Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Hallo allemaal!

Hebben jullie een fijn weekend gehad?

Wat een heerlijke vakantieplannen. Ik geloof dat ik ook maar eens een balletje ga opgooien; lijkt mij erg fijn!

Ik heb gisteren een soort mini-vakantie gehad. Ben heerlijk naar de sauna geweest. Wel vreemd om met een dikkere buik en enorme borsten rond te lopen. Ik voelde mij soms toch wel bekeken alsof ik wat minder moest eten ofzo. Gelukkig kan mijn partner heerlijk relativeren en hebben wij er maar om gelachen.

Die hoofdpijn van mij is de laatste dagen minder aan het worden. Volgens mij inderdaad doordat ik nu meer ijzer binnen krijg (sinds ik floradix, verkrijgbaar in verschillende merken, gebruik). Dit is een middeltje met ijzer en kruiden waardoor je ijzer ook beter gaat opnemen. Helaas is het spul echt goor als je de vloeistof koopt. De eerste smaak is appelsap wat lang heeft gestaan, daarna lijkt het alsof je mond vol met roestwater zit. Ik werd er daarstraks zelfs wat misselijk van. Morgen maar eens op zoek naar de tabletten, dat lijkt mij aangenamer.

Drenthegirl:

De baarmoederrand is ook niet makkelijk zelf te vinden. Ik had er geen idee van totdat de verloskundige mij die liet voelen. Die rand zit al veel hoger dan dat ik gedacht had (jeetje wat groeit mijn baarmoeder snel...). Ik zit net in week 16 en ik voel hem 2/3 boven mijn schaambot ( dus 1/3 onder de navel). Als je op je rug gaat liggen en zachtjes in je buik duwt richting schaambot dan kan je een rare druk voelen en een harde rand... dan heb je hem! Ik hoop dat jij ook snel het hartje kan horen.

Assie78

Goed dat je meedeed met MvM. Werd jij die lucht niet beu van die potten. Ik mag deze week nog volmaken. Dan ben ik er ook klaar mee. Kijk er naar uit!

Leuk trouwens om alle verhalen over kinderkamers te lezen. Lijkt mij heerlijk om daar al mee bezig te zijn. Ik verzamel wel vanalles. Helaas zijn mijn partner en ik nog op zoek naar een huis. Hij woont in Zwolle, ik in Nijmegen. Zwanger worden ging veel sneller dan gedacht. Tja, klein detail...

Groeten!
Heerlijk gevoel hoor om de MVM in de leveren, ik was het idd zat! Ben er al een week vanaf!! haha... ben benieuwd of ik nog een kado krijg. Heb het 10 wkn volgehouden.

Gaan jullie in Zwolle of Nijmegen wonen? Hebben jullie al lang een relatie?

Hier ging het ook sneller dan verwacht, liever zo dan 2 jaar moeten wachten..... lijkt me ZO vreselijk.

Nou ik ga lekker op bed, ff uitzendinggemist kijken of lezen.
@Drenthegirl - volgens mij is er ook weinig verschil. De wassing van de nieuwe lijkt iets donkerder maar het scheelt heel weinig. Maar goed die heb ik alleen in de winkel gezien, alleen binnen. Dat is ook weer anders. Verder geen verschil te zien voor mij alleen qua prijs

Ik was ook echt klaar met MVM, maar ja je steunt er wel een goed initiatief mee. Ik kreeg m'n cadeau aan 't begin. Ik kon kiezen uit een armband en een ketting. Niet mijn smaak dus die ligt ergens in de kast te verstoffen.

Fijne dag vandaag!
Ik kon voor MvM ook kiezen uit een armband of ketting.....heb de armband ook nog nooit gedragen, maar wel een leuk idee.

Ik vond de geur eigenlijk best meevallen.....lekker is anders, maar niet weerzinwekkend ofzo. Ik had natuurlijk wel het geluk dat ik helemaal niet misselijk ben geweest. Kan me voorstellen dat als je daar wel last van hebt, de geur je snel te veel wordt.

De 10 weken zijn wel snel voorbij gegaan.

Bij ons ging het zwanger worden ook heel soepel; direct de eerste maand was het raak. Gelukkig wonen wij al samen, hoeft er niet verbouwd te worden e.d. Lijkt me pittig om nog niet samen te wonen. Snurf: hopelijk vinden jullie snel een huis!!! Dat geeft vast veel rust.

Ik ga over 2 weekjes naar de sauna....ben benieuwd of ik ook van die starende blikken kan verwachten. Hopelijk is het dan een stuk duidelijker dat ik zwanger ben, ziet er mooier uit dan enkel "dikker"
Snurf, succes met het vinden van een leuk huisje!!! Lijkt me wel een zorgenpunt nu je zwanger bent. Hopelijk vinden jullie snel iets heel erg leuks.

Wij moeten nog wel het een en ander klussen. De grotere projecten zijn uitbesteed (vervanging achtergevel, plaatsing laminaatvloer). Dus het is wel te doen.

Mhm, sauna, lekker... Ik voel me ook nog steeds meer dikkig dan mooi zwanger. Hoop dat het een beetje rap gaat komen!

Wij zijn een jaar bezig geweest vanaf het stoppen met de pil. Ben in die tijd maar 2 keer "natuurlijk" ongesteld geweest. Gelukkig met een beetje hulp uit de medische hoek toch nog snel zwanger geworden.
@ sakengiri: super bedankt voor je tip, ga nu ook de bestelling plaatsen. Hij had er nog2....
Ben ik ook weer eens. Niet zoveel bijzonders te melden eigenlijk, druk met werk en peutertje. Ik voel de baby nu wel haast elke dag een keertje, dat is wel leuk! Donderdagochtend weer voor controle naar de vlos.
Hier ook gister de laatste keer MvM. Fijn om er niet meer over na te hoeven denken

Wij hebben net een nieuw (of eigenlijk heel oud) huis gekocht, dat we de komende 3 maanden gaan renoveren. Op de bovenverdieping moeten alle kamers nog worden gecreëerd, ook de babykamer. Dus genoeg te klussen voor ons ook.

We hebben trouwens voor komende week een pretecho gepland, heel spannend weer (ben dan 17 weken). Zat in een pakket, kunnen we straks ook nog een 3D echo krijgen. Met een beetje mazzel weten we komende week ook al wat het wordt... Ik ben zo nieuwsgierig... misschien lukt het niet, maar dan hebben we in ieder geval de baby nog een keer gezien.
@Lou: Leuk dat je de baby steeds voelt. Ben ook heel benieuwd hoe dag straks gaat voelen
Zijn er veel mensen met een angel sound? Zo maar ff nieuwsgierig! Morgen komt de kinderwagen!!!
Ik heb geen angelsound hoor. Veel te lastig voor mij. Wat leuk dat je de kinderwagen hebt gekocht. Je was zo te lezen net op tijd. Leuk hoor!
Leuk poeszie een pretecho. Hopelijk kun je t geslacht zien. Heb je al een buikje inmiddels? Ik zal je morgen mijn uitzetlijst voor de baby eens emailen. Best handig.
hey meiden,

Hier gaan we soepeltjes verder.....gisteren een UUR aan het echo-apparaat gelegen, ik was 'oefenmateriaal' voor mijn vlos omdat zij de opleiding echoscopiste doet, leuk! Nu ligt ons kindje in een stuit en dat kan nog MAKKELIJK veranderen maar onze eerste is vanaf de 20 weken ook in een stuit blijven liggen en niet meer gedraaid!!! Ik ga dus maar heel hard duimen.

Onze babykamer is al bijna klaar! Kindje 1 lag daar nog in toen ik zwanger werd maar heeft inmiddels een nieuwe kamer dus even een kleine check-up en we kunnen er weer tegen.

Het enige wat ik tot nu toe gekocht heb: 2 rompers en een nieuw borstvoedingskussen....we hebben ook niet echt meer iets nodig.

Volgende week vrijdag 20 weken echo, spannend....
Biekoe! Ideaal dat je alles al klaar hebt. Wat voor aankleed kussen hebben jullie? Je zou toch zeggen dat het nog tijd genoeg heeft om te draaien?

Sakenigiri: ik ook niet, begin het ook steeds beter te voelen! Heel bijzonder!
Hallo allemaal,

Biekoe: wat leuk om als proefkonijn te dienen voor een extra lange echo! Is helemaal niet erg! En is het niet zo dat de kindjes nu nog meerdere keren per dag draaien? (als ze zin hebben) Tijd zat nog om de goede richting op te gaan liggen. Hoe heb je dat bij de vorige gedaan? Natuurlijke bevalling of keizersnede?

Ik heb ook geen angelsound. Hoewel ik het soms wel lang vind duren voordat je weer een controle hebt en het hartje kan horen. Tussen de vorige controle en die van volgende week zit geen echo ofzo, dus 4 weken geduld hebben om het hartje weer te horen. Dus heb wel even gekeken naar de angelsound, maar toch maar niet gedaan.

Het enige wat ik tot nu toe heb gekocht zijn 2 rompertjes en een speen.....wel heel bescheiden, al zeg ik het zelf

Zaterdag zal er verandering in komen. Hopelijk komen we dan een leuke kinderwagen (en kamertje) tegen en kunnen we die bestellen. Misschien ook wat andere dingen....we zullen zien.
Biekoe, dat was een lange echo zeg! En dan ook nog bijna de 20-weken echo, spannend! Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik een nacht wakker gelegen met 32 weken omdat Loesje van stuit naar head-first draaide. Zo, dat heb ik geweten! En een week later draaide ze nog een keer om haar as. Ze is toen zo blijven liggen.

Vanochtend weer op controle geweest. Buik groeit goed, kindje ook. Het hartje konden we luid en duidelijk horen. We hebben er best lang naar geluisterd en het hartje sloeg 1 keer niet helemaal soepel over (kleine hapering) en herstelde zich toen meteen weer. Volgens de vlos is dit normaal tot een zwangerschapsduur van 24 weken omdat de hartspier nog niet zo sterk is. Loesje was mee en stond op een krukje naast de tafel waar ik lag. Ze trok haar trui omhoog en aaide over haar eigen buikje. Toen de vlos mijn buik en baarmoeder ging voelen, ging zij ook meedoen. En als we het over de baby in mama's buik hebben, zegt ze altijd dat zij ook een baby in haar buik heeft. En papa ook!

Ik ga ook naar een bekkenfysiotherapeut. Ik heb sinds een week of 2 best vaak rugpijn, vooral als ik Loesje te veel heb getild. Ik probeer haar nu zo min mogelijk te tillen en dragen, als het moet dan symmetrisch voor mijn buik of in de rugdrager (Bondolino). Dat gaat nl. nog helemaal prima, dan zit ze lekker tegen mijn onderrug en die wordt dan heerlijk warm.
Zo'n lange echo is wel leuk ja!

Ik dacht eerst dat ik niet dikker werd,m'n buik opgemeten en toch 4 cm. gegroeid ongemerkt want ik word niet zwaarder.

Nu is mijn buikomvang 95cm.

Verder nog geen een zwangerschapsverschijnsel,geen kwaaltjes,geen pijntjes.

Ik ben blij met die angelsound zodat ik iig weet dat er iets zit haha.
Ik had de eerste keer ook een dubbele echo omdat er een echoscopiste in opleiding bij zat. En dan nog vragen of ik dat vervelend vind. Uhhh... Wat denk je zelf?

Ik mag maandag!!!!! Place your bets please... Ik ga voor een jongetje. Man oh man wat zie ik er nog stralend uit, helaas ben ik al twee dagen zo labiel als maar kan. Maar ik zie er dus nog steeds stralend uit (zegt "men").

Wel leuk: Wij krijgen komend weekend een schommelstoel van m'n ouders!!!!! Manlief was eerst niet blij (die wil ook graag een schommelstoel voor zichzelf). Maar toen ik vertelde dat het voor de babykamer was vond hij het niet erg.
Hoe zit het met de buiken inderdaad? Ik ben nu 16 weken 5 dagen en de afgelopen 2 dagen is opeens best hard gegaan., een soort groeispurt zeg maar. Je zag het al wel, maar nu valt het echt op.

@Wendy; leuk he de Angelsound.

@Lou; leuk dat je dochter mee was. Kinderen hebben weer een heel eigen beleving bij wat er allemaal gebeurt.

@Assie; ik vond het ook zo lang duren inderdaad, tussen de controles in. Ben veel te nieuwsgierig

@Biebeltje. Dan zeg ik dat het een meisje wordt

@Luaska; stuur maar op inderdaad, die lijst!
Poeszie: ja die groeispurt denk ik ook te hebben....mijn buik is ineens wel erg aanwezig! Wat natuurlijk helemaal niet erg is, maar soms voelt het wel als erg opgezwollen/opgeblazen en dat is minder fijn.

Lou: wat een ontzettend lief verhaal van je dochtertje. Leuk dat ze zich zo inleeft en helemaal meedoet met de controle! Lig je volgens mij met een big smile

Biebeltje: ik zet in op een jongetje.....ik vind het toch wel spannend de 20 weken echo. Hoop dat alles gezond is, want de verhalen dat het toch helemaal foute boel blijkt te zijn word je niet vrolijk van. Ik vertrouw er ook wel op, maar wel fijn om het dan zeker te weten.

En daarna natuurlijk of het een jongetje of meisje wordt. Leuk!
Ja, met 16 weken begon het bij mij ook echt zichtbaar te worden. Vooral als ik m'n buik echt uit ging zetten (blijkbaar loop ik altijd met enigszins aangespannen (buik)spieren rond).

Ben vandaag 19 weken... Vanaf 20 weken wil ik om de 2 weken meten en een foto maken. (Meet je dan net onder de navel? Dikste punt).

Weegschaal ben ik nog niet op geweest.

Voordeel nu is wel dat ik m'n buik(je) gewoon lekker ongegeneerd kan laten zien. Heb tenminste het "ik ben zwanger" excuus.
Hallo dames!

Ik ontdek dit topic nu pas! hihi. Nou ja, op 22-12 hebben wij onze test gedaan en bleek ik (27 jaar) enorm zwanger te zijn van ons eerste kindje. Vandaag ben ik 17 weken zwanger en ben ik uitgerekend op 19 augustus. Wij willen niet weten wat het wordt.

Voor ons was de zwangerschap een enorme verrassing, mijn vriend en ik waren nog niet bezig met onze kinderwens, dat was nog toekomstmuziek, dachten wel. We woonden ook nog niet samen, maar daar zijn we nu druk mee bezig, hij komt mijn kant op.

Afgelopen woensdag hebben we voor het eerst het hartje van onze Jeejtje (onze werknaam) gehoord en dat geluid was het mooiste dat ik in tijden heb gehoord.

Nu vriendlief bijna verhuisd is, zijn ook wij steeds meer bezig met de babykamer. We weten welk thema het wordt (Delfts Blauw) en zijn we ook al druk met het bedenken van namen.

Leuk om hier tegelijk met jullie zwanger te zijn!
Excuus, was dubbel
Welkom Juffie, ik zag je voorbij komen op het meisjesnamentopic. Leek me een moeilijke opgave, wat je zoekt.

Heb je wel je eerste termijnecho gewoon gehad?
Hallo Poeszie,

Ja hoor, heb met 8 en 12 weken de echo's gehad, zag er allemaal erg goed uit. Kindje was goed gegroeid en bewoog prima.

Ik ben inderdaad nog enorm met de namen aan het stoeien. De reden dat ik in ieder geval een meisje zo graag zou willen vernoemen is omdat mijn moeder overleden is. Anderzijds maak ik het mezelf daarmee echt niet makkelijk en beperk ik me enorm in de keuzes natuurlijk.

Maar ja, we zien wel hoe het loopt. Wie weet komt er ineens iets geweldigs langs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven