!
Hoi allemaal, de zwangerschap kabbelt voort, kennelijk is er niet zoveel te melden. Ik ben iets te veel aangekomen naar mijn zin en probeer nu op eetpatroon te letten. Ik ben vandaag 14 weken en kan de baby sinds een week of zo af en toe voelen. Fijn die bevestiging!

@marije81: geen idee vwb eucalyptus, maar als de huisarts dat voorschrijft mag je er wel vanuit gaat dat het ok is. Ik neem aan dat je arts op de hoogte is van je zwangerschap?

@gerlanda: ik moet direct aan bekkeninstabiliteit denken, maar blaasontsteking kan ook. Sowieso snel wat aan doen en zeker met vk bespreken.

Ik ben deze week bij Prenatal geweest. Zag daar een nieuwe oplossing voor baby aan tafel met een Tripp Trapp stoel. Dat gaat voor ons zeker werken en dus geen Bloom meer op het verlanglijstje. Ook laat ik onze kinderwagen voor een checkup naar leverancier sturen en kopen we een nieuwe maxicosi. Al met al denk ik dat we dan de uitzet compleet hebben. Toch wel handig bij zo'n derde ; ))
@ leeuw, ja dat zitje voor op de tripp-trapp leek ons ook wel wat maar heb je die prijs gezien??? Ik vond het pittig hoor bijna 130 eurootjes alleen voor een zitje waar je kindje echt maar een paar weken in kan. We weten het nog niet.....

@ gerlanda; (gelukkig) herken ik je klachten niet maar ik zou het ook zeker snel met je vk bespreken!

Hier gaat het zijn gangetje, donderdag weer naar de gyn. Ik moet alleen helaas want mijn man zit in het buitenland voor zijn werk donderdag en mijn moeder past op onze dochter. (niet handig om een peuter mee te nemen naar de gyn) Mijn schoonmoeder is niet de leukste die ik me had kunnen wensen. Mijn vriendinnen zijn of werken of zitten ook met kinderen dus jammer, jammer, jammer ik moet alleen.....

Ik voel ons kindje ook al maar ik ben ook enkele weken verder dan de meesten en het is de tweede dus je weet wat je moet voelen. Moet wel toegeven dat ik het weer een lekker gevoel vind, leven in je lijf! Bijzonder hoor!
Het is hier idd rustig, jammer hoor!

Yeahhh dinsdag de laatste keer dat de blauwe flessen van MVM worden opgehaald, heel bijzonder dan zo'n 10 wkn urine opvangen! Weer heerlijk 'gewoon' plassen zonder je een beetje schuldig te voelen ahaha, ik was er wel gemakkelijk in hoor. Maar heeel blij dat het vanaf dinsdag klaar is. Als he tgoed is krijg ik nog een tas ook... ben benieuwd wat er in zit!

Batteangel wil je mijn uitgerekende datum op 16 -8 zetten?
Ik heb indd ook gekeken naar die triptrapp opzet stuk maar ik vind het niet bepaald een fraai gezicht de bloom past tog beter in ons huis en sjah die nieuwe opzetstuk van plastic worden we ook nie vrolijk van :-) haha

Jullie al een idee of jullie willen weten wat het wordt??

Ik wil het niet weten mijn vriend wel..gelukkig is iej sinds vanavond overstag en kiezen we voor de verassing :-)

Wel hebben we een pretecho op 18 mei...
Hallo allemaal!

Ik moet nog 1 weekje plas "sparen" in de blauwe flessen en dan zitten mijn 10 weken er ook weer op. Is toch wel snel gegaan, maar ook wel fijn om straks zonder extra handelingen op de wc te kunnen gaan zitten

Wij willen graag weten wat het wordt. Zijn we veel te nieuwsgierig voor en het is ook wel heel praktisch. Er zijn zo weinig leuke neutrale dingen, dat we tot nu toe eigenlijk ook nog geen spullen hebben gekocht. Eerst maar eens het geslacht weten en dan moeten we toch wel in actie komen. Hebben het ook nog helemaal niet over namen gehad. Ben wel met een lijst begonnen, waar ik alle namen die ik wel mooi vind op zet......maar die heeft Assieman nog niet eens gezien

Ik vind het opzetstuk van de triptrapp ook niet bepaald fraai.......meer dan het woord functioneel kan ik er niet bij verzinnen Ook bij ons in huis past de bloom beter, dus die gaat het worden!

Binnenkort maar eens de afspraak maken voor de 20 weken echo. Ik heb de verwijzing al een paar weken in huis, maar vond het wel erg voorbarig om toen al een afspraak te maken....

Ik denk trouwens ook al af en toe de baby te voelen. Het is mijn eerste en ik weet niet zeker of die dingetjes die ik voel ook daadwerkelijk van de baby komen......dus de tijd zal het leren.
Goedemorgen!!

We willen het niet weten, kunnen snel genoeg naar babywinkel hieronder. Deur uit en daar deur in, heel handig. Hebben 31 maart 20 wkn echo. Hier moest je dat al op tijd afspreken...

Ik heb volgens mij vannacht een 'worm' gevoeld aan de binnenkant van mijn buik. Ik had mijn hand op mijn buik en ik voel heel zacht iets bewegen, heeeeeeeel apart. Zaterdagavond voelde ik een soort van plop. Op internet gelezen dat het pas rond 18 wkn kan...... heb ik dan een worm in mijn buik;)?

Namenlijstje zijn we al wel aan begonnen, jongensnaam allang bekend. Meisjesnaam een stuk moeilijker.

Boom kinderstoel niks voor ons.Triptrap zonder dan rare ding. ZIjn jullie er al uit welke kinderwagen het word?

Er zijn al heel wat mensen geweest met een echo, zo heeft babydolly vandaag haar echo! Jil en Lou hoe waren jullie echo's?

Biekoe, wanneer is jouw uitgerekende datum?

Ik ben morgen 18 weken zwanger (wauw bijna op de helft), denk de baby af en toe te voelen maar zeker weten doe ik het niet.

Ik begin me beter te voelen, dus begin het zwanger zijn steeds leuker te vinden. Kan niet wachten totdat ik straks echte schopjes voel.

Wij gaan voor de bugaboo cameleon kinderwagen. Zit nu nog te twijfelen welke kleurencombi we zullen doen. Hihi, heerlijke dingen om je mee bezig te houden.

Leeuw, je naam staat onder je posting. Weet niet of dat de bedoeling was?

Baaaj!
@ Lunaster: ik denk dat wij dezelfde doen maar de speciale editie: denim!! Vind die lekker stoer....

Leukleukleuk om overal mee bezig te zijn. Krijg vandaag weer spulletjes van collega. Als ik het niet wil hebben mag ik het weggooien. Maar ik geef het dan aan mijn moeder, dan heeft zij ook spulletjes, ideaal lijkt me!

Nou ik ga werken, ben alleen van enorm moe.........
Wij weten nog niet wat voor kinderwagen het wordt. Heb een aantal wagens die ik mooi vind:

- quinny

- bugaboo

- joolz

Wat ik trouwens heel positief vind; iedereen die ik vraag naar zijn/haar ervaringen met de kinderwagen is laaiend enthousiast. Dat wil voor mij zeggen dat de betere merken gewoon allemaal goed zijn. Vind ik wel een fijn idee....kunnen we gewoon kiezen wat het het mooiste vinden en het prettigst vinden rijden.

Misschien wel meer, maar we hebben nog niet goed gekeken.....dus ons eens goed in laten lichten, proefritjes maken en dan gewoon een keuze maken.

Ik had ook expres de doorverwijzing voor de 20 weken echo al vroeg gekregen, want bij de volgende controle bij de verloskundige zou het wat krap worden (bij 17 weken). Dus ben me er wel van bewust dat ik nu toch echt een afspraak moet maken Maar voor begin april moet het vast nog wel lukken, als ik deze week bel. We kunnen altijd uitwijken naar een andere vestiging.
Hey!

Hier ook weer eens een berichtje van mijn kant. Niet veel te melden he, de laatste tijd. Ik heb ook de laatste keer de bokalen ingeleverd voor mvm. Erg fijn om lekker op de wc te kunnen zitten en niet dat gehang. Ook ik krijg als het goed is de tas. Ben benieuwd. Kan er op de site niks over vinden.

Ik kan nog gewoon mijn 'eigen' kleren aan. Zit er eigenlijk een beetje op te wachten tot ik groei en de baby kan voelen. Zo zonder klachten kan ik het namelijk nog steeds niet geloven!

Verder nog niks gekocht. Ik heb al wel een leuk kamertje gezien op internet. Maar dat kan nog wel even wachten.

De naam zijn we ook nog niet zo mee bezig. Tis allemaal nog zo onwerkelijk...Hebben jullie dat niet?

Volgende week maandag mag ik weer naar de vk.

Fijne dag allemaal!
Wij hebben 31 maart de 20 weken echo,spannend!

Ik ben nogsteeds erg blij dat ik de doppler van een vriendin heb mogen lenen,ik luister iedere dag even naar het hartje,ik kan hem nu ook in 1x vinden.

Dat maakt het een stuk echter,ik had voor de doppler ook een heel onwerkelijk gevoel.

En inmiddels 2 kilo aangekomen maar pas m'n kleren nog,broeken zitten een beetje strak.

Wij hebben van mijn ouders een quinny kinder/wandelwagencombinatie gehad,ik heb er nog niet veel aan gezeten maar hij is gemakkelijk om te bouwen en ziet er leuk uit.

Ik ben wel opzoek naar wat voor formaat boxen er zijn.

Wij willen graag een grote zodat hij/zij er redelijk lang in kan maar op internet staan er vaak geen afmetingen bij.

Weet iemand misschien welke maat een grote box heeft,waar ze lang in kunnen?
ik weet wel dat ze bijvoorbeeld bij de babydump een tweelingbox hebben 2x zo groot dus miss is dat een idee..

de ronde box van bopita is een stuk kleiner dan een normale box...

ik zou gewoon eens gaan rond kijken bij babypark of babydump b.v.

wij hebben de babykamer al besteld...hij kan pas gelevert worden half juni... ik vind dat krap aan had hem liever al eerder gehad maja...ben blij dat ik hem nu al besteld heb anders hadden we dus voor een andere moeten kijken....

ook de kinderwagen wordt dan meegeleverd :-)

wij hebben gekozen voor de joolz.... zwart frame en denim stof....helemaal hip dacht ik zo :-D

ik mag volgende week donderdag (ben dan 16 weken) weer naar de verloskundige...en zullen dan de 20 weken echo gaan plannen....

gaan jullie ook een cursus doen??ik zit na te denken over zwangerschapsyoga...alhoewel yoga echt nix voor mij is hoor ik op mijn werk van ouders en collega's dat die heel veel hebben gehad aan de puftechnieken die je daar leert...dus denk dat ik me tog maar ga inschrijven...(volgens me verloskundige moest ik wel opschieten dan want ik was al vrij laat met aanmelden ben nu 15 weken...)

verder pas ik eigenlijk weinig kleding meer...alleen jurkjes of rokjes die meerekken ...... dus tis elke ochtend zoeken wat ik nog aan kan haha ...

ook ik denk soms het kleine aapje te voelen bewegen....appart gevoel niet te omschrijven...
Haha,ja een tweeling box moet zeker groot zijn,maar het is idd misschien wel slim om even in de winkel te gaan kijken.

Ik wil hem 2e hands kopen maar dan weet ik iig welke maat ik moet zoeken.

Ik heb me ook maar ingeschreven voor alle cursussen bij de VK.

Het is de eerste keer voor mij dus alles is nieuw en je wordt er nooit dommer van.

Een borstvoedingscursus,zwangerschapsyoga en baby op komst cursus ga ik volgen.

Verder sport ik sowieso nog 2 a 3 x per week 1 uur,bodyshape,pilates,callanetics,yoga,zumba..net wat er te doen is als ik ga,volop keuze en het schijnt ook wel goed te zijn om dat zo lang mogelijk te blijven doen.
Hier meldt zich weer even tante in spé.

Nu bijna 18 weken. Wat super spannend allemaal he? Groei van het kindje gaat voorspoedig begreep ik en ben nauw betrokken bij de zwangerschap. We kunnen allebei, mijn zusje en ik, nog maar zo nauwelijks bevatten dat er straks een kindje is, als alles goed gaat. Of ze aangekomen is, geen idee maar ze is zo prachtig, mijn zusje. Alsof ze licht geeft, mooie stralende huid, mooi haar. En er groeit een hopelijk gezond minimens in haar en dat is zoveel belangrijker dan hoeveel kilo erbij komt.

Geniet lekker verder dames,

Siss
Ha, dat was dus stilte voor de storm! Even een reactie per onderwerp:

- box: wij hebben juist een kleine box gekocht op MP destijds omdat ons vorige huis erg klein was. Dat ging prima hoor, ze gaan met een maand of 9 toch zitten en dan hebben ze weer minder ruimte nodig en dan even later staan.

- 20-weken echo hebben wij 7 april, geslacht willen we niet weten

- namen: jongensnaam hadden we nog ongebruikt op voorraad en vinden we nog steeds erg mooi. Meisjesnaam heeft vriend een voorstel gedaan dat ik nu al een week of 3 in beraad heb

- cursus: vorige keer yoga gedaan, veel aan gehad bij de bevalling maar ik vond de cursus zelf wat minder. Nu zoek ik iets anders: zo min mogelijk praten over kwaaltjes (dat doe ik hier wel ) en een beetje sportief mag wel maar ik hoor slechte verhalen over Zwanger Fit hier. Misschien Mensendieck want ik kan wel wat adviezen gebruiken tegen de lage rugpijn. Ik doe iets niet handig met tillen van ons peutertje denk ik.

@battleangel: hoe gaat het met je? Lang niets van je gehoord!
- Namen: zijn we voor zowel jongen als meisje al heel lang over uit

- baybyspullen; nog niet in verdiept. We zijn wat druk met het voorbereiden van de verbouwing van ons nieuwe huis, en zodadelijk met het verbouwen zelf. Dus het is vooral tegels, vloeren et cetera bekijken ipv kinderwagens en kinderstoelen

- 20 weken echo; ik moet ook nog even de verwijzing opsturen en een afspraak maken, morgen gelijk even doen!

- Ik zei toevallig vanochtend nog tegen man dat ik blij ben dat ik nog maar een week in zo'n kannetje hoef te plassen. Zou het zo weer doen, maar ben blij dat het over een weekje weer voorbij is

@wendy; ik kon het ook niet laten heb gister de angel soud besteld. Ik twijfelde heel erg of het wel verstandig was, voor het geval we het hartje niet zelf konden vinden, maar het duurt nog een paar weken voor we weer naar de verloskundige gaan, en ik heb te weinig geduld Morgen komt het ding als het goed is binnen.
Gezellig, iedereen is weer online. Leuk om ieders berichten te lezen.

@biekoe: je hebt gelijk, wat een achterlijke. Ik had het prijskaartje wel gezien, maar dat bedrag toegeschreven aan de stoel en niet het opzetstuk. Niets is minder waar. Omdat we al Tripptraps hebben leek het me een perfecte praktische oplossing (idd niet de mooiste). Kijken of ik iemand zo gek kan krijgen om 'm cadeau te doen.

@biankapink: ik wil niet weten wat t wordt. Mijn man ook niet, dus dat is makkelijk. Op dit moment denk ik zelf dat t een jongen wordt. Met name vanwege eetlust, dat had ik bij 1e (ook jongen) ook. Ik twijfel nog over zwangerschapscursus. Weet al dat het een keizersnede wordt, dus beetje overdreven om te gaan oefenen met puffen. Maar voor contacten is het altijd wel leuk, dus ik kijk het nog even aan. Ik heb trouwens goede ervaring met cursus "Samen Bevallen". Dat hebben we bij de eerste gedaan (toen we 's avonds nog gewoon samen op pad konden zonder oppas te regelen, haha).

@assie78: ik heb een Koelstra van inmiddels zo'n 6 jaar oud. Ga ik gewoon weer gebruiken, maar ik zou hem niet direct aanraden. Mijn tip zou Bugaboo zijn. Of Joolz, maar die lijkt nogal op de Bugaboo.

@wendy82: volgens mij vinden kids een niet al te grote box ook fijn. Geeft geborgenheid. Tegen de tijd dat ze groter worden, willen ze er niet meer in en klimmen ze eruit.

Vandaag mega drukke dag op t werk gehad, daarna gedoe op t spoor. Was 10 minuten na sluitingstijd op de BSO (hijg hijg) en daarna onze dochter als laatste van de creche opgehaald. Heel slecht. Gelukkig waren ze samen in een tophumeur en hebben we er nog een leuke avond van gemaakt. Had een mantelpakje aan dat vanmorgen nog best ok zat, maar vanmiddag was het echt geen gezicht meer. Gedurende de dag groei ik een paar cm, of zo. Ik moet echt voor mezelf gaan shoppen voor een paar goeie pakken voor kantoor waar ik nog een beetje leuk mee voor de dag kan komen!

Trouwens nog een tip voor de babyuitzet: koop een slaapmandje voor de baby. Bij babydump hebben ze veel verschillende met een onderstel. In het mandje kun je de baby overal laten slapen, op je eigen kamer, in babykamer maar ook bijvoorbeeld in de huiskamer in de box (overdag). Ligt hij/zij toch in bedje. Vond ik ideaal.
jaja we zijn er weer hahaha..:-D

zozo wendy82 jij gaat veel cursussen doen...

ik krijg van de verzekering 100 euro vergoed voor de cursussen en zwangerschaps yoga kost al 180 euro ppfff... gelukkig vallen die andere wel mee dat is 10tjes werk maar die yoga vind ik pittig hoor...
Sow hé, wat is er weer veel geschreven!

Mijn laatste echo was prima, alles in orde. Ik voel me ook hartstikke goed. Mijn buik begint te groeien, erg vreemd om mezelf ineens met buik te zien

We hebben 4 april de 20 weken echo, en we zijn erg benieuwd wat het wordt.

We hebben al wat spulletjes gekocht maar het meeste wil ik pas kopen als we weten of het een jongetje of meisje wordt.

Ik las dat iemand de bugaboo denim wil, maar dan moet je toch erg snel zijn. Bij de babydump zijn ze al uitverkocht.
Oh en Bianca: waar ben jij verzekerd dat je 100 euro te besteden hebt voor een cursus?
Ik ben bij vgz verzekerd (gezin) en daar staan een aantal posten in die redelijk vrij ingevuld kunnen worden. Zo is er een post waar dingen als zwangerschapscursussen (en ik hoop ook de combinatietest) tot 400 euro kunnen worden gedeclareerd. Echt heel fijn, maar anders had ik de cursus net zo goed gedaan.....ik heb me trouwens opgegeven voor BBB voor zwangeren, met theorie. Dus een deel sporten met fysiotherapeut en een deel theorie over zwanger, bevallen, houdingen, etc.

Ben benieuwd; het start 26 april.

Verder weet ik nog niet wat ik ga doen; af en toe zwangerschapszwemmen is lekker.
Hoii

Is dat zo dat de bugaboo demin is uitverkocht? Ga ik gelijk ff achteraan.

Ik wilde eigenlijk zwanger en fit doen. Er starten 2 groepen, 1 te vroeg en de ander te laat. Dus daar heb ik niks aan. Er is hier nog ergens anders zwanger en fit maar door kun je gewoon instromen, dan vind ik dan weer jammer dat je niet gelijk begint en gelijk eindigt.

Nu zit ik de twijfelen tussen zwangerschapsgym of zwangerschapsyoga. Ik wil sowieso een beetje gaan zwemmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven