Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Ja, kan me voorstellen dat je dan wilt vernoemen. Mijn vader is overleden toen ik 20 was. Mijn zus heeft bij 2 kinderen mijn vaders naam als 2e naam gegeven (bij haar dochter een vrouwelijke bewerking). Als ik een meisje krijg, wordt haar 2e naam mijn moeders 2e naam (en zo heette haar vader ook weer)

Mij schoot de naam Cobe trouwens nog te binnen.

Logisch natuurlijk ook dat je al echo's had gehad, maar ik had bij mijn echo ook het hartje gehoord, vandaar
Het echo apparaat van onze VK heeft geen geluid, en met 12 weken kon ze het hartje met de doppler nog niet vinden. Afgelopen woensdag wel. Magisch! :D

Misschien dat ik toch mijn eigen vernoemregels wel aanpas. Nou ja, ik heb nog even de tijd ook.
@ Biebeltje:ik denk ook dat het een meisje is,ben benieuwd!

Ik heb gisteren ook nog een shirtje aan gehad die eigenlijk net niet meer kon normaal maar nu weer wel vanwege een zwangerschapbuik,da's wel een voordeel.

Vernoemen vind ik ook wel leuk,als 2e naam.

Hier in brabant met grote katholieke families is dat wel handig,iedereen heeft dezelfde naam,dus als ik b.v. Cornelia of Maria zou kiezen dan heb ik gelijk 3 oma's 2 moeders en m'n overleden vriendin vernoemd,en ik heb zelf ook Maria in m'n doopnamen zitten.

Verder wil ik niet klagen maar ik vraag me toch af of ik de enige ben..

Dit is mijn eerste zwangerschap en vriendinnen van me zijn nog lang niet bezig met kinderen óf hebben geen of een hele korte relatie.

Ik ben dus de eerste van de vriendengroep.

Voor mij is het allemaal heel spannend en bijzonder maar ik kan het niet met ze delen.

Ze vragen nooit eens als ik ze zie hoe het gaat, of bellen tussendoor niet op.

Als ik mijn echo foto's inscan en doormail,superenthousiast natuurlijk,krijg ik nieteens van iedereen een reactie.

Als ik ze zie en ik vertel iets vragen ze niet door,of reageren even kort en beginnen dan over iets heel anders.

Geen kaartje of kleinigheidje als felicitatie toen ze het hoorde.

Mijn man wordt al helemaaal niks gevraagt...

Ik las in WIJ jonge ouders of zo'n blad een stukje van een vrouw die voor de 2e x zwanger was en mensen vroegen haar niet meer hoe het ging en deden alsof er niks aan de hand was omdat ze al een keer zwanger was geweest.

Maar ik heb dat nu zelfs bij de 1e zwangerschap.

Al met al voel ik me dus best eenzaam in mijn zwangerschap.

Ik kan hier ervaringen uitwisselen en da's wel leuk,maar bij'm'n vrienden kan ik niet terecht..

Ze kunnen toch wel wat interesse tonen ookal willen ze zelf (nog) geen kinderen.

En een vriendin heeft net 2 maanden een vriend,daar wil ze nu al kinderen mee,daar heeft ze het alleen maar over,maar naar mijn belevenissen luistert ze niet.

Mijn man kreeg ook het idee dat zij wat jaloers is dat ik nu zwanger ben en zij nog niet,pas terwijl ze pas nét een vriend heeft.

Ik ben zelf geen typ die alles maaar opdringt,of mensen het nou willen horen of niet.

Als ik bij een vriendin ben moet ze wel willen luisteren,en reageren.

Als ze niet leuk reageren heb ik al geen zin meer om er over door te gaan maar dat is toch best eenzaam.
@ wendy82

jeejtje wat een vervelende situatie zeg....jij juist zo trots en dan geen reactiejs....

misschien dat je het eens eerlijk kan vertellen tegen je vrienden?

het is een lastige situatie...ik zit een beetje in het omgekeerde...

me 2 beste vriendinnen zijn ook bezig om een kindje te "krijgen" maar het lukt maar niet zitten nu in medische traject om te kijken waarom het niet lukt... ik natuurlijk apetrots zeker nu de buik begint te groeien....het is erg lastig om blij te zijn in hun omgeving...ik weet dat ze het moeilijk vind...terwijl ze wel blij is voor me ...praten we er eigenlijk niet veel over....ik wil haar geen pijn doen....vind het erg vervelend voor haar...

heb een tijdje geleden met haar gesproken en ze zei juist dat ik lekker trots moest zijn en het moet laten zien en geen medelijden met haar hebben want ze is niet zielig haar tijd kwam nog wel zei ze...ik weet dat ze dit meent maar toch is het soms raar als ik dan trots binnen kom met me nieuwe buikband of weer een verhaal....maar we zijn vrienden dus we bespreken het met elkaar....

sinds dat gesprek gaat het erg goed...ik ben betrokken bij haar medische traject en zij bij mijn kleine aapje....

misschien dat dit voor jou ook werkt.....of het in iedergeval aangeeft dan weten ze wat er in je omgaat....

je bent wel zwanger he !!! emoties gaan nu alle kanten op (bij mij wel haha)

ik hoop dat je eruit komt met je vrienden...en lekker kunt kletsen over je wondertje.... en gelukkig zit je hier is ook gezellig!! :-)
@ juffie1611

welkom !!!! en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk !! :-)
Misschien is het eerlijk zeggen wel beter ja,ik ben daar alleen niet zo goed in.

Emoties zijn nu ook wat heftiger aanwezig dus ik zal dan wel boos worden óf gaan janken..haha,allebei niet ideaal maar bij jullie heeft dat wel goed uitgepakt.

Jouw situatie lijkt me ook moeilijk,ik zou me dan ook wat bezwaard voelen om het hartje te laten horen of de echo's te laten zien.

Maar het is ook wel fijn dat ze bij jou terecht kan met haar gevoelens en andersom.

Jullie maken nu allebei wat heftigs mee en da's toch belangrijk dat je er dan voor elkaar bent.

Ik ging opeens twijfelen na gisteren (hadden we een feestje met vrienden) of onze vriendschap niks meer was dan cocktailtjes drinken en uitgaan,en nu ik geen cocktailtjes drink en minder uitga kreeg ik even het gevoel dat we verder niet zo veel gemeen hebben waarschijnlijk.

Maar dat kan misschien ook wat té pesimistisch zijn (hormonen misschien...)

Ik probeer,de volgende keer dat er iets bijzonders is,wel er wat van te zeggen als ik heel blij het nieuws deel en ze reageren matig...maar toch vind ik het stom dat ik ze zoiets moet zeggen,dat ze dat niet uit zichzelf al snappen.

Maar niemand is perfect,ik zal vast ook veel stomme dingen doen.
@juffie: welkom hier, leuk dat je mee komt schrijven.

@wendy: wat vervelend zeg. Een gesprek lijkt me ook een goed idee. Het kan ook zijn dat als je straks wat dikker wordt dat het vanzelf wat bijtrekt, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet af wilt wachten. Ik herken dat niet hoor, dat mensen bij een tweede zwangerschap minder belangstellend zijn. Nu is het wel zo dat ik inmiddels een andere baan en dus andere collega's heb, maar ook vrienden en familie zijn net zo enthousiast als toen (gelukkig!). En iedereen wil weten hoe Loesje het allemaal vindt, dat is natuurlijk extra leuk aan zo'n tweede zwangerschap. Ik wil je in ieder geval succes wensen als je het gesprek aan gaat. Misschien weten je vrienden gewoon niet zo goed wat ze ermee aan moeten?

Ik heb net een hele zwik positiekleding op Wehkamp besteld, vooral zomerspul want dat had ik nog niet (vorige zwangerschap was in de winter). Ga zo nog even voor wat losse dingen als leggings en ondergoed naar H&M en Hema.

Ik ga 4 april al meedoen aan een zwangerschapscursus Mensendieck. Is iemand anders hier dat ook van plan?
Bedankt voor het warme welkom!

Ik ben gelukkig in het 'bezit' van diverse vriendengroepen met daarin mensen van gemeleerde leeftijden. In mijn vriendengroep waar ik de meest hechte en langdurige vriendschappen heb, merk ik ook weinig meeleven. Geen vragen, geen smsjes of mailtjes, of wat dan ook. Ik ben van die groep ook een van de oudsten en de anderen zijn dan ook nog helemaal niet bezig met kinderen of settelen.

Gelukkig heb ik dan ook een andere vriendengroep waar wel een aantal meiden ontzettend met me meeleven. Dit is meer een online groep, maar het meeleven is daar wel heel groot.

Mijn vriend en ik zijn onverwacht zwanger geraakt, maar wij hadden nog helemaal niet zo lang een relatie. (Ken hem sinds okt 2009, april '10 voor het eerst gezoend, aug '10 relatie) daar reageren sommige mensen waarvan ik niet verwacht had ook negatief op. Zo van: weet je het wel zeker? Het is wel erg snel? Ja, duh, dat weten wij ook...

Nou ja, wij weten dat het goed zit tussen ons en wij gaan ervoor, en zelfs na jarenlange relaties heb je geen garanties...

Over cursussen: Wij willen Samen Bevallen gaan doen, en ik wil zelf gaan zwangerschapszwemmen. Dat is me aangeraden door de VK en ik tob nu al met mijn bekken (doorverwijzing bekkenfysio gekregen) dus dat wil ik zeker gaan doen.
Als je onverwachts zwanger raakt is het ook een heel ander verhaal.

Dan zou ik ook zo snel mogelijk zorgen dat alles gereed is(in ieder geval samen wonen).

Het zal vast een hele verandering worden,én samenwonen én vrij snel daarna een babytje erbij.

Het zal misschien niet altijd makkelijk zijn maar wat je zegt..dat is voor mensen met een lange relatie niet anders.

En op je 27e kies je denk ik niet zo snel voor een abortus als je onverwachts zwanger raakt omdat je er allicht meer klaar voor bent dan wanneer je nog erg jong bent.

Dus of je het wel of niet zéker weet,het is nu zo, en als het goed voelt lijkt het me alleen maar genieten.

Wel jammer dat mensen dan negatief doen.
Wij hebben trouwens vandaag ook een pluche muziekdoosje gekocht,ik heb gelezen dat ze nu geluid kunnen horen en als je iedere dag dat muziekdoosje afspeelt dat ze die na de geboorte dan herkennen,dat is wat rustgevend.

Volgens mij voel ik sinds gisteren ook leven.

Het zijn volgens mij niet m'n darmen,het voelt net wat anders.

:D echt leuk!!!
Nee, inderdaad, we zijn er oud en (eigen)wijs genoeg voor om dit te willen doen.

We zijn in een stroomversnelling dingen gaan regelen en vriendlief is zo goed als klaar met verhuizen.

Het was mijn allerallerallergrootste wens, de kinderwens en nu is die even zomaar vervuld. Ik vind mezelf echt een lucky girl!

Ik heb gisteren ook voor het eerst leven gevoeld, tenminste, ik ga ervanuit dat het dat was, want het voelde anders dan wat ik tot nu toe heb gevoeld.

Gaaf is dat he?
Ja,echt heel speciaal!!

:D:D
Gister pretecho gehad (17 weken) en we krijgen waarschijnlijk een meisje! Het 1e moment leek het even een jongetje te zijn, maar daarna wees het steeds op een meisje. Hij was 95% zeker. (mijn familie was er al van overtuigd dat het een meisje zou worden, zelfs het 5 jarige jongetje van mijn zus dacht het ). Leuk om de baby weer even te zien. En alles leek er normaal uit te zien (voor zover ze daar naar kijken met een pretecho natuurlijk), dus dat was ook weer een geruststelling.

Gelijk gister voor het eerst zelf iets voor de baby gekocht, een rompertje. Ik kon er nu voor het eerst aan toegeven dat het allemaal echt waar is, uit zelfbescherming denk ik. En het voelt ook anders om iets te kopen nu ik weet wat het wordt.
@Wendy; jammer die desinteresse, zeker van je vrienden. Ik zou inderdaad aangeven wat voor gevoel dat jou geeft. Misschien zijn je vrienden bang dat je leven heel erg verandert en de relatie met hen daardoor ook.
Zo'n muziekdoosje is leuk! Ik heb het ook zo gebruikt, maar na de bevalling merkte ik niets van herkenning. Ach, zo belangrijk is dat ook niet. Ik vond het vooral de laatste weken van de zwangerschap heel fijn, dat speeldoosje, omdat Loesje toen vaak overdag niet bewoog. Dat vond ik best eng af en toe en met het speeldoosje kreeg ik haar altijd wakker :-)
Juffie, van harte gefeliciteerd natuurlijk! En welkom hier, toch lekker met allemaal 'gelijkgestemden'

Hmmm Wendy, niet leuk voor je dat er zo weinig meelevend gereageerd wordt....ik zou dat ook niet zo leuk vinden, het is toch allemaal wel heel bijzonder. Ik moet wel eerlijk toegeven enkele jaren geleden stond ik aan de andere kant (enekele vriendinnen zwanger en ik had nog niet eens een relatie) ik vond het toen ook wel eens moeilijk. Die meiden leken het nergens anders over te kunnen hebben en ik had geen zin om dat ook nog eens te voeden....eerlijk is eerlijk, ik wilde wel maar ik had geen geschikte partner. (tenminste een SV lijkt me minder geschikt als vader ;))

Iemand vroeg me hoe het vorige keer is gegaan bij mij. Ik wil daar niet teveel over uitweiden maar mijn baarmoeder is afwijkend van vorm, hierdoor had ons kindje minder ruimte en is het dus nooit meer omgedraaid van stuit naar kruin. Wel om de as, en zelfs een keer, in die kleine ruimte, een been onder d'r kontje uitgepeuterd en langs haar hoofd neergelegd. (lekker atlethisch zijn ze in je buik) Dit eindigde in een keizersnede en stiekempjes reken ik er weer een beetje op dat dit scenario zich gaat herhalen, terwijl dat helemaal niet persé hoeft.
Voor degene met een angelsound..

Ik heb paar weken geleden de dopller deluxe gekocht bij de babydump ..

Ik vroeg aan dat vrouwtje waar ik de tube kon kopen met dat spul wat je nodig heb (kan ff niet op de naam komen haha)

Nu zat er een klein tubetje bij maar die is bijna op.. Ik vroeg me af wat jullie gebruiken?
Glijmiddel?

Ik ben op marktplaats ook aan het zoeken naar een doppler. Lijkt me leuk!

Ik heb zo'n babybelletje via internet gekocht. http://mamakado.nl/rubrieken/103-zwanger-sieraden

Dat wil ik tzt boven de wieg gaan hangen als bekend geluidje. En bovendien oog ik nu ook wel extra heel erg zwanger, met dat ding op mijn buik haha.

Ik draag ook al sinds de 8e week alleen nog positiekleding, mijn buik begint echt al behoorlijk toe te nemen, en gewone kleding zat gewoon niet lekker meer. Enne, ook #omdathetkan natuurlijk.
@juffiej

Ik weet niet of glijmiddel wel goed geleid? Kheb al aloe vera geprobeerd maar die deed ut niet goed... Volgens mij moet het wat dikker zijn...

Echt wel een aanrader hoor..soms ben ik wel 5 tot 10 minuten aan het zoeken (is me gel weer opgedroogt) maar vind het altijd wel :-) koste nieuw bij de babydump 60 euro maja dan heb je wel wat :-)

Ik draag ook sinds de 8e week al positiekleding ,broeken dan, de lange shirts en jurkjes redden het nog wel...

Gaaf zo'n babybell ik wil er ook voor gaan kijken :-) helemaal leuk die dikke buiken...

Ik loop 1week voor op mijn werkgever heel grappig om te zien en verhalen uit te wisselen...

Ik heb trouwens ook al best een zwangerschapsbuik...
Die angelsounds worden (nieuw) voor 30 euro verkocht. Vind dat wel meevallen (en toch ga ik er geen kopen). Maar 60 euro voor een doppler? Dat komt toch allemaal op hetzelfde neer? Kun je dan niet beter voor een angelsound gaan? (Heb er verder geen verstand van hoor!)
Wilde ook de angelsound indd

Maar we hebben hier een saturn en een mediamarkt... En rara allebei uit gekocht haha op de dag dat ik het per se moest hebben...dus dan maar ritje babydump (half uur rijden) en daar hadde ze die doppler voor 60 ik denk ja dan neem ik hem mee ook haha...

Maja nu de gel nog... Diejs bijna op .... :-)
Hier verkopen ze speciale gel.

En dit is de eerste link die ik via Google kreeg, dus geen aandelen hier. *grijns*
Ha Biebeltje; jij hebt vandaag je echo he? ben benieuwd
Hallo allemaal,

Sinds een week voel ik mij eindelijk weer wat beter. Dat werd natuurlijk ook wel tijd. Ben nu 6 kilo afgevallen en pas alles nog.

Helaas heb ik sinds vanochtend buikloop....dus het schiet echt lekker op .

Leuk om te lezen dat jullie allemaal aan het shoppen zijn. Ik heb alles bewaard van de eerste dus heb niet veel nodig. Misschien wel wat nieuwe hydrfielen want die zijn behoorlijk grijs gewassen en met een nieuw babytje is alles schoon en fris ook wel een fijn idee. 4 april de 20 weken echo en we zijn erg benieuwd wat het geslacht gaat worden!
@Helly; wat vreselijk dat je beroerd voelen zo lang heeft geduurd. Was dat bij je vorige kind ook zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven