Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Sinds vandaag vreselijke last van bandenpijn. Wat kan dat ongelofelijk zeer doen zeg! Ik hoop niet dat dat lang aan gaat houden. Wil alleen nog meer liggen! Bij de eerste 2 eigenlijk geen last van gehad. Waarschijnlijk heb ik weinig buikspier meer over

En ook heb ik nu al last van maagzuur. Vooral bij de tweede had ik daar op het eind vreselijk veel last van, maar nu dus nu al. Ook erg vervelend en hopelijk ook iets wat snel weer iets afneemt.

Heb inmiddels ook al een behoorlijk zsbuik. Hier valt echt niets te verhullen
@Poeszie; Toen was ik tot ongeveer 4 maanden beroerd maar dat was meer de "normale" zwangerschapsmisselijkheid. Dan stond grijnzend te spugen boven de wc terwijl ik dacht: kijk mij eens zwanger zijn. En dan voelde ik me daarna wel weer een paar uurtjes goed.

Maar nu...wat een ellende. Spugen tot er geen eind aan kwam, ik verdraag ook niks wat zwaarder op de maag ligt. De rollen beschuit vliegen er hier doorheen.

Voor onze dochter was het ook niet leuk want ik was te beroerd om mij met haar bezig te houden. Kon haar niet naar bed brengen, eten koken (arm kind, ze heeft wat keren knakworst met appelmoes gegeten) enz.
Ik gebruik voor de doppler gewoon massage of huidolie als geleider,dat werkt perfect!

Few zoveel spugen is ook lastig,zeker als je niet meer aan je normale bezigheden toekomt...
@helly, wat vervelend zeg, dat je je zo ontzettend beroerd hebt gevoeld! En natuurlijk niet fijn dat je niet zo goed voor je dochtertje kon zorgen als je wilde. Hopelijk is het leed nu geleden en kun je gaan genieten van deze zwangerschap!

@fachat: ik heb met verbazing over je bandenpijn gelezen. Ik had er vorige keer heel erg veel last van, zat vanaf 8 weken al heel veel met een kruik op mijn buik en tot nu toe: niets. Dus ik was in de veronderstelling dat ik er nu geen/ later last van krijg omdat de boel al een keer opgerekt is. Maar jij hebt al 2 kindjes. Mmm... ik begrijp het even niet. Maar wel heel erg vervelend!

Hier gaat het beter met de bekkenpijn. We hebben maatregelen genomen: ik verschoon haar nu beneden op de bank ipv op de commode boven, ze zit achterop de fiets ipv voorop en ik til haar echt zo min mogelijk en als het wel nodig is, dan alleen symmetrisch hoog op mijn buik of op mijn rug. Gelukkig leert ze snel: op mijn rug klimmen vanaf een stoel of de bank, zelf de trap af lopen (eerst deed ze dat op haar billen) en als ze handjes wil wassen schuift ze een stoel tegen het aanrecht, klimt er op en gilt: mama, wassen! De afspraak met de bekkenfysiotherapeut laat ik wel doorgaan, baat het niet dan schaadt het ook niet.
dubbel
Helly, wat naar dat je je zo lang echt rot gevoeld hebt. Blij toe dat het nu wat beter gaat. Beterschap met je buikloop.

Fachat, jij ook succes met je bandenpijn!

Jaaa, gisteren de 20 weken echo, en ik mag over twee weken terugkomen omdat meneer (jaja, we krijgen een jongetje, zei ik toch!) mega-actief was. Ze zijn met z'n tweeën bijna 3 kwartier bezig geweest en hij bleef maar spartelen, draaien en wegkruipen waardoor ze niet alle controles konden doen. Ben zelfs tussendoor nog naar de WC gegaan in de hoop dat hij wilde draaien, maar hij bleef lekker dwars liggen.

Heb hem ook gevoeld gisteren, hij was niet zo blij met dat gepor van die echo, dus hij trapte waardoor ik een plopje voelde. Zo leuk!

ES: En hier is het piemeltje.

ML: Weet je dat zeker?

IK: Ja, duhhuh! Ik kan zelfs zien dat dat een piemeltje is!

Oh, manlief is ook helemaal happy! Hebben gelijk een paar kleertjes gekocht. En omdat manlief niet kon kiezen tussen welke kleurstelling, heeft hij gewoon twee dezelfde pakjes (2-4 maanden, als we naar m'n schoonouders gaan) in verschillende kleurstellingen gekocht.

Ik baal alleen heel erg van m'n hooikoorts. Krijg nu helemaal geen slaap meer vanwege m'n verstopte neus. Loop de rest van de dag als een zombie rond (krijg er hoofdpijn van...)
@ helly: vervelend dat je je zo misselijk voelt!

@ fachet: je zou zeggen, na 2 kindjes geen bandenpijn meer... maar toch nog?

Hier uiteindelijk geen doppler of angelsound. Ik heb nm het idee datik het al voel!

De kinderwagen bugaboo demin is binnen en hij is echt super mooi (als zeg ik het zelf).

Hier begin mijn buikie een beetje te groeien, klein beetje. Vorige week eiwit in urine, morgen weer co VK! Ben benieuwd wat ze zegt! Verder voel ik me wel goed.
@biebeltje: je kunt bij je huisarts vragen om een neusspray tegen hooikoorts die je tijdens de zwangerschap veilig kunt gebruiken. Iets met cerastine ofzo (weet de precieze benaming niet meer).
@ biebel. Thx voor de website helemaal super

@wendy. Ook een top idee ga ik ook proberen natuurlijk veel goedkoper dan die gel bestellen

Ben blij met me 2 optiejs :-) thx meiden

@ biebel. Helemaal leuk een manntje ( meisje ook hoor ) en nu maar lekker winkelen en hopen dat de kleine man de volgende echo wel zich rustig houdt
@ diegenen die gel zoeken voor een angelsound/doppler; het schijnt dat gewoon een tude glijmiddel ( lekker makkelijk overal te krijgen) ook een prima resultaat geeft.

Ik wilde ook een doppler aanschaffen. Echter heb dit niet gedaan omdat de verloskundige dit eigenlijk af raadde. Zij vertelde dat het soms alleen maar meer onrust oplevert ( als je bv het hartje niet meteen vindt). Daarnaast komt er toch iedere keer iets van straling in je buik. Men zegt dat dit onschuldig is, maar hier zijn niet veel onderzoeksresultaten over bekend, zeker aangezien de "leeftijd" van deze thuis-mogelijkheid. Hoe denken jullie hier over??

Vandaag hebben mijn vriend en ik een eerste bod uitgebracht op een huis.... spannend; het wordt een huis in of in de regio Zwolle ( lekker late reactie, was erg druk met andere dingen). Leuk om mee bezig te zijn.

Ik ben de laatste dagen erg misselijk en heb moeite om eten en drinken binnen te houden. Vreemd aangezien ik voorheen helemaal niet van die "klachten" had. Hoop dat dit snel beter wordt. Verder kan ik niet wachten om de kleine muis weer te zien. Dit duurt nog lang; 15 april.... poeh... en ik ben zo nieuwsgierig of het een jongen of meisje is... Het enige wat ik wel weet is dat het een heerlijk actief mensje is; ik voel vaak gepruttel en gebubbel in mijn, steeds dikker wordende, buik.

Zo en nu op naar bed!
@snurf

Glijmiddel ook maar is proberen dan :-)

De meningen zijn erover verdeeld maar heb veel gelezen erover en veel mensen hebben hem gebruikt en een gezond kind ter wereld gebracht dus sjah ik kan me overal wel druk om gaan maken of het wel goed is voor de kleine maar in mijn gedachte kan dit best...:-)

Duurt lang nu het wachten he? (Vandaar die doppler ken ik stiekem zelf thuis nog ff genieten )

Wij moeten ook tot 13 april wachten. Dan de 20weken echo...

Hopen dat jullie bod wordt geaccepteerd ik zal voor je duimen!
Spannend Snurf! Hopen dat het allemaal voorspoedig gaat met jullie huizenjacht.

In eerste instantie wilde ik wel zo'n Angelsound. Daar had ik wel ¤30,- voor over (en dan kon ik hem daarna aan m'n zusje geven, dus niet echt weggegooid geld). Maar ben nu bijna 20 weken, dus zie er het nut niet meer zo van in. Mijn VK zei inderdaad ook dat het vaak voor meer stress zorgt. Over straling weet ik niets.

Heb wel gevlogen tijdens m'n zwangerschap en ben daarbij gewoon door alle poortjes heen gegaan. Schijnt ook veel straling bij te komen kijken. Maar hij had geen tentakels uit z'n hoofd groeien, dus het zal wel meevallen (tenzij je echt iedere week vliegt ofzo).

Lou, ik had gisteren bij de apotheek gevraagd om neusspray, maar die wilde ze me eigenlijk niet geven, ook geen gewone zoutoplossing, of iets voor baby's/kinderen. Heb wel hooikoortstabletten meegekregen waarvan ik al een recept aan de HA had gevraagd voordat ik zwanger was. Speciaal laten kijken of dat kwaad kon tijdens de zwangerschap.

Heb nu net de bijsluiter doorgelezen en mooi niet dat ik die dingen mag slikken hoor! Dus maar weer even met de HA bellen. Die zullen ook wel denken "heb je haar weer".
@ Biebeltje gewoon bellen hoor, denk niet dat ze snel gaan denken heb je haar weer!!!

@ snurf: leuk in of rondom zwolle. Ik ben zelf nogal op zwolle afgeknapt, vond de mensen NIET vriendelijk. wellicht woonde ik in de verkeerde wijk!

Ik heb ook vanwege de kans op onrust geen doppler gekocht. Daarnaast voel ik het steeds meer en vind ik het dus ook niet meer nodig. Ik zou vlgs mij elke dag gaan luisteren.

Ben goedgekeurd bij VK. Bloeddruk goed, geen eiwit meer in urine. Wellicht is de hoofdpijn van lage suiker of te diep slapen. Hartje voor het eerst gehoord, heel bijzonder! Het was grappig, want de kleine was nieuwsgierig en 'zwom' naar boven naar de doppler haha....
Leuk Drenthegirl! Fijn dat alles goed is. Scheelt toch weer een klein beetje ongerust maken.

Heb vanochtend inderdaad gebeld en er ligt een recept voor neusspray voor me klaar vanmiddag bij de apotheek. De spray mocht niet gebruikt worden in de vroege zwangerschap, maar nu zou het geen kwaad moeten kunnen.

Zolang ik maar weer eens een beetje fatsoenlijk slaap kan pakken...
@Biebeltje: Voldoende slaap lijkt me ook erg belangrijk, ook voor het kindje! Vervelend dat je daar zo'n last van hebt.

Gisteravond heb ik ook een AngelSounds opgehaald, via Marktplaats hier in de buurt gekocht. Heerlijk samen met vriendlief naar het hartje van onze kleine geluisterd in bed. Het was wel behoorlijk zoeken, maar gelukkig toch kunnen vinden.

Ik moest op advies van de VK vitamine B-complex gaan gebruiken, hebben jullie daar ervaring mee?
Volgens mijn verloskundige kan de Angelsound geen kwaad, ook niet qua onrust voor de baby, dus ik ga daar op af. Je moet alleen niet in paniek raken als je het een keer niet hoort inderdaad, want de baby kan net verkeerd liggen. Ik heb hem zelf ook niet zeozeer gekocht om gerust gesteld te worden, maar meer omdat ik de tijd tussen de echo's/verloskundige consulten zo lang vind duren. Leuk om tussentijds nog even contact te hebben

Ons meisje is op de echo continu druk aan het bewegen, maar ik voel nog niets helaas. Ben zo benieuwd hoe dat voelt
@juffie1611

Ik heb zelf geen extra ervaring met vitamine B complex. Wel gebruik ik dit al jaren als aanvulling op mijn sport- en leefstijl. Het is goed voor je energie-niveau en je spijsvertering. Ik geloof trouwens dat het ook in de zwangerschapsvitamins zit.. gebruik het dus wel...

@Drenthegirl

Waar heb jij in Zwolle gewoond? Wij willen naar Westenholte-Stins; een beetje een buitenwijk van Zwolle.

@biancapink

wordt jij ook helemaal kriegel van het wachten?? Ik ben echt zo nieuwsgierig dat ik zelf erover droom. Ik verlang echt om de kleine weer te zien.

Fijne avond allemaal; ik ga wat eten in elkaar flansen.. mijn mannetje komt zo eten!!
@snurf

ja het wachten duurt indd lang de ene dag heb ik geen eens tijd om te denken dat het nog zolang duurt maar de andere dag denk ik er alleen maar aan...

heb ook om die reden de doppler gekocht....lekker op de tijden dat ik een teken van leven nodig heb even stiekem luisteren .....
Volgens mij lag meneer vanochtend op een zenuw of spier want ik had echt ontzettende pijn in m'n rug aan de rechterkant. Ook m'n buik deed helemaal pijn. Zodra ik opstond uit bed was het (gelukkig) weg.

Zijn nu druk met het vinden van een naam. Onze eerste ingeving staat in beide uitspraaksvormen in de top 20, dus dat gaat hem helaas niet worden.

Nu kwam manlief gisteren met een nieuwe suggestie die in Nederland echt ontzettend weinig voorkomt. Dus we hebben weer een mooie nieuwe kanshebber voor ons knulletje.
Hier alles rustig, hele doelloze ochtend gehad. Lekker uitgeslapen en achter de laptop gelegen want lig nog lekker asociaal in bed. Zometeen weer werken. Ik heb gewoon werkelijk ons kindje gevoeld, hij / zij lag heel erg te spartelen en ik druk op mijn buik, stuit ik op een hele harde plek haha... ruggetje waarschijnlijk?? Heeeeeeeeeel bijzonder en helemaal verliefd hahaha

Ik heb is Assendorp gewoond...
Hoi allemaal , beetje late reactie maar ik ben 1/8 uitgerekend en heb aanstaande maandag 21/03 de 20 weken echo
@drenthegirl

Ook al zo asso ik heb ook heerlijk tot half 1 ligge pitte hadden we blijkbaar ff nodig

Vet gaaf dat je de kleine heb gevoeld

Ik heb vanmorguh weer even geluisterd en mijne was ook druk in de weer haha

@sammeltje gezellig dat je er ook bij bent gefeliciteerd!!! :-)
@sammeltje: nog gefeliciteerd en welkom hier!

Ik voel ons kindje nu heel vaak, zo leuk! Gisteravond op de bank steeds schopjes en vanmiddag zat ik op een symposium en voelde me zeker niet alleen :-) Loesje was heel erg bewegelijk, iedereen zei dat ik dan vast een jongetje (voetballertje) zou krijgen, haha. Ze is tot nu toe ook erg fysiek bezig, altijd in de weer en alleen tijdens voorlezen zit ze eens wat langer stil. Dat wordt nog wat hier in huis, met nog zo eentje.

@biebeltje: welke werkzame stof zit er in de neusspray? Ben gewoon nieuwsgierig.

@drenthegirl: dat is inderdaad bijzonder zeg, dat je nu al het kindje van buitenaf kunt voelen. Ik voel al wel veel, maar alleen van binnen uit.
Lou, geen idee, heb hem nog niet opgehaald. Was eerst woensdagmiddag gegaan, maar toen was hij er nog niet. Gisteren ben ik het vergeten, dus nu kijken of ik vanmiddag kan gaan. Kan wel na het weekend worden voordat ik weer reageer want ik ga vanavond naar m'n ouders voor het weekend.

Ik wil mijn baby ook wel voelen, maar dat zal nog wel een paar weken duren. Had wel net zo iets als Drenthegirl. Duwde ergens op m'n buik omdat ik een pijntje of iets voelde en was keihard, duwde nog eens en toen was het gewoon zacht. Heel apart.
Hoi dames,

Even een berichtje uit Nijmegen....

Het eerste bod op het huis in Zwolle is afgeslagen. Nu tweede bod uitgebracht... spannend.

Vanochtend ben ik gaan hardlopen. Mijn buik wordt echt enorm en vandaag had ik, voor mijn gevoel, echt last van al die starende blikken. Is het omdat ik hardloop en een dikke buik heb of omdat het ongebruikelijk is dat een zwangere vrouw lekker aan het sporten is... argggg. De volgende keer ga ik wel als het donker is, hoef ik die afkeurende blikken niet te zien. Stom eigenlijk dat mij dit zo raakt.. herkent iemand dit??

Fijn weekend alvast. Ik ga nu naar Zwolle kijken of ik mijn mannetje kan platknuffelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven